SInä, joka väität ettei sinulla ole varaa etelän matkaan!

• Viestiketjun aloittaja tiitiäiskä
  • Ensimmäinen viesti
kerrohan mulle, että mikä siellä Kanarialla on niin ihanaa?

Mä meinaa en tykkää makoilla auringossa, juoda mitään drinksuja, seurustella muiden turistien kanssa, en tykkää lentokoneista-> pelkään niitä.

Mä en vaan keksi, että miksi mä haluaisin laittaa edes 500 euroa moiseen turhuuteen.

Me nautitaan arjesta.. pieniä juttuja-> sisäfilepihvit ja lasi hyvää punkkua silloin tällöin tms. Leffassa käyntiä jne. Tai vaikka niitä irtokarkkeja ;). Mä en kertakaikkiaan tarvitse päästä lentokoneella jonnekin oi-niin-eksoottiseen matkakohteeseen, jotta mun elämä olis mukavaa.

Toki maailmaa olisi mukava nähdä, mutta jotain muuta kuin aurinkolomakohteita.

Alkuperäinen kirjoittaja tiitiäiskä;25743776:
"Joo ei me vaan haluta edes etelään, kuka Kanarialle haluaa"..... kuka teitä uskoo? :D
Mä en kyllä ainakaan menis mihinkään Kanarialle jos itse pitää matka maksaa :D Mieluiten nauttisin ihanasta elämästä täällä kotimaassa tai pistäsin vähän lisää ja lähtisin jonnekin, missä paikallisia on enemmän kuin turisteja. Ja mullehan on ihan sama uskotko vai et. ;)

• Tykkää
Reactions: Scindapsus
"Minä"
Mä uskon.

Moni ei usko minusta sitä, etten haluaisi Lappiin tai minnekään laskettelureissulle. Enkä omakotitaloon asumaan. Mutta ihan totta se on, ne asiat ei vaan kiinnosta mua - eikä etelänmatkailu (saati Kanaria) kiehdo kaikkia. Ihmisillä on nääs erilaisia mieltymyksiä.

Mutta ne, jotka ei edes halua matkustaa, tuskin valittavat kun muut reissaavat ja heillä ei ole varaa...
Matkustan kaupunkilomille ja laskettelu keskuksiin niin suomessa kuin alpeilla.
Ei minua kiinnosta etelänkohteet.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Millä logiikalla?
Samalla logiikalla vois heittää tän tyylisiä juttuja:

Sinä joka ajat autoa! -älä valita ettei ole varaa etelän matkaan!
Sinä joka ostat itsellesi paitoja! -älä valita ettei ole varaa etelän matkaan!
Sinä joka synnytät lapsen! -älä valita ettei ole varaa etelän matkaan!

jne jne

Ja kaikkihan me tietenkin oikeasti haluamme sinne Kanarialle katsomaan kun suomalaiset ryyppää ja laulaa "Olen suomalainen" emme vaan myönnä sitä nyt :xmas:

Jaa, en mäkään Kanarialle kyllä halua. Jos jokin ranta kiinnostaa niin se on kyllä Copacabana ja Bahain puutarha (minua joka ei siedä puskia). Ne on ne jotka kiinnostaa kaikkein eniten ja jos puhutaan Euroopasta ylipäänsä niin kyllä kaipaan takaisin Kazimierziin ja jäi viimeksi näkemättä suolakaivokset, vanhakaupunki ja Wawel.

"Miuku"
Poltam ja juon. En matkusta etelään, paitsi vuosi sitten Thaimaaseen, koska isäni piti siellä 60v juhlansa. Muutoin vuoteeni mahtuu alpit ja suomen lappi, suomen saaristo , euroopan kaupungit. Ensi kesänä myös Marbella, koska siellä juhlat. Kanarialla en kaipaa ja minulle seura on ykkös asia, ei määrän pää. Saan matkustaa työssäni pitkin eurooppaa ja joka toinen kuukausi New Yorkissa joten ei minua matkailu kiinnosta, mutta jotta lapset näkisi maailmaa ja kuulisi kieli menemme matkoille. Matkailu on normaalia toimintaa, ei sen enempää.

Jaa, en mäkään Kanarialle kyllä halua. Jos jokin ranta kiinnostaa niin se on kyllä Copacabana ja Bahain puutarha (minua joka ei siedä puskia). Ne on ne jotka kiinnostaa kaikkein eniten ja jos puhutaan Euroopasta ylipäänsä niin kyllä kaipaan takaisin Kazimierziin ja jäi viimeksi näkemättä suolakaivokset, vanhakaupunki ja Wawel.
Mä niin haluaisin Haifaan... :heart:

kreikatar
Eihän nyt kaikkien tarvitse tahtoa mihinkään etelään..kukin tahtonsa mukaan:) Itseäni on purassut kreikkakärpänen niin pahasti että oikein mielelläni kituuttelen välillä että saan matkarahat kasaan ja en todellakaan mene katsomaan suomituristin ördäämistä vaan rentoutumaan ja nauttimaan paikallisesta tunnelmasta ja elämästä, en todellakaan pällistele missään hotellin allas-alueella ja baarissa lomallani..

"ter"
Mä en halua "etelään" ennen kuin lapset on sen verran isoja että reppureissaaminen onnistuu ilman suuria järjestelyjä. Ei, en halua ottaa rattaita mukaan tai riipottaa lapsia rinkoissa. Joten odotellaan odotellaan....

Siihen saakka juon saunasiiderini ja syön mitä haluan.

"Noo"
Kyllä meillä oli ihan kiva loma viikko sitten Inglesissä muksujen kanssa ja Puerto de la Cruzissa joulukuussa.

Kiva loma oli pari vuotta sitten Brasiliassakin ja viihdytty on muissakin noin 20 maassa.

Meillä ravintolasyömiset ja kesämökki on vaihdettu matkailuun ainkain toistaiseksi.

en juo, enkä polta
Laskin just paljon meiltä menee karkkeihin, limsoihin ja mehuihin vuodessa, 500 euroa. Voi masennus, sillä nyt kummosta ulkomaanmatkaa tekee. Mielummin saa syödä makeaa.

[QUOTE="Noo";25744103]Ei kannata mennä liian kuumaan paikkaan ja viinatkin kannattaa juoda ihan koto-Suomessa, halvemmaksi tulee, eiku 500-600 eurolla Alkosta, niin kaiketi pysyy viikon jurrissa.[/QUOTE]

Puoletkin tuosta rahasta riittää jos kotona juopottelee.

Alkuperäinen kirjoittaja tiitiäiskä;25743715:
Jos poltat, sinulla menee vuodessa yli tuhat euroa tupakkaan. Sillä saat matkan.

Jos ostat kaljaa tai vaikka lonkeroa pari pulloa viikossa, karkkipusseja ja sipsejä viikonloppuisin, sillä rahalla saisit matkavakuutuksen ja tarvikkeet.

Jos ostat valmisruokaa ja käyt Mäkkärissä, saisit sillä rahalla perheellesi ravintolaillan matkakohteessa joka ilta.

Mietippä tätä!
Ja ne rahathan ei muuhun mene, jos ei polta, juo tai syö tollasia. Ne jää automaattisesti tilille, jos on ilman noita sun mainitsemia?
Joo, ei meillä kyllä oo rahaa lähteä, vaikka molemmat käydään töissä. Ei polteta eikä juoda (okei, pari kertaa vuodessa, vau), eikä käydä mäkkärissä.

Yhteistyössä