Te jotka ulkoilette säällä kuin säällä!

Niin mitä hiNputtia te siellä teette tällaisella loskakelillä?
Mentiin 2- ja 5-vuotiaiden kans pihalle, mä yritin vähän tehdä lumitöitä mutta ei noi muksutkaan tuolla varttia kauempaa viihtynyt.
Ällöä, märkää ja kylmää.

• Tykkää
Reactions: BootyPeppi
"vieras"
Meidän mukula teki ihan intopiukeena lumihommia. Kaivoi asvalttia esiin, putsaili keinuja ym. Mutta hänen sisäinen voimahamonsa onkin Seppo Taalasmaa :) Minäkin tykkään tehdä pihahommia, vaikka kerrostalossa asummekin. Putsaillaan rappuja ja hiekotellaan ym.

"vieras"
No meillä 2v ja 4v tykkäävät kiipeillä lumikasoissa, kuskata lumipaakkuja pulkalla paikasta toiseen, meillä on myös ihan hiekkalelut myös näin talvella käytössä, joten täyttävät kippoja rännistä valuvalla vedellä, tekevät lumikakkuja...Pallotellaan, rakennellaan lumesta kaikenlaista, käydään kävelyllä, kiipeilevät puissa, käydään leikkipuistoissa...

Mä en tiedä mitään niin tylsää kuin ulkoilu tuon alle 2 veen kanssa..Se haahuilee pitkin tonttia ja mä seison paikallani ja mietin et mitähä sit tekis..Eli meillä ei ulkoilla tosiaankaa joka päivä..Sillon kun on lumitöitä niin tuolla on mielellää kun on tekemistä..

Kunnon kurakelin vaatteet päälle, niin hyvin voi leikkiä vaikka mitä. Tottakai huonoissa vaatteissa tulee kylmä.
Kyllä niillä ihan kunnon kamppeet on.
Mut jos kaikki ei vaan tykkää, mä en oo ikinä lapsenakaan tykännyt mistään loska- ja kuraleikeistä ja ällötti kun kaverit leikki sellaisia ja pph:lla ja eskarissa oltiin aina pihalla, säällä kuin säällä.

Kauppareissu kävellen ois muuten ok mutta täällä on kävelytiet tänään ainakin niin tuskaisessa kunnossa ettei rattailla pääse eteenpäin eikä 2v vielä jaksa koko matkaa tallustella.

"Piika-äiti"
En tiedä millaista loskaa teillä on, mutta meillä 4-vuotias lapioi ensin isohkon loskakasan ja sitten hyppii sen maantasalle.
Ja sitten tekee toisen ja taas hyppii. Ja häntä ei meinaa saada sieltä ollenkaan pois.

2-vuotis seuraa vieressä ja teemme hänelle yhdessä loskakasoja ja sitten hänkin hyppii.

2-vuotias ei tykkää yhtään kylmästä ja kosteasta, ja vaikka hänet pukee miten hän valittaa nopeasti kylmää ja tahtoo sisälle. Lapset näyttävät olevan erilaisia.

Meillä on parahultainen ulkoiluilma: 4 pakkasastetta, paljon lunta, aika tyyntä, aurinkoa ei tosin pilvien takaa näy.

Mä en tiedä mitään niin tylsää kuin ulkoilu tuon alle 2 veen kanssa..Se haahuilee pitkin tonttia ja mä seison paikallani ja mietin et mitähä sit tekis..Eli meillä ei ulkoilla tosiaankaa joka päivä..Sillon kun on lumitöitä niin tuolla on mielellää kun on tekemistä..
Luojalle kiitos meidän kaupungin puistotätitoiminnasta!

Tänään ei sit tosiaan vaan lähdetty sinnekään. Josko huomenna sit...

Luojalle kiitos meidän kaupungin puistotätitoiminnasta!

Tänään ei sit tosiaan vaan lähdetty sinnekään. Josko huomenna sit...
Täällä tuppukylässä ei sitä ole ja näin loma viikolla ei ole edes niitä pirun perhekerhoja et olis jotain toimintaa..Leikkipuistotkin on sen verran kaukana et ensin pitäis autolla ajaa sinne ja se jos jokin on naurettavaa.. Joten ollaan sisällä sitten..

