No, missä vaiheessa/minkälaisessa tilanteessa teidän voimavarat vanhempana loppuisivat ja voisit soittaa ls:n?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "harmaana"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Yksi paikka ois semmoinen, jos lapsi jostain syystä voimakkaasti oireilisi ja se vaikuttaisi koko muun perheen hyvinvointiin radikaalisti. Siis jos yks lapsista ois yllättäen kuin Nancy Spungen tai jotain.

Lapsen kohdalta huumeet, itsetuhoisuus, rikollisuus.
Omalta kohdalta vakava sairaus, koska olen yksin lasten kanssa niin jonkunhan ne olisi hoidettava. Usein pelottaakin, jos tulee vaikkapa ihan umpisuolentulehdus tmv, niin mitäs lapsille käy? Kaipa tuollaisessa tapauksessa ne saa takaisin, mutta varmaan lapsille kaamea järkytys.

Lapsen kohdalta huumeet, itsetuhoisuus, rikollisuus.
Omalta kohdalta vakava sairaus, koska olen yksin lasten kanssa niin jonkunhan ne olisi hoidettava. Usein pelottaakin, jos tulee vaikkapa ihan umpisuolentulehdus tmv, niin mitäs lapsille käy? Kaipa tuollaisessa tapauksessa ne saa takaisin, mutta varmaan lapsille kaamea järkytys.

Umpisuolentulehdus? Enpä ole tuollasta aatellu,kuolemaa kyllä joskus!

Mä en koskaan ottaisi yhteyttä. Itse sen rulijansin läpikäyneenä en soisi sitä lapsilleni. Itse yritin nuorena tappaa itseni kun mut meinattiin sijoittaa. Laitos oli pahin painajaiseni. Onneksi tajusivat antaa mun olla, muuten en olis tässä.

Huumeet, itsetuhoisuus, anoreksia jne.
En pidä lastensuojelua mörkönä vaan koen että etenkin pahoin oireilevalle teinille siitä voi usein olla apuakin.

Toivpn myös, että minulla riittäisi rakkautta hakea lapsille apua mikäli itse sairastuisin alkoholismiin tai mieleltäni siten, etten vanhemmuuteen enää kykenisi.

Siinä vaiheessa jos lapsi on itsetuhoinen, sairastaa masennusta tms, eikä suostu kotioloissa hoitoon tai on luvatta öitä pois kotoa. Tässäkin tapauksessa ennen huostaanantoa on ensimmäisellä sijalla vanhempani, jotka tekisivät ensin parhaansa.

Toinen hyvin kuvitteellinen vaihtoehto on, että jäisin yksin, tukiverkko pettäisi ja sairastuisin jälleen pahaan masennukseen tms. eli en olisi kykenevä hoitamaan lapsiani.

[QUOTE="äiti";26088814]Eikö sulla ole ketään kuka voisi lapsen hoitaa sillä aikaa?itseltäni puhkesi umpisuoli ja se leikattiin muutaman päivän olin sairaalassa mutta kotona 2viikkoa aika huonossa kunnossa,silloin mulla ei ollut lasta vielä.[/QUOTE]

No ei oikeastaan, jos vuorokausista puhutaan. Jonkun lääkärikäynnin ajaksi voin lasten toista isoäitiä pyytää ja tulee mielellään, mutta on jo iäkäs ja paljon sairauksia...eli ei kyllä päiväkausia jaksa millään.

Muutaman päivän varoitusajalla saattaisin saada lapset ripoteltua ystävilleni, mutta hekin ovat työssäkäyviä ja minun lapsilla taas ei ole joka päivälle päiväkotipaikkaa eli vähän haastavaa sekin. Kannattaa siis sairastua perjantai-iltapäivänä ja ennustaa se jo keskiviikkona :D

Niin tarkoitan sellaista umpisuolentulehdusta, joka mahdollisesti veisi pariksi päiväksi sairaalaan ja veisi toimintakyvyn.

Siis mahdollisesti veisi sairaalaan,ootpas välkky umpisuolentulehdus vie aina sairaalaan,kaskun se ei parane,eikä sitä voi parantaa muuten kuin poistamalla leikkauksella ns.umpisuolen.

Yleensä puhkeaa muutamassa päivässä,itselläni oli hyvin epätyypillinen,ei kuumetta,kivut siedettäviä, ja olin 1viikon kipeä ennen ku leikattiin(kirurgikin sanoi että ihme että ei ollut puhjennut).