Miltä kuulostaa? (ruokailu)

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="vieras";25961759]Jos sun "rahkassa" on 2/3 kermaa ja 1/3 osa rahkaa, niin se ei vain laihduttajalle sovi. Ja se rahkasikin oli ilmeisesti sokeroitua jälkiruokarahkaa...[/QUOTE]

No mun "rahkassa" on marjoja niin paljon, että jos otan täyden jälkiruokakulhollisen, niin seassa on max 1ruokalusikallinen kerma/rahka sekoitusta. Sitä koitin sanoa että kerma ja rahka ovat erittäin pienessä osassa syömässäni marja"rahkassa"!!

"vieras"
[QUOTE="vieras";25961734]Eikös banaaneissakin ole paljon kaloreita? Jos sekoituksessani on pää-asiassa marjat, niin miksi pitäisi jättää pois? Eikös marjat ole kuitenkin terveellisiä? kerma laitettu sekaan, koska lapsemme eivät tykkää syödä pelkkään rahkaan sekoitettuja marjoja.[/QUOTE]

Syö niitä marjoja pelkiltään. Se sinun vaniljarahkasi sisältää jo itsessään kermaa ja sokeria! Ja siihen sotket vielä kaksi purkkia vispikermaa? Ja syöt sitä kaksi kertaa päivässä, ja sitten kysyt, laihdutko...

"vieras"
[QUOTE="vieras";25961784]Syö niitä marjoja pelkiltään. Se sinun vaniljarahkasi sisältää jo itsessään kermaa ja sokeria! Ja siihen sotket vielä kaksi purkkia vispikermaa? Ja syöt sitä kaksi kertaa päivässä, ja sitten kysyt, laihdutko...[/QUOTE]

Okei! No kerrohan sitte kuinka paljon mä noista ruoista saan kaloreita, kerran tuo kerma oli niin pahasta!!??
Mun pituus 180cm ja paino 100kg, joten mikä pitäisi olla maksimi kalorimäärä mitä saan syödä, ottaen huomioon nuo liikunnat mitä harrastan??

"vieras"
[QUOTE="vieras";25961803]Okei! No kerrohan sitte kuinka paljon mä noista ruoista saan kaloreita, kerran tuo kerma oli niin pahasta!!??
Mun pituus 180cm ja paino 100kg, joten mikä pitäisi olla maksimi kalorimäärä mitä saan syödä, ottaen huomioon nuo liikunnat mitä harrastan??[/QUOTE]

Suosittelen sinulle kalorilaskuria tai kiloklubia. Siellä voit itse laskea.

Älä tuu kysymään neuvoja, jos et kestä niitä! Itse kysyit, onko hyvät ruoat ja kun vastaus on ei, niin suutut?!?
Jos aiot laihduttaa, niin jätä se kerma pois, piste. Lue tuoteselosteita, kuinka paljon saat kaloreita, proteiinia, hiilareita.
Laske esim Energiankulutus levossa | KUNTO PLUS kuinka paljon kulutat tekemättä mitään. Siihen kuinka paljon kulutat treenien kanssa. Pääsääntöisesti syöt vähemmän kuin kulutat, mutta monipuolisesti, säännöllisesti ja oikein. Juo vettä, PALJON.

[QUOTE="vieras";25961803]Okei! No kerrohan sitte kuinka paljon mä noista ruoista saan kaloreita, kerran tuo kerma oli niin pahasta!!??
Mun pituus 180cm ja paino 100kg, joten mikä pitäisi olla maksimi kalorimäärä mitä saan syödä, ottaen huomioon nuo liikunnat mitä harrastan??[/QUOTE]no itse olen 160 senttinen, ja painoa hieman enemmän kuin sinulla. ankaralla dieetillä olen nyt. raja on ettei 1500 kilokaloria saa ylittää. näkyy jäävän joka päivä alle tuhannen kilokalorin syömiset. ja nyt on tippunut kahdessa ja puolessa viikossa 5,1 kg

"vieras"
Älä tuu kysymään neuvoja, jos et kestä niitä! Itse kysyit, onko hyvät ruoat ja kun vastaus on ei, niin suutut?!?
Jos aiot laihduttaa, niin jätä se kerma pois, piste. Lue tuoteselosteita, kuinka paljon saat kaloreita, proteiinia, hiilareita.
Laske esim Energiankulutus levossa | KUNTO PLUS kuinka paljon kulutat tekemättä mitään. Siihen kuinka paljon kulutat treenien kanssa. Pääsääntöisesti syöt vähemmän kuin kulutat, mutta monipuolisesti, säännöllisesti ja oikein. Juo vettä, PALJON.
Jaahas, tähänkö tää taas meni :(
Mä tulin kysyyn mielipiteitä, joita sainkin, kiitos. En tiedä mistä sait käsityksen että suutuin jostain? Ei-vastaukseen pyrin vastaamaan ja kysymään miksi ei?
En mä jaksa tällasta vääntää jos täällä ei voida olla aikuisia ja kysyä perusteluita mielipiteille.

