Tiedätteks yhtään tällästä perhettä ?

• Viestiketjun aloittaja unikekoilija
  • Ensimmäinen viesti
unikekoilija
Tiedättekö yhtään vauva/taaperoperhettä josssa nukuttais myöhään ?

Meillä menee illalla aina nukkumaan klo 21 ja herää aamulla 9-12 välillä.
Ihanaa kun saa nukkua pitkään ja vielä yöllä heräämättä :) !

"mä"
Joo tunnen .
Serkun 3v lapsi valvoo klo 22-23 asti ja herää klo 10-11 viikonloppuisin ja arkena heidän aamunsa ovatkin täyttä kaaosta kun lapsi pitää viedä hoitoon jo ennen kahdeksaa.

Meilläkin just näin. Nyt viimeaikoina ovat unet onneksi pidentyneet sen verran, että 6.30 on se normaali heräämisaika.
Meillä venyy tohon sillon kun tirppa kasvaa pituutta selvästi.
Yleensä mies hoitaa aamut kun muutenkin hyppää kukon kans kilpaa pystyyn, mut sit on niitä aamuja kun mies lähtee töihin 4:ltä niin ei paljoa naurata kun itse olis aika aamu-uninen

Meillä lapset on jo niin isoja (5 v ja kohta 8 v) että osaavat sen tunnin-pari leikkiä keskenään ja ottaa jääkaapista jugurttia ja tehdä leivät jos nälkä yllättä, että mä en useinkaan herää (tai herään, mutta en nouse sängystä ja saatan vielä torkkuakin) viikonloppuna ennen kymmentä, käytännössä en koskaan ennen yhdeksää. Lapset menee nukkumaan arkena n. 20 ja lauantaisin 21 mutta heräävät joka aamu kuuden ja seitsemän välillä. Joskus jopa ennen kuutta, joskus on käynyt semmoinenkin ihme että nukkuneet liki kahdeksaan. Muksut siis herää kun herää, tulevat kysymään että joko saa nousta ja mä sit katson kellosta että jos kello on enemmän kuin 6:30 ni saa herätä, jos vähemmän ni passitan vessan kautta takasin sänkyyn. Ottavat sit peitot sohvalle ja katsovat lastiksia telkkarista.

Kateellinen
Meillä menee 2.5v nukkumaan seitsemän jälkeen ja herään siinä 8.30-9.00 ja 4.5v menee nukkumaan kahdeksan jälkeen ja herää samaan aikaan pienemmän kanssa, hyvin saa nukkua kaikki :)
Kysyn sinultakin, vieläkö tuo 2,5 v nukkuu päikkärit kun noin hyvin yöt vetää.

Kateellinen olen siis siksi, että meillä 1,5 v menee iltaisin nukkumaan 21 (tai 20.30) ja herää joka aamu klo 6 +/- 15 min. Nukkuisi edes seiskaan....

Meillä kuusi lasta ja varmaan nukuttaisiin ainakin 9 ellei tuo aamuvirkku 7v poika heräisi aina 7-7.30 aikaan. Mutta eipähän tarvitse herätellä kouluun toisin kuin 9v isosiskoansa joka on mahdottoman aamu-uninen.
9kk ja 2,5v pojat herää sitten siihen isoveljensä kolisteluun ja rämistelyyn,isoveli ei jostain kumman syystä osaa olla hiljaa.

Tiedän kyllä, mutta kyse ei ainakaan ole meidän perheestä.
Nuo ei ikinä nuku pitkään. Nyt on saatu rytmiä siihen suuntaan, että herätään 5.30-6.30 välisenä aikana.
Nukkumaan lapset menee klo 20 ja nuorempi herää tuolloin ~6 ja vanhempi klo 7.
Päikkäreitä pienempi nukkuu 1,5h päivässä.

3 tyttöä
Alkuperäinen kirjoittaja 3 tyttöä;25790109:
Meillä kaikki 3 tyttöä menee nukkumaan 20-20.30 ja herää aamulla 8.30 aikaan :) Kaikki nukkuu myös 1.5h päikkärit samaan aikaan. Tytöillä ikää 2.5v ja 2x1.2v :)
Pienemmät nukkuvat joskus pari tuntia päikkäreitä tai sitten ottavat vielä autotorkut kauppareissulla

Kateellinen
Alkuperäinen kirjoittaja 3 tyttöä;25790109:
Meillä kaikki 3 tyttöä menee nukkumaan 20-20.30 ja herää aamulla 8.30 aikaan :) Kaikki nukkuu myös 1.5h päikkärit samaan aikaan. Tytöillä ikää 2.5v ja 2x1.2v :)
Voi jehna sentään, kelpais meillekin tuollainen rytmi!

Yhteistyössä