huomenna olis ensimmäinen työssäoppimispäivä päiväkodissa

• Viestiketjun aloittaja voi vee
  • Ensimmäinen viesti
......
toi ei kyl ole edes kuumetta.. taidat vaan jännittää.

mulle lääkäri kertoi käsitteestä "touhulämpö" iltaisin.. mulla nousee useinkin.. voi tulla päänsärystä, väsymyksestä tai stressistä. 37,1-37.3 välillä.

ap...
no huh, toiv olis koska todella haluan mennä. olo tuntuu tosi kipeeltä, ku olis 39 kuumetta.. ihmettelen miten se yks kaks nousi. lääkettä nassuun ja lepään, sitä ennen viä oman repun tarkistus :)

AP...
ja viestiin kirjotinkin et lämpöä :) ei kuumetta. yllätyin reaktioista, yleensä sanotaan ettei kipeenä saa mennä päiväkotiin :) menen huomenna,ellei tää ihan kuumeeks vaihdu.

pk
Kuumehan ei ole ainut sairauden mittari. Jos sinulla on ainoastaan 37.1 lämpöä voit hyvin mennä töihin/harjoitteluun, et sillä ketään tartuta. Mutta jos olet muuten aivan kauheassa kunnossa (yskä, nuha jne) ja koet ettet jaksa olla päivää töissä, silloin jäät kotiin. Olen itse päiväkodissa töissä ja jos joka flunssassa jäisin kotiin, ei minua paljoa töissä näkyisikään. Ja flunssahan valitettavasti tartuu (töistä sen minäkin yleensä saan). Mutta tautiaikoina pestään ja desinfioidaan sitten käsiä vaan ahkerammin.

ap...
[QUOTE="ninnu";25800923]Hommiin vain. Johan lusmun maineen saat, jos heti olet lämpöisenä pois.[/QUOTE]

tätä mä kans vähä aattelin..Aika jännää, aina valitetaan ettei flunssasia, särkylääkkeellä parannettuja lapsia sais viedä hoitoon, mut aikuinen voi mennä sinne töihin :) ja kuten sanoin, en todellakaan halua olla pois.

lto
Onko sulla mitään muita oireita kuin tuota lämpöä? Jos ei ole, niin katso aamulla mikä on olo ja jos tuntuu siltä, ettei jaksa olla montaa tuntia lasten huudossa ja tohinassa, niin soita työpaikalle ja jää kotiin.

ap..
Onko sulla mitään muita oireita kuin tuota lämpöä? Jos ei ole, niin katso aamulla mikä on olo ja jos tuntuu siltä, ettei jaksa olla montaa tuntia lasten huudossa ja tohinassa, niin soita työpaikalle ja jää kotiin.
siis mulla oli to ja pe yli 38 astetta, ja kävin lääkärissä, jossa todettiin et rakkuloita nielussa ja punottaa, sekä toinen tärykalvo sumeena.. On ilm ihan viruksen aiheuttama, ja kun eilen ei ollu kuumetta. Kipeä olo on, mut toiveena olis huomenna mennä ku eka päivä, et josko toi lämpö ei tosta nousis.

"vieras"
siis mulla oli to ja pe yli 38 astetta, ja kävin lääkärissä, jossa todettiin et rakkuloita nielussa ja punottaa, sekä toinen tärykalvo sumeena.. On ilm ihan viruksen aiheuttama, ja kun eilen ei ollu kuumetta. Kipeä olo on, mut toiveena olis huomenna mennä ku eka päivä, et josko toi lämpö ei tosta nousis.
Älä mene, jos sulla on vähänkin kipeä olo! Mua ottaa aivoon, kun porukka ramppaa töissä puolikuntoisena / ihan kipeenä.

"Minda Eloise"
[QUOTE="ö-ö";25800768]Eihän toi ole kuume, yli 38,5 on kuumetta[/QUOTE]

:LOL: :LOL: :LOL:

Joillakin ihmisillä on muuten normaalilämpö 35,6 tms. joten kyllä heillä on kuumetta jos mittari näyttää 37 tai yli.

• Tykkää
Reactions: TrueBlood
ap..
Jännittääkö sua? Mulla tulee usein kuumeinen olo kun jännitän jotain. ja sitten olen kuumetta mittaillutkin kun olen ajatellut olevani kuumeessa ja lämpöä on hieman ollut. Mutta se johtuu jännityksestä.
ei mua sillai jännitä. Omia lapsia löytyy 4, joista erityislapsia 3, joten lasten perushoitaminen on tuttua. En ole kyllä ikinä ollut päiväkodissa töissä, et ammattilaisen näkökulma puuttuu..

Ja onhan mulla flunssa, ja kurkku hellänä. Mut otin nyt buranan ja panadolin ja meen kohta nukkuun, josko kroppa ois parantanu ittensä yön aikana. Ja mietin sitäkin kun tuun heti nokka vuotavana töihin, ettei kovin kivalla katota.. Toisaalta, päiväkodissa niitä tauteja muutenkin kyllä liikkuu koko ajan.

Jos sinulla on ollut rakkuloita nielussa, niin enpä menisi maanantaina, jos olo on vielä huono. Saitko lääkekuurin?
Onko sinulla vielä oireita?

Itselläni normaalilämpö on jotain 35,8, joten omalla kohdalla 37,1 luetaan kuumeeksi :)

"ariel"
[QUOTE="Minda Eloise";25801266]:LOL: :LOL: :LOL:

Joillakin ihmisillä on muuten normaalilämpö 35,6 tms. joten kyllä heillä on kuumetta jos mittari näyttää 37 tai yli.[/QUOTE]

Niinkun mun äidillä. Itsellä 37 tai vähän päälle on lämpöä ja lähemmän 38 kuumetta. Silti jään yleensä pois koulusta jos on päälle 37, koska mulla on usein sillon muutenkin kipeä ja vetämätön olo ja varsinkin pienempänä halusin vaan nukkua.

[QUOTE="ninnu";25800923]Hommiin vain. Johan lusmun maineen saat, jos heti olet lämpöisenä pois.[/QUOTE]

No voi jestas! Nyt on pahin influenssakausi päällä ja jos toinen on kipeä niin mitä väliä mitä hänestä ajatellaan, kipeänä ei mennä tartuttamaan! Ja kuumehan on vain kehon oma reaktio saada ihminen terveeksi, ei kaikissa taudeissa edes nouse kuume. Nytkin liikkeellä sitkeää flunssaa jossa olo kauhea mutta kuume ei nouse. Joten kuume ei ole mikään mittari jäädä pois töistä vaan se oma jaksaminen!

olen päiväkodille ns ilmaista työvoimaa kuitenkin, koska vasta opiskelen...Jos ilmoitan sinne et oon vähän kipeä, ja saisin olla ns tarkkailijana ekan päivän..
Opiskelija on opiskelija, ei ilmaista eikä minkään muunkaanlaista työvoimaa. Jos oot kipeä niin pysyt poissa, jos olet terve niin menet töihin ja myös teet töitä :) So simple. Opiskelijallakin on oikeus sairastaa ja huolehtia itsestään.

ap..
[QUOTE="vieras";25801410]siis mitä?! jos olet kipeä, ET MENE TÖIHIN! jos ilmoittaudut "tarkkailijaksi" saat älykääpiön maineen.[/QUOTE]

ja tällä tarkotin, et saisin seurata sivusta ekan päivän et kuinka se päiväkoti toimii, eikä laittais mua heti tekeen kovaa urakkaa lasten kanssa. Kummasti jakautuu nämä mielipiteet.

Yhteistyössä