Karppaajat ja/tai kasvissyöjät hoi!!!! Mulla on kysyttävää!!

• Viestiketjun aloittaja heiheihei
  • Ensimmäinen viesti
heiheihei
Mulla on tulossa huomenna kylään yksi kaveri joka karppaa ja on vielä kasvissyöjä. Mietin tässä päätäni puhki että mitä ihmettä tarjoan sille???? :O Viimeksi laitoin kreikkalaista salaattia josta tykkäsi kovin mutta en viittis joka kerta samaa laittaa.

Oisko kellää ideoita?

"Jenis"
[QUOTE="aapee";25780549]Miten tehdään lasagne tai pitsa jos ei saa käyttää mitään jauhoja, kyseinen tyyppi ei käytä viljaa ollenkaan?? pinaattikeiton suurustamiseen pitää olla jauhoja, ei käy.[/QUOTE]

Karppilassessa käytetään lasagnelevyjen tilalta kesäkurpitsaa suikaloituna, ja valkokastikkeen sijaan voi tehdä vaikka Koskenlaskijakastikkeen.

"aapee"
[QUOTE="Jenis";25780560]Karppilassessa käytetään lasagnelevyjen tilalta kesäkurpitsaa suikaloituna, ja valkokastikkeen sijaan voi tehdä vaikka Koskenlaskijakastikkeen.[/QUOTE]

:x
syökö sellasta joku oikeesti?

[QUOTE="aapee";25780549]Miten tehdään lasagne tai pitsa jos ei saa käyttää mitään jauhoja, kyseinen tyyppi ei käytä viljaa ollenkaan?? pinaattikeiton suurustamiseen pitää olla jauhoja, ei käy.[/QUOTE]

Syökö hän ruista? Tee pizza sitten ruisjauhoista? Tai tee lämpimiä ruisvoileipiä?
Jos ei ruiskaan käy, tee vaikkapa espanjalainen munakas + salaattia. Jos hän siis käyttää kananmunia.

"Riksu"
Jos kerran syö maitotuotteita, niin paista ihmeessä halloumia! Ihanaa jos seurana on salaattia ja vaikka sitruunaista kastiketta.
Voi kun alkoikin tehdä mieli sellaista kullankeltaista, suolaista ja rasvaista halloumia.... Ja sen kanssa pieneksisilputtua (kirsikka)tomaattia ja sitruunamehua. Ja hyvää valkoviiniä.

• Tykkää
Reactions: Istafra
"Jenis"
[QUOTE="Riksu";25780592]Jos kerran syö maitotuotteita, niin paista ihmeessä halloumia! Ihanaa jos seurana on salaattia ja vaikka sitruunaista kastiketta.
Voi kun alkoikin tehdä mieli sellaista kullankeltaista, suolaista ja rasvaista halloumia.... Ja sen kanssa pieneksisilputtua (kirsikka)tomaattia ja sitruunamehua. Ja hyvää valkoviiniä.[/QUOTE]

... ja tsatsikia. Nyt tuli nälkä, kiitti vaan :D

"aapee"
Mun tarvii mennä laittaan lapset petiin mutta kiitos vinkeistä. Käyttää joo maitotuotteita ja munia kyseinen ihminen, viljatuotteita ei ollenkaan ( :O ) . Itte kun on tällänen tavis pullanpurija niin tosi vaikeeta keksiä ruokia jotka kävis tälläselle kasvissyöjäkarppaajalle :D Laittakaa vaan vielä lisää vinkkejä jos keksitte, kattelen niitä myöhemmin täältä sitte.

kasviskarppi
Apua! Aiheuttaako munkin vierailut samanlaisia ongelmia vieraille? Toivottavasti ei. Oon kans kasvissyöjä ja karppaaja.

Mutta joo, meinasitko ihan ruokaa vai jatain pientä? Suolaista vai makeaa? Neuvon mielelläni jos vähän tarkennat =)

[QUOTE="vieras";25780638]Heh, karppaaja tuskin syö perunoita, joten espanjalainen munakaskaan tuskin kelpaa.[/QUOTE]

Voihan perunat korvata vaikkapa tomaateilla, sienillä, sipulilla tms...
Älkää nyt olko noin mielikuvituksettomia :D

Viimeksi muokattu:
Kiva kuulla =) En todellakaan haluaisi aiheuttaa lisästressiä kavereille ruokavaliollani. Ja olen myös aina kylässä varautunut olemaan syömättä jos ei sopivaa ruokaa löydy eikä se minua todellakaan haittaa =)
Jos sinua nyt yhtään helpottaa, joudun usein huomioimaan tarjoiluissani edellisten lisäksi myös keliaakikon ja laktoosi-intolerantikon. Ja vegaanin.
Olet verrattain "helppo" tapaus siis.
Eniten ehkä päänvaivaa omastakin miehestäni saavat perinteiset jauhelihansyöjät...
Vaikka kahvipöydässä voisi hyvin olla esimerkiksi suolapähkinöitä, rusinoita, viinirypäleitä, tofujäätelöä tai hedelmäsalaattia. Monet leivonnaisetkin voi tehdä ilman kananmunia ja maitoa.

Yhteistyössä