Pitääkö miehellä olla puku hautajaisissa?

• Viestiketjun aloittaja rriina
  • Ensimmäinen viesti
"Miisa"
Kyllä musta puku miehellä tuo tiettyä arvokkuutta. Ja mun mielestä hautajaisissa kunnioitetaan vainajaa myös pukeutumalla siististi. Lapsella menisi vielä nuo farkut, mutta kyllä mä ainakin vaatisin jo 14-15-vuotilaalle pojallekkin pukua.

Pukuja saa ihan perus cittareista/prismoista yms. ihan suht halvallakin. Ja eikö siellä dressmannissakin oo jotku puvut alle 100e. ?

Kyllähän sitä miehellä täytyy edes yksi puku olla, saa sitte sitä käyttää joka kissanristiäisissä, vaihtaa vaan kauluspaitaa :)

Mitä sun mies on sitte muihin juhliin/tilaisuuksiin pukenu? Bermudashortsit?

Onhan se nyt melko mautonta mennä liian rennossa asussa hautajaisiin. Vainajaa kuuluisi kuitenkin kunnioittaa, sillä 50e:llä saa halvan puvun dressmannilta, ellei ole muuhun varaa.

Rippijuhliin tuntuu harvinaisen moni nykyään pukeutumaan melko asiattomasti, mitä on tullut katseltua viime vuosina.

rriina
Muita juhlia tuskin on mihin puku näin välttämätön olisi? Kaverin häissä viime kesänä ei läheskään kaikilla miehillä ollut pukua, yli puolella ei ollut.. Nykyään nuorilla vaan on mieluummin siistis farkut, kauluspaita ja nahkakengät :) Siksi puvun hankkiminen tuntuu turhalta kun näitä hautajaisiakaan toivottavasti ei ole vuosiin tiedossa..

Minä en ymmärrä tätä joidenkin miesten pukukammoa? Pukuhan on yksi helpoimmista asuista. Ei tarvitse miettiä "siistejä farkkuja" kun tietää, että kaapissa on puku, jonka voi ottaa esille kun juhliin mennään. Niin helppoa. Voi kun naisillakin olisi noin helppoa!

Luulen useiden miesten pukukammon johtuvan siitä, että ostetaan se 100€ puku mikä ei istu kunnolla.
Taasen työssä pukua käyttävät miehet satsaavat istuvuuteen ja heillä tätä pukukammoa ei ole.

Mun miehellä useita pukuja ja kateeksi käy juhliin mennessä, kun sen täytyy vaan valita kaapista puku ja paidan väri + kravatti.

• Tykkää
Reactions: Big Bang Theory
Muita juhlia tuskin on mihin puku näin välttämätön olisi? Kaverin häissä viime kesänä ei läheskään kaikilla miehillä ollut pukua, yli puolella ei ollut.. Nykyään nuorilla vaan on mieluummin siistis farkut, kauluspaita ja nahkakengät :) Siksi puvun hankkiminen tuntuu turhalta kun näitä hautajaisiakaan toivottavasti ei ole vuosiin tiedossa..
edelleen kovin järkyttynyt :O

Miten ihmiset pukeutuu juhliin?

• Tykkää
Reactions: versatile
Nurse Jackie
Olisiko ystävä-/tuttavapiirissänne ketään suunnilleen samankokoista miestä jolta voisitte lainata pukua? Ellei ole niin kiertäkää vielä lähistön kirpparit tmv., kysykää paikallisesta teatterista pukua lainaksi tai yksinkertaisesti ostatte mustat suorat housut ja niiden kanssa musta pusero tai ohut "neulepaita".

edelleen kovin järkyttynyt :O

Miten ihmiset pukeutuu juhliin?
Jaa-a, mä en oo missään farkkukekkeireissä ainakan henkilökohtasesti ite käynyt, mutta ihmettelen.. Ja sitäpaitsi, ihan sama mitä MUILLA on päällä, kyllä sitä haluaa kunnioittaa juhlakalua ja tilaisuutta, sekä saada itselle juhlafiilis pukeutumalla hienosti.
Noh, hautajaiset onkin sitten omaisten juhla, mutta mun mielestä yks arvokkaimmista juhlista, ennemmin menisin häihinkin farkuissa kuin hautajaisiin, jos olis pakko valita :x

Viimeksi muokattu:
Mep
Voi tauti. Voi aikoja ja tapoja ja tyylittömyyttä.
Juu...minäkin olin ristiäisissä tänä talvena joissa lähisukulainen oli farkku-haalari-minihameessa + nilkkureissa. Mitäs väliä sillä on mille näyttää...............

rriina
Olisiko ystävä-/tuttavapiirissänne ketään suunnilleen samankokoista miestä jolta voisitte lainata pukua? Ellei ole niin kiertäkää vielä lähistön kirpparit tmv., kysykää paikallisesta teatterista pukua lainaksi tai yksinkertaisesti ostatte mustat suorat housut ja niiden kanssa musta pusero tai ohut "neulepaita".
Kirppareista en tykkää, joten ei ainakaan mitään sellaista kiitos. Teatteria täällä ei ole ja ajatuskin kauhistuttaa. Täytyy katsella kavereilta.. mutta aika harvalla se puku nykyään on :)

Kyllä meidän lähipiirissä kaikilla on ollut häissä puku (tai suorat housut ja pikkutakki joillakin), samoin ristiäisissä ei ollut kenelläkään farkkuja!

Oma mies on aina pukeutunut juhliin mustaan pukuun ja sitten vaihdellut paitaa ja kravattia mun asun ja tilaisuuden mukaan. Ollaan nyt 27v ja mies on käyttänyt tuota samaa mustaa pukua vissiin viimeiset 8 vuotta. Vois kyllä ostaa jonkun toisenkin, mutta kun käyttöä on yleensä vaan muutaman kerran vuodessa niin ei oo tullut hommattua...

Juhliin pukeudutaan juhlavasti - ei farkkuihin!

"kerttuli"
voi hyvänen aike sentään...minusta puku on "pakollinen" ainoastaan lähisukulaisen hautajaisissa ja muuten voi mennä siisteissä tummissa vaatteissa, myös farkuissa

Ripari-ikäisellä kundilla ehkä vielä jotenkin ymmärrän ne farkut, kun ollaan niin teinaria vielä.. Mutta aikuiset miehet..

Piti oikeen googlen kuvahaulla kattoa hakusanalla "ylioppilaat", noh kyllä siellä ainakin näytti jokaisella olevan jonkinlainen puku ja krakat kaulassa. Amisten päättökuvista löytyikin sitten enemmän näitä farkkutyyppejä, mutta sielläkin enemmistöllä oli puku.

Yhteistyössä