Kirkuvat, kiljuvat ja juoksentelevat lapset kaupassa

• Viestiketjun aloittaja "Björn"
  • Ensimmäinen viesti
"Björn"
Yksi tälläinen napero törmäsi minuun kerran kaupassa. En kyllä välillä ymmärrä minkätakia päästetään lapset riehumaan kauppaan. Luuleeko joku, että kiljuva lapsi on jotenkin hellyttävä näky joka juoksee pää edellä ihmisiä päin.

"mindeli"
Niinpä. Mä ymmärrän, että lapsi ei välttämättä käyttäydy aina nätisti kaupassa, mutta en sitä ettei sitä lasta edes yritetä komentaa. Annetaan juosta ja mellastaa vapaasti, ihan kun se olisi jotenkin hellyttävää ja hauskaa.

"viiraska"
Minun lapset kiljuu ja juoksentelee. Komennan välillä, mutta en ehtisi ostamaan mitään jos keskittyisin vain kontrolloimaan lapsia. Teen kompromissin: yritän löytää tarvitsemani tavarat mahdollisimman nopeasti vähentämällä "kasvatuksen" määrää. Pitäisi varmaan välillä käydä kaupassa vain maleksimassa, jotta saan opetettua lapsille kauppakäyttäytymistä.

"Björn"
[QUOTE="mindeli";25766251]Niinpä. Mä ymmärrän, että lapsi ei välttämättä käyttäydy aina nätisti kaupassa, mutta en sitä ettei sitä lasta edes yritetä komentaa. Annetaan juosta ja mellastaa vapaasti, ihan kun se olisi jotenkin hellyttävää ja hauskaa.[/QUOTE]

Monesti nämä ovat näitä lähiömutseja jotka antavat koirankin juosta vapaana ihmisten ilmoilla. Rööki huulessa, ylipainoa ja raavitaan römpsää kuin äijät konsanaan. Joka toinen sana on vittu ja saatana.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
"ghj"
[QUOTE="Björn";25766313]Monesti nämä ovat näitä lähiömutseja jotka antavat koirankin juosta vapaana ihmisten ilmoilla. Rööki huulessa, ylipainoa ja raavitaan römpsää kuin äijät konsanaan. Joka toinen sana on vittu ja saatana.[/QUOTE]

:LOL:

"mindeli"
[QUOTE="viiraska";25766297]Minun lapset kiljuu ja juoksentelee. Komennan välillä, mutta en ehtisi ostamaan mitään jos keskittyisin vain kontrolloimaan lapsia. Teen kompromissin: yritän löytää tarvitsemani tavarat mahdollisimman nopeasti vähentämällä "kasvatuksen" määrää. Pitäisi varmaan välillä käydä kaupassa vain maleksimassa, jotta saan opetettua lapsille kauppakäyttäytymistä.[/QUOTE]

Pääsisit helpommalla kun muutaman kerran kävisit hankalan kauppareissun ja opettaisit ne lapset käyttäytymään. Kun annat heidän juosta, eivät he voi ikinä oppia ja juoksevat aina.

tsot tsot
mun mielestä on eroa juoksemisella ja juoksemisella. jokaisella pitäis mun mielestä olla oikeus lapsena näkyä ja kuulua myös julkisella paikalla ajoittain. kuriton kohellus on eri asia kuin iloinen juoksentelu.

älkääkä sotkeko asioita, ninaTT edustaa vapaata kasvatusta jossa annetaan lapsen itse törmätä toimintansa tuloksiin, mutta nämä jotka eivät uskalla tai jaksa kieltää lastaan uittamasta kaupan pehmoja kuralätäkössä, ovat jättäneet lapsen kasvattamatta ja heitteille.

mä haluaisin nähdä ja kuulla lasten iloisia kiljahduksia ja naurua paljon enemmän. sitä vinkunaa ja ruikutusta ja tyhjänriehunaa nyt ei jaksa naapurin susikoirakaan.

"Björn"
mun mielestä on eroa juoksemisella ja juoksemisella. jokaisella pitäis mun mielestä olla oikeus lapsena näkyä ja kuulua myös julkisella paikalla ajoittain. kuriton kohellus on eri asia kuin iloinen juoksentelu.

älkääkä sotkeko asioita, ninaTT edustaa vapaata kasvatusta jossa annetaan lapsen itse törmätä toimintansa tuloksiin, mutta nämä jotka eivät uskalla tai jaksa kieltää lastaan uittamasta kaupan pehmoja kuralätäkössä, ovat jättäneet lapsen kasvattamatta ja heitteille.

mä haluaisin nähdä ja kuulla lasten iloisia kiljahduksia ja naurua paljon enemmän. sitä vinkunaa ja ruikutusta ja tyhjänriehunaa nyt ei jaksa naapurin susikoirakaan.
Olet oikeassa, on ero iloisella ja normaalilla menolla kuin sellaisella hysteerisellä sekoilemisella. Varmaan roikkuvat kotona lampuissa kuin Tarzanit.

apinalauman emo
[QUOTE="Björn";25766458]Olet oikeassa, on ero iloisella ja normaalilla menolla kuin sellaisella hysteerisellä sekoilemisella. Varmaan roikkuvat kotona lampuissa kuin Tarzanit.[/QUOTE]

Niin roikkuvat. Juuri nyt mä olen niin väsynyt ja päätä särkee tämän päivän riehumisen, jatkuvan komentamisen ja jatkuvan valppaana olemisen takia (Siis, että ei edes pieneksi hetkeksi päivässä saa laitettua aivoja narikkaan ja istahtaa vaikka ihan rauhassa syömään lounasta) .
Juuri jouduttiin miehen kanssa menemään kauppareissu samassa kaupassa erilleen, kun 1v. keksi kirkua täysiä aina kun 3v kärryissä katsoi häneen päin. Lapsista se oli tosi hauskaa, mutta ei varmaan muista kaupassa olijoista.

En tosiaankaan minäkään ymmärrä, miksi lasten annetaan juosta kaupassa. Itse pelkäsin sitä kun olin kaupassa töissä. Siellä liikutaan satojen kilojen painoisien kuormien kanssa, joskus jakin kanssa, joskus ihan trukilla, eikä aina ihan hiljaakaan. Tosin hiljaakin liikkuen sellaisen lastin pysäyttäminen vaatii aikaa, jota ei ole kun joku penska juoksee kohti. Lisäksi siellä on teräviä hyllyjä, joita päin juostessaan voi loukata, ja muita ihmisiä, jotka voivat loukata itsensä kun lapsi juoksee päin tai alle.

"Björn"
Niin roikkuvat. Juuri nyt mä olen niin väsynyt ja päätä särkee tämän päivän riehumisen, jatkuvan komentamisen ja jatkuvan valppaana olemisen takia (Siis, että ei edes pieneksi hetkeksi päivässä saa laitettua aivoja narikkaan ja istahtaa vaikka ihan rauhassa syömään lounasta) .
Juuri jouduttiin miehen kanssa menemään kauppareissu samassa kaupassa erilleen, kun 1v. keksi kirkua täysiä aina kun 3v kärryissä katsoi häneen päin. Lapsista se oli tosi hauskaa, mutta ei varmaan muista kaupassa olijoista.
Kreegah Bundolo ! Oooooooooo eeeeee oooooooo ja sitten vielä rintaan takomiset päälle :D

"Björn"
En tosiaankaan minäkään ymmärrä, miksi lasten annetaan juosta kaupassa. Itse pelkäsin sitä kun olin kaupassa töissä. Siellä liikutaan satojen kilojen painoisien kuormien kanssa, joskus jakin kanssa, joskus ihan trukilla, eikä aina ihan hiljaakaan. Tosin hiljaakin liikkuen sellaisen lastin pysäyttäminen vaatii aikaa, jota ei ole kun joku penska juoksee kohti. Lisäksi siellä on teräviä hyllyjä, joita päin juostessaan voi loukata, ja muita ihmisiä, jotka voivat loukata itsensä kun lapsi juoksee päin tai alle.
Totta.

"Björn"
[QUOTE="shihtzu";25766739]Missä te näihin kiljuviin ja riehuviin lapsiin törmäätte, kun itse niihin todella harvoin törmään, en edes muista milloin viimeksi oisin moiseen törmännyt.[/QUOTE]

Siellä sun täällä.

apinalauman emo
[QUOTE="shihtzu";25766739]Missä te näihin kiljuviin ja riehuviin lapsiin törmäätte, kun itse niihin todella harvoin törmään, en edes muista milloin viimeksi oisin moiseen törmännyt.[/QUOTE]

En minäkään ole törmännyt kuin omiini. Tai sitten mulla ei vaan jää heidän kaitsemiseltaan aikaa kiinnittää huomiota muiden jälkikasvuun.

voi ristus
Hyvä pointti! Kaveri sai jouluhässäkässä kalarullakon kantapäilleen ja kantapää murtui. Joulun tienoilta asti kaveri ollut sairaslomalla ja se vaan jatkuu ja jatkuu. Mitäs jos sinne rullakon alle olisikin jäänyt juokseva mukula kaverin kantapään sijasta? Tuskinpa olisi hyvää jälkeä tullut. Ja onnettomuus tapahtui sen takia, kun rullakkoa työntänyt ei vain ehtinyt pysäyttää kalaa täynnä olevaa rullakkoa ajoissa, vaikka huomasi, että kohta kolahtaa. Kauppa on oikeasti vaarallinen paikka missä voi oikeasti tapahtua pahoja onnettomuuksia! Edesvastuutonta vanhemmuutta antaa lasten sinkoilla kun päättömät kanat ympäriinsä!

"nuuh"
[QUOTE="ghj";25766333]:LOL:[/QUOTE]

Ei ei ole vaan näitä 17 vuotta gradua "tekeviä" luomumaitovanhempia. Lähiöjanitat huutaa lapsilleen ja nappaa pikkukärryt pois, ostaa tupakkinsa ja poistuu kirkuva kersa kainalossaan.
Luomumaitovanhemmat haahuilee takatukka kananperseenä ja eivät ole huomaavinaankaan omien Kirsikka-Mantelien rallista.

"vieras"
Minun on pakko sanoa,että meidän lapset ei ole koskaan saanu kaupassa juoksu tai raivokohtausta. Joka paikassa muualla kyllä. Raukat pääsee niin harvoin kauppaan et ovat ihan ihmeissään et mikä paikka tää on ;)
Kyllä minua enempi ne haisevat örisevät puliveivari haittaa ko yksittäinen lapsi joka juoksee.

Ne törmää meihin, me ei törmätä niihin.

"vieras"
No asia voi olla kyllä toisinkin päin. Olin 2vuotiaan kans kaupassa. Ja poika pukkas pikku kärryjä aivan rauhassa. ja oli juuri sillä hetkellä seisahtunu ja myyjä tuli kauheen rullakon kans selkä edellä ja kukaan ei kerenny tehdä mitään. Myyjä kompastu niihin lapsen kärryihin. Onneksi se rullakko ja tavarat pysy kasassa.
Mut tämä myyjä piti kauheeta äläkkää,et lapset tuodaan kauppaan :eek: no olis nyt itse vähän katsonu eteensä.

Yhteistyössä