mikä hiivatin "välikausipuku"?

mie vissiin olen sitten kelvoton äiti, mutta ei tuolla 3-veellä sellaista ole :O eikä myöskään ole tulossa..
kun ilmat lämpenevät, laitan tytölle sukkisten päälle joko farkut tai tuulihousut riippuen säästä & siitä minne ollaan menossa, yläosaksi fleecetakki tai maiharitakki. sadeasu löytyy, mutta ei kyllä mitään välikausipukua enkä ymmärrä, mitä virkaa sellaisella edes on! monta kevättä jo pärjätty näin.. ja syksyä

kivittäkää jos tahdotte :ashamed:

• Tykkää
Reactions: mamacita_
"heh"
kuka tosta nyt kivittämään.. puet lapses niinku haluat.
mikä sulla sit on ongelma? eikai sitä kelvottomuutta tarvitse tuntea tai edes tällaista aloitusta tehdä jos ei asia jollain tasolla sua vaivais?!

Niin.. siis välikausipuku on kai se mitä pidetään syksyllä ja keväällä? Mun lapsilla ei oo koskaan ollut eikä varmaan tuu koskaan olemaan maiharitakkia, kun en tiiä mikä se on, mistä sellaisia saa jne. On sitten vaan siis ihan vuoreton/ohut takki ja housut. Se on kai ihan sama, jos joku käyttää välikausipukua ja kokee sen itselleen ja lapselleen hyväksi vaihtoehdoksi kun ei sua pakota käyttämään? :) Mun lapset ei halua käyttää farkkuja, ja ne on hiekkalaatikolla hankalatkin, siksi meillä käytetään ulkoiluhousuja.

Niin.. siis välikausipuku on kai se mitä pidetään syksyllä ja keväällä? Mun lapsilla ei oo koskaan ollut eikä varmaan tuu koskaan olemaan maiharitakkia, kun en tiiä mikä se on, mistä sellaisia saa jne. On sitten vaan siis ihan vuoreton/ohut takki ja housut. Se on kai ihan sama, jos joku käyttää välikausipukua ja kokee sen itselleen ja lapselleen hyväksi vaihtoehdoksi kun ei sua pakota käyttämään? :) Mun lapset ei halua käyttää farkkuja, ja ne on hiekkalaatikolla hankalatkin, siksi meillä käytetään ulkoiluhousuja.
farkut ovat kyläily & kaupunki-housut, puistoon ei niissä mennä. maiharitakki on sellainen pitkä, vihreä "rastapää"-takki kuten mies asian tiivisti :D ja kaupunkivaate sekin. puistoon pistän sellaiset tuulihousujen tapaiset, mutta vettä jonniverran sietävät tai verkkarit jos on jo kuivaa sekä sen fleecetakin, alle vaatetta sään mukaan sitten

"vieras"
välikausi puku ulkoiluun. farkuissa ei keväällä kun on kosteaa mennä ulos leikkimään. toki farkuissa voi esim kauppaan kävellä mutta lasten pitää saada touhuta maassa. ei selvittäs ilman vk-pukua.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja SyysYö;25750842:
farkut ovat kyläily & kaupunki-housut, puistoon ei niissä mennä. maiharitakki on sellainen pitkä, vihreä "rastapää"-takki kuten mies asian tiivisti :D ja kaupunkivaate sekin. puistoon pistän sellaiset tuulihousujen tapaiset, mutta vettä jonniverran sietävät tai verkkarit jos on jo kuivaa sekä sen fleecetakin, alle vaatetta sään mukaan sitten
teillä on sitten varmaan aina sadekamppeet mukana. syksyllä ja keväällä kun voi sade yllättää koska vaan eikä pieni tihkukaan ole mukava fleece päällä. vk puvut kestää jonkiverran vettä ja lapset pysyy kuivina ja lämpiminä. jopa ne halvat vk-puvut kestää

Ahaa selvä, meillä ei sellaista takkia koskaan ole ollutkaan. :) Varmaan se on ihan kätevä, mutta meille tarttee kyllä muutakin kuin kyläilyvaatetta, ihan siis ulkoiluun ja mettäreissuun. :p Usein ulkoillaan kostealla, sateisella ja tuulisellakin säällä, siis fleece-takki ei käy vaan pitää olla tuulta ja kosteutta pitävää materiaalia. Kun kerran on hyvät ja tarkoitukseen sopivat ulkoiluvaatteet keksitty, niin siksi käytän niitä. :) Itse miellän fleecetakin sellaiseen autoreissuun käteväksi ja ehkä joskus takin alle jos on kylmä.

Varmaan siis on kyse siitä, että on vaan erilaisia tarpeita ihmisillä? :)

No ei sun miehes mikään trend setteri oo...maiharitakki, tuttavallisemmin parka, löytyy varmaan tätä nykyä ihan jokaisen trendipellen kaapista...:D

"annika"
no nuo tuulihousut on välikausihousut, ihan sama asia. fleecetakki on varmaan semmoinen joka pitää tuulta, windstopperi, sekin on vk-takki.
ei välikausipuku tarkota sitä että sen pitäis olla jotenkin vedenkestävä. mikä tahansa vähän tuulta pitävä ohut asu voi olla vk-asu.

Alkuperäinen kirjoittaja SyysYö;25750754:
mie vissiin olen sitten kelvoton äiti, mutta ei tuolla 3-veellä sellaista ole :O eikä myöskään ole tulossa..
kun ilmat lämpenevät, laitan tytölle sukkisten päälle joko farkut tai tuulihousut riippuen säästä & siitä minne ollaan menossa, yläosaksi fleecetakki tai maiharitakki. sadeasu löytyy, mutta ei kyllä mitään välikausipukua enkä ymmärrä, mitä virkaa sellaisella edes on! monta kevättä jo pärjätty näin.. ja syksyä

kivittäkää jos tahdotte :ashamed:
sadeasu ja tuulipuku = välikausipuku.

Mä tein asiasta joskus aloituksen ja ihmettelin että mitä pukee ne mammat jotka täällä sanoo että heillä ei oo koskaan ollu lapsilla välikausipukuja. No he sitte vastas että no tuulipukuihin ja jos sataa niin sadepukuihin. Kyllä mä ainakin lasken kaikki syksyllä ja keväällä käytettävät ulkopuvut välikausivaatteiksi, oli ne sitte mitä lajia tahansa :O :)

Sun lapsella siis on kaksi välikausipukua jos sillä on tuulipuku ja sadeasu.

No eiks ne tuulipuvun housut ja - takki ole sit välikausi puku? Niillä ei tarkene talvella, mutta ei kesälläkään tarvita. Ainakin itse miellän myös sen ihan välikausi puvuksi. Juu-u, välikausipuku voi olla ihan jotain muutakin kun tikettiä :)
Välikausipuku on ihan nimensä mukainen puku, myös siis tuo tuulitakki softshell takit ym.

Alkuperäinen kirjoittaja SyysYö;25750915:
miule on tärkeintä se, että muksu pysyy lämpimänä & viihtyy vaatteissaan..
ja miule on vieläkin epäselvää, lasketaanko normi tuulipuku välikausiasuksi vai mitä :ashamed:
Sama se mulle on tärkeintä. :) Siksi vk-puvussa ulkoillaan, sekin voi olla mukava oikeasti. :) Mielestäni tuulipuku on ihan sama kuin välikausipuku.

Alkuperäinen kirjoittaja SyysYö;25750923:
meillä on vino pino, kun äitini ostelee aina niitä :D
Käske sen ostaa sen sijaan parit välikausihousut välillä, niin sinulla on vähän järkevämpi pino ulkoilua ja erilaisia kelejä silmällä pitäen.

Tuulipuku on kosteutta pitämätön välikausipuku. Mutta kosteutta pitävät housut ovat oikeasti hyödylliset.

Viimeksi muokattu:
Tuulipuku on välikausipuku. Itse vaan koen käteväksi jos puku kestää edes vähän vettä, keväällä ja syksyllä kun on usein märkä maa vaikkei sillä hetkellä sataisikaan. Ja sadeasu hiostaa sitten turhaan. Ei meilläkään sitä välikausihaalaria muualle pistetä kuin päiväkotiin ja puistoon.

Pitääkö teidän lapset, joilla ei ole verkkareita, toppahaalarin ja ulkohousujen alla aina farkkuja?

Yhteistyössä