Taitaa kyllä olla että esimies vastaa turvallisuusohjeiden noudattamisesta ja turvalaitteiden käytön opastuksesta. Näissähän monesti vedotaan huonoon perehdyttämiseen ja opastukseen.Alkuperäinen kirjoittaja kökköliini;25921559:miksi sitä pitäisi ihmetellä, työntekijä on itse mennyt ILMAN tarpeellisia turvalaitteita tekemään työtä jossa ne pitää olla. vaikka pomo käskee menemään niin ei ole pakko totella ITSE vastaa turvallisuudestaan.
näin minäkin asian ymmärsin.mitä mä olen kuullut niin sillä miehellä ei ollut lainkaan kaasuilmaisinta mukana vaikka hänen työnsä luonne on sellainen että sellainen pitäisi ehdottomasti olla
mikä sun käsitys on väitteestä, että talkoovaarassa olisi todella huonot palkat, mulle on kerrottu 7-8 tuntipalkoistaAlkuperäinen kirjoittaja kökköliini;25921605:mies oli aikoinaan töissä kyseisessä firmassa, turvamittarista oli akku tyhjä ja piti lähteä tarkastus kierokselle, pomo oli vain todennut että äkkiähän sä siellä käyt ilmankin... arvaa lähtikö mies? sääli jos kyseinen mies lähti "äkkiä" käymään.
ei ole oikein, mutta kaivos jos menisi kiinni olisi se monelle perheelle kova paikka koska työlistävä vaikutus on myös kova kyseisellä alueella. mutta asiat pitäisi saada kyseisen firman kuntoon niin että luontoa ei pilattaisi enää enempää.Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;25921738:Talvivaaran ja myös Raahen (?) kaivoksen toiminnassa on aivan valtavia mustia aukkoja! Suomesta on tulossa Euroopan Kongo, kun kaikkia muita arvoja voidaan polkea, jotta kaivosteollisuus tykkää tulla tänne - kun hei, ei täällä tarvitse noudattaa määräyksiä, jotka periaatteessa ovat tiukkoja, mutta sopimalla asiat voidaan aina kiertää.
Talvivaara on muuttanut useamman järven mereksi. Onko se todella ihan ok?
ite talvivaaralla on huonot palkat, oli ainakin silloin kun mies oli siellä.nykyistä tilannetta en tiedä.mikä sun käsitys on väitteestä, että talkoovaarassa olisi todella huonot palkat, mulle on kerrottu 7-8 tuntipalkoista
Suomi kuuluu Euroopan Unioniin ja meidän pitää hyväksyä jäsenyyden hyvät kuin huonot puolet ja Talvivaaran veroeurot kyllä tuntuvat kelpaavan kaikille.Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;25921738:Talvivaaran ja myös Raahen (?) kaivoksen toiminnassa on aivan valtavia mustia aukkoja! Suomesta on tulossa Euroopan Kongo, kun kaikkia muita arvoja voidaan polkea, jotta kaivosteollisuus tykkää tulla tänne - kun hei, ei täällä tarvitse noudattaa määräyksiä, jotka periaatteessa ovat tiukkoja, mutta sopimalla asiat voidaan aina kiertää.
Ja työläiset kortistoon, sitäkö sinä haluat, milläs työttömät maksavat asuntolainansa?Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;25921791:Tässä tuo toinen mista puhuin.
Raahen kultakaivos haluaa laskea jätevesiään ympäristöön | Oulu | yle.fi
1. Yhtiön jätevesiallas alkujaankin alimitoitettu ja nyt 2kk toiminnan jälkeen jo täynnä.
2. Yhtiö ei halua sulkea toimintaansa eds väliaikaisesti, vaan ehdottaa että laskisi jätevedet SUORAAN ympäristöön.
3. ELY-keskuksen viranomainen sanoi, että siihen tod. näk. joudutaan myöntymään, koska muuten kaivoksen toiminta pitäisi keskeyttää.
Mitä Lilii sanoo: no totta munassa se toiminta pitää keskeyttää, jos jätteet ei mahdu minnekään! Koneet seis ja uuden jätevesialtaan tekoon.
rauhoitu, ei tilanne ole noin pahaAlkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;25921738:Talvivaaran ja myös Raahen (?) kaivoksen toiminnassa on aivan valtavia mustia aukkoja! Suomesta on tulossa Euroopan Kongo, kun kaikkia muita arvoja voidaan polkea, jotta kaivosteollisuus tykkää tulla tänne - kun hei, ei täällä tarvitse noudattaa määräyksiä, jotka periaatteessa ovat tiukkoja, mutta sopimalla asiat voidaan aina kiertää.
Tämähän on EU-kysymys jos mikä! Ei tälläinen toiminta onnistunut ennen EU-aikaa: Suomi ei ollut Kongo, vaan me hallitsimme itse itseämme ja päätimme mitä rajojen sisäpuolella saa ja ei saa tehdä, nyt tämän määrää EU.Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;25921814:Ai sinä saat tästäkin EU-kysymyksen. Salli mun nauraa. Kyse on tasan meidän omasta politiikasta: kuinka vakavasti suhtaudumme ympäristöarvoihin ja ympäristön pilaamiseen.
Sinä se menet aina siitä yli mistä aita on matalin. Ei oikeassa elämässä ole näin helppoja ratkaisuja.Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;25921825:Työläiset voisivat vaikka kaivaa sitä uutta jätevesiallasta sen pari kk, minkä sen tekeminen veisi. Sitten kaivos voisi taas toimia normaalisti.
tottta kai rahalla on vaikutusta kun valtionrahaa on niin paljon kiinni.Alkuperäinen kirjoittaja Rähinä-Reetta;25922591:Mun perstuntuma taas sanoo, että rahalla sanotaan se viimeinen sana tässäkin tapauksessa.