mikä hiivatin "välikausipuku"?

Mulle taas verkkarit= colleget. Ja verkkareita voi olla myös froteisia. :)

Ja tohon kävelylenkkivaatetukseen ite näen et paljonkin riippuu siitä onko kyseessä rauhallinen kävely keskustassa/Kaivarissa yms. liikkeiden ikkunoita/maisemia katellen vaiko semmonen reipas hikikävelylenkki. Ite kyllä valitsisin jälkimmäiseen jotain muuta kun farkut ja niin täälläpäin näyttää muutkin tekevän.

shps
Ei tulisi mieleenkään lähteä ulkoilemaan farkuissa. Farkut laitan vain jos ei tarvitse kävellä parkkipaikkaa pidemmälle. Muuten päällä on juuri ne kiiltäväpintaiset verkkarit, takki ja housut. Minusta se on ulkoiluun ihanteellinen materiaali, se on kevyt hengittävä ja liukas päällinen hylkii likaa mutta pehmeä sisäpinta tuntuu ihanalle paljaisiin käsivarsiin tai jalkoihin. En voisi elää ilman verkkareita;) Mutta kukin tavallaan.

Jos on viileämpää tai sataa vähän niin sitten laitan tuulipuvun joka myös on vähän liukasta ja kiiltävää muttei kuitenkaan sellaista muovimaista kuin 80-luvulla. Tuulipuku on juurikin välikausipuku mutta verkkapuku on kesäpuku.

Mun lapsella ei ole yksiäkään verkkareita. :D Ajattelin pärjätä vielä pitkään ilman niitä.
Peesi :D

Välikausipuku on muuten oikeastaan aika kuvaava sana sille. Meillä on pojalla nyt kevääksi vasta H&M:n takki ja housut, puku puuttuu kokonaan ellei tuo vanha sitten vielä mene. Farkkuja en laittaisi aamukasteiselle leikkipuistolle, iltapäivällä asia on jo erikseen. Fleece-vaatteitakaan ei ole kummallakaan muuten :eek:

shps
[QUOTE="vieras";25750881]teillä on sitten varmaan aina sadekamppeet mukana. syksyllä ja keväällä kun voi sade yllättää koska vaan eikä pieni tihkukaan ole mukava fleece päällä. vk puvut kestää jonkiverran vettä ja lapset pysyy kuivina ja lämpiminä. jopa ne halvat vk-puvut kestää[/QUOTE]

Juuri tässä tuulipuku on hyvä. Liukas pinta hylkii vettä ja jos sade yllättää niin tuulipuku pitää veden sen aikaa että yleensä ehtii jo kotiin tai muuhun suojaan.

"vieras"
Ainakin kuoripukuja on helpompi löytää täältä päin kaupoista kuin tuulipukuja. Samoin lapsille välikausivaatteita kuin tuulipukuja. Mutta antakaas vinkki: mitä koululainen käyttää liikuntatunnilla, jos ei verkkareita? Sellaisia kun ainakin lapussa kaivataan tunnille, mutta mikä muu käy? Collegehousut?

Siis aikuisten tuulipuku on nykyään kuoripuku? Kuulostaa trendikkäältä:)
Olen ajatellut, että tuulipuku on sellaista pehmää, hönttöstä kangasta ja kuoripuku on kovempaa kangasta joka pitää veden poissa kokonaan. Eli minulla on kuoripuku :saint:

Se on kiva, että lapsella on se välikausipuku niin ei tarvitse lähteä sateelta suojaan vaan voi jatkaa leikkejä.

[QUOTE="vieras";25755717]Ainakin kuoripukuja on helpompi löytää täältä päin kaupoista kuin tuulipukuja. Samoin lapsille välikausivaatteita kuin tuulipukuja. Mutta antakaas vinkki: mitä koululainen käyttää liikuntatunnilla, jos ei verkkareita? Sellaisia kun ainakin lapussa kaivataan tunnille, mutta mikä muu käy? Collegehousut?[/QUOTE]

Eikö collget jousta paljon paremmin? Itse pitäisin niitä paljon mieluummin, tai sitten jotain ihan sisäpelivaatteita, urheiluliikkeestä hankittuja. No saa niitä muualtakin... Hennesistä vaikka.

....
Meillä on paljon college-, velour- yms pehmeämpiä housuja. Verkkareita oli yhdet jotka esikko sai joskus synttärilahjaksi, en tykännyt kun olivat jotenkin "kiiltävää ja hengittämätönstä" materiaalia. Tykkään enemmän noista pehmeämmistä materiaaleista jotka tuntuvat ihomma hyviltä.
Ahaa! No, mä miellän verkkareiksi kaikki college-, velour ja sen sellaiset pehmeämmät housut.

Ja ihan ylpeänä voin sanoa, että sellaisia verkkareita meillä käytetään. Enpä ole sellaisia kiiltäviä verkkareita lapsella oikein nähnytkään.

"haha"
Alkuperäinen kirjoittaja SyysYö;25750842:
farkut ovat kyläily & kaupunki-housut, puistoon ei niissä mennä. maiharitakki on sellainen pitkä, vihreä "rastapää"-takki kuten mies asian tiivisti :D ja kaupunkivaate sekin. puistoon pistän sellaiset tuulihousujen tapaiset, mutta vettä jonniverran sietävät tai verkkarit jos on jo kuivaa sekä sen fleecetakin, alle vaatetta sään mukaan sitten
Tiedoksi sulle ap, että tuulihousut+fleecetakki=tätä kutsutaan yleisesti myös välikausiasuksi. Että ei sen tarttee mikään haalari olla.
Oletko hieman yksinkertainen?....

Ja saako kysyä että mitäs laitat kun ei ole kuivaa; kun lumi sulaa ja on lämmintä mutta märkää??Et kai pidä toppavaatteita lapsesi päällä liian pitkään?
Kuravaatteet myös hiostaa, eivät ole mukavia päällä.
Alistu nyt vaan ostamaan "kunnon"välikausiasu: takki ja housut, vedenkestävät. Halvalla saa, ei tartte olla merkkivaatteita.esim Lindex.
Ei eol pakko olla mikään vastarannankiiski. Anna lapsesi nauttia kevätsäistä!!

"haha"
Itse en taas tiedä mikä on tuulipuku. Tai siis äidilläni oli joskus 80-90-lukujen taitteessa joku sellainen ulkoiluasu mitä kutsui tuulipuvuksi, mutta muuten en ole siihen törmännyt.

Mutta välikausiasu nyt on ne takki ja housut mitä käytetään kun toppavaatteet on liian lämpimät. Jotkut noista on vedenpitäviä ja jotkut ei. Itse pidän vedenpitävyyttä kätevänä ominaisuutena kun koskaan ei tiedä miten sää muuttuu ja kuivanakin päivänä muksut voi löytää jostain lammikkoa tai muuta märkää mikä kastelisi ne farkut/verkkarit ja fleesen helposti.
Etkö oikeasti tiedä mikä on tuulipuku?
No tiedäthän ticket merkin? Ticketin plain rain puku,( jota moni mamma käy hulluilla päivillä hamstraamassa) on tuulipuku!!!
Äläkä nyt sano ettet tiedä mikä on ticket...

"huoh"
Sulla on siis lapselle jotkut tuulihousut, eli välikausiASU. Jotkut tykkää haalarimallista ja jotkut housu+takki. Ei se välikausipuku ole mikään the juttu kuten olet ilmeisesti ymmärtänyt...

"vieras"
En minäkään käy lenkillä farkuissa, mulla on talvella toppikset tai aikuisten välikausi housut, eli tuulen ja veden pitävät, kesällä käytän hengittävämpiä ulkoiluhousuja.

"haha"
Alkuperäinen kirjoittaja SyysYö;25750867:
ei kyllä ole miullakaan erikseen puistoiluvaatetta.. paitsi talvella toppapöksyt.
mutta muuten kyllä istun hiekkalaatikon reunalla farkuissa
Siis leikkiikös sun lapsonenkin hiekkalaatikolla keväällä farkuissa???
Voi raukkaa, oikeesti! Ei voi olla mukavan tuntuista.
Mikset panosta kunnon vaatteisiin? Eikö sinua kiinnosta onko lapsellasi ulkona mukava leikkiä?
Kokeiles ite istua hiekassa farkuilla ja kontata tai tehdä hiekkakakkuja,
onko mukavaa? Onko kiva kun housut kastuu?

Anteeksi, en vaan nyt tajua sinua..

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja SyysYö;25750915:
miule on tärkeintä se, että muksu pysyy lämpimänä & viihtyy vaatteissaan..
ja miule on vieläkin epäselvää, lasketaanko normi tuulipuku välikausiasuksi vai mitä :ashamed:
Ai??Tärkeetä että muksu pysyy lämpimänä ja viihtyy-MUTTA ei ole vedenkestävää välikausiasua (paitsi sadeasu,joka on hiton kuuma ja epämukava kelillä kuin kelillä), ja lapses ilmeisesti ulkoilee farkuissa? Nyt puhut kyllä höpöjä...Kannattaisikohan sittenkin käydä nyt vähän ostoksilla?

shps
Olen ajatellut, että tuulipuku on sellaista pehmää, hönttöstä kangasta ja kuoripuku on kovempaa kangasta joka pitää veden poissa kokonaan. Eli minulla on kuoripuku :saint:

Se on kiva, että lapsella on se välikausipuku niin ei tarvitse lähteä sateelta suojaan vaan voi jatkaa leikkejä.
Kyllä toi mun puku sopii tohon ekaan eli mulla on tuulipuku, en päässyt kehumaan trendikkäällä nimellä;) Se on aika ohutta kangasta ja siinä on huppu jonka voi vetäistä päähän sateen yllättäessä. Mutta kiire mulle kyllä tulee sateen alkaessa sillä kauaa se ei vettä pidä poissa. Yleensä olen ehtinyt suojaan mutta yhden kerran viime kesänä olin hupusta jalkoihin läpimärkänä kun jouduin olemaan melkein tunnin vesisateessa. Jos sataa lähtiessä niin sitten sadepuku päälle valmiiksi jo.

Kyllä toi mun puku sopii tohon ekaan eli mulla on tuulipuku, en päässyt kehumaan trendikkäällä nimellä;) Se on aika ohutta kangasta ja siinä on huppu jonka voi vetäistä päähän sateen yllättäessä. Mutta kiire mulle kyllä tulee sateen alkaessa sillä kauaa se ei vettä pidä poissa. Yleensä olen ehtinyt suojaan mutta yhden kerran viime kesänä olin hupusta jalkoihin läpimärkänä kun jouduin olemaan melkein tunnin vesisateessa. Jos sataa lähtiessä niin sitten sadepuku päälle valmiiksi jo.

Minulla ei ole kuoripuvussani kiire mihinkään, se pitää veden poissa samalla tavalla kuin sadetakkikin :)

Yhteistyössä