Väärin lukeminen

• Viestiketjun aloittaja "hmmm"
  • Ensimmäinen viesti
"hmmm"
Käykö teille niin että luette sanoja väärin ja sitten vasta hoksaatte? Luin juuri "meidän pesukone.." kun se olikin "myydään pesukone", tuntuu että jatkuvasti tapahtuu tälläistä että joku sana on väärin.. mietin heti jos viittaa vakavempaan, vai onko yleistäkin?

"Halikatti"
Kyllä mullekin niitä käy! Joskus oikein keräsin hulluimpia talteen... Hesarissa oli kerran hauska kirjoitus joka oli kirjoitettu ihan väärin tahallaan yhdestä tutkimuksesta, ah mä löysin sen Googlella! Eli tämä:

"Krijaimten väilistä
Lujit okein. Tämä uitineen on krijoitetu täyisin väirin. Siitä hualimotta pstyt lukeeman sen helpsti. Cmabridgen yliopston tuktimusken mukan ei ole väilä, misä jäjerstyskessä sanan krijaimetovat. Ainastaan ensnimmäinen ja vimnen krijain tulee ollla oijkeilla piakoilla. Lopt vioivat olla mssä jerjestkessä thahansa ja imhinen voi slti lukea tksin ogemlitta. Aiovt eiävät luje jokasita kirjiaitna eriskeen vaan sajan kokonainsena. "Olin yllnättynyt, kuika helpnoa lukemninen on. Tiesnin, etä aivnot voivat muodstaa jäkreä täydstä sekaskotkusta, mutta en olisni pytstynyt avistaman, että se olisi nion sekleää ja suoriviovaista", tuktija Roz McCarthy Camabridgen ylipoistosta The Guardian-samonaledhelle."

• Tykkää
Reactions: maisunen ja catlady
tuttua
Luen usein noin. Monesti luen kirjastakin sivukaupalla vaikka mitä ja joudun lukemaan kaikki uudestaan ja huomaan lukeneeni ihan mitä sattuu. Minulla on lukihäiriö ja koulussa jouduin tekemään 10 kertaa enemmän töitä kuin moni muu. Tosin hienosti ja hyvin selvisin. Piti vaan lukea paljon enemmän ja käyttää aikaa paljon enemmän. Harmi vaan kun silloin ei vielä saanut esim. kirjoituksiin enemmän aikaa kuin nykyään lukihäiriöiset saa.

Kyllä luen ja usein saman sanan toistuvasti väärin. Täällä oli joskus nikki nimeltä Varjolilja ja kosja sn ensilukemalta luin sen muodosssa Varjoilija, luin sen jatkossakin väärin.

Uusi nikki perusperhemaikki, oli hankala sana hahmotettavaksi. Luin sen ensin perusperhenakki:ashamed:

mun aivot ei tässä toimi
[QUOTE="Halikatti";25773993]Kyllä mullekin niitä käy! Joskus oikein keräsin hulluimpia talteen... Hesarissa oli kerran hauska kirjoitus joka oli kirjoitettu ihan väärin tahallaan yhdestä tutkimuksesta, ah mä löysin sen Googlella! Eli tämä:

"Krijaimten väilistä
Lujit okein. Tämä uitineen on krijoitetu täyisin väirin. Siitä hualimotta pstyt lukeeman sen helpsti. Cmabridgen yliopston tuktimusken mukan ei ole väilä, misä jäjerstyskessä sanan krijaimetovat. Ainastaan ensnimmäinen ja vimnen krijain tulee ollla oijkeilla piakoilla. Lopt vioivat olla mssä jerjestkessä thahansa ja imhinen voi slti lukea tksin ogemlitta. Aiovt eiävät luje jokasita kirjiaitna eriskeen vaan sajan kokonainsena. "Olin yllnättynyt, kuika helpnoa lukemninen on. Tiesnin, etä aivnot voivat muodstaa jäkreä täydstä sekaskotkusta, mutta en olisni pytstynyt avistaman, että se olisi nion sekleää ja suoriviovaista", tuktija Roz McCarthy Camabridgen ylipoistosta The Guardian-samonaledhelle."[/QUOTE]

Mä en saa aivojani toimimaan tässä kunnolla,vaikka aijemmin olen tällaisen lukenut hyvinkin sujuvasti ja niin miten tuossa väitetään.
Tässä ainkain puuttuu sanoista kirjaimia tai on vääriä kirjaimia. Ettet vain kirjoittanu itse etkä löytänyt nopsasti googlesta

Alkuperäinen kirjoittaja mun aivot ei tässä toimi;25774412:
Mä en saa aivojani toimimaan tässä kunnolla,vaikka aijemmin olen tällaisen lukenut hyvinkin sujuvasti ja niin miten tuossa väitetään.
Tässä ainkain puuttuu sanoista kirjaimia tai on vääriä kirjaimia. Ettet vain kirjoittanu itse etkä löytänyt nopsasti googlesta
Mulle kävi samalla lailla. Olen aikaisemmin lukenut tuon sekä suomeksi että englanniksi, ja nyt menee jotenkin puuroksi. Osaan kyllä lukea, koska tiedän mitä siinä sanotaan, mutta nyt ei mennyt lukeminen niin sujuvasti kuin ekalla kerralla sitä lukiessa. Voi johtua viinistäkin :D

Mulle kävi samalla lailla. Olen aikaisemmin lukenut tuon sekä suomeksi että englanniksi, ja nyt menee jotenkin puuroksi. Osaan kyllä lukea, koska tiedän mitä siinä sanotaan, mutta nyt ei mennyt lukeminen niin sujuvasti kuin ekalla kerralla sitä lukiessa. Voi johtua viinistäkin :D
minä muistaisin lukeneeni samantyylisen tekstin, mutta siinä ne vihreet olivat kyllä vähän toisenlaisia, ja aivoni hahmottivat ne paremmin.
Tuossa ketjuun linkitetyssä vähän takkuili.

- eikä ole viiniä.

minä muistaisin lukeneeni samantyylisen tekstin, mutta siinä ne vihreet olivat kyllä vähän toisenlaisia, ja aivoni hahmottivat ne paremmin.
Tuossa ketjuun linkitetyssä vähän takkuili.

- eikä ole viiniä.
Niinpä... kyllä olen varma että viinistä huolimatta tekstissä on vika :D Esim sana pystyt on kirjoitettu pstyt, silloin aivoni eivät voi hahmottaa sitä kun sieltä puuttuu yksi y. Missä on kirjoitettu misä jne. Monia tuollaisia virheitä. Teksti ei ole se oikea ja alkuperäinen, ei edes oikein käännetty, ja sitä on mahdoton hahmottaa oikein. Kun se kerran on kirjoitettu väärin.

Yhteistyössä