Kävi kyllä mielessä et pitäiskö mennä kaverille kylään kun niiden pihassa on keinut jne. mut villi veikkaus et tänäkään talvena sitä leikkipaikkaa ei ole pidetty auki, joten ihan yhtä tyhjän kanssa..

Jos multa kysytään niin ulos ei tarvii mennä ollenkaan marras-helmikuussa :xmas:

Mä en tiedä mitään niin oksettavaa kun kylmyys ja lumi :x
Lapsen takia pitkin hampain voin siellä jotain väsätä tai lumityöt tehdä kun on pakko, mutta jos saisin ite päättää niin en ulkoilis talvella ollenkaan.

Ja ne jotka sanoo et se on pukeutumiskysymys voi mun puolesta vaikka syödä päänsä.

"essi"
No mun mielestä on aika selvä juttu, että jos sä et tykkää, niiin olet saman "tartuttanut" lapsiisi.
Ja jos ette ole pienestä pitäen käynyt ulkona joka säällä, niin kyllähän se yht'äkkiä sinne vietynä voi ollakin kurjaa.
Hirmu moni vanhempi sanoo esim. sadesäällä, että onpa kurja ilma kun sataa.
Itse en ole ikinä lapsille noin sanonut, vaan lähinnä innostanut, että jee, nyt pääset lätäköihin hyppimään ja kierimään.
Ja lapsi siis leikkii vaikka mitä. Mielikuvitus on kovassa käytössä. Milloin lumipaakut on autonosia, milloin timatteja. Milloin vedestä rakennetaan koskia / patoja, ja milloin vaan juostaan ympäriinsä.

"Minä"
Kauppareissu kävellen ois muuten ok mutta täällä on kävelytiet tänään ainakin niin tuskaisessa kunnossa ettei rattailla pääse eteenpäin eikä 2v vielä jaksa koko matkaa tallustella.
Joo no tuo kävelylenkki onkin vähän suhteellinen käsite. ;) Arvaa miten pitkän matkan mun 1v jaksaa? Me kävellään lyhyt lenkki eli sen mitä jaksaa, koska nyt vielä intoa riittää. Kauppareissut ja muut varsinaiset menemiset hoidan autolla. Ei siellä ulkona mikään pakko ole seisoskella joka päivä jos se on teille kaikille ok! mun pää ei kestä päivää sisällä sään takia, koska sisäpäiviä tulee muutenkin ihan tarpeeksi lasten sairastelujen takia. :/

Alkuperäinen kirjoittaja ArjestaSelviytyjä;25775944:
Jos multa kysytään niin ulos ei tarvii mennä ollenkaan marras-helmikuussa :xmas:

Mä en tiedä mitään niin oksettavaa kun kylmyys ja lumi :x
Lapsen takia pitkin hampain voin siellä jotain väsätä tai lumityöt tehdä kun on pakko, mutta jos saisin ite päättää niin en ulkoilis talvella ollenkaan.

Ja ne jotka sanoo et se on pukeutumiskysymys voi mun puolesta vaikka syödä päänsä.
:LOL: Ihana.

Joo en minäkään tykkää ulkoilla talvella. Tai no silloin se on kivaa kun on sopivan valoisaa, muttei kuitenkaan mikään migreeniauringonpaiste, sellainen pikkupakkanen (max 15 astetta) ja pikkuisen lunta, että saa kolata. Ja ehkä joku kelkkalenkki siihen päälle. Sitten se tekeminen loppuukin.

nykis
Annan meidän kaksivuotiaalle ämpärin ja lapion käteen ja niiden kanssa on menty koko talvi. Hän lappaa lunta tai loskaa ämpäriin, kuljettelee pitkin leikkaria, kaataa pois, raaputtaa lumia irti leikkitelineistä ym. Minä inhoan kerrostalopihassa ulkoilua kun ei voi itse tehdä mitään muuta kuin kävellä lapsen perässä. Kotipäivinä ollaan kuitenkin oltu ulkona 30-60 min. säästä riippuen, minusta se kuuluu lapsen perushoitoon ja pääsee itsekin vähän vähemmällä iltaisin kun lapsi on rauhallisempi. Onneksi kesä on tulossa, kauniilla säillä hiekkalaatikolla istuminen menettelee ja silloin saattaa saada seuraakin pihalle.

