Oon niin äkänen mun miehelle! (vauvan nukuttamisesta)

• Viestiketjun aloittaja yks vaa
  • Ensimmäinen viesti
yks vaa
Mies tahtoisi aina lauantai-iltaisin katsoa televisiosta tietyt ohjelmat eikä niiden aikana voi laittaa tikkua ristiin vauvan iltatoimien suhteen. No, viikollakin lähes aina ne kuuluvat mulle, mutta lauantaisin haluaisin ehkä itsekin katsoa vähän telkkaria, että voisi vaikka vuorotella tuossa nukuttamisessa. Mutta ei. Kun mies on kuin keisari ja makaa siihen asti sohvalla kunnes ohjelma loppuu ja tulee sitten kysymään, että voiko nyt nukuttaa. No, olisin ehkä itsekin halunnut katsoa saman ohjelman. Ja jos puhuu vauvalle ohjelman aikaan, sanoo että ole nyt jo hiljaa! Vauva on siis 4kk että vähän turhaa. Prkl että sapettaa. No, nyt on vähän purettu oloa. Huh.

"vieras"
Istutko sä siis vauvan vieressä kunnes se nukahtaa? Eikö osaa itsekseen rauhoittua? Jos välttämättä pitää nukuttaa, niin sitten vaan lykkäät vauvan miehelle ja sanot että nukuta. Ja katsot itse telkkaria.

"joku"
Meillä ei ole lasten syntymän jälkeen katsottu oikeastaan mitään muuta kuin tallenteina :) Elisaviihde on ollut meillä toimiva ratkaisu.

P.S. Meidän esikoista todellakin nukutettiin, mikään muu ei toiminut. Nuorempi (3kk) osaa nukahtaa itsekseen, mutta jos tutti putoaa, niin se pitää kyllä mennä laittamaan.

"aapee"
Vai ei tarvi nukuttaa?? On kuule sellaset heijaamissessiot joka ilta ettet tiedä! Vauvat on aika erilaisia ja jos ei osaa nukahtaa tai rauhoittua yksin niin minkä mä sille voin. Joo, olispa joku tallentava laite. Mut ei kai tässä auta muu ku olla vaan ja kestää.

Meidänkin pikkuista vauvaa koitan opettaa siihen että oppisi nukahtamaan itsekseen. Kovin on hanakka tuttiaan tiputtamaan että sitä saa monesti käydä laittamassaennenkuin nukahtaa. Mutta esikoista en ole ikinä nukuttanut vaan iltasadun jälkeen on itsekseen saanut jäädä nukahtamaan sänkyyn.

"aapee"
Miten sellanen Elisa Viihde hankitaan...? Siinä kun ei vissii tarvii olla tallentavaa boksia tms.? Alan olee väsynyt tuohon, että mies nukuttaa lasta vaan sillon kun hänelle itselleen sopii.

[QUOTE="aapee";25793539]Vai ei tarvi nukuttaa?? On kuule sellaset heijaamissessiot joka ilta ettet tiedä! Vauvat on aika erilaisia ja jos ei osaa nukahtaa tai rauhoittua yksin niin minkä mä sille voin. Joo, olispa joku tallentava laite. Mut ei kai tässä auta muu ku olla vaan ja kestää.[/QUOTE]

Joo ei varmaan autakaan jos haluaa olla tossun alla ja antaa miehen jatkaa sillä linjalla, että mitään vastuuta ei tartte ottaa. Lykkää muksu miehelle syliin, katsoi se ohjelmaa tai ei ja that's it.

Tai laita se telkkari kiinni. Mä olen niin monesti tehnyt kun joskus sitä unohtuu katsomaan eikä kuule mitään! Tai sitten olen juuri tehnyt niin että lykkään sille syliin. Itseä ärsyttää kun meidän tuppukylään ei tuota Elisa Viihdettä saa :(

[QUOTE="aapee";25793605]Jos syliin lykkää niin se sanoo sille että ole nyt jo hiljaa : /[/QUOTE]

Sitten katkaiset telkkarista virran, oikeasti! Ja sanot ettet säkään saa koskaan katsottua mitään suosikki ohjelmaasi.

Uh
Kannattaisko vähän miettiä, kenen kanssa niitä lapsia hankkii? Ja ite kattoisin myös vähän, minkälaisessa taloustilanteessa, mutta sehän nyt on palstalogiikan mukaan ihan turhaa...

"leena"
meillä kanssa elisaviihde. suosittelen ihan loistava. just sillon katotaan ohjelmat kun meidän perheen rytmiin sopii eikä sillon kun tulee tv:stä. helpottaa oikeasti elämää, ihan hullua sanoa. ei tarvitse katsoa mainoksia. ehtii katsomaan tunnin ohjelman puolessa tunnissa...

4 vauvaa hoitanut
4kk ei tarvitse nukuttamista vaan puhtaan vaipan ja napansa ruokaa täyteen jos vauva itkee syötön jälkeen on hän yhä nälkäinen, tarjoappa lisää ruokaa niin ei tarvitse nukutella!

"aapee"
Sinäkin 4 vauvaa hoitanut, eipä tiedä millainen se viides olisi. Ovat kuule yksilöitä pienestä pitäen. Nälkä tuskin on kun vetelee kaikkien käyrien yläpuolella neuvolassa, ja reippaasti. Hyvin syö eikä sitä itke vaan sitä että väsyttää.

"kahden äiti"
Kokemuksen syvällä rintaäänellä sanon, että älä opeta vauvaa nukahtamaan vain syliin. Opeta nukahtamaan itsekseen omaan sänkyyn. Kyllä vauva oppii siihen pikku hiljaa. Sulla on ilmeisesti esikoinen kyseessä. Mekin esikoisen kanssa tehtiin vaikka mitä temppuja iltaisin, et saatiin nukkumaan. Lopputulos oli se, että lapsi yhä melkein 2-vuotiaana vaati nukutusta ja se tarkoitti käytönnössä sitä, et joku piti tunnin kättä lapsen päällä ja taputtelli. Ensin se aika oli 10 min ja pikku hiljaa piteni, kun lapsi halusi temppuilla. Lopulta meni hermot ja otimme käyttöön hyvin tylyn linjan ja se tarkoitti sitä, että lapsi sänkyyn ja sanottiin hyvää yötä. Ekana iltana karkasi sängystään lukuisia kertoja, mut jo kolmantena iltana hyväksyi asian ja jäi itsekseen nukahtamaan. Tästä ongelmasta viisastuneena kuopus opetettin jo heti ihan pienenä nukahtamaan yksin omaan sänkyyn. Ei tietenkään niin, et olis jätetty sinne huutamaan, vaan aluksi hieman taputeltiin. Vauva ei ikinä tottunut siihen, et joku hyssyttelee tunnin ja hyvin oppi nukkumaan itsekseen ilman, et olisi huudatettu sängyssään. Lapset on toki erilaisia, mutta asioita ei silti kannata tehdä vaikeimman kautta. Kun esikoisen nukahtamistemppuilut oli pahimmillaan, meillä on vastasyntynyt vauva ja se tarkoitti sitä, että minä imetin kaiket illat ja mies istui tunnin pimeässä lastenhuoneessa nukuttamassa toista lasta. Ei siinä paljon telkkaria katsonut kumpikaan ennen kuin päätimme toimia vähän järkevämmin. Tsemppiä ap, kyllä se siitä!

Yhteistyössä