Niinpä. Vaikkei ihminen olisi autistinenkaan, niin itse koen kyllä ongelmaksi sen, jos ei kykene mitään työtä tai opiskelupaikkaa pitämään. Riippuu tietenkin iästäkin, tässä on ilmeisesti kyseessä aika nuori ihminen, mutta kun itse olen jo yli kolmenkymmenen, niin edellytän kyllä ihmisiltä, varsinkin niiltä, joista kiinnostun romanttisessa mielessä, jonkinlaista kykyä työntekoon, elannon hankkimiseen, itsenäiseen elämään ja/tai opiskeluun. Riippumatta siitä riittääkö äo mensaan vai ei.Se että mm. vaikeasti autisti ei tee noita sun mainitsemia juttuja tuskin johtuu vapaasta tahdosta tai erilaisuuden tavoittelusta tai halusta tapella normeja vastaan.
Käytin tietoisesti sanaa "usein" sanojen "yleensä" tai "aina" sijaan. Rohkenin näin tehdä, sillä kaksi autistista ystävääni on minulle kuvaillut miten he hahmottavat maailmaa ilman myötäelämisen taitoa.Autistien empatiakyvyttömyys on yksi myytti, jonka sietäisi unohtua kollektiivisesta tietoisuudesta. Toisaalta, eihän lapsiakaan puudutettu esim. 1980-luvullakaan, kun ajateltiin, etteivät lapset tunne kipua kuitenkaan. Ehkä käsitykset voivat korjaantua.
Jos kyse on siis sinusta, niin tarkoitus ei todellakaan ole mitenkään loukata. En vain usko, että meillä olisi mitään yhteistä. Oletan, että otsikossa nimenomaan viitattiin romanttiseen kiinnostukseen, ja sen vuoksi lähes kaikki, mitä luettelit, on minulle ns. turnoff.Tietysti heitin tämän kuvauksen itsestäni sillein raflaavasti mutta kaikki mitä sanoin oli todenmukaista.=)
No en ole psykologi niin en tiedä näistä, mut en pysty lukemaan kirjallisuutta niin että jotain jäisi päähän. Eli luetun ymmärtäminen ei natsaa. Toki tälläistä vähän kevyempää pystyn lukemaan täydellisesti.Ja lukihäiriö ei tarkoita sitä että 'päässä sumenee' kun tulee pitkä teksti. Aivan eri asia.
No et kai sä nyt noita minään perustietoina kerro itsestäsi???! Toivottavasti et, koska silloin epäilen tuota korkeaa älykkyysosamäärääsi.Ei mulla muuta kuin halusin tän pikagallupin avulla selvittää mitä musta näin yleisesti ajatellaan kun kävelen kadulla tai oon ihmisten kanssa tekemisissä. =)
No tuskinpa ne kadulla kävellessä tai edes sun kanssa kommunikoidessa näkee, että mitä diagnooseja tai lääkityksiä sulla on. Silloin varmaan merkkaa enemmän se, miten tuot itseäsi esiin ja kommunikoit muiden kanssa, minkälainen on ulkonäkö, käyttäytyminen jne.Ei mulla muuta kuin halusin tän pikagallupin avulla selvittää mitä musta näin yleisesti ajatellaan kun kävelen kadulla tai oon ihmisten kanssa tekemisissä. =)
No en tietenkään esittele itseäni vaikkapa työhaastattelussa noin. Mitä oikein kuvittelet? Kaksplus foorumi on hieman eri asia.No et kai sä nyt noita minään perustietoina kerro itsestäsi???! Toivottavasti et, koska silloin epäilen tuota korkeaa älykkyysosamäärääsi.
No jos sä teet tällaisen aloituksen, ja sanot että halusit tämän pikagallupin avulla selvittää mitä susta näin yleisesti ajatellaan, niin kyllä jknkj ihan asiallisen kommentin mun mielestäni teki. Jos taas kaksplussan foorumi ei mielestäsi mitenkään kuvasta yleistä mielipidettä/ajatusmaailmaa, niin en ymmärrä aloituksen tarkoitusta. Etenkään kun itse nimenomaan sanoit, että tämän avulla selvität sitä mitä sinusta yleisesti ajatellaan.No en tietenkään esittele itseäni vaikkapa työhaastattelussa noin. Mitä oikein kuvittelet? Kaksplus foorumi on hieman eri asia.