Mä en jaksa ihmisten moukkamaisuutta :( Meidän tytön nimi on kuulemma liian outo.

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Ennenkin joskus kuullut ja nyt tänään kehdattiin vielä sanoa, että "oisitte antanut ihan Alina...". Tytön nimi on siis Alinea.
Nykyään on ympäristössä kaikenlaisia Mahmudeja, Raimondeja, Vanessoja, Taikoja, Sateita niin miksi muka Alinea olisi jotenkin äärettömän vaikea ja outo!!??

Annettiin meidän mielestä niin kaunis ja harvinainen nimi tytölle, mutta kuitenkin suuhun sopiva ja nyt hitto että ihmiset on vaikeita!! Ei muuten, mutta kun tyttö jo sen ikäinen että itsekin ymmärtää kun nimeään hämmästellään :( Olis varmaan pitänyt pistää Maija.
 
"anu"
Rehellinen mielipide?
Musta toi on just sellanen väkisin tavallisesta nimestä väännetty erikoisnimi, joka kuulostaa aina siltä tavisnimeltä. Tyyliin Jannica, ainahan se kuulostaa Janikalta väärin äännettynä tosin vain. Ei siinä oo mitään erikoista. Ainoastaan vanhemmat olleet vähän ajattelemattomia.
 
"vieras"
Joo. Miltä kuulostaa Elinea?

Miksi pitää väkisin vääntää joku nimi vieraaksi? Mielummin tavallinen, oikea nimi kuin joku väkisin väännetty nimihirviö, joka kuulostaa ja näyttää kirjoitusvirheeltä :(
 
"vieras"
Kyllähän se ON outo ja Alina olisi ollut kaunis suomalainen nimi. Nyt toi näyttää ja kuulostaa siltä kuin nimessä olisi kirjoitusvirhe. Sorry vain. En ymmärrä tuollaista erikoisuuden tavoittelua.
 
Kissanpeet sillä mitä muut sanoo. Te tykkäätte nimestä ja se on erilainen kuin miljoona Alinaa niin sillä selvä. En mäkään lämpee kaikille väkisin väännetyille erikoisnimille, mutta loppupeleissä se on ihan se ja sama kunhan ite tykkää. Ja kun se on kuitenkin varmaa,että se lapsi jossain kohtaa kuitenkin "vihaa" nimeään niin eipä se teidän Alinea eroa Alinasta mitenkään.
 
Onhan se todella pöhkön kuuloista kun Paavo Eskolan ja Päivi Juurakon lapsesta tulee Cecilie Agnetha Emerenthia (onneksi enempää nimiä ei saa antaa) Eskola.
Jos taas suvussa on suomenruotsalaista taustaa tai toiset isovanhemmat tai toinen vanhempi on esim jostai norjasta niin sittenhän tuollaisetkin nimet on ok.

Ihmisten mielipiteistä ei kannata liikaa välittää, kansainvälistyvässä suomessa nähdään yhä enemmän Belinda Kärppäsiä ja Jared Kauppisia, niin se vaan menee. Nythän nuo erikoiset nimivalinnat ja väännökset on oikein muotia joten varmaan jos haluaa lapselle erikoisen nimen niin eipä varmaan luokalta tule montaa Maijaa tai Jenniä löytymään :)

Äitinä ihmisten "hyväntahtoisia" kommentteja saa kuunnella milloin mistäkin, miksei siis nimestäkin. Tyttönnekin pitäisi olla vaan ylpeä nimestään jos joku kysyy ja sanoa että eipä ole monella samanlaista.
 
No joo, niin on kuulemma meidänkin pienimmän tytön nimi kummallinen ja hankala muistaa (Leona) ja joko sitä ei vaan "muisteta" tai sit väännellään ihmeellisesti paljon hankalamman kuuloiseksi.
Ja pienimmän pojan nimi ei ole kuulemma nimi ollenkaan (Sisu)...

