"vieras"
Meillä koulainen ilmoitti lopettavansa urheiluharrastuksensa. Syinä vapaa-ajan vähyys harrastuksen takia. Miten sellaiseen ilmoitukseen pitäisi suhtautua?
Tuo muuttaa asian. Täysin. Jopa minun (natsimutsi) kantani. Kaivelisin syitä, kysyisin valmentajalta, harrastuskavereiden äideiltä yms...Ei tuo menetty rahat tässä paljon huoleta. Asiaa huolettaa enemmän vastauksen salaperäisyys. Se, että ei ole aikaa esim.kavereille ei ole kovin uskottavaa. Ja jatkuvat "vammatkin" vähän epäilyttää. Tai sitten joku suurempi ongelma on taustalla.
Lapsi on itse sinne halunnut. Vielä vähän aikaa sitten harmitteli, että onko kuinka hyvin kehittynyt jne...Onko harrastus semmoinen johon lapsi itse on vinkumalla vinkunut vai ajautunut aikuisen ohjaamana? Jos semmoinen että lapsi on itse halunnut ja halunnut, ehkä kalliskin ja aikuiset on panostaneet siihen että lapsi sinne pääsee, ei todellakaan lopettaisi ihan noin vaan. Mutta jos harrastus on joku semmoinen mihin lapsi on innostettu tai laitettu vanhempien mieliksi, saisi lopettaa.
Vaikea sanoa, jos ei tiedä harrastuksesta sen enempää. Ja mistä vammoista on kyse? Keskustelisin tilanteessasi tietenkin vetäjän/valmentajan kanssa vakavasti ja kyselisin vähän muilta vanhemmilta tilanteesta. Ja keskustelisin lapsen kanssa uudestaan ja koittaisin kaivella mikä on oikea syy.Ei tuo menetty rahat tässä paljon huoleta. Asiaa huolettaa enemmän vastauksen salaperäisyys. Se, että ei ole aikaa esim.kavereille ei ole kovin uskottavaa. Ja jatkuvat "vammatkin" vähän epäilyttää. Tai sitten joku suurempi ongelma on taustalla.
Voiko olla, että lastasi kiusataan harrastuksessa tai että häntä syrjitään ja jätetään porukan ulkopuolelle? Meillä poika halusi lopettaa kaksikin urheiluharrastusta niiden fyysisyyden vuoksi. Hän ei tykännyt, kun jatkuvasti sattui käsiin tai jalkoihin ihan normaalissa harrastukseen kuuluvassa toiminnassa. Lisäksi hän halusi lopettaa yhden harrastuksen sen vuoksi, että harrastuksen ohjaaja käyttäytyi asiattomasti tiettyjä lapsia kohtaan ja istutti "jäähyllä" häntäkin.Ei tuo menetty rahat tässä paljon huoleta. Asiaa huolettaa enemmän vastauksen salaperäisyys. Se, että ei ole aikaa esim.kavereille ei ole kovin uskottavaa. Ja jatkuvat "vammatkin" vähän epäilyttää. Tai sitten joku suurempi ongelma on taustalla.