mikään ei kyllä voita lettukestejä ja sokerihumalaisia lapsia!

Eevee
Itseasiassa sellasta kun sokerihumala ei ole olemassa.

Katsoin kerran jonkun ohjelman aiheesta ja sokeria syöneet lapset itseasiassa olivat testitilanteessa rauhallisempia kuin ne jotka eiolleet sokeria syöneet. Minusta oli jännä juttu.
 
mielenkintoinen tuo väite, ettei sokerihumalaa ole olemassa sillä itse olen kerran elämässäni ollut kunnon sokerihumalassa. söin kylässä paljon herkkuja ja paluumatkalla olin kännissä kuin ankka.. vaikka olin juonut vain teetä ! lähtiessä en saanut edes tennareita jalkoihin ja piti taluttaa pyörää, kun ajoin tien reunasta toiseen
 
Viimeksi muokattu:
"hmm"
Itseasiassa sellasta kun sokerihumala ei ole olemassa.

Katsoin kerran jonkun ohjelman aiheesta ja sokeria syöneet lapset itseasiassa olivat testitilanteessa rauhallisempia kuin ne jotka eiolleet sokeria syöneet. Minusta oli jännä juttu.
Kyllä on. Itsekin saan sokerihumalan jos syön isomman määrän sokeria (tyyliin karkkipussin). Ja lapsesta huomaa heti. Saa harvoin sokeria, mutta aina kun syö jotain makeaa tulee lapsesta ihan villi.

Sokeri nostaa verensokeria ja saa sen laskemaan nopeasti.

Mutta vaikutus on tietysti yksilöllinen. Kaikki ei ole sokeriherkkiä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja MörriMöykkyMutsi;25926427:
mielenkintoinen tuo väite, ettei sokerihumalaa ole olemassa sillä itse olen kerran elämässäni ollut kunnon sokerihumalassa. söin kylässä paljon herkkuja ja paluumatkalla olin kännissä kuin ankka.. vaikka olin juonut vain teetä ! lähtiessä en saanut edes tennareita jalkoihin ja piti taluttaa pyörää, kun ajoin tien reunasta toiseen
Täh?!

Mää oon käsittäny että se "sokerihumala" on ylivilkkautta joka johtuis verensokerin noususta, en oo koskaan kuullu että siitä menis sekaisin niinko alkoholista.

Ja täytyy myöntää etten usko sokerihumalaan. :ashamed:
 
Tukkajumala
Analyysi useista tutkimuksista, joissa tarkasteltiin sokerin vaikutusta käyttäytymiseen, julkaistiin Journal of the American Medical Association -julkaisussa marraskuussa 1995. Sen mukaan suurin osa tutkimuksista ei osoita yhteyttä ruokavalion ja käyttäytymisen välillä. Yhteenvedon tekijän johtopäätös oli, että sokeri lapsen ravinnossa ei vaikuta käytökseen. Asiasta tarvitaan kuitenkin lisätutkimuksia.
 
Omasta kokemuksesta tiedän, että "sokerihumala" on olemassa. Mutta se ei aiheuta mitään tuntikausia kestävää villiintymistä. Sokeri "menee päähän" kyllä, mutta vaikutus kestää ehkä vartin verran. Se lasten riehaantuminen johtuu ihan muista asioista kuin ruoasta.
 
"lode"
Sokerihumalaa ei ehkä ole mutta hyvä ruoka saa endorfiinit liikkeelle, tekee iloiseksi. Joskushan oikein humahtaa päässä kun kokee makunautinnon. Hyvä ruoka - parempi mieli; einekset - paska mieli.
 
"Helmi S"
Mä uskon sokerihumalaan. Jos (meidän) lapset on poikkeuksetta vilkkaampia sokerin syömisen jälkeen kuin muuten, on se mulle ihan riittävä todiste. En keksi, mitä ne muut asiat ovat, jotka selittäisivät lasten villiintymisen herkuttelun jälkeen.

Mun mielestä on ihan vastaava kuin se, että uuden tutkimuksen mukaan kuuhulluutta ei ole tai kuu ei vaikuta mitenkään ihmisiin, (nukkumiseen täydenkuun aikana jne.) niin miksi ihmisten empiirinen kokemus kertoo muuta?
 
[QUOTE="Helmi S";25927933]Mä uskon sokerihumalaan. Jos (meidän) lapset on poikkeuksetta vilkkaampia sokerin syömisen jälkeen kuin muuten, on se mulle ihan riittävä todiste. En keksi, mitä ne muut asiat ovat, jotka selittäisivät lasten villiintymisen herkuttelun jälkeen.

Mun mielestä on ihan vastaava kuin se, että uuden tutkimuksen mukaan kuuhulluutta ei ole tai kuu ei vaikuta mitenkään ihmisiin, (nukkumiseen täydenkuun aikana jne.) niin miksi ihmisten empiirinen kokemus kertoo muuta?[/QUOTE]

Ne muut asiat ovat ne olosuhteet, joissa sokeria syödään. Onko tunnelma rauhallinen vai riehakas? Onko esim. lastenkutsuilla ohjelmassa rauhallista piirtelyä ja keskustelua vai pomppimista musiikin tahtiin? Ne ovat se selittävä olosuhde.
 

Yhteistyössä