Kuinka monta kertaa olet ollut leikkauspöydällä?

• Viestiketjun aloittaja "Utelija"
  • Ensimmäinen viesti
Kaksi kertaa. Ensimmäisellä kerralla poistettiin umppari, joka lääkärin mukaan kuitenkin oli viaton (hassua ilmaisu asialle)

Toisella kerralla tähystyksessä poistettiin sappirakko.

Nämä molemmat tehty kun olen ollut yli 30v.

Ikää nyt 41v.

Viimeksi muokattu:
gdgd
Voi, voi... kutakuinkin 20 kertaa. Pari alle-pari päälle, en ihan tarkkaan tiedä/muista.

Ensimmäisen kerran operoitiin kohtua 19 vuotiaana (ei kuitenkaan section takia).

"gen"
2 kertaa. Ekalla kerralla ala-asteikäisenä (tai mahd 7 luokalla) siirrettiin ylhäältä kulmahammas alas kun siellä oli maitohammas ilman juurta ja pysyvää hammasta (kulmahampaat poistettiin sen takia ettei ole tilaa ylhäällä. Jälkimmäinen oli sektio

Fur
Jaa, mikä operaatio lasketaan ja mitä ei? Penskana poistettiin risat, teininä tähystettiin polvi ja sitten on pariin kertaa poistettu luomia/ otettu koepaloja. Kaks kertaa on nukutettu.

"vieras"
Mita tarkoitat leikkauksella? Minulla on postettu leikkauksella 4 hammasta, mutta itse en pidä niitä varsinaisesti leikkauksena, koska minua ei nukutettu. Minut on kerran nukutettu hammaslääkärissä hoitotoimenpidettä varten, mutta silloin ei leikattu mitään. Ja kerran olen ollut yleisanestesiassa leukaleikkauksessa, joten itse sanoisin, että kerran. :)

leikkurissa töissä
[QUOTE="vieras";26147485]Mita tarkoitat leikkauksella? Minulla on postettu leikkauksella 4 hammasta, mutta itse en pidä niitä varsinaisesti leikkauksena, koska minua ei nukutettu. Minut on kerran nukutettu hammaslääkärissä hoitotoimenpidettä varten, mutta silloin ei leikattu mitään. Ja kerran olen ollut yleisanestesiassa leukaleikkauksessa, joten itse sanoisin, että kerran. :)[/QUOTE]

suuri osa leikkauksista tehdään nykyään ilman nukutusta.

ranne ja sormi- jutut, monet ihonsiirrot, varvas amputoinnit, tekonivelleikkaukset (lonkka, polvi), gynekologiset jutut (kohdunposto esimerkiksi), tyräleikkaukset, eturuhasen ja virtsateiden toimenpiteet, nilkka-, sääri yms. jalan raudoitukset(levyt ja ruuvit).

tässä vain muutama esimerkki, ihan oikeita leikkauksia tehdään siis ilman nukutusta :)

Yhteistyössä