Naapurin Dogo Argentino "ei se mitään tee" -koira kävi päälle

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Se ei ole kylläkään sen koiran vika eikä rodunkaan vika. Typerät ihmiset ottavat koiria joitten erityispiirteitä eivät tunne ja joita eivät osaa hallita. Dogo argentino ei ole missään tilanteessa ihmiselle aggressiivinen, oikein pidettynä ja oikein koulutettuna. Ihmettelen kasvattajaakin joka myy pentuja ihan kenelle hyvänsä.
Mua on purrut cockerspanieli ja novascotiannoutaja.
En tee silti sellaisia johtopäätöksiä, että kaikki tämän rotuiset koirat ovat hulluja.
 
Blue
[QUOTE="vieras";26340383]Se ei ole kylläkään sen koiran vika eikä rodunkaan vika. Typerät ihmiset ottavat koiria joitten erityispiirteitä eivät tunne ja joita eivät osaa hallita. Dogo argentino ei ole missään tilanteessa ihmiselle aggressiivinen, oikein pidettynä ja oikein koulutettuna. Ihmettelen kasvattajaakin joka myy pentuja ihan kenelle hyvänsä.
Mua on purrut cockerspanieli ja novascotiannoutaja.
En tee silti sellaisia johtopäätöksiä, että kaikki tämän rotuiset koirat ovat hulluja.[/QUOTE]

No ei tehnyt ap:kaan.
 
"aloittaja"
[QUOTE="vieras";26340383]Se ei ole kylläkään sen koiran vika eikä rodunkaan vika. Typerät ihmiset ottavat koiria joitten b]erityispiirteitä eivät tunne ja joita eivät osaa hallita. Dogo argentino ei ole missään tilanteessa ihmiselle aggressiivinen, oikein pidettynä ja oikein koulutettuna. Ihmettelen kasvattajaakin joka myy pentuja ihan kenelle hyvänsä.
Mua on purrut cockerspanieli ja novascotiannoutaja.
En tee silti sellaisia johtopäätöksiä, että kaikki tämän rotuiset koirat ovat hulluja.[/QUOTE]
Haista huilu!
 
"vieras"
Musta se on kuitenkin värin että koiraa nimitetään pedoiksi.
Jos ap olisi kertonut että naapurin chihuahua puri mua, hyökkäsi kimppuun saatanan peto, niin niin minkähänlaisia vastauksia olisi tullut?
Varmaan sellaisia että no, mitä sä teit, ärsytitkö sitä?
Kuolitko sä siihen?
Eihän sen purema paljoa satu?
 
[QUOTE="vieras";26340506]Musta se on kuitenkin värin että koiraa nimitetään pedoiksi.
[/QUOTE]

Mun mielestä taas kyseistä yksilö voi sellaiseksi kutsua, jos on kerran käynyt päälle. Mulla on itselläni "taistelukoira", enkä mä hernettä vedä nenään, vaikka sitä usein pedoksi sanotaankin :)
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Señora;26340538:
Mun mielestä taas kyseistä yksilö voi sellaiseksi kutsua, jos on kerran käynyt päälle. Mulla on itselläni "taistelukoira", enkä mä hernettä vedä nenään, vaikka sitä usein pedoksi sanotaankin :)
Mulla ei ole, mutta mun lastani on purrut tollainen pieni koira, ei chihuahua mutta joku terrierityyppinen, hyökkäsi päin naamaa. Omistaja sanoi vielä että lapseni voi voi silittää kun kysyttiin ja mä olin vieressä. Eikä koira antanut mitään varoitusmerkkiä, oli ihan rauhallisesti paikallaan, heilutteli häntää.
Yritti purra heti kun tyttöni laskeutui koiran tasolle alas ja ojensi kättään sitä kohti.
Että sellaisia omistajiakin, ettei edes tunneta omia koiriaan.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26340506]Musta se on kuitenkin värin että koiraa nimitetään pedoiksi.
Jos ap olisi kertonut että naapurin chihuahua puri mua, hyökkäsi kimppuun saatanan peto, niin niin minkähänlaisia vastauksia olisi tullut?
Varmaan sellaisia että no, mitä sä teit, ärsytitkö sitä?
Kuolitko sä siihen?
Eihän sen purema paljoa satu?[/QUOTE]

Meillä on naapurissa 2 chihua ja toinen niistä on luultavasti agressiivisin koira johon olen koskaan törmännyt. Pieni koko mutta uskomaton ego. Tulee päälle kuin yleinen syyttäjä. Purrut omaa tyttöä jalkaan kahteen kohtaan sekä kerran kävi yhden ystävän jalkaan kiinni ennenkuin pääsi edes autosta ulos. Nyt puri myös yhtä naapuria joka ilmoitti poliisille. Ihan oikein, vaikka tuo otus onkin rotan kokoinen niin ei se silti oikeuta puremaan ketään. Kyllä tuonkin kirpun purema tuntuu ja voihan nekin haavat tulehtua. Aikaisemmin pitivät koiria pihalla vapaana mutta nyt ovat aitauksessa. Meillä itsellä on kultsu ja siitä kyllä menen aika varmaan takuuseen ettei pure ketään. Toki silti en koskaan jättäisi tätä omaakaan koiruutta yksin esim. vieraan pienen lapsen kanssa keskenään.
 
