SInä, joka väität ettei sinulla ole varaa etelän matkaan!

• Viestiketjun aloittaja tiitiäiskä
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";25743734]Miksi minun pitäisi kituuttaa monta kuukautta että pääsisin johonkin etelään? Ei minulla ole mitään halua, saatikka lasten kanssa lähteä koneeseen, ei kiitos. En tosin polta enkä juo, mutta silti laitan ne rahat ennemmin vaikka muumimaailmareissuun.[/QUOTE]

Sama juttu. Ei vaan kiinnosta lähteä. Ei mua, ja miestä vielä vähemmän. Ei oo meidän juttu. Ja lomailla voi ihan täälläkin.

"hmmm"
Alkuperäinen kirjoittaja tiitiäiskä;25743715:
Jos poltat, sinulla menee vuodessa yli tuhat euroa tupakkaan. Sillä saat matkan.

Jos ostat kaljaa tai vaikka lonkeroa pari pulloa viikossa, karkkipusseja ja sipsejä viikonloppuisin, sillä rahalla saisit matkavakuutuksen ja tarvikkeet.

Jos ostat valmisruokaa ja käyt Mäkkärissä, saisit sillä rahalla perheellesi ravintolaillan matkakohteessa joka ilta.

Mietippä tätä!
käyn syömässä kalliisti ravintolassa, käymme mäkkärissäkin joskus nyt kun lapset isompia (tai haetaan, en viihdy niissä, liian likaista) ostamme karkkia ja juon viiniä joskus, sipsejä menee joka viikko jne. JOs söisimme halvasti jättäisimme karkit ja kaiken kalliin ja yllämainitun pois, luomuruoan jne. voisimme matkustaa. Mutta en viitsi elää niin. miksi mennä saastuttamaan toisten ympäristöä kalliisti, kun suomessakin on kesällä kuuma.

[QUOTE="eee";25744144]Puolet tuosta rahasta? No ei kyllä viikoksi riitä, jos ei sitten pelkkää kirkasta vetele, ja jotain Pirkka-appelsiinimehua, ja se nyt ei kummoinen nautinto ole.[/QUOTE]

No 300 eurolla saa 15 pulloa kossua ja 6 latikkoa olutta. Kyllä noilla minä kestäisin viikon humalassa. Viiniäkin saisi 12 kolmen litran laatikko jos pelkkää viiniä lipittäisi.

näin
[QUOTE="hupsis";25744182]jos nokkaa pidemmälle ajatellaan, niin kellään meillä ei ole varaa. tämä elintaso perustuu riistoon eli ryöstöön. luonnon, kanssaihmisten ja tulevien sukupolvien.[/QUOTE]

peesi

"huhuu"
lentomatkustaminen on hirveää luonnon saastuttamista, hyi teitä :D !!

Ja peesaan joitain jo kirjoittaneita siinä, että todellakaa kaikille se etelään pääseminen ei oo NIIIIIN tärkeetä että he ois valmiita kituuttamaan näkkileivällä että pääsee sinne.

Mulla ei ole varaa etelän matkaan.

Mä tiedän kyllä, mihin ne rahat menee, ja mistä kaikesta voisin luopua, jotta olisi rahaa siihen matkaan.
Mutta en mä edes halua etelän matkalle. Siksipä en aio luopua mistään, vaan käytän rahat ihan muuhun, ja siksipä mulla ei siis olisi edes rahaa siihen matkaan, jolle en halua.

Onko se nyt sitten jollekin joku ongelma?

• Tykkää
Reactions: BootyPeppi
"vieras"
Mä olen rakastunut myös Kreikkaan ja viimeksi siellä oltiin lokakuussa. Seuraava reissu on toukokuussa, jos maassa ei ihan hätätila ole julistettuna. Tykkään matkustaa suht edullisesti ja Kreikkaan pääseen 4 hengen perhe yleensä alle 1500 euron. Toukokuun reissu meiltä neljältä 1200e 3 tähden hotellissa.

[QUOTE="eee";25744316]No niinhän mä just sanoinkin et kyllä tolla rahalla kännissä pysyy kun kirkasta juo, mutta mikään nautinto se ei ole ;)[/QUOTE]

Kyllä tuolla määrällä viinniäkin aika hyvässä soosissa kestää. Samoin kaksi laatikkoa päivässä oluttakin pitää ihan mukavan pöhnän päällä. Eikä viikon kännissä oleminen mikään nautinto ole muutenkaan, siis jos oikein tosissaan ryyppää. Tasainen pienessä sievässä oleminen, eli tissuttelu, onkin sitten jo tosi mukavaa. Ja se ei sitten tulekaan edes niin kalliiksi. :D

"vieras"
Mä opiskelen,mies duunari,kolme pientä lasta. Meidän rahat menee lainanlyhennykseen,hyvään ruokaan,laadukkaisiin vaatteisiin ja juokseviin kuluihin. Säästämme rahaa,mutta emme matkaa varten,lähinnä on mukavaa olla edes pieni hätävara jos auto tai kodinkone pamahtaa.

Haavena on matkustaa,mutta siihen on mahdollisuus aikaisintaan sitten kun olen valmistunut ja hyvin kiinni työelämässä :)

mamma x2
on taas ongelmana etten halua etelään jollain 1000eur vaan haluan olla 5 tähden hotellissa ja tosi kivassa paikassa ilman että tarvii laskea rahoja joten sääntöön täytyisi saada ainakin noin 6000eur että haluan matkustaa...joten ei ihan tupakan polton lopettaminen tai alkon vähentäminen riitä...Oon sen verran maailmaa nähnyt ettei ihan pakettimatkat enää kiinnosta ollenkaan ja ihan mielelläni lomailen sit jos joskus on rahaa tai joku matkan mulle tarjoaa...

