Tiedättekö te, lapsettomat koiranomistajat, millaista on pestä koiranpskaa lasten kengistä??

  • Viestiketjun aloittaja "vihainen"
  • Ensimmäinen viesti
thismustbeajoke
Itse en koirani paskoja koiraa.. Johtunee siitä, että meillä on opetettu tekemään jätökset ihan laitaan ja useasti koirat, ei vaan meidän vaan suuri osa kaupunkikoirista hakeutuu jo itse sinne piilosalle. Eri asia on pikkupaskat, eli nämä rotat joita ei voi koiriksi edes kutsua. Ne paskovat ihan kauppakeskuksien sisällekin, ja oi "tuliko mamin vaavalta kakka, ei haittaa". Meillä myöskin lapset katsovat mihin kävelevät ja väistävät läjät. Mut on se kumma kun yrittää kouluttaa pentukoiraa sisäsiistiksi, koiraa joka ymmärtää sanan hyi. Ja kun se viimein yli tunnin lenkin jälkeen on aikeissa tehdä jätöksensä sinne, missä korkeintaan spurgut majailevat, eli syrjään, piilosaan niin joku ämmä keksii ohi kävellessään huutaa hyi.
Omat lapseni ei paskoihin astele, ja vaikka astuisikin niin voi voi sen voi aina pestä ja haisee vähemmän epämiellyttävältä kuin se vauvan erite.
Niin ja ihan Helsingissä asutaan, missä sellasta metsäaluetta koiralle ulkoiluttaa ei ole niin paljon kuin siellä Espoossa, hienohelmojen syrjäcityssä. Silti täällä on vähemmän niitä koiranläjiä kuin siellä, how is this?
Koiranvihaajat voi painua sinne mistä tulivatkin, ei ne lastenvihaajatkaan paasaa siitä kuinka ventovieraat lapset kivittävät heidän koiriaan ja kuinka somalit juoksevat kiljuen kun rauhassa ohitetaan. Ja kuinka idiootteja jotkut voi olla kun antavat lastensa mennä ilman koiran omistajan lupaa "silittämään" rottweilerin pentua, joka hampaat kutistessaan vähän näykkäsee. Silti vanhemmat tulevat siitä huutelemaan ja nostavat älämölön.

Otin tässä nyt muitakin asioita esille, sillä toi päänaukominen koirienpaskasta ei hyödytä ketään ja on sata kertaa hermoja raastavampaa, kuin se, että putsaa sen muutaman minuutin ajan niitä kengän pohjia ulosteesta.
Niin itse en vihaa koiria enkä lapsiakaan annan asioiden olla ja huomaan kuinka me kaikki tänne mahdutaan yhdessä, miksi siis yrittää eristää niitä jotka pitävät muusta kuin sinä, eli noista suloisista nappisilmistä jotka istuvat ovella jo odottamassa kun tulet töistä. :)
 
Jos haluaa tavoittaa isomman määrän lapsettomia koiranomistajia, niin tämähän ei välttämättä ole paras foorumi siihen....

En väitä, etteikö täälläkin surffaisi lapsettomia koiranomistajia. Mutta tämähän on nimenomaan lapsiperheille suunnattu sivusto, että siltä pohjalta ajatellen tällaisen otsikon kohderyhmää voisi paremmin löytyä joltain muulta foorumilta.
 
1 lapsen ja 2 koiran äiti
Alkuperäinen kirjoittaja tiedän;25928620:
Tiedän millaista se on (töissä saa pestä), ja kyllä ärsyttää. Itsellänikin tosin on lapsi, mutta vauvaiässä vielä...

Omistamme myös koiran. En kerää sen jätöksiä, mutten anna sen tiellekään paskoa. Aina kävellään syrjemmälle ja saa tehdä kökkönsä hyvän matkaa pientareen toiselle puolelle. Asutaan vähän syrjäisemmällä asuinalueella missä on paljon metsää ja pusikkoa.

Mua pistää vihaksi nämä ihan pienten piskien omistajat, jotka antaa niiden rottiensa paskoa suoraan kävelytielle. Ne kun ei jaksa eikä pysty kiipeämään penkalle...
Meillä on leikki-ikäinen lapsi ja kaksi pientä koiraa. Toinen koira on sellainen, että kävellessä kykyttää ihan vaikka keskelle suojatietä... sille ei oikeasti voi mitään (tai no siis voi vetää sitä hihnasta eteenpäin, jolloin pissat ja kakkat tulee piiitkälle maaatkalle). Mutta mä kerään koirieni kakat siitä tieltä eli en näe tässä mitään ongelmaa. Jos koirat tekevät asiansa ruohikkoon tai kauemmaksi pientareelle, en kikkaretta lähde keräämään. Ja kyllähän se vähän hassulta tuntuu kerätä sellainen pikkusormen kokoinen kikkare pussiin ja lenkittää sitä mukanaan, kun usein sen pienen kikkareen vieressä on sellainen norsunkasa (jota ko. norsun omistaja ei ole jaksanut kerätä).

Mutta alkuperäiseen kysymykseen... Tiedän. Kyllähän sitä on useammankin kerran pesty omien tai toisten koirien kakkoja lapsen kengistä ja omistakin kengistä. Mutta sellaista elämä on.
 
"sondersson"
Niin itse en vihaa koiria enkä lapsiakaan annan asioiden olla ja huomaan kuinka me kaikki tänne mahdutaan yhdessä, miksi siis yrittää eristää niitä jotka pitävät muusta kuin sinä, eli noista suloisista nappisilmistä jotka istuvat ovella jo odottamassa kun tulet töistä. :)
Mahdutaan toki eikä ketään tarvitse eristää yhtään mihinkään, ne paskat vaan olisi hyvä kerätä pois. Kun ei se oikeasti ole vaikeaa.
Eikä ole kyse mistään koiravihasta vaan siitä että ne paskaläjät ei ole mikään kiva näky. Mä tykkään koirista todella paljon, mutta en niitten jätöksistä.

Mitäs sanoisit jos ihan ihmispaskaa olis paikat täynnä? Vois muuttua ääni kellossa koiranomistajiltakin.
 
"huh huh"
Itse en koirani paskoja koiraa.. Johtunee siitä, että meillä on opetettu tekemään jätökset ihan laitaan ja useasti koirat, ei vaan meidän vaan suuri osa kaupunkikoirista hakeutuu jo itse sinne piilosalle. Eri asia on pikkupaskat, eli nämä rotat joita ei voi koiriksi edes kutsua. Ne paskovat ihan kauppakeskuksien sisällekin, ja oi "tuliko mamin vaavalta kakka, ei haittaa". Meillä myöskin lapset katsovat mihin kävelevät ja väistävät läjät. Mut on se kumma kun yrittää kouluttaa pentukoiraa sisäsiistiksi, koiraa joka ymmärtää sanan hyi. Ja kun se viimein yli tunnin lenkin jälkeen on aikeissa tehdä jätöksensä sinne, missä korkeintaan spurgut majailevat, eli syrjään, piilosaan niin joku ämmä keksii ohi kävellessään huutaa hyi.
Omat lapseni ei paskoihin astele, ja vaikka astuisikin niin voi voi sen voi aina pestä ja haisee vähemmän epämiellyttävältä kuin se vauvan erite.
Niin ja ihan Helsingissä asutaan, missä sellasta metsäaluetta koiralle ulkoiluttaa ei ole niin paljon kuin siellä Espoossa, hienohelmojen syrjäcityssä. Silti täällä on vähemmän niitä koiranläjiä kuin siellä, how is this?
Koiranvihaajat voi painua sinne mistä tulivatkin, ei ne lastenvihaajatkaan paasaa siitä kuinka ventovieraat lapset kivittävät heidän koiriaan ja kuinka somalit juoksevat kiljuen kun rauhassa ohitetaan. Ja kuinka idiootteja jotkut voi olla kun antavat lastensa mennä ilman koiran omistajan lupaa "silittämään" rottweilerin pentua, joka hampaat kutistessaan vähän näykkäsee. Silti vanhemmat tulevat siitä huutelemaan ja nostavat älämölön.

