Mikä he...tin lapsivapaa viikonloppu??!!

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
noita päivityksiä lukiessa FB:ssa alkaa ärsyttämään. Kun oikein riemun kiljahduksia luettavissa, kun lapset taas täräytetään isille ja äiti pääsee bilettämään. Ehkä olen vähän kade, kun omat lapset ovat pari kertaa vuodessa yökylässä ja me ollaan lapsivapaalla ja melkeinpä nukutaan vain väsymystämme pois...

mutta
Eikö kukaan ajattele, että miltä lapsista tuntuu? Ehkä viikot hoidossa tai koulussa ja viikonlopuiksi sitten taas pois kotoa, vaikka nyt sitten isänsä luo. Lapset ovat kuin perunasäkkejä, joita heitellään paikasta toiseen... Mihin tämä maailma on menossa? Ja kun näitä eronneita perheitä on jo niin paljon.

Eikö kukaan ajattele, että miltä lapsista tuntuu? Ehkä viikot hoidossa tai koulussa ja viikonlopuiksi sitten taas pois kotoa, vaikka nyt sitten isänsä luo. Lapset ovat kuin perunasäkkejä, joita heitellään paikasta toiseen... Mihin tämä maailma on menossa? Ja kun näitä eronneita perheitä on jo niin paljon.
On meillä ei-eronneillakin lapsivapaita viikonloppuja...eikä eronneen lapset välttämättä ole viikkoa koulussa tai hoidossa, ja kaikkia viikonloppuja isällään.

Mikä sitten olisi ratkaisu erotapauksessa? Lapset eivät kävisi etävanhemmalla viikonloppuisin?

Ai kyse oli siis eroperheistä... Ei kait isän luona missään kylässä lapse ole?

3 lasta
Mä olen niin kade noista lapsivapaista viikonlopuista!! Mutta oikeasti onnellinen heidän puolestaan, jotka niitä saavat -ovat ne kyllä ansainneetkin :)
Lähipiiri koekmusten mukaan lapset eivät ole perunasäkkejä, vaan yleensä jo odottavat sille etävanhemmalle pääsyä. isin kanssa arkeen kuuluu yhtä ja äidin kanssa toista, lapsi ei jää mistään paitsi.

• Tykkää
Reactions: Mummeliisa
Varmaan ajattelee monetkin miltä lapsesta tuntuu, mutta ei kaikilla ole vaihtoehtoja. Joskus sen on etävanhemmankin lapsia tavattava, ja aika usein tämä aika on määrätty tietyiksi viikonlopuiksi. Kai siinä on lastenvalvojat tai käräjäoikeus ajatellut lapsen oikeutta tavata etävanhempaansa.

"ööö"
Jos ne lapsetkin vaikka ihan nauttii isänsäkin näkemisestä ja hänen kanssaan olemisesta? Eikä olekaan mitään säkkejä, vaan mielellään menevät isälleenkin????? Vai onko ne kaikki eronneet isät semmosia retkuja, että lasten on ihna kauheaa niiden luo mennä? En tiiä, kun en oo eronnut, mutta aattelin vaan.

"vieras"
Me ollaan sitten siitä outoja, ettei meillä ole tuollasia ollut ollenkaan. Lapsi on 7v. Pari kertaa on ollut yökylässä, sillonkin yhden yön ja melkeinpä aamusta haettu jo kotiin. Olisihan se joskus varmaan kiva, mutten kanssa ymmärrä miten niitä pitäisi kerran kuussa saati useammin olla. Jo koko termikin "lapsivapaa" on jotenkin tökerö.

[QUOTE="vieras";26346849]kun ne lapset on joka tapauksessa annettava etävanhemmalle tapaamisaikoina, miksi siitä ajasta ei saisi nauttia?

Kenen kannalta olisi parempi että lähivanhempi istuu sen viikonlopun, loman tai muun vapaan kotona neljän seinän sisällä itkemässä?[/QUOTE]

Aloittajan kaltaisten kateellisten kannalta. :)

Ja kumpi on pahempi, lapsi on joka toisen viikonlopun esim. isällään, vai ei tapaa isäänsä ollenkaan? Minun lapsellani on tuo jälkimmäinen tilanne. Ja ensisijaisesti haluaisin lapsen tapaavan isäänsä sen takia että hänelle tulisi isäsuhde, en sen vuoksi että saisin itse vapaata.

