Sain 5min sitten käynnistys tabletin.. Nyt pelotta

  • Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti
no tuota... itse oli reilu 7cm auki, enkä tiennyt edes synnyttäväni "kohta" :D Supistelujen välillä oli ihan rento fiilis ja kävin vielä pihalla haukkaamassa happeakin minne oli aika pitkä matka.

Kaikki tietenkin tuntee erillä tavalla kivut, joillain ei helpota ollenkaan olo missään välissä... Mutta on kyllä niitäkin, joille kuva synnytyksestä on painautunut mieleen elokuvista ym. Joissa vaan huudetaan, ihan kuin olis maailman loppu...
Mä kävin aamupalalla vielä siinä kun olin sen 6 cm auki..

Mutta ponnistusvaiheessa kyllä huusin ja kirosin silti. Oli se sen verran hanurista :D
 
"poikia3"
Mä tiedän varmaan 4leveä lantioista, joilla on ollut todella pitkävetinen synnytys. Tuntemillani kapealantioisilla on ollut nopea, varsinkin ponnistusvaihe. Mutta kun järjellä ajattelee, niin luulis tosiaan, että helpommin mahtuu tulee ulos kun on sitä "tilaa" :D

Joku kätilö varmaan nauraa salaa täällä meidän jutuille :D
Mulla on leveät lanteet, ja ponnistusvaihe ekasta 10 minuuttia, kolmosesta 5 minuuttia.
 
cc
[QUOTE="poikia3";25909123]Mä oon ollut about Milannan mitoissa synnyttäessäni ensimmäistä, ei näkynyt, ei näkynyt viimeisestäkään, jolloin olin tukevammassa kunnossa.

Ja supparit pikemminkin yhtenäistä aaltoa, eli ei hirmu selviä taukoja välissä, näin molemmilla kerroilla. Ekalla kerralla menin kivusta lukkoon, liikkuminen kielletty lapsen romahtaneiden sydänäänien vuoksi (napanuora oli 3 krt kaulan ympäri).

Vikalla kerralla myös liikkuminen kielletty, tuolloin napanuora solmussa.

Ei mee ihan putkeen mun synnytykseni![/QUOTE]

No ei ihan putkeen! :hug:
voiskohan toi sitten olla että supistukset ei oo ollu niin hirmu selkeitä.. hmm, mielenkiintoista.. ..kun se mittarihan nollataan sopivalle tasolle sillon kun ei supista mutta jos sulla on supistanu vähän koko ajan.

Anyway noissa tilanteissa kun sykkeet laskee niin ei sillä supistusmittarilla ole edes niin väliä. Sinä tiedät koska supistaa ja lapsen sykkeet on se minkä mukaan tehdään ratkaisuja.

Menikö kuitenkin lopulta hyvin vai tuliko pahasti hapenpuutetta?
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25906177]Täh? Onks sulla joku kaksisuuntainen mielialahäiriö? :D :LOL:
Kirjoitustavan mukaan on.
Ihan olen satunnainen kävijä, joka kyllä mielenkiinnolla lukee milannen avaukset aina samalla huvittavuudella.[/QUOTE]

Satunnainen kävijä? Niinhän me kaikki :LOL:
 
Voi mikä takaisku!
ja ei, en ole. olen nähnyt niitä tässä etusivulla. nyt tuli vihreää vuotoa ja nyt menen akupunktioon ja haluan sen ja senlaisen auton. eikös siinä ollut ainakin muutama venakon alottama otsikko? osaan lukea pelkän otsikon ja tajuta sisällön, mun ei tartte enää klikata auki sitä keskustelua, toisinkuin ehkä sinun, ymmärtääksesi keskustelun sisältöä? :)
...onko sulta menneet mekot ja Meksikot ihan ohi?
 
"hah"
Alkuperäinen kirjoittaja 3 synnytystä;25909733:
Mitä vähemmän laardia lantion ympärillä, sen helpompi lantion avautua kun ei tarvitse läskiä edeltä työntää vaan pääsee aukeamaan.
No luojan kiitos mulla sitten on laardia lantiolla... mulla kun ei synnytykset oo kestäneet kun 2,5h ja ponnistukset 4min 2min ja 1min viimäsestä tuo minuutti sen vuoksi kun jotakin oli pakko korttiin kuulemma kirjottaa :D Jotta jos ei olis laardia ollu niin varmaan olis kaikki kotio syntyneet.

Että höpönlöpön taas!
 
"aliina"
Mulla on leveä lantio, mutta olen hoikka. Lääkäri kirjoitti korttiin, että "lantio tilava". :D Synnytys kesti n. 6h (lapsivesien menolla alkoi, supistukset alkoivat pikku hiljaa tunnin päästä), ponnistus puoli tuntia. Ponnistusvaihe olisi ollut taatusti lyhyempi, ellei minua olisi pyydetty ponnistamaan ensin kyljellään. Sitä kokeilin n. 15min, jonka jälkeen sanoin haluavani kokeilla istuviltaan ponnistamista. Tuon jälkeen meni siis n. 15min, kun lapsi syntyi.
 
mulla näin
Mulla on leveä lantio, olen normaalipainoinen, ja muiden (myös kätilö siskoni) sanojen mukaan mulla on "synnyttäjän lantio", mutta synnytykset ei menneet hyvin, 2 pitkää ja vaikeaa synnytystä ja kolmas samalla mutta se päättyi hätäsektioon ponnistusvaiheessa...
 
mulla näin
Niin ja mun pienikokoisella, kapealanteisella äidillä on ollut 2 helppoa ja nopeaa synnytystä ja yksi "tavallinen". Ja hän kannusti mua ekal kerralla että "sulla varmasti menee vieläkin paremmin kun olet noin leveälanteinen!" No ei mennyt...
 
"Hui"
Jokohan nyt VIHDOINKIN saadaan kohta vauvauutisia?? Näin jännää synnytystä en ole palstalla seurannutkaan sitten Turkilmaksen synnytyksen, kun koko palsta jännäsi monen sivun verran ja lopulta tuli se iiiiiiiiso poika :D
 

Yhteistyössä