"vieras"
[QUOTE="vieras";25961917]Niin? Etkö osaa?[/QUOTE]

Kyse ei siitä, ettenkö osaisi. En vaan haluaisi jakaa tietojani joka paikkaan, koska tiedän etten tulisi kyseisiä sivuja käyttämään jatkossa.
Sinä osasit sanoa ettei onnistu, koska saan liikaa kaloreita, niin ajattelin että varmasti osaat sitten myös kertoa paljonko söin ja paljonko saisin syödä.

"vieras"
[QUOTE="vieras";25961963]Kyse ei siitä, ettenkö osaisi. En vaan haluaisi jakaa tietojani joka paikkaan, koska tiedän etten tulisi kyseisiä sivuja käyttämään jatkossa.
Sinä osasit sanoa ettei onnistu, koska saan liikaa kaloreita, niin ajattelin että varmasti osaat sitten myös kertoa paljonko söin ja paljonko saisin syödä.[/QUOTE]

Mikset käyttäisi palvelua jatkossa, jos kerran laihduttaa yrität. Saisit sieltä ihan perustietoa painonpudotuksesta. Se voisi olla tarpeen, jos sinulle on jotenkin epäselvää, että vispikerma ja sokeroitu rahka eivät ole laihduttajalle hyväksi.

Mun pituus 180cm ja paino 100kg, joten mikä pitäisi olla maksimi kalorimäärä mitä saan syödä, ottaen huomioon nuo liikunnat mitä harrastan??[/QUOTE]

Tästä.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;25961931:
no itse olen 160 senttinen, ja painoa hieman enemmän kuin sinulla. ankaralla dieetillä olen nyt. raja on ettei 1500 kilokaloria saa ylittää. näkyy jäävän joka päivä alle tuhannen kilokalorin syömiset. ja nyt on tippunut kahdessa ja puolessa viikossa 5,1 kg
Mitä sä syöt? Esimerkiksi tänään?
Mä en halua mitään ankaraa diettiä ku olen niillä ollu ja paino tippunu hyvin ja nopeesti, mutta tullu sitte takasinki ja tuplana :(
Yritän muuttaa elämäntapojani että sitte jos joskus olen "normipainoinen" niin en enää lihoisi tällaiseksi pullamössöksi.

Jos karsit syömisiäsi väärin, niin ihan varmana saat kaiken takaisin. Mä oon laihduttanu 17kg vaan muuttamalla ruokailutottumuksiani ja lisännyt hyötyliikuntaa ja pari salitreeniä/vk. Kesti 8kk. Osa tuli takas vasta raskaudessa ja nekin jäi kaikki synnärille:)
Mutta siis huonot pois ja hyvät tilalle. Kermat pois, jos lapsia ei miellytä, niin teet ittelle omat:) Pieni vaiva, kun tulokset alkaa näkymään:)

"vieras"
Jos karsit syömisiäsi väärin, niin ihan varmana saat kaiken takaisin. Mä oon laihduttanu 17kg vaan muuttamalla ruokailutottumuksiani ja lisännyt hyötyliikuntaa ja pari salitreeniä/vk. Kesti 8kk. Osa tuli takas vasta raskaudessa ja nekin jäi kaikki synnärille:)
Mutta siis huonot pois ja hyvät tilalle. Kermat pois, jos lapsia ei miellytä, niin teet ittelle omat:) Pieni vaiva, kun tulokset alkaa näkymään:)
WAU! Mahtava tulos :D
Mä haluaisin nimenomaan just muuttaa ruokailutottumuksiani. Syödä siis normia kotiruokaa, pienemmillä annoksilla ja lisänä paljon kasviksia/salaattia. Joskus myös herkkuja jos siltä tuntuu, ei kuitenkaan mitään suklaalevyä kerralla juttuja ;)
Aikana olen ajatellut, että jos vuodessa saisin noin 20kg pois niin olisin ERITTÄIN tyytyväinen.
Karppaamaan en ala enää, koska vaatii niin paljon tehdä itselle eri ruoat kuin perheelle. Hiilareita olen kuitenkin yrittänyt vähän välttää ja vaihtaa niihin hyviin hiilareihin. Pullat, karkit sipsit yms olen jättänyt väliaikaisesti pois kokonaan!
Vettä juon ainakin 3l päivässä.