Otin tässä nyt muitakin asioita esille, sillä toi päänaukominen koirienpaskasta ei hyödytä ketään ja on sata kertaa hermoja raastavampaa, kuin se, että putsaa sen muutaman minuutin ajan niitä kengän pohjia ulosteesta.
Niin itse en vihaa koiria enkä lapsiakaan annan asioiden olla ja huomaan kuinka me kaikki tänne mahdutaan yhdessä, miksi siis yrittää eristää niitä jotka pitävät muusta kuin sinä, eli noista suloisista nappisilmistä jotka istuvat ovella jo odottamassa kun tulet töistä. :)

Sä olet täydellinen ääliö.

Ymmärrätkö miten se uloste leviää kenkien mukana kerrostalojen porraskäytäviin, hisseihin ja omaan eteiseen, matolle tarttuen. Ei se ole mikään kahden minuutin pikapesu.

Itsekkäiden koiranomistajien kanssa en ole voinut ulkoilla vähään aikaan lainkaan (ilman autoa), sillä kummassakin kädessä lapsi, niin ei mitenkään pysty väistelemään kasoja. Ja tämä Helsingissä.

Koskaan en ole joutunut tupakantumpin vuoksi kenkiäni pesemään tai heittämään vaatteita roskiin, mutta koiran ulosteen vuoksi olen.
 
samaa mieltä
[QUOTE="sondersson";25929140]Mahdutaan toki eikä ketään tarvitse eristää yhtään mihinkään, ne paskat vaan olisi hyvä kerätä pois. Kun ei se oikeasti ole vaikeaa.
Eikä ole kyse mistään koiravihasta vaan siitä että ne paskaläjät ei ole mikään kiva näky. Mä tykkään koirista todella paljon, mutta en niitten jätöksistä.

Mitäs sanoisit jos ihan ihmispaskaa olis paikat täynnä? Vois muuttua ääni kellossa koiranomistajiltakin.[/QUOTE]


Miksi koirat saa ulostaa jalkakäytävälle mutta ihmiset ei? Aikamoinen vääryys.
 
Eevee
Jaa ettei ihan KUKAAN korjaa koiransa jätöksiä pois... Jos mä jotain inhoan niin yleistämistä.

Kaksi koiraa ja kerätään paskat pois ellei nyt metsässä olla. Mutta remmilenkillä kaduilla kyllä kerään vaikka koirat ei siis edes kadulle paskokaan vaan tien viereen. Jos menevät tarpeeksi pitkälle jonnekin pusikkoon niin sieltäkään en ala niitä paskoja hakee. Mutta talvisin kun pientareelle ei pääse, koirat paskoo lumikasojen päälle, sieltä kerään satavarmasti koska muuten keväällä lumien sulaessa se paska valuu kadulle sieltä lumikasasta.

Että kyllä meitä koiranomistajia löytyy jotka katsoo ettei sun lapses kengänpohjaan paskaa tule.
 
  • Tykkää
Reactions: Peppi1981
Alkuperäinen kirjoittaja tiedän;25928620:
Tiedän millaista se on (töissä saa pestä), ja kyllä ärsyttää. Itsellänikin tosin on lapsi, mutta vauvaiässä vielä...

Omistamme myös koiran. En kerää sen jätöksiä, mutten anna sen tiellekään paskoa. Aina kävellään syrjemmälle ja saa tehdä kökkönsä hyvän matkaa pientareen toiselle puolelle. Asutaan vähän syrjäisemmällä asuinalueella missä on paljon metsää ja pusikkoa.

Mua pistää vihaksi nämä ihan pienten piskien omistajat, jotka antaa niiden rottiensa paskoa suoraan kävelytielle. Ne kun ei jaksa eikä pysty kiipeämään penkalle...
Lapset tykkäävät möyriä penkoissa ja lorkkia ojanpohjilla.
Oma "rottani" hyppää ketterästi yli metrisen penkan päälle, mutta annan se tehdä talvella mielummin siihen tienreunaan että saan sen kerättyä pois. AINA. Myös syrjäisemmiltä lenkkipoluilta, koska silläkin kulkee muitakin lenkkeilijöitä.
 
"vieras ap"
Miksi linnut, kanit ym eläimet saavat ulostaa kaupunkialueelle mutta koirat eivät? Nekin ovat eläimiä. Paska on erittäin maatuvaa, kaupunkien roskaaminen on PALJON suurempi ongelma.
Linnut ja kanit elelevät missä lystää. Mutta koirat ovat kotieläimiä, joita ihmiset OSTAVAT itselleen seuraksi kaupunkiasuntoihin? Onkohan tässä iso ero?
Jos haluat päästä linnuista ja kaneista eroon, täytyy sun varmaan ostaa haulikko? Ja kaupunkien roskaaminen taas on ihan eri juttu...