Suuri(n) osa ihmisitä vaan on ääliöitä ja tuollaisiin kommentteihin pitää varautua ellei sit anna lapsilleen nimiksi vaikka Eetu ja Emma.
 
  • Tykkää
Reactions: lissukka.
"meemi"
Mun mielestä vanhemmat saavat antaa just sellasen nimen lapselleen, kun haluaavat. Jos nimi on vanhempien mielestä kaunis ja sopii lapselle, niin that's it.

Varmaan joskus myös Elina tai Maija ovat olleet erikoisia nimiä.
 
Niin ja joo, me ollaan todennäköisesti keksitty tulevalle vauvalle vihdoinkin nimi ja voin vaan kuvitella miten eräät (jo näiden edellisten nimistä "järkyttyneet") vääntävät naamansa sen kuullessaan :D
 
kökköliini
nättinimi, meillä on perinteiset vanhojen ukkojen nimet ja kulmienkohotuksia on saanut nähdä, mutta itse tykätään ja nimillä kunnioitetaan meille rakkaita edesmenneitä sukulaisia. eikä ne kuulu muille:D
 
"moi"
Joo eiks se niin ole, et joskus on katottu pitkin nenänvartta ku joku uskalsi antaa lapselleen tosi oudon ja typerän nimen Sari.

Alinea on kiva nimi. Ei sitä voi verrata mihinkään Beatriceen tms, vaan kuulostaa mun mielestä ihan passelilta suomalaisen sukunimenkin kanssa. Älä välitä. Mun lapsen Manu nimeä on naurettu kans, mut samapa tuo, nimi on hyvä ja sopii pojalle. Ja toi on kuitenki ihan perusnimi.
 
"qwer"
[QUOTE="vieras";25973317]Kyllähän se ON outo ja Alina olisi ollut kaunis suomalainen nimi. Nyt toi näyttää ja kuulostaa siltä kuin nimessä olisi kirjoitusvirhe. Sorry vain. En ymmärrä tuollaista erikoisuuden tavoittelua.[/QUOTE]

Vaikka kuinka pidän joidenkin ihmisten (nimi-)valintoja outoina, niin silti olisi moukkamaista ja typerää mennä ääneen niitä kommentoimaan ja arvostelemaan.
 
"tii-"
Vaikken tykkää kaikista nimistä (ja Alinea on ihan hyvä erilainen nimi, näen sen kuuluvan nätille pikkutytölle), niin en kyllä sitä ikinä menisi sanomaan kenellekään vanhemmalle päin naamaa. Enkä puhuisi edes seläntakana.
 
"pipari"
Kaunis nimi. Onnittelut vaan hienosta ja harvinaisesta nimestä.

Aika moni haluaisi itsellekin mieluummin nimen, jota ei tule joka mutkassa vastaan.
Mun puolesta ihmiset voi antaa kakaroille nimet niistä top ten -listoistakin. Se ei vaan ole kaikkien juttu.
No jaa. Mulle on tärkeämpää se, miten kauniilta nimi minun mielestäni kuulostaa kuin se, mikä sen sijainti jollain listalla on. Ensimmäisen lapseni (tyttö) etunimikaimoja löytyy vain parikymmentä ja poikani nimi on ihan viiden suosituimman joukossa. Molemmat minun mielestäni kauniita nimiä ja sopivat hyvin yhteen sisaruksille. :)
 
Olen minäkin saanut kuulla eräältä virkailijalta suorat sävelet poikani nimestä. Nimi ei oikeasti ole mitenkään erikoinen, olenkin sitten antanut kaikkien alkaa käyttää hänen toista nimeään jotta olisi helpompi...
 
minusta
tosi kaunis nimi mielestäni, älä pahoita mieltäsi turhaan noista, munkin tytöllä aika harvinainen nimi mutta kuitenkin suomalaiseen suuhun sopiva, joten pää pystyyn vaan, kaunis nimi tuo on!
 

Yhteistyössä