Lähes päivittäin, juu.Ja mun mielestä kyllä lapsen (kuten aikuisenkin) täytyy päästä ulos edes lähes joka päivä. Vauvaikäinen on asia erikseen, mutta sitä vanhemman olisi kyllä syytä ulkoilla edes lähes joka päivä. Eihän sitä varmaan lastensuojelulaissa missään pykälässä suoraan määritelty ole, mutta kai maalaisjärki sen sanoo? Että lapsen kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin kuuluu myös ulkoilu, raittiin ilman saaminen ja liikunta. Aika surulliseksi on vanhemmuus mennyt, jos siihenkin vaaditaan joku lakipykälä, että lapset pääsevät edes vaikkapa 5krt/vk vähintään puoleksi tunniksi ulos.
Ei missään nimessä pilkuntarkkaa. Onhan suomessa oikeasti välillä sellaisia ilmoja, että ulos ei ole asiaa. Varsinkin talvella. Mutta monesti puolustellaan sitä, että ei ole nyt vaan jaksanut pariin viikkoon ulkoilla kun ei ole ns. pakko. Sellainenkin on ok. jos oikeasti on pari viikkoa poikkeustilanne että itsellä syystä tai toisesta niin voimat pois ettei jaksa lasten kanssa ulkoilla. Mutta kun siitä ulkoilemattomuudesta tulee enemmän sääntö kuin poikkeus, niin silloin asia on ongelma ja mielestäni silloin tietyllä tapaa laiminlyödään lapsen(ihmisen!) tarpeita. Mielestäni ulkoilu kuuluu lapsen oikeuksiin siinä missäLähes päivittäin, juu.
Mutta joka ikinen päivä....no ei. Ei se niin pilkuntarkkaa voi olla. Joskus voi "ulkoilla" ostoskeskuksessa tai HopLopissakin
Nimenomaan, tänään me "ulkoiltiin" Skanssissa loppujen lopuksiLähes päivittäin, juu.
Mutta joka ikinen päivä....no ei. Ei se niin pilkuntarkkaa voi olla. Joskus voi "ulkoilla" ostoskeskuksessa tai HopLopissakin
Niin mekinNimenomaan, tänään me "ulkoiltiin" Skanssissa loppujen lopuksi
Ja voin kertoa että vaikka ois mikä velvollisuus niin vitut en mene tonne loskapaskaan seisomaan enkä pakota muksujakaan sinne, jos haluavat niin voin kiikuttaa puostotädeille. Katotaan uudelleen kuukauden päästä
eikä missään nimessä kannata poiketa omalta pihalta mihinkään!Mä en tiedä mitään niin tylsää kuin ulkoilu tuon alle 2 veen kanssa..Se haahuilee pitkin tonttia ja mä seison paikallani ja mietin et mitähä sit tekis..Eli meillä ei ulkoilla tosiaankaa joka päivä..Sillon kun on lumitöitä niin tuolla on mielellää kun on tekemistä..
No ei tuolla kävelytiellä sen kummempaa ole kuin meidän pihassakaan..eikä missään nimessä kannata poiketa omalta pihalta mihinkään!
No oikein! :attn: Mitä h*****n järkeä mennä seisomaan jonnekin kylmään loskaan nilkkoja myöten keliin, jossa kukaan ei viihdy ja jossa ei ole muuta mielekästä tekemistä kuin läiskytellä kädellä loskaa? :O Kyllä me ulkoillaan, tuntikausia jos on nätti sää. Talvisella pakkassäällä kyädään pulkkailemassa, metsässä kävelemässä, luistelemassa, kävelylenkillä.. kesällä uidaan ja kävellään rannalla, pyöräillään.. kuivilla kevät- ja syyssäillä käydään pyöräilemässä, leikkikentällä leikkimässä jne jne.. Mutta noilla loskasäillä... kiitos ei :xmas: Me hoidetaan liikunta jotenkin muutenNimenomaan, tänään me "ulkoiltiin" Skanssissa loppujen lopuksi
Ja voin kertoa että vaikka ois mikä velvollisuus niin vitut en mene tonne loskapaskaan seisomaan enkä pakota muksujakaan sinne, jos haluavat niin voin kiikuttaa puistotädeille. Katotaan uudelleen kuukauden päästä
Sun ja lastesi täytyy opetella loskakelissä kastumisesta nauttimaanNo oikein! :attn: Mitä h*****n järkeä mennä seisomaan jonnekin kylmään loskaan nilkkoja myöten keliin, jossa kukaan ei viihdy ja jossa ei ole muuta mielekästä tekemistä kuin läiskytellä kädellä loskaa? :O Kyllä me ulkoillaan, tuntikausia jos on nätti sää. Talvisella pakkassäällä kyädään pulkkailemassa, metsässä kävelemässä, luistelemassa, kävelylenkillä.. kesällä uidaan ja kävellään rannalla, pyöräillään.. kuivilla kevät- ja syyssäillä käydään pyöräilemässä, leikkikentällä leikkimässä jne jne.. Mutta noilla loskasäillä... kiitos ei :xmas: Me hoidetaan liikunta jotenkin muuten
peesausmeillä lapset leikkii pihalla säällä kuin säällä.niille riittää lapio,risu tai lumikasa.Energia taso on sitä luokkkaa ettei niiden kanssa voi olla sisällä koko päivää.
No kyllä ne nauttiikin. Mutta mä en :xmas: Saa ulkoilla ihan keskenään jos haluaa, siittä vaan, ulos mun puolesta Mut ei ne viihdy siellä ilman mua kuin tunnin max. Sitten kun ollaan kummilapselassa kylässä, niin menevät kyllä ulos kun on kaveriseuraa. Siellä ne rymyää pitkin kyntöpeltoa koko kevään ripsiä myöten mudassa. veeeeery kiva :xmas:Alkuperäinen kirjoittaja Äkäinen Hra Majuri;25777899:Sun ja lastesi täytyy opetella loskakelissä kastumisesta nauttimaan
Mäkin olen aika allerginen ns. rytmi- ja rutiiniriippuvaisille. Tai niiden vanhemmille siis lähinnä.niin ja mun mielestä ylipäätään sellaiset lapset ovat ihan vitun ärsyttäviä, joille on opetettu niin tarkat rutiinit että joka päivä on "pakko" tehdä joku tietty asia (syömistä ja nukkumista yms. ei nyt tietenkään oteta huomioon) esimerkiksi PAKKO päästä ulos joka päivä, tai PAKKO syödä välipala klo 15.05, tai PAKKO saada jäädä k-marketin purkkapalloja ihmettelemään. Kyllä lapsetkin voi opettaa elämään joustavasti, että jos tänään ei ulkoilla niin maailma ei kaadu, tai jos huomenna ulkoillaankin kauemmin kuin tavallisesti ja välipala siirtyy myöhemmäksi niin sekin on ok.