Ihmeellisiä kommentteja ketjussa, jossa yritetään saada koiranomistajia ymmärtämään että ne jätökset vaan voisi kerätä....
Kuinka idiootti pitää olla ettei tajua tätä yksinkertaista pointtia? Ja pitää keksiä kaikenlaisia selityksiä meluavista lapsista, vaippakasoista ja luonnon tuhoamisesta. Ne asiat eivät liity mitenkään tähän koiranpaskaongelmaan.
Taas huomaa ettei yksikään koiranomistaja välitä eikä omaa aivojakaan näköjään, että voisi vaan sanoa "totta , eiköhän korjata omat koirankakat pusseihin ja roskiksiin, niinkuin kuuluisikin!"
 
NoJopas
Ensinnäkin, koiria on myös lapsiperheissä! Niinkuin meilläkin. Toisekseen, ÄLÄ YLEISTÄ!!!!!!!!!
Kirjoita jonnekkin muualle, vaikka paikallislehteen? Paskaa, paskaa, paskaa.... No kyllä sitä paskaa on! Luojalle kiitos koiranKIN paska maatuu. Sateet tulee niin eikö ne siitä huuhtoudu. Enemmän mua suoraan sanottuna vituttaa ihmisten aiheuttamat roskaläjät tuolla teiden varsilla. On pulloja, tölkkejä, tupakantumppeja, ruiskuja ja neuloja??!! Vaahdotaan ennemmin niistä kun jostain koiranpaskasta?

Ja tiedoksesi, me kerätään oman koiran paskaläjät pussiin jos se nyt sattuu tielle paskomaan.

p.s. Kukahan pesis meidän vaunut tai matot kun jonku vatipään kissa käy kusemassa niihin????
 
[QUOTE="vieras ap";25929346]Linnut ja kanit elelevät missä lystää. Mutta koirat ovat kotieläimiä, joita ihmiset OSTAVAT itselleen seuraksi kaupunkiasuntoihin? Onkohan tässä iso ero?[/QUOTE]

niin mikä ero? miten koiranpaska saastuttaa maapalloa enemmän kuin muiden eläinten paska? Siksi, että koirasta maksetaan, sen kakka on jotenkin paljon saastuneempaa ja ällömpää kun esimerkiksi iso läjä kanin paskaa? Meidän kanin paska haiseekin sata kertaa pahemmalle kuin koiran.
 
"Vieras"
Näistä ketjuista on aika helppoa nähdä, ketkä ovat niitä jalkakäytävälle koiraan paskattavia idiootteja :( Todistin naapurin noloa hetkeä, kun eräs talonomistaja tuli hänelle valittamaan koiranpaskasta (iso läjä) talon nurkalla. Ei kuulemma ollut pussia mukana. Tää talonomistaja haki pussin ja vaati ottamaan sen heti pois - ja paskattamaan sen koiran omalle pihalle tästä lähtien, ei naapureiden. Olipas ämmä pikkuisen punainen!

Niitä läjiä on tosi paljon ihan keskellä kaupunkia, jalkakäytävällä. Kyllä ne taatusti haittaa ihan jokaista normaalia, siistiä ihmistä. Minä ja lapset kuljetaan maahan vahdaten koulusta kotiin. Vähän väliä kuuluu "yök, koirankakkaa" :(.Ei kiva!
 
"huh huh"
niin mikä ero? miten koiranpaska saastuttaa maapalloa enemmän kuin muiden eläinten paska? Siksi, että koirasta maksetaan, sen kakka on jotenkin paljon saastuneempaa ja ällömpää kun esimerkiksi iso läjä kanin paskaa? Meidän kanin paska haiseekin sata kertaa pahemmalle kuin koiran.

Siksi että koirat paskovat teille, missä ihmiset kulkevat. KADUILLE! Muut eläimet luontoon.

Nyt en enempää tartu sun provoiluihisi, tarkoituksesi on vain ärsyttää tekeytymällä _noin_ tyhmäksi.
 