• Tykkää
Reactions: Pesky Pixie
13188
[QUOTE="vieras";26346733]noita päivityksiä lukiessa FB:ssa alkaa ärsyttämään. Kun oikein riemun kiljahduksia luettavissa, kun lapset taas täräytetään isille ja äiti pääsee bilettämään. Ehkä olen vähän kade, kun omat lapset ovat pari kertaa vuodessa yökylässä ja me ollaan lapsivapaalla ja melkeinpä nukutaan vain väsymystämme pois...[/QUOTE]

Ei se kaikilla sitä tarkoita, että äidit lähtevät bilettämään. En ymmärrä sitä, että lapset pitäisi joka viikonloppu sysätä hoitoon. Mutta jos muutaman kerran vuodessa vanhemmat haluaa sitä omaakin aikaa vähän enemmän, tai joku vaan haluaa olla yksin omassa seurassaan tai sitten siellä bilettämässä, niin mikäs siinä.

[QUOTE="vieras";26346823]Me ollaan sitten siitä outoja, ettei meillä ole tuollasia ollut ollenkaan. Lapsi on 7v. Pari kertaa on ollut yökylässä, sillonkin yhden yön ja melkeinpä aamusta haettu jo kotiin. Olisihan se joskus varmaan kiva, mutten kanssa ymmärrä miten niitä pitäisi kerran kuussa saati useammin olla. Jo koko termikin "lapsivapaa" on jotenkin tökerö.[/QUOTE]
Minusta ei ole. Sitähän se on - vapaata lapsista :). Mä ainakin nautin lapsivapaasta ajastani suunnattomasti.

Ja mun lapset nauttii tosi paljon siitä, kun pääsevät yökylään kaverille/isovanhemmille, tai vaikkapa mökille tai ruotsinlaivalle isovanhempien kanssa. Toivottavasti pääsevät nauttimaan siitä taas pian, isovanhemmat kun kotiutuu huomenna lomamatkalta, ja minä haluaisin nauttia lapsivapaasta ajasta ennen kun uusi vauva syntyy & olen taas sidoksissa pikkuihmiseen 24/7 ties kuinka kauan.

Minä joudun joka toinen viikonloppu olemaan ilman lasta. Mielelläni pitäisin lapsen vaikka aina kotona, mutta on hänellä oikeus tavata isäänsä. Ja välillä sattuu jotkut juhlat ns. koti viikonlopulle ja on silloin hoidossa sukulaisissa tmv.

Mä koen lapsivapaat todella rentouttaviksi. Saan tehdä mitä haluan... Ja kovasti yritän etsiä sitä jotain kenen kanssa voisi sitten vaikka seuraavat seittemän vuotta nyhjöttää kotona, vaan eipä tärppää. Ei mua kukaan täältä kotoota tule "bongaamaan", joten ainakin kumppanin löytymiseen asti nautiskelen "lietsu viikonlopuistani".

Se on muuten hämmentävää kuinka moni parisuhteessa elävä on kateellinen näistä vapaistani. Eikös heitä oo siinä suhteessa kaks ja toinen vois tarvittaessa jäädä kotiin hoitaa kullan murua ja toinen pääsis ulos/kaverille/leffaan tms. ? Vai onko mul ihan outo käsitys parisuhteesta?

"vieras"
Ehkä niitä eroja on niin paljon sen takia, että marttyyrivanhemmat (etenkin äidit) ei halua pitää niitä lapsivapaita viikonloppuja ja hoitaa parisuhdettaan...

Blue
Meillä on lapsivapaita vaikka ihan ydinperhe olemmekin.

Ja kyllä, niistä nautimme täysin rinnoin. :)

Juuri ke-to lapset olivat mummulassa, ja uudestaan pe-la. Viikon päästä ma-ti menevät taas. Joo, nyt poikkeuksellisen tihein on menoja. Yleensä ei näin usein ole, mutta hyvät keikat/festarit sijoittuivat tänä kesänä tähän alkukesään, mutta joka toinen kuukausi vähintään mennään miehen kanssa kahden.

Ja vähintään kerran vuodessa meillä on viikko lapsivapaata. :)

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Yhteistyössä