dipt
Missä vihannekset? Ei hedelmiä tarvitse vetää joka päivä, marjat riittävät hyvin, plus vihanneksista saa vitamiineja ja kuitua. Rasvaa EI saa jättää pois, kuten jotkut pällit täällä neuvovat. Jätä mieluummin leivät, sokerit ja tyhjänpäiväiset pastat ja perunat pois, ja korvaa ne eri tavoin valmistetuilla vihanneksilla. Ei laihdutus ole mitään rakettitiedettä, mutta siitä saa tehtyä todella vaikeaa jos alkaa kikkailemaan rasvattomilla tuotteilla eikä suostu lisäämään rehuja ruokavalioonsa.

[QUOTE="vieras";25962108]Mitä sä syöt? Esimerkiksi tänään?
Mä en halua mitään ankaraa diettiä ku olen niillä ollu ja paino tippunu hyvin ja nopeesti, mutta tullu sitte takasinki ja tuplana :(
Yritän muuttaa elämäntapojani että sitte jos joskus olen "normipainoinen" niin en enää lihoisi tällaiseksi pullamössöksi.[/QUOTE]tänään söin aamulla kaurapuuroa desilitran ja näkkileipää palan. päivällä söin vaaleaa leipää yhden siivun jossa oli kinkkua, juustoa ja kurkkua päällä. ja valion mansikkakeittoa 2dl. iltaruuaksi söin 100 g palan lohta. ison kasan parsakaali-keltainen porkkana seosta ja noin puoli desilitraa paistettuja perunoita. iltapalaksi syön 2 dl jugurttia ja yhden leivän. tänään on ollut harvinaisen paljon leipää. yleensä syön sitä vain siivun päivässä

"vieras"
Missä vihannekset? Ei hedelmiä tarvitse vetää joka päivä, marjat riittävät hyvin, plus vihanneksista saa vitamiineja ja kuitua. Rasvaa EI saa jättää pois, kuten jotkut pällit täällä neuvovat. Jätä mieluummin leivät, sokerit ja tyhjänpäiväiset pastat ja perunat pois, ja korvaa ne eri tavoin valmistetuilla vihanneksilla. Ei laihdutus ole mitään rakettitiedettä, mutta siitä saa tehtyä todella vaikeaa jos alkaa kikkailemaan rasvattomilla tuotteilla eikä suostu lisäämään rehuja ruokavalioonsa.
Enkös mä kertonut syöväni salaattia/kasviksia? Joten mitä vihanneksia tarkoitat?

La Paset
[QUOTE="vieras";25961465]aamupala: 2palaa ruisleipää, päälle levite+juusto+kinkkusiivu
lounas: ceasar salaattia+banaani
välipala: marjarahkaa
päivällinen: spagettia ja jauhelihaa + salaattia/kasviksia
iltapala: marjarahkaa

tavoitteena pudottaa painoa aika reilusti, ja tässä esimerkkinä mun TÄMÄN PÄIVÄN syömiset.
Onnistunko?[/QUOTE]

Muutosehdotus:

Lounasbanaani omenaksi
Marjarahka kevytviiliksi
Spagetti perunaksi
Marjarahka avokadoksi tai greipiksi

"Pim"
Haluatko ottaa vastaan ehdotuksia?

Kirjaudu niihin kiloklubeihin ym. Saat YMMÄRRYSTÄ ruuasta ja niiden sisältämistä kaloreista. Ilman sitä, et voi muuttaa elämääsi ja syömisiäsi.

Kokeile mitata annostesi kasvikset,200g kasviksia lounaalla ja sama päivällisellä. Jätä lounaalta hiilarit pois ja rahka voit syödä huoletta marjojen kanssa. Esim hyvä välipala on 100g marjoja ja 250g rahkaa siihen päälle,ilman sokeria ja kermaa.

Opettele annoskoko. Luulet tarvitsevasi enemmän kuin tarvitset, kokeile syödä vähän vähemmän kuin luulet tarvitsevasi.

Hanki keittiövaaka ja lopeta henkilövaakalla ravaaminen.

Liikuntamäärä kuulostaa sopivalta. Tsemppiä!

Yhteistyössä