Jos ostaa mustan puvun+valkoisen kauluspaidan, niin ne menee vuosia eteenpäinkin aina kun juhlan luonne pukua vaatii. Krakakin pitäisi olla, hautajaisiin mielellään musta. Miehillä se on niin paljon helpompaa kuin naisilla Jostakin Dressmanilta saa ihan kohtuuhinnalla sellaisen puvun, joka ajaa tarkoituksensa, jos miehelläsi ei sille puvulle ole tarvetta kuin joskus ja jouluna.Olemme sen verran nuoria, ettei tälläisiä tilaisuuksia ole ollut joten pukua ei ole mies tullut hankkineeksi. Onko tuo valkea kauluspaita sitten välttämätön jos sen puvun hankkisikin?
Juu, romanihautajaisissa tämä on ainakin hyvin yleinen näky...Alkuperäinen kirjoittaja Vanhempi täti;26104412:Ei tuo nyt aivan niin yksioikoista ole, että olisi pakko olla tumma puku, valkea paita ja kravatti.
Ihan sallittua varsinkin nuorelle miehelle on pukeutua tummiin suoriin housuihin ja esim. tummaan villatakkiin kauluspaidan kanssa.
.
En jaksa lukea tätä ketjua, mutta tähän kysymykseen vastaus tämän palstan perusteella: ei mitenkään.edelleen kovin järkyttynyt :O
Miten ihmiset pukeutuu juhliin?
Mikä yllätys, että teidän sukunne ei kunnioita vainajiakaan vaan kuomilla mennään.Minun suvun hautajaisissa on ihmisillä kyllä ollut vierailla farkkuja, kouluikäisellä lapsella toppahousut ja Kuoman kengät jalassa, minulla nuorempana flanellipaita jne. Ei hautajaiset ole mikään pukujuhla, ainakaan minun suvussani. Lisäksi usein ihmisillä on muutakin ajateltavaa kuin alkaa etsiä jotain juhlavampaa vaatetta. Viimeksikin olin hautajaisissa sellaisessa mustassa neuleessa, jota käytän ihan arkenakin.
Mielestäni vainajan kunnioitukseen kuuluu ihan muut asiat kuin pukukoreilu. Eikä Kuoman kengät pienellä lapsella talvihautajaisissa ole mitenkään loukkaavaa.Mikä yllätys, että teidän sukunne ei kunnioita vainajiakaan vaan kuomilla mennään.
Se, että osaa pukeutua hautajaisiin asiaankuuluvalla tavalla ei ole "pukukoreilua", se kuuluu etikettiin ja käytöstapoihin, joista edes alkeellisimmat olisi hyvä osata.Mielestäni vainajan kunnioitukseen kuuluu ihan muut asiat kuin pukukoreilu. Eikä Kuoman kengät pienellä lapsella talvihautajaisissa ole mitenkään loukkaavaa.
Itse tunnen kyllä sukulaiseni ja tuskinpa nämä kuolleet sukulaiseni olisivat siitä pahastuneet, että moni hautajaisvieras oli "normaaliasussa" hautajaisissa. Mm. serkkuni oli 15-vuotiaana hautajaisissa mustilla farkuilla ja sinisessä college-paidassa.Se, että osaa pukeutua hautajaisiin asiaankuuluvalla tavalla ei ole "pukukoreilua", se kuuluu etikettiin ja käytöstapoihin, joista edes alkeellisimmat olisi hyvä osata.
minusta sinne ahutajaisin mennää sen vainajan takai eikä siski että katostaan miten muut ovat pukeutuneet. jso haluaa tulla va´fakuisa niin tulkoon.Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys;26103137:Puku päälle, en ottais miestä mukaan ollenkaan jos ei olisi varaa satsata edes halpaan pukuun!