"vieras"
[QUOTE="essi";25775961]No mun mielestä on aika selvä juttu, että jos sä et tykkää, niiin olet saman "tartuttanut" lapsiisi.
Ja jos ette ole pienestä pitäen käynyt ulkona joka säällä, niin kyllähän se yht'äkkiä sinne vietynä voi ollakin kurjaa.
Itse en ole ikinä lapsille noin sanonut, vaan lähinnä innostanut, että jee, nyt pääset lätäköihin hyppimään ja kierimään.
Ja lapsi siis leikkii vaikka mitä. Mielikuvitus on kovassa käytössä. Milloin lumipaakut on autonosia, milloin timatteja. Milloin vedestä rakennetaan koskia / patoja, ja milloin vaan juostaan ympäriinsä.[/QUOTE]

Tää on kyllä totta! Musta tuntuu, että mitä "kamalampi" sää (myrskytuuli, kaatosade, lumimyräkkä...), sitä paremmin meillä lapset viihtyvät pihalla. Ja todentotta on myös pukeutumiskysymys. On se ihan eri juttu touhuta tuolla pihalla farkut+kauppatakki päällä kuin kunnon toppavarusteissa. Ja kun on ne kunnon ulkoiluvaatteet päällä, voi itsekin mennä lumeen peuhaamaan, ei tarvitse seistä töröttää katselemassa lasten leikkimistä. Ei ihme, että ei kiinnosta aikuista ulkoilu, jos pitää paikoillaan seistä tumput suorina.

"vieras"
Eilen oli ihan mahtava ilma. +5 ja aurinko paistoi. oltiin 2,5 tuntia pulkkamäessä.
Nyt ei aurinkoa näy ja on vaan +0,8. Kohta lähdetään puu hommiin ja kait vähän pulkallakin lasketaan.
Lapsi on siis 4v. Nuorempi on 9kk mutta hän nukkuu sillä aikaa päikyt rattaissa.

[QUOTE="essi";25775961]No mun mielestä on aika selvä juttu, että jos sä et tykkää, niiin olet saman "tartuttanut" lapsiisi.
Ja lapsi siis leikkii vaikka mitä. Mielikuvitus on kovassa käytössä. Milloin lumipaakut on autonosia, milloin timatteja. Milloin vedestä rakennetaan koskia / patoja, ja milloin vaan juostaan ympäriinsä.[/QUOTE]

Meillä kyllä ainakin vanhempi lapsista viihtyy pihalla vaikka minkälaisessa säässä, mutta pienempi ei ja itsekään en lumipaakuista, kuralätäköistä tai padoista innostu.

nykis
Onkohan sellaisia lapsi olemassa, jotka eivät tykkää lumi/hiekka/vesihommista? Minun poikani jaksaisi aivan loputtomiin lappaa hiekkaa ämpäriin ja vesileikeissä kaadella vettä kiposta toiseen. Jos on 25 astetta pakkasta, pistänkin pojan kylppäriin ja vettä isoon saaviin. Siellä hän lappaa sitä vettä parhaimmillaan 1,5 h putkeen, edes takaisin. En tiedä mikä idea siinä on, mutta kovin terapeuttista tuntuu olevan, kun lapsi on vallan rauhallinen ja tyytyväinen session jälkeen.D

meidän piti mennä heti aamusta pulkkailemaan. Mut tyttö ei suostunut siivoamaan, niin jäi pulkkailut. Ja vasta sen jälkeen kun tämä "episodi" oli tapahtunut, tajusin kattoa ulos :LOL: ei hemmetti, ei olis pulkkailusta tullo tolla vesikelillä mitään! No tossa 2 aikoihin mennään koiran kanssa metsälenkille, joten se saa riittää tämänpäivän ulkoiluksi.

Yhteistyössä