SInä, joka väität ettei sinulla ole varaa etelän matkaan!

• Viestiketjun aloittaja tiitiäiskä
  • Ensimmäinen viesti
tiitiäiskä
Jos poltat, sinulla menee vuodessa yli tuhat euroa tupakkaan. Sillä saat matkan.

Jos ostat kaljaa tai vaikka lonkeroa pari pulloa viikossa, karkkipusseja ja sipsejä viikonloppuisin, sillä rahalla saisit matkavakuutuksen ja tarvikkeet.

Jos ostat valmisruokaa ja käyt Mäkkärissä, saisit sillä rahalla perheellesi ravintolaillan matkakohteessa joka ilta.

Mietippä tätä!

"vieras"
Miksi minun pitäisi kituuttaa monta kuukautta että pääsisin johonkin etelään? Ei minulla ole mitään halua, saatikka lasten kanssa lähteä koneeseen, ei kiitos. En tosin polta enkä juo, mutta silti laitan ne rahat ennemmin vaikka muumimaailmareissuun.

"vieras"
4 vuotta sitten lensin lapseni kanssa Helsingistä kotiin ja totesin että se oli moneen moneen vuoteen viimeinen lento, sen verran otti lapsen korviin ja olemme sen jälkeen matkat tehneet lähinnä junalla ja suurimmaksi osaksi ihan kotimaassa, täälläkin on kyllä nähtävää ja kesäkin on kesä, ei tarvi lähteä etelään.

Hmm.. Mä en usko, että mulla olisi varaa koko perheen matkaan etelään tosta vaan, ilman säästämistä. En tosin ole varma, kun en tiedä mitä ne maksavat. Mutta en polta, en juo alkoholia viikottain tai edes kuukausittain. En myöskään osta valmisruokia, enkä joka viikonloppu sipsejä tai karkkia. Noin kerran kuussa ostamme sipsejä, niihin menee 3 x 0,79€, hartaasti epäilen että sillä rahalla saisi kolmelle hengelle matkavakuutusta ja tarvikkeita. Mäkkärissä emme käy koskaan, Hesellä ehkä kerran kuussa.. ne reissut jättämällä väliin saisimme kasaan jonkun 150-200€ maksimissaan? Ei se riittäne etelän matkaan?

Toisaalta, mä en myöskään halua etelän matkalle.

"mie"
Emme polta, alkoa satunnaiseti, herkkuja kohtuudella. Mutta ei meillä ole varaa mennä etelään.... Koska EMME HALUA mennä etelään :D Laitan nekin rahat vaikka asuntolainan lisalyhennykseen, kylpyläreissuihin tai pihan laittoon ;)

En ole ikinä ymmärtänyt, miksi jostai ulkomaanmatkoista pitäää tehdä niin iso numero?

Alkuperäinen kirjoittaja tiitiäiskä;25743753:
Nuo on sellaisia, mistä kuka vain voi tinkiä, jos todella haluaa matkustaa. Tai haluaa jotain vähän kalliimpaa joskus.
Eli vaikka ei polttaisi, ei joisi, eikä söisi valmisruokia tai kävisi Mäkkärissä, niin ko. asioista voi silti tinkiä? :xmas:

Mä uskon, tai siis tiedän, että kaikilla ei ihan oikeasti ole varaa etelänmatkailuun, ilman että kