"Mamma italiana"
kiitti, pitàà laittaa muistiinAlkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26264305:Nyt niitä onneksi alkaa olla jo enemmän. Aino, Juuri, Ilmatar, Hiisi, Elite noin muutama mainittuna.
kiitti, pitàà laittaa muistiinAlkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26264305:Nyt niitä onneksi alkaa olla jo enemmän. Aino, Juuri, Ilmatar, Hiisi, Elite noin muutama mainittuna.
BullshitAlkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26264314:Jos mähkii napansa täyteen sapuskaa, alkaa väsyttää. Ei silloin ole kovin skarppina.
Täytyy vain todeta että sisustus oli aikas erikoinen, mutta palvelu ja ruoat hyviä. Syötiin chef's menu.Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26264340:En ole, mutta olen kuullut tuosta ravintolasta. Itse asiassa nyt voisikin ensi kuussa kokeilla, kun esikoisen anoppi tulee ekaa kertaa Suomeen.
Kai sitä kyllästyy ja turtuu mihin tahansa, jopa siihen kotiruokaanAlkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26264359:Mä nautin urani alussa, mutta en enää. Huomenna on taas tällainen iltatilaisuus enkä pääse kemurtelemaan siitä irti. Paljon mieluummin tulisin työpäivän päätteeksi kotiin ja jatkaisin puutarhahommia.
Nimenomaan monen hienomman ravintolan listalta löytyy usein juurikin niitä suomalaisista laadukkaista raaka-aineista tehtyjä annoksia, joissa korostetaan nimenomaan sitä suomalaisuutta raaka-aineiden osalta.Alkuperäinen kirjoittaja hävetkää;26264077:Miksi pitää yrittää tehdä Suomesta jotain keski-eurooppaa väkisin? Miksi ei voida ylpeänä syödä sitä meidän kulttuuriin kuuluvaa perusruokaa ja nauttia maitoa ruoan kanssa?
Voisivat panostaa kyllä menun oikeinkirjoitukseen, mikäli kuvittelevat olevansa ns. hieno ravintola. Tosi noloja virheitä .Vaasassa ainakin Bacchus on "fiinimpi" eli sellainen ettei sinne ilman pukua /leninkiä mene.
Ja listalla on kyllä ihan kunnolla syötäviksi riittäviä ruokia:
Ravintola Bacchus
Ravintola Bacchus
Hassua tosiaan, kun kaikki yhdyssanat väärin kirjoitettu. Mahtavatkohan olla ruotsinkielisiä? Mutta voihan sitä apua pyytää, jollei ole itse varma.Voisivat panostaa kyllä menun oikeinkirjoitukseen, mikäli kuvittelevat olevansa ns. hieno ravintola. Tosi noloja virheitä .
Minä taas pystyn ymmärtämään ja samaistumaan sekä halpispaikoissa syövien motiiveihin kuin myös hienommissa ravintoloissa vierailevien, vaikka itse kuulunkin tähän jälkimmäiseen tyyppiin.Tietenkin saa.
Itselleni ajatus vain vieras eli kyse omista rajoitteistani eikä suinkaan siitä että huoltsikalla syövä olisi mielestäni jotenkin huonompi.
Halpa paikka kyllä pukupakko paikaksi.Vaasassa ainakin Bacchus on "fiinimpi" eli sellainen ettei sinne ilman pukua /leninkiä mene.
Ja listalla on kyllä ihan kunnolla syötäviksi riittäviä ruokia:
Ravintola Bacchus
Ravintola Bacchus
Kalliissa ja hienossa ravintolassa voit palauttaa ruuan takasin eikä tarvitse maksaa mutta suomalaiset ei valita! Jos ei vastannut sitä mitä odotit voit valittaa! Sillä hinnalla! Sano raventelin nimi niin en mene syömään!Tuosta abc ketjusta vaan tuli mieleen. Miehen kanssa kerran erehdyttiin tän kaupungin fiineimpään paikkaan ja toiste ei kyllä mennä. Oli kuin jostain komediasta koko paikka Pianomusiikki soi taustalla ja tarjoilijat oli kuin sarjakuvahahmoja.
No pöytään ku päästiin niin se oli täynnä välineitä vaikka muille jakaa, mies tais syödä koko aterian niillä mitkä ekana käteen sattui koko ajan sai olla paskanjäykkänä ja annos oli ihan ihmeellinen. Joo ihan hyvä pihvi, mut siihen se jäikin... Tilasin sellaisen menun, johon kuului alkuruoka, pääruoka ja jälkkäri. Jälkkäri oli joku kamala juustolajitelma hillolla! Ei mennyt alas, sitä paitsi hillo kuuluu lettuihin. Eihän siellä uskaltanut kunnolla ääneen puhua, kun oli niin fiiniä, niin fiiniä. Nauratti ihan sikana ja hyvä kun sai pokan pidettyä.
Joo, että kyllä seuraavan kerran mentiin teboilille lehtipihveille ja suoraan sanottuna oli paljon parempaa ja sai mahan täyteen Ja uskalsi puhuakin ääneen ja muutenkin rennompaa.
No svenskatalandet ei osaa suomea täydellisesti. Tee sinä lista ruotsiksi.Voisivat panostaa kyllä menun oikeinkirjoitukseen, mikäli kuvittelevat olevansa ns. hieno ravintola. Tosi noloja virheitä .
No, jos ajan Helsingistä Joensuuhun ja siinä menee (minulla) 6 tuntia, niin välillä voi tulla nälkä, vaikka olisi aamiaisen lähtiessä syönyt. Juvan ABC:n lehtipihvi maistuu kuule herkulliselta 3 tunnin ajomatkan jälkeen, jos en muistanut "tankata" itseäni Mikkelin Graanin mäkkärilläMinä ymmärrän syömisen jossain ketjuissa tai pikaruokapaikoissa, vaikka itseäni se ei kauheasti nappaakaan.
Mutta huoltamoilla? Sitä en ole koskaan tajunnut.
Eikö niissä syödä vain jos ollaan matkoilla sellaiseen aikaan, ettei mikään oikea paikka ole auki tai liikkeellä niin isolla autolla ettei mahduta parkkiin muualle kuin huoltsikan rekkapaikalle?
Suomessa on hieno ruokakulttuuri ja hienot perinneruoat, mutta huoltoasema ei ole paras paikka tuota kulttuuria edustamaan.Alkuperäinen kirjoittaja hävetkää;26264077:Miksi pitää yrittää tehdä Suomesta jotain keski-eurooppaa väkisin? Miksi ei voida ylpeänä syödä sitä meidän kulttuuriin kuuluvaa perusruokaa ja nauttia maitoa ruoan kanssa? Onko se jotenkin noloa, häh? EI minusta. Noloa sen sijaan on se, että häpeää omaa kulttuuriaan ja väkisin yritetään saada ihmiset syömään niitä hiirenpapan kokosia "makuelämyksiä", juomaan viiniä ja istumaan räpättäen tuntikausia.
Mä näkisin että meidän kulttuuriin nyt vaan istuu paremmin ne kesoil-lehtipihvit ja lounaspaikat rennosti, ja usein se on sitä elämää aidoimmillaan kuin se, että jäykistellään jäykän etiketin mukaan ykkösissä ravintelissa. Puheenaiheetkin pitää siellä miettiä tyyliin etukäteen, että uskaltaa suunsa avata
Mikä on sinusta sopiva käytös, kun syödään ulkona tai ylipäänsä ruokapöydässä?En mäkään oikein viihdy hienoissa ravintoloissa. Tuntuu, että siellä pitäis käyttäytyä niin hienosti