[QUOTE="vieras";26340642]Mulla ei ole, mutta mun lastani on purrut tollainen pieni koira, ei chihuahua mutta joku terrierityyppinen, hyökkäsi päin naamaa. Omistaja sanoi vielä että lapseni voi voi silittää kun kysyttiin ja mä olin vieressä. Eikä koira antanut mitään varoitusmerkkiä, oli ihan rauhallisesti paikallaan, heilutteli häntää.
Yritti purra heti kun tyttöni laskeutui koiran tasolle alas ja ojensi kättään sitä kohti.
Että sellaisia omistajiakin, ettei edes tunneta omia koiriaan.[/QUOTE]

Mun pointti vaan oli se, että jos koira käy päälle, oli sitten mitä rotua tahansa, voi sitä mielestäni kutsua pedoksi.
 
-.,,.-
"Vika on aina hihnan toisessa päässä" "Mikään koira rotu ei ole toistansa vihaisempi, vika on aina kouluttajassa"..Yms kaikkia muita fraaseja on tälläisisssä keskusteluissa ja yllinkyllin saatu luettua.
Asia vaan on niin, että jotkut koirarodut KYKENEVÄT jopa tappamaan ihmisen. Se, onko se koira koulutettu vai ei, j akuinka hyvin, vai ärsytetäänkö sitä koiraa vai ei, on ihan toinen lukunsa.
On vaan niin, että on koirarotuja, jotka ovat vaarallisempia kuin toiset rodut. Siksi, että niillä on voimaa ja taitoa tappaa.

Vertaus, ei ladattu pisttolikaan ole osaavissa ja vastuuntuntoisissa käsissä ytään vaarallisempi kuin nallipyssykään.
Mutta, kun ei koskaan tiedä kuka sen aseen laukaisee ja kumman niistä. Eipä kukaan voi myöskään varmaski sanoa minkään luontokappaleen käyttäytymstä.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26340642]Mulla ei ole, mutta mun lastani on purrut tollainen pieni koira, ei chihuahua mutta joku terrierityyppinen, hyökkäsi päin naamaa. Omistaja sanoi vielä että lapseni voi voi silittää kun kysyttiin ja mä olin vieressä. Eikä koira antanut mitään varoitusmerkkiä, oli ihan rauhallisesti paikallaan, heilutteli häntää.
Yritti purra heti kun tyttöni laskeutui koiran tasolle alas ja ojensi kättään sitä kohti.
Että sellaisia omistajiakin, ettei edes tunneta omia koiriaan.[/QUOTE]

Mä en koskaan anna vieraiden lasten silittää meidän chihua, ja kerran eräs äiti suuttui että kannattaako koiraa edes pitää jos siihen kerta ei voi luottaa... outoa.
 
"vieras"
Näiden rotujen (dogot, prea canariot, pitbullit mm.) omistajilla on se ongelma etteivät voi myöntää että heidän koirarotunsa on kehitetty tappamaan leuoillaan ja siksi niiden raateluvoima ja vietit ovat sellaiset että jos jotakin tapahtuu ja koira puree, kyse on aina raateluvammasta ei näykkäisystä tai naarmusta. Siksi nämä koirat ovat merkittävästi vaarallisempia kuin esim. spanielit. Eli rodulla ON VÄLIÄ- kumma kyllä näiden omistajat eivät koskaan tunnústa tätä tosiasiaa.
 
"vieras"
"Vika on aina hihnan toisessa päässä" "Mikään koira rotu ei ole toistansa vihaisempi, vika on aina kouluttajassa"..Yms kaikkia muita fraaseja on tälläisisssä keskusteluissa ja yllinkyllin saatu luettua.
Asia vaan on niin, että jotkut koirarodut KYKENEVÄT jopa tappamaan ihmisen. Se, onko se koira koulutettu vai ei, j akuinka hyvin, vai ärsytetäänkö sitä koiraa vai ei, on ihan toinen lukunsa.
On vaan niin, että on koirarotuja, jotka ovat vaarallisempia kuin toiset rodut. Siksi, että niillä on voimaa ja taitoa tappaa.

Vertaus, ei ladattu pisttolikaan ole osaavissa ja vastuuntuntoisissa käsissä ytään vaarallisempi kuin nallipyssykään.
Mutta, kun ei koskaan tiedä kuka sen aseen laukaisee ja kumman niistä. Eipä kukaan voi myöskään varmaski sanoa minkään luontokappaleen käyttäytymstä.
Jep. Voihan se hevonen ja joku käärmekin halutessaan tappaa ihmisen, joten jospa kielletään nekin. Tutulla oli käärme joka oli vuosia nukkunut sen peiton alla kerällä. Yhtäkkiä se alkoi nukkumaan öitään niin että tuttuni heräsi kun käärme oli koko pituudeltaan vieressä. Tuttuni kysyi käärme-expertiltä että onko käärme sairas vai miksi se nukkuu erilailla, vastaus oli että se MITTAA pystyykö syömään sinut :X
 
Eipä kukaan voi myöskään varmaski sanoa minkään luontokappaleen käyttäytymstä.
Olen samaa mieltä. Mun koira ei ole koskaan purrut ketään, mutta en voi 100% varmuudella sanoa, ettei se tulisi koskaan tulevaisuudessa niin tekemään. Ei tulisi mieleenikään jättää esim. koiraa lapsen kanssa samaan huoneeseen ilman valvontaa, vaikka se onkin koulutettu. 60-kiloinen koira voi pelkästään leikilläkin saada ikävää jälkeä aikaan.
 
[QUOTE="vieras";26341296]Näiden rotujen (dogot, prea canariot, pitbullit mm.) omistajilla on se ongelma etteivät voi myöntää että heidän koirarotunsa on kehitetty tappamaan leuoillaan ja siksi niiden raateluvoima ja vietit ovat sellaiset että jos jotakin tapahtuu ja koira puree, kyse on aina raateluvammasta ei näykkäisystä tai naarmusta. Siksi nämä koirat ovat merkittävästi vaarallisempia kuin esim. spanielit. Eli rodulla ON VÄLIÄ- kumma kyllä näiden omistajat eivät koskaan tunnústa tätä tosiasiaa.[/QUOTE]

Äläpä yleistä :)
 
nimettömänä
Osanottoni! Meillä kävi samanlainen koira oman koiramme kimppuun niin, että juoksi päin pihaporttiaan, jolloin se aukesi, ja ko.koira kävi samantein koiramme kaulaan kiinni!! Koiramme uikutti ja huusi, ja mä kiljuin niin, että kaitpa se dogo siitä pelästyi niin, että painu takasin pihalleen.. Silloin kyselinkin palstalta mielipiteitä, miten toimia ja tosi tympeitä vastauksia tuli, varsinkin eräiltä mustilta, jotka kaikesta niin kaiken tietää ja tiedoistaan mieluusti avautuu..
 
"sipsi"
"Vika on aina hihnan toisessa päässä" "Mikään koira rotu ei ole toistansa vihaisempi, vika on aina kouluttajassa"..Yms kaikkia muita fraaseja on tälläisisssä keskusteluissa ja yllinkyllin saatu luettua.
Asia vaan on niin, että jotkut koirarodut KYKENEVÄT jopa tappamaan ihmisen. Se, onko se koira koulutettu vai ei, j akuinka hyvin, vai ärsytetäänkö sitä koiraa vai ei, on ihan toinen lukunsa.
On vaan niin, että on koirarotuja, jotka ovat vaarallisempia kuin toiset rodut. Siksi, että niillä on voimaa ja taitoa tappaa.

Juurikin näin. Ja koira voi olla sairas, aivokasvain tms. minkärotuisella vaan, jolloin vika ei todellakaan ole hihnan toisessa päässä - tyhmä lause kaikkiaan, kuten kaikki aina-ylesitämiset.

henkilökohtaisesti ajattelen niin, että jos kumpijompi koiristani koskaan ketään ihmistä yllättäen varoittamatta purisi, se kyllä lähtisi ihan välittömästi eläinlääkäriin - piikille. Ikinä en koiraan enää pystyisi luottamaan, joten en sitä voisi enää pitää.
 
  • Tykkää
Reactions: Littledeath
"enni"
Tämän rodun käyttötarkoitusta en suomessa ymmärrä, rotu on jalostettu villisian metsästykseen argentiinan aroilla ja varmaan siinä työssä onkin paikallaan. On luontojaan erittäin aggressiivinen muille koirille ja myös ihmisiin reagoi salakavalan hyökkäävästi, miksi joku haluaa tälläisen koiran, vastaus on tietysti pätemisen tarve ja mulkun jatke!
 
  • Tykkää
Reactions: Carelia

Yhteistyössä