Jaan ärtymyksesi
[QUOTE="vieras ap";25929346]Linnut ja kanit elelevät missä lystää. Mutta koirat ovat kotieläimiä, joita ihmiset OSTAVAT itselleen seuraksi kaupunkiasuntoihin? Onkohan tässä iso ero?
Jos haluat päästä linnuista ja kaneista eroon, täytyy sun varmaan ostaa haulikko? Ja kaupunkien roskaaminen taas on ihan eri juttu...

Ihmeellisiä kommentteja ketjussa, jossa yritetään saada koiranomistajia ymmärtämään että ne jätökset vaan voisi kerätä....
Kuinka idiootti pitää olla ettei tajua tätä yksinkertaista pointtia? Ja pitää keksiä kaikenlaisia selityksiä meluavista lapsista, vaippakasoista ja luonnon tuhoamisesta. Ne asiat eivät liity mitenkään tähän koiranpaskaongelmaan.
Taas huomaa ettei yksikään koiranomistaja välitä eikä omaa aivojakaan näköjään, että voisi vaan sanoa "totta , eiköhän korjata omat koirankakat pusseihin ja roskiksiin, niinkuin kuuluisikin!"[/QUOTE]


Mä NIIIIIIIN komppaan sua!!!!!!
 
"sondersson"
Miksi linnut, kanit ym eläimet saavat ulostaa kaupunkialueelle mutta koirat eivät? Nekin ovat eläimiä. Paska on erittäin maatuvaa, kaupunkien roskaaminen on PALJON suurempi ongelma.
Öööh, koska sille ei voi mitään? Koiraasi sä käytät pihalla, näet mihin se paskoo ja voit kerätä sen pois. Koirasi on SINUN ja sinä huolehdit kaikista siihen liittyvistä asioista. Linnut sun muut eivät ole kenenkään omia eikä kenenkään vastuulla.

Olkoon miten maatuvaa tahansa, tienvarret on kuitenkin sitä paskaa täynnä, uutta tulee koko ajan. Ja mua kyllä ärsyttää ja inhottaa roskaaminen ihan yhtä paljon kuin paskaläjät. Sekä roskien että paskojen laittaminen roskiin on ihan hurjan helppoa.
 
....
Täällä lapseton koiranomistaja. Ja tiedän minkälaista on pestä koiranpaskaa kengistä. Ja omasta mielestäni se ei ole mitenkään hankalaa. Ehkä muilla sitten on jotenkin erittäin imukykyiset kengänpohjat tai jotain, mutta omissa kengissä on yleensä kumipohjat, ja oikein helposti irtoaa kaikki lika.

Sitä vastoin lasinsirujen poistaminen jalan- tai tassunpohjasta on todella veemäistä. Ja erinäisten lasten pilojen korjaaminen (autojen naarmut, seiniin töhrityt jutut ym) on niin ärsyttävää että tekis mieli kuristaa heti ensimmäinen vastaantuleva kakara...
 
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;25928629:
minulla on kuusi lasta ja kenenkään kengistä ei ole tarvinnut koskaan pestä koiran
paskaa. sen sijaan vaikka meillä ei kukaan polta, niin niitä myrkkykääryleen jätöksiä on
pitänyt kerätä jopa kotiportailta
Taida asua maalla, tai muuten pienellä paikkakunnalla?
Koiranpaska on isona ongelmana suuremmissa kaupungeissa. Kaikkein mielenkiintoisinta tästä ilmiöstä tekee sen, että kaupungissa koiranomistajat kakattaa ne rakkinsa yleisesti kulkuväylille. Metsässäkin tortut murjaistaan polulle, ei pusikkoihin. Luonnollisesti ihminen osaa väistää paskaa, jos sen huomaa. Mutta kaikissa olosuhteissa niitä miinoja ei vaan osaa väistellä, ellei katse ole suunnattu jatkuvasti jalkoihin. Sekään ei onnistu jos kulkee useamman lapsen kanssa. Lasten peräänkin on katsottava.
Ja kuten olen aikaisemminkin todennut, tupakantumpit on todella pieni ongelma verrattuna siihen paska määrään mitä kaduilla ja kulkuväylillä on.
 

Yhteistyössä