Vappu? Juhliiko kaikki? Miksi?

• Viestiketjun aloittaja hierkä
  • Ensimmäinen viesti
hierkä
Anteeksi, olen "aina" ollut vähän antivappuihminen ;) En vain oikein tajua koko juhlaa, ja ilmatkin on aina niin aliahtelevat tähän aikaan vuodesta...sit tavallaan annan tämän asenteeni lapsille perinnöksi, kun me ei oikein edes muisteta koko juhlaa. No, väliäkös hällä.

"..."
No mun mielestä kaikki juhlat on juhlimisen arvoisia. Arkea on aika lailla tarpeeksi.

Lapsille vappupallot ja vappuhatut, viipottavat niitten kanssa ulkona. Serpentiiniä. Paistetaan munkkeja ja juodaan simaa. Grillataan jotain hyvää, mitä kaikki haluaa.

Siinä meidän vappujuhlat :) Ja lapset nauttii. Ei sen nyt niin suurta tarvi olla...

Tönt
no ei pahemmin juhlita. mennään anoppilaan grillaamaan, ja on meillä simaa. munkkeja en tiieä viittinkö tehä kun sit syö niitä kuitenkin vaikkei pitäisi. :kieh: saa nähä millä juhlatuulella on kun on teoriakoe (ajokorttia varten) huomenna heti aamusta. jos ei mee läpi niin saattaa vituttaa koko päivän. :D

Blue
Yhdyn siihen että juhlia on on kiva ihan vain koska siihen on mahdollisuus. Ja varsinkin näin keväällä piiiitkän talven jälkeen.

Meillä vappu on keväänjuhla, näin se siis opetetaan lapsille. Lapset voivat siihen halutessaan isompina sitten liittää muitakin arvoja jos katsovat aiheelliseksi.

Ja vaikka meillä ei olisi lapsia niin silti juhlittaisiin. Vappu on yksi mun lempijuhlistani koska silloin suomalaiset heräävät taas eloon pitkän talven jälkeen. :)

"tiipii"
No me ei oikeestaan juhlita; mutta silleen oon lapsillekin selittänyt, että on niinkuin kevään juhla! Ja munkit paistan AINA vappuna, satoi tai paistoi, simaa on oltava ja myös vesi-ilmapalloja, joilla leikitään vesipallosotaa. Ei kuiteskaan käydä ravintelissa vappulounaalla tai Ullanlinnanmäellä, tai katsomassa vappumarssia tai Mantan lakitusta..(Hesalaisia oomme..)

"Pikkuinen Jättiläinen"
Meillä juhlitaan vappurekvisiitalla (serpentiinit, pallot), munkeilla ja avataan grillikausi. Ennen lasta ei juhlittu eikä eronnut arjesta mitenkään, mutta lapsen myötä tullut tämä muutos ja ihan kiva näin. Niinkuin joku jo sanoikin niin kyllähän sitä tavallista arkea riittää! Miksei juhlisi aina silloin tällöin? Meillä vapun "sanoma" taitaa olla se kevät ja grillikauden aloittaminen :D

"vieras"
Vappu on suomalaisen työn juhla. On ollut pitkään paradoksaalista juhlia työtä ja suomalainen pienviljelijä kai on juhlinut perinteisesti vappua keräämällä pelloltaan kiviä jotteivat ne riko auraa ja muita välineitä.

Kuitenkin mitä epätyypillisemmiksi työsuhteet muuttuvat, mitä enemmän on työttömyyttä ja mitä erävarmempaa työelämä on, niin sitä suurempi on ilo oikeudesta tehdä työtä.

Juhlin myös oikeutta oppimiseen ja yliopistovuodet toivat vappuun ihan uuden sävynsä.

Vappu on kaikista juhlista hauskoin!! Ostetaan kaikki maailman härpäkkeet lapsille,ne on ihan täpinöissään. Grillataan ja herkutellaan ihan liikaa ja vapputorilla on kiva kierrellä ja saa niitä extra pitkiä lakuja! Njom!!:D Kuhan ei pilaa lasten juhlaa känniläisillä, ni on hauskaa!!

Yhteistyössä