Mistä päin Suomea kotoisin olevat ihmiset ärsyttää? Huonoja kokemuksia?

Tuli mieleen tämmöinen aloitus, kun eri puolilta Suomea olevat ihmiset saatetaan liittää erilaisiin stereotypioihin. Usein kuulee sanottavan esim. Että savolaiset on kieroja, pohjalaiset vähäpuheisia, helsinkiläiset leuhkoja ym.

Onko kellään minkäänlaisia kokemuksia, että tämmöset stereotyyppiset väitteet pitäs paikkansa? Mä olen itse huomannu, että savolaiset tuppaa ainakin paljon puhumaan ja pohjalaiset on hiljasempaa porukkaa. Ite asun Helsingissä.
 
No mulla ei ole isompaa kokemusta kuin länsi-lappilaisista, pohjanmaalaisista ja helsinkiläisistä, eipä noissa mitään radikaalia eroa ole ja kun nää "helsinkiläisetkin" nyt voi todellisuudessa olla mitä vaan..Sellasen olen kyllä huomannut, että pohjoisessa otetaan rennommin oikeastaan asia kuin asia. :D
 
poron kusema
Lappalaiset puhuu aina pahaa etelä-suomalaisista ne kuulemma aina varastelee ja tekee kaikki rikokset lapissa heh :D Taitaa ne oman kylän pojat siellä niitä mökki murtoja tehtailla...
 
"vieras"
Turkulaiset.
Kaksikin Turusta pois muuttanutta ystävääni ovat valittaneet samaa, todella tympeää ja sisäänpäin lämpeävää sakkia. Vieraita kohdellaan todella tylysti, ihan varmuudenkin vuoksi, jos ei sattumalta joku tuttu ole kertonut vieraan olevan ihan ok tyyppi.
 
"vieras"
Pohjanmaalla ollaan vieraskoreita ja kulissit on kaikki kaikessa. Sitten mietitään koko ajan mitä muut ajattelee ja yritetään saada toisen mieli pahoitettua ja omaa häntää nostettua samalla. Vertaillaan mitä on ostettu ja mitä maksoi ja voi kun me ollaan köyhiä kun on vaan---ja sitten luetellaan autot ja veneet. Jatkuvaa itsekorostusta. Huoh.
 
  • Tykkää
Reactions: Micosa
"joo"
[QUOTE="vieras";25793937]Pohjanmaalla ollaan vieraskoreita ja kulissit on kaikki kaikessa. Sitten mietitään koko ajan mitä muut ajattelee ja yritetään saada toisen mieli pahoitettua ja omaa häntää nostettua samalla. Vertaillaan mitä on ostettu ja mitä maksoi ja voi kun me ollaan köyhiä kun on vaan---ja sitten luetellaan autot ja veneet. Jatkuvaa itsekorostusta. Huoh.[/QUOTE]

Olen täsmälleen samaa mieltä!!!!!!
Ja tiedän noin 30 pohjalaista joista voin sanoa tuon.

Tästä tulikin mieleen, etten tule tietyn koulutuksen saaneiden ihmisten kanssa toimeen. Tunnistan heidät lähes välittömästi kylmyydestään, pikkutarkkuudestaan ja siitä, ettei meillä kertakaikkiaan ole mitään yhteistä. Tunnen tuon koulutuksen saaneita ihmisiä lukemattomia, ei toimi kemiat millään tasolla :D
 
"vieras"
Keskisuomalaiset. Heillä on huono itsetunto, joka löytyy muilta Suomen heimoilta. Huono itsetunto aiheuttaa alemmuuskompleksia, uhmakasta käytöstä ja nuivaa suhtautumista muualta tulleisiin.
 
Ei mulla huonoja kokemuksia ole, mutta parhaiten kemiat kohtaa saman alueen ihmisten kesken. En ymmärrä pohjalaista mielenlaatua, mutta joku lappeenrantalainen saattaa murteellaan sytyttää koti-ikävän minussa. Tuttuudesta kiinni, ei ärsytyksestä.
 
"vieras"
Vierainta ja oudointa käytöstä näkee/kuulee pohjamaalaisilta. Lähes poikkeuksetta töykeitä moukkia. Ja tämä käytöstapojen puute on tullut selväksi viimeisen 10 vuoden aikana kun työhöni kuuluu asiakaspalveua puhelimitse.
 
  • Tykkää
Reactions: Micosa
nähty on ja koettu
Lappalaiset puhuu aina pahaa etelä-suomalaisista ne kuulemma aina varastelee ja tekee kaikki rikokset lapissa heh :D Taitaa ne oman kylän pojat siellä niitä mökki murtoja tehtailla...
Lappalaiset on eri ryhmä kuin lappilaiset eli lapissa asuvat. Jos tarkoitit lappilaisia, niin olen samaa mieltä, että etelässä asuvista puhutaan paskaa ja että ei ne siel mitään osaa jne. Itse ovat lapissa junttia sakkia :)
 
Itä-Suomi
Itse asiassa Pohjois-Karjala. Ovat olevinaan niin vieraanvaraisia ja mukavia...itse asiassa ovat itsesäälissä rypeviä juoppoja.

Itse olen kotoisin Joensuusta mutta onneksi tajusin muuttaa muualle.
 
"tuttu"
[QUOTE="mmm";25794346]Keitä nämä ovat?[/QUOTE]

Semmoisia junantuomia. Ovat muka hienoja, kun ovat muuttaneet 2v sitten Hesaan. Aidot stadilaiset eivät juurillaan leuhki, mutta heitä on vain muutama prosentti hesalaisista.
 

Yhteistyössä