joo synnytin.......

• Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti
Kuules nyt :) Kun miehesi tulee, niin hän soittakoon ja olkoon tiukkana!
Toihan on jo ihmisrääkkäystä. Pyytäkää perustelut sille, miksi synnytystä ei aleta avittamaan.
Sun pitää jaksaa vielä synnyttääkin se vauva. Ja sen jälkeen pitää jaksaa hoitaa se vauva.
En kyllä näe enää yhtään syytä, miksi niiden pitää jatkaa sinun näännyttämistä ja tuskaa :/

"hei"
Kyllä tota sun pompottelua on ollut kauhea seurata! Mä uskon että monessa paikassa olisi tosiaan tehty jo jotain. Musta se ei ole pelleilyn asia että jos lapsivettä on alkanut tulla ja edelleen lähetetään kotiin. Kaikenkukkuraksi ei edes testata onko lapsivettä!!!!

Voisitko mitenkään mennä Salon seudun sairaalaan, siellä on ainakin mulla ollut asiantuntevia lääkäreitä jotka ei ota riskejä eikä kiduta potilaitaan? Päräyttäisitte sinne pokkana ja sanoisitte että eivät tuolla Turussa ota tosissaan, että olisikos aika tehdä jo jotakin.

Mä en usko että se reikä mihinkään umpeen menee. Se vain on sellaisessa kohtaa, että kaikki ei tule kerrallaan niinkuin ei yleensä ihan tyhjäksi kai tulekaan. Mutta, tulehdusriski kasvaa koko ajan kun kalvoihin on tullut reikä. Pahimmassa tapauksessa voi tosiaan käydä hullusti sekä lapselle että äidille!

[QUOTE="hei";25854946]
Voisitko mitenkään mennä Salon seudun sairaalaan, siellä on ainakin mulla ollut asiantuntevia lääkäreitä jotka ei ota riskejä eikä kiduta potilaitaan? Päräyttäisitte sinne pokkana ja sanoisitte että eivät tuolla Turussa ota tosissaan, että olisikos aika tehdä jo jotakin.

[/QUOTE]
Sinnehän saa mennä synnyttämään halutessaan, samaa sairaanhoitopiiriä kun ollaan :)

Itsekin olen Salon sairaalaa harkinnut, vaikka mulla onkin todella hyvät kokemukset Tyksistä niin synnytys-, prenataali- kuin lapsivuodeosastoiltakin (2 krt oon Tyksissä synnyttänyt). Mutta jos vauva tarvitsee tehohoitoa, niin Tyks on se paikka jonne vauva tuodaan...siksi taidan jättää Salon elämysmatkan väliin.

"hei"
Jatkan vielä. Sinuna soittaisin tai laittaisin miehen soittamaan tuonne Saloon. Siellä voivat synnyttää kaikki Varsinaissuomen odottavat äidit. Enpä usko että siitä tulisi niin kauhea sotku, vaikka vaihtaisit sairaalan.

Salolainen
Kiitos teille paljon, mä anna miehellekin lukemaan tämä aloitus:)

Saloon en tiedä, tuskin ne mua ota sinne. Kokeillaan vielä Tyks tänään
Kyllä niiden täytyy ottaa jos sinne menet. Turkulaiset voi halutessaan mennä myös saloon synnyttämään ja salolaiset voivat mennä tyksiin jos haluavat.

Ei ne sua takas turkuun lähetä jos saloon meet ja sanot et lapsivettä on tihkunut

"puddighinu"
mitä hemmettiä, täällä sulta olisi vauva jo otettu ulos jos ei käynnistämällä niin sitten leikkauksella! On se nyt piru ettet sä ole päässyt vieläkään jakaantumaan!

Off topic; saako Salossa synnyttää ammeessa/altaassa, tietääkö joku?

Tyksissä kuulemma saa vain osaston ylilääkärin luvalla (okei, olen hyvä puhumaan ja varmaan onnistuisin sen luvan saamaan :) ) & tottakai pitää olla myös kätilö joka suostuu vesisynnytyksen hoitamaan (sehän ei ole heille rutiinia, siksi kaikki ei varmaankaan suostuisi).

Venakko Milanna
No, mies tulee noin 30min päästä jo. Kokeillaan ensiks Turkuun soita, katsotaan mitä he sanovat. En uskalla vielä Saloon soita, mutta ehkä jopa sekin hyvää vaihtoehto, miinus on vaan se että kaukana ja myös niin kuin Anatoliakin sanoi, jos vauva tarvi jotain tehohoitoa, niin tuskin Salossa on noin hyväät laiteet

"hei"
Minulla on Salosta hyviä kokemuksia. Ja vaikka hätätilanne tulisi, niin kyllähän ne nyt sielläkiin pystyvät tekemään perusjutut ellei sitten jotain ihan ihmeitä tapahdu. Kodikas ilmapiiri ja mahdollisesti erittäin rauhallista.

"poikia3"
Mulla on kahdesti alkanut synnytys lapsivesien menolla. Ekalla kerralla tuli kaikki hulahtaen. Sairaalassa epäilivät asiaa, kun sinne pääsin, mutta saivat kuitenkin tikulla asian todennetuksi. Tuolloin puhuivat, että olisi hyvä olla side, josta asian pystyy todentamaan.

Tuolloin lapsivesi meni sunnuntai-aamuna klo 7.00, poika syntyi vasta keskiviikko iltana klo 16.00. Käynnistys aloitettiin maanantai-aamuna kohdunkaulaa kypsyttävällä aineella, tulehdusarvoja mitattiin, ja jossain vaiheessa aloitettiin antibiootti. Jos synnytys ei olisi käynnistynyt keskiviikkona, olisi leikattu. Ainuttakaan supistusta ei tullut ennen käynnistysyritystä, eikä vielä maanantainakaan, tiistaina illalla vasta alkoi kevyet supistelut, ja petidiini piikki käynnisti mulla synnytyksen. Sen sain tiistai-iltana, jotta saisin nukutuksi.

Toisen kerran, kun lapsivedet menivät, laitoin sitten siteen, jonka annoin kätilölle - nämä nakkasivat sen roskiin, tutkimatta asiaa - ja eivät uskoneet lapsivesien menoon. Synnytys käynnistyi jälleen petidiinipiikillä. Ja oli kyllä äärettömän kivulias synnytys.

Minäkään en tajua mitä ne siellä TYKSissä nyt oikein touhuavat!

Venakko Milanna
mä tuun hetken pääst takas:)

pitää joku juttu auttaa nyt esikoiselle, huoh kun pakko sohvasta kuitenkin nousta, mutta ei se pärjää itte, kun nukkumaan pitää mennä...näin aina

"hei"
Off topic; saako Salossa synnyttää ammeessa/altaassa, tietääkö joku?

Tyksissä kuulemma saa vain osaston ylilääkärin luvalla (okei, olen hyvä puhumaan ja varmaan onnistuisin sen luvan saamaan :) ) & tottakai pitää olla myös kätilö joka suostuu vesisynnytyksen hoitamaan (sehän ei ole heille rutiinia, siksi kaikki ei varmaankaan suostuisi).
En tiedä mikä on Salon ammetilanne nykyään. Ovat luultavasti rakentaneet sinne uuden. Kun minä synnytin, sain mennä ammeeseen vaikka lapsivettä oli jo tullut?! Oli kylläkin vain vanha kylpyamme silloin.
Mikäli aivan dramaattinen hätätilanne tulisi, jota Salossa ei pystytä hoitamaan, niin Mediheli esim. kiikuttaa nopeasti Turkuun.

Yhteistyössä