Olen opiskelujen ohessa abc:n kassalla töissä ja ärsyttää, kun ihmiset luulevat mun olevan siellä oikeasti!

  • Viestiketjun aloittaja hassu ajatus
  • Ensimmäinen viesti
hassu ajatus
Tiedän, ihan järjetöntä ja saan varmaan haukut huonosta itsetunnosta, arvostuksen puutteesta ammattia kohtaan ja ties mistä, mutta en voi sille mitään.

Olen ollut kyseisessä paikassa jo jonkin aikaa osa-aikaisena ja monet asiakkaat ovatkin tulleet tutuiksi. He tietysti ajattelevat, että teen tätä ihan ammatikseni, juttelevat siihen malliin. Välillä tekisi mieli huutaa koko kuppilalle, että "mä en tosiaankaan ole jäämässä tänne töihin minimipalkalla, mä valmistun kohta yliopistosta!".

Osalla asiakkaista on vaan niin alentuva asenne meitä kassatyttöjä kohtaan, sitten kun kuulivat, että olemme miltei kaikki opiskelijoita, asenne muuttui heti nöyristeleväksi. Naurettavaa!

Mut en tiedä miksi tämä ärsyttää mua.
 
"vieras"
Häh, no etkä sinä ole siellä OIKEASTI? Vaikka et ole jäämässä sinne? Itse työskentelen myös kaupassa korkeakoulu opintojen ohessa ja olen kyllä ihan oikeasti töissä siellä.:D Ja ei minua vaivaa mitä asiakkaat minusta ajattelevat.
 
  • Tykkää
Reactions: mamatsu
"joo"
Toivottavasti pääset pian ylempiarvoiseen työpaikkaan ja paikkasi abc:llä vapautuu sellaiselle joka sitä arvostaa.

Mä olen ollut huoltoasemalla myös, ja tosi kivoja lähes kaikki asiakkaat ja ystävällisiä. Kukaan ei ole asenteellaan ollut alentava mua kohtaan. Ehkä se johtuu siitä, että pidin työstäni ja se mahdollisesti näkyi naamasta.
 
hassu ajatus
[QUOTE="vieras";25864791]Häh, no etkä sinä ole siellä OIKEASTI? Vaikka et ole jäämässä sinne? Itse työskentelen myös kaupassa korkeakoulu opintojen ohessa ja olen kyllä ihan oikeasti töissä siellä.:D Ja ei minua vaivaa mitä asiakkaat minusta ajattelevat.[/QUOTE]

Niin, en siis ole siellä vakituisena, enkä jäämässä sinne eli se ei ole mun "oikea" ammatti. Ja kuten jo totesinkin, en tosiaan tiedä itsekään, miksi tämä ärsyttää välillä.
 
Mep
No vitutti muakin valmistumisen jälkeen olla 1,5v kaupan kassalla, muttei se naamasta näkynyt...
Nythän sekin aika vaan naurattaa. Arvokasta ihmistuntemus-kokemusta siitä kyllä sai.
 
Lex
Nii-i, ajattelepa miltä tuntuu kun on ihan oikeasti koulutus johonkin ammattiin, jota tekee omasta halustaan työkseen. Ja sitten asiakkaat kyselee että mitä alaa opiskelet, joskus jopa olettaa että teen töitäsi ilmaiseksi ihan talkoohengessä :D
 
nojoo
Mä oon kans sitä mieltä, että kun oot siellä töissä, niin oot siellä töissä ihan oikeasti!

Enkä nyt ihan tajunnu tuota kommenttiasi, että kun asiakkaat kuulivat, että olette opiskelijoita, muuttui asenne nöyristeleväksi. Anteeksi vaan, en oo koskaan tavannu ihmistä, joka kokis tarvetta nöyristellä tavattuaan opiskelijan, olkoonkin vaikka kuinka korkeakouluopiskelija :)

Kerta kaikkiaan aika hauska aloitus, toivottavasti aloittaja ei ollut ihan tosissaan...
 
Suhtaudutaanko sinuun oikeasti alentuvasti, vai onko asiakkaat vain tuttavallisia koska olet tuttu naama?

Asenteesi on aika inhottava myös työtovereitasi kohtaan. En näe mitään vikaa siinä että on töissä vakituisesti huoltoasemalla, kuten en näe mitään vikaa siinä että ei halua olla aina töissä siellä. Mutta jotenkin tekisi mieli sanoa jotain kiitollisuudesta, sinulle siis.
 
Tarkennus
[QUOTE="vieras";25864791]Häh, no etkä sinä ole siellä OIKEASTI? Vaikka et ole jäämässä sinne? Itse työskentelen myös kaupassa korkeakoulu opintojen ohessa ja olen kyllä ihan oikeasti töissä siellä.:D Ja ei minua vaivaa mitä asiakkaat minusta ajattelevat.[/QUOTE]

.. korkeakouluopiskelijalle: korkeakouluopinnot.
 
"vieras"
Niin, en siis ole siellä vakituisena, enkä jäämässä sinne eli se ei ole mun "oikea" ammatti. Ja kuten jo totesinkin, en tosiaan tiedä itsekään, miksi tämä ärsyttää välillä.
Mielestäni kulutat turhaan energiaa tuollaiseen. Sinulle maksetaan nyt palkka tuota työstä ja koulutuksella et siitä saa penniäkään enempää, joten työ sinun täytyy tehdä hyvin. Ja kuten joku tuossa sanoikin, näkyyköhän sinun ongelmat itsetunnon kanssa asenteessasi? Eli asiakkailla on siksi "väärä" asenne.
 
"vieras"
Näinpä. Siinä on taas yksi ammattiala pilattu turhaan, mukavaa työtähän se on vaikka kiitosta ei palkassa huomaa.

Itse myös alaa vaihtamassa, tuli pienenä shokkina itselleni miten rumasti ihmiset sanovat tai ajattelevat koska olen myyjä, ja minulle on se useasti kerrotukkin päin naamaa miten olen roskasakkia.

Rahastahan se johtuu, jos kaupan palkat maagisesti tuplaantuisivat olisi asiakkaiden kohtelu hyvin erilaista.
 
"vieras"
Mä en ymmärrä tuota ajattelumaailmaa. Ei mua yhtään haittaa jos ihmiset luulee, että teen siivojan hommia loppuelämäni vaikka teenkin vain opiskelujen ajan. Mitä väliä mitä tuntemattomat ajattelee? Ja jos olet nuori iältäsi niin aika moni varmaan ajattelee, että et sitä loppuikääsi tee.
 
hassu ajatus
Suhtaudutaanko sinuun oikeasti alentuvasti, vai onko asiakkaat vain tuttavallisia koska olet tuttu naama?

Asenteesi on aika inhottava myös työtovereitasi kohtaan. En näe mitään vikaa siinä että on töissä vakituisesti huoltoasemalla, kuten en näe mitään vikaa siinä että ei halua olla aina töissä siellä. Mutta jotenkin tekisi mieli sanoa jotain kiitollisuudesta, sinulle siis.
Juurihan itsekin totesin, että en osaa sanoa, miksi tunnen näin, enkä näe vikaa siinä, että on huoltoasemalla töissä. Itse en vain haluaisi olla vakituisesti.

Ja mistä päättelit, että näytän salaiset sisäiset ajatukseni niille vakituisena työskenteleville työkavereille? No en tosiaan, onhan mulla nyt käytöstavat kuitenkin.

Eikä mua tarvitse kouluttaa kiitollisuuteen. Mä olen iloinen, että on joku työ opintojen ohessa, mutta rahan takia mä tätä vain teen. Miksi kuvittelet, että olisin kiittämätön?
 
"vieras"
Mä olen kaupan kassalla töissä opiskelujen ohessa ja kyllähän se alentuva käytös välillä ärsyttää, vaikka tykkäänkin ko. työpaikasta. Jos vaikka kassakone menee tilttiin ja joutuu päässä laskemaan jotain ja takeltelee vähän, niin ihmiset (yleensä miespuoliset) siinä myhäilee kun se matikka on niin hankalaa ja diipadaapa. Joo, onneksi en päivittäin joudu inssimatikan kanssa ratkomaan yhteen- ja vähennyslaskuja haastavampia tehtäviä...
 
Juurihan itsekin totesin, että en osaa sanoa, miksi tunnen näin, enkä näe vikaa siinä, että on huoltoasemalla töissä. Itse en vain haluaisi olla vakituisesti.

Ja mistä päättelit, että näytän salaiset sisäiset ajatukseni niille vakituisena työskenteleville työkavereille
? No en tosiaan, onhan mulla nyt käytöstavat kuitenkin.

Eikä mua tarvitse kouluttaa kiitollisuuteen. Mä olen iloinen, että on joku työ opintojen ohessa, mutta rahan takia mä tätä vain teen. Miksi kuvittelet, että olisin kiittämätön?
Ensimmäinen boldattu kohta: en niin päätellytkään.
Toinen boldattu kohta: mitä ihmettä?!
 
Kaulin
Mulla oli samat tunteet kun amk-opintojen ohella tein siivoojan hommia. No silloin se ei niin haitannut, mutta valmistumisen jälkeenkin jouduin tekemään hetken iltaisin siivoustyötä, sillä oman alan päivätyöni oli vain osa-aikaista. En tiedä miksi, mutta häpesin iltaduuniani. En suostunut pitämään firman työpaitaa, vaan kuljin omilla vaatteillani, mahdollisimman "normaalin näköisenä".
 
hassu ajatus
[QUOTE="vieras";25864854]Mielestäni kulutat turhaan energiaa tuollaiseen. Sinulle maksetaan nyt palkka tuota työstä ja koulutuksella et siitä saa penniäkään enempää, joten työ sinun täytyy tehdä hyvin. Ja kuten joku tuossa sanoikin, näkyyköhän sinun ongelmat itsetunnon kanssa asenteessasi? Eli asiakkailla on siksi "väärä" asenne.[/QUOTE]

Ei näy. Osa asiakkaista nyt vaan on hankalia aasiakkaita, ei siitä mihinkään pääse. Enkä ole ainoa, kenen kanssa heillä on ongelmia.
 
------
Ai et ole siellä oikeesti vaan ihan leikisti... huhheijaa..

Sulle tekee varmasto tosi hyvää kun olet moisessa työssä opiskelun ohella, Mitä hittoa se haittaa mitä ihmiset aattelee, sinä tiedät oikean totuuden!??! Niin perisuomalaista ajattelua...
 
hassu ajatus
[QUOTE="vieras";25864956]Mä olen kaupan kassalla töissä opiskelujen ohessa ja kyllähän se alentuva käytös välillä ärsyttää, vaikka tykkäänkin ko. työpaikasta. Jos vaikka kassakone menee tilttiin ja joutuu päässä laskemaan jotain ja takeltelee vähän, niin ihmiset (yleensä miespuoliset) siinä myhäilee kun se matikka on niin hankalaa ja diipadaapa. Joo, onneksi en päivittäin joudu inssimatikan kanssa ratkomaan yhteen- ja vähennyslaskuja haastavampia tehtäviä...[/QUOTE]

Juuri näin. Kerrankin sain taistella prosenttilaskun kanssa erään asiakkaan kanssa. Oli näppärästi laskenut alennuksen vähentämällä tuotteen hinnasta suoraan prosenttimäärän euroissa (eli 70 %:n alennus tarkoittaa suoraan 70 euron alennusta)...

Kun korjasin asian, niin ei uskonut ja hermostui, koska kassatyttö ei voi tuollaista varmaksi tietää ja vaimo komppasi vieressä. No, hain pomon paikalle ja hän totesi, että olin oikeassa, mutta voi kuitenkin myydä tuotteen sillä 70 euron alennuksella, koska se oli poistumassa muutenkin

Pöydässä sitten äijäporukalla naureskelivat, miten tyttö sekoilee kassan takana ja ei osaa laskea.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25865083]Olet ilmeisesti yliopistossa huonosti menestynyt kun et päässyt koulutustasi vastaavaan työhön.[/QUOTE]

Öhöm, kukas taukki siellä kirjoittelee?
En tiedä miksi viittaamasi henkilö ei päässyt koulutusta vastaavaan työpaikkaan, mutta ihan ainoa hän ei ole kenelle näin sattunut. :D
 

Yhteistyössä