jepspsss
mietin kun oon yh ja nyt voin vielä tehdä vuorotyötä mut eipä se sit enää onnistu lapsi menee kouluun.. vaiko onko pakko olla perehtynyt lapsiin?
No kyllähän olen.No etpä ole, jos sinulla ei ole suuntautumista erityisesti lapsiin
No meidän kaupungissa ei saa kukaan. Roikottaavat 15 vuottakin sijaisena.Mutta ainakaan meidän kunnassa et vakipaikkaa saisi.
Jos päiväkotiin kelpaa lähihoitaja, ja sinne hakee valmistunut lähihoitaja, niin se on pätevä vaikka koulutuksessa olisikin suuntautunut vanhuuksiin. Ja saa näin ollen täyden palkan. Koska sillä on ne lähihoitajan paperit. Kasvatusosiota kuuluu kaikkiin lähihoitajakoulutuksiin. Minullakin oli, vaikka en ole lapsiin suuntautunut.PTY:n mukaan: "mikäli työntekijällä ei ole palkkaryhmässä edellytettyä koulutsta tai muuta pätevyyttä, hänen peruspalkkansa on enintään 15 prosenttia alempi kuin palkkaryhmän ao. palkkamääräys edellyttää. Erityisestä syystä alennus voidaan jättää tekemättä."
En tiedä miksi ei anna, mutta täysi palkka kuitenkin kuuluu, jos on VALMISTUNUT LÄHIHOITAJAKSI.Mut jos se on pätevä, miksi ainakaan osa kunnista ei anna vakipaikkoja, jos ei ole suuntautunut lapsiin?
No teidän kunnassa on sitten eri tavalla kuin meidän. Jos minä mene mun suuntautumisella hoitamaan vanhuksia tai kehareita, niin saan täyden palkan. Vaikkei ole kumpaankaan suuntautumista. Kehareista ole mitään oppia lähärikoulutuksessa.Pätevä lähihoitaja, mutta pitää olla suuntautunut lapsiin ja nuoriin, jos meinaat saada täyden palkan päiväkodissa Näin se vain menee.