Pitkään jatkunut voimakas yskä - nyt alkanut maistumaan yskittäessä voimakas veren maku suussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
koko tautia kestänyt nelisen viikkoa. Tätä kauheaa yskää pari viikkoa ja pahenee vaan. Sellaista hevosen yskää oikein ja voimakas veri maistuu suussa jola yskäsyllä.

Mulla oli samanlainen yskä, kesti kaikkinensa 4 kuukautta :( Keuhkokuvat kuitenkin olivat puhtaat, eikä kuumetta ollut. Lopulta helpotti, mutta vaati kolme viikkoa antibioottia putkeen+astmalääkityksen (avaava+kortisoni).

minulla kestänyt samanlainen yskä nyt 3 viikkoa. Nyt alkaa helpottamaan. Viime vuonna oli keuhkoputkentulehdus ja siihen auttoi vain antibioottikuuri. Nyt pääsin helpommalla.

Alkuperäinen kirjoittaja ölk;25847790:
Mulla oli samanlainen yskä, kesti kaikkinensa 4 kuukautta :( Keuhkokuvat kuitenkin olivat puhtaat, eikä kuumetta ollut. Lopulta helpotti, mutta vaati kolme viikkoa antibioottia putkeen+astmalääkityksen (avaava+kortisoni).

Mitä lääkettä sait ja mihin?
Yskin valehtelematta vuorokaudesta 22h. Siis lähes koko ajan.Yöt on pahimpia, ei pysty edes nukkuu.

Alkuperäinen kirjoittaja ölk;25847790:

Miksi antibioottia? Mikä pöpö siellä todettiin? Vai arvattiinko.

[QUOTE="aloittaja";25847809]Mitä lääkettä sait ja mihin?
Yskin valehtelematta vuorokaudesta 22h. Siis lähes koko ajan.Yöt on pahimpia, ei pysty edes nukkuu.[/QUOTE]

ja yhtään ei pysty syvään vetää henkeä ja vaan heti alkaa ykäkohtaus. Hengästyttää ja pienikin kävely saa aikaan yskäkohtauksen.
Muutaman kerran joutunu oksentamaankin yskän vuoksi.

Mulla oli tota verenmakuista monta viikkoa ja kuumetta. Sain antibioottikuurin keuhkoputkentulehdukseen. Keuhkot lisäksi rahisivat ikävästi ja nukkuminen oli melkein mahdotonta. Vieläkin saa selvitellä kurkkua ja yskähdellä vaikka taudista jo monta viikkoa :/

[QUOTE="jaa";25847903]Mulla oli tota verenmakuista monta viikkoa ja kuumetta. Sain antibioottikuurin keuhkoputkentulehdukseen. Keuhkot lisäksi rahisivat ikävästi ja nukkuminen oli melkein mahdotonta. Vieläkin saa selvitellä kurkkua ja yskähdellä vaikka taudista jo monta viikkoa :/[/QUOTE]

otettiinko sinulla verikokeet?

[QUOTE="aloittaja";25847919]otettiinko sinulla verikokeet?[/QUOTE]

Ennen keuhkoputkentulehdus-diagnoosia otettiin verikokeet ja tulehdusarvot olivat vähän koholla. siksi aloitettiin kuuri. Mutta tosiaan se yskä oli todella kovaa ja tuntui, että tauti iski suoraan keuhkoihin. Nyt on jo helpompaa, kun taudista pari viikkoa aikaa, mutta liikuntaa en vieläkään voi harrastaa, kun hengästyn heti.

[QUOTE="joo";25847935]Ennen keuhkoputkentulehdus-diagnoosia otettiin verikokeet ja tulehdusarvot olivat vähän koholla. siksi aloitettiin kuuri. Mutta tosiaan se yskä oli todella kovaa ja tuntui, että tauti iski suoraan keuhkoihin. Nyt on jo helpompaa, kun taudista pari viikkoa aikaa, mutta liikuntaa en vieläkään voi harrastaa, kun hengästyn heti.[/QUOTE]

Ok. Mulla otettu verikokeet torstaina ja ne oli silloin ok.Tulehdusarvot 3.
Tää on vaan pahentunut siitä torstaista tämä tauti :(

Oletko kokeillut hunajaa? Tässä vaiheessa tautia tuoreesta inkivääristä ei enää välttämättä ole samalla tavalla hyötyä kuin alkavassa flunssassa (tms) - toisaalta siinä on paljon tulehduksia lievittäviä aineita. Illalla voit lohkoa puolikkaan sipulin kippoon sängyn viereen lattialle (kämppä tuoksuu muhevasti seuraavana aamuna, mutta jos on apua niin...), valkosipulia ja sipulia voi myös kokeilla raakana (jos vatsa sietää) - ja nämä nyt kaikki sellaisi "se kokeilee ken uskoo"-juttuja. Mikään noista ei pitäisi haitallistakaan olla. Miten suhtaudut homeopatiaan? Sieltäkin voisi apua löytyä jos koululääketiede ei vaivaan apua anna. Jaksamista!

[QUOTE="aloittaja";25847809]Mitä lääkettä sait ja mihin?
Yskin valehtelematta vuorokaudesta 22h. Siis lähes koko ajan.Yöt on pahimpia, ei pysty edes nukkuu.[/QUOTE]

Kahta lajia antibioottia eka oli 10 pv:n kuuri Roxithromyciniä ja sit heti perään 10pv Doximyciniä. Ventolinet ja Flixotidet inhalaattorina.

P.S jos sulla sattuu olemaan lääkekaapissa Panacodia (kipulääke), niin ota yöksi sellainen. Yksi parhaita yskänlääkkeitä ;)

Miksi antibioottia? Mikä pöpö siellä todettiin? Vai arvattiinko.

Ei todettu mitään pöpöä, kun ei tutkittukaan. Täällä on labrapalvelut sen verran kaukana, ettei niitä helposti käytetä. Astmalääkityksellä ensin kokeiltiin, mut kun olin reilun 3kk yskinyt, niin sain antibiootit. Rahinoita kuului kovasti, mutta rtg-kuvat puhtaat. Keuhkoputkentulehduksena hoidettiin.

Mykoplasma- ja hinkuyskävasta-aineet heti kehiin! Valistunut tk-lääkäri laittaa noihin lähetteen, jos yskä kestänyt kuukauden. Itse AINA pyydän nuo tutkimukset, jos pitkittynyttä yskää tutkin.

[QUOTE="vieras";25854251]No?[/QUOTE]

Verikokeet ne minulta ottivat, kun epäilivät ensi keuhkokuumetta.
Ei ainakaan mitään mainittu tuosta mykoplasma testistä. Testataanko sekin verikokeella?