Mulla ei ole varaa etelän matkaan.

Mä tiedän kyllä, mihin ne rahat menee, ja mistä kaikesta voisin luopua, jotta olisi rahaa siihen matkaan.
Mutta en mä edes halua etelän matkalle. Siksipä en aio luopua mistään, vaan käytän rahat ihan muuhun, ja siksipä mulla ei siis olisi edes rahaa siihen matkaan, jolle en halua.

Onko se nyt sitten jollekin joku ongelma?
No on se. Katsos kun sä et vaan myönnä että sä haluat kanarialle :xmas:

• Tykkää
Reactions: BootyPeppi
No on se. Katsos kun sä et vaan myönnä että sä haluat kanarialle :xmas:
Itseasiassa tänä talvena on kyllä käynyt mielessä lähteä Espanjaan. Ei tosin Kanarialle, vaan ihan mantereen puolelle.
Mutta en ole jaksanut nähdä sitä vaivaa että myisin talon, autot, ponin, kanat ja kissat. Ja etsisin Espanjasta sopivan tilan ja täältä sopivan hevosauton asunto-hytteineen, jolla voitaisi sitten muuttomatka hoitaa sillä porukalla, joka lähtisi mukaan...
Voi olla, että jos talvet on jatkuvasti tällaisia, niin näen sen vaivan lopulta jonain vuonna.

Mutta mitään lomareissuja en ala etelään tekemään. Jos sinne lähdetään, niin mennään jäämään :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja tiitiäiskä;25743715:
Jos poltat, sinulla menee vuodessa yli tuhat euroa tupakkaan. Sillä saat matkan.

Jos ostat kaljaa tai vaikka lonkeroa pari pulloa viikossa, karkkipusseja ja sipsejä viikonloppuisin, sillä rahalla saisit matkavakuutuksen ja tarvikkeet.

Jos ostat valmisruokaa ja käyt Mäkkärissä, saisit sillä rahalla perheellesi ravintolaillan matkakohteessa joka ilta.

Mietippä tätä!
Hmm, mietitään...

Tupakkaan menee n. 20e/kk eli 240e/ vuosi. Ei siis lähellekään yli tonnia kuussa.

Alkoholia ja herkkuja ostetaan viikonlopuksi, mutta toisaalta matkavakuutus ja kaikenlaisia tarvikkeita on jo.

En osta valmisruokaa, enkä juuri käy Mäkkärissäkään. Muissa ravintoloissa kyllä. Ruoat saisi ihan varmasti kyllä samalla rahalla kuin Suomessakin.

"hupsis"
Itseasiassa tänä talvena on kyllä käynyt mielessä lähteä Espanjaan. Ei tosin Kanarialle, vaan ihan mantereen puolelle.
Mutta en ole jaksanut nähdä sitä vaivaa että myisin talon, autot, ponin, kanat ja kissat. Ja etsisin Espanjasta sopivan tilan ja täältä sopivan hevosauton asunto-hytteineen, jolla voitaisi sitten muuttomatka hoitaa sillä porukalla, joka lähtisi mukaan...
Voi olla, että jos talvet on jatkuvasti tällaisia, niin näen sen vaivan lopulta jonain vuonna.

Mutta mitään lomareissuja en ala etelään tekemään. Jos sinne lähdetään, niin mennään jäämään :xmas:
milläs ajattelit heinäsiepposi syöttää ku se maa on aavikoitumassa? ja yölläkö ratsastat kun päivä on liian kuuma? nenä ylös talikosta nyt sinäkin

[QUOTE="hupsis";25744625]milläs ajattelit heinäsiepposi syöttää ku se maa on aavikoitumassa? ja yölläkö ratsastat kun päivä on liian kuuma? nenä ylös talikosta nyt sinäkin[/QUOTE]

:LOL:

Meinaaksä, ettei siellä koko maassa hevosia pidetä ollenkaan, eikä niillä ratsasteta ollenkaan?
Aika jännä. Vielä reilu vuosi sitten näytti siinä anopin naapurissa kaikki 30 hevosta ihan hyvin syöneiltä, ja lihaskunnon perusteella sanoisin, että joku niillä on aika tiuhaan ratsastanutkin...
Mieluummin mä keventelen +30 asteessa, kuin -30 asteessa...

"hupsis"
:LOL:

Meinaaksä, ettei siellä koko maassa hevosia pidetä ollenkaan, eikä niillä ratsasteta ollenkaan?
Aika jännä. Vielä reilu vuosi sitten näytti siinä anopin naapurissa kaikki 30 hevosta ihan hyvin syöneiltä, ja lihaskunnon perusteella sanoisin, että joku niillä on aika tiuhaan ratsastanutkin...
Mieluummin mä keventelen +30 asteessa, kuin -30 asteessa...
tulevaisuudessa, meah hyvä. ja ne kopukat joita riistäjäibeerillä ei ole rahaa ruokkia, myydään jo nyt pitkin eurooppaa lihomaan.

[QUOTE="hupsis";25744786]tulevaisuudessa, meah hyvä. ja ne kopukat joita riistäjäibeerillä ei ole rahaa ruokkia, myydään jo nyt pitkin eurooppaa lihomaan.[/QUOTE]
Ohhoijjaa, jepjep.

Lupaan ottaa näkökulmasi huomioon sitten muutaman vuoden päästä, jos näyttää siltä että aion lähteä ilmastopakolaiseksi.

Eikäpähän niitä heinäsieppoja sitten tulevaisuudessa pal ruokita ja ratsasteta täälläkään, jos kesät entisestään kuumenee, ja talvet kylmenee ja muuttuu vuosi vuodelta runsaslumisemmiksi...

Että sikälipä se lienee ihan yks sen hailee. Sitten tulevaisuudessa.

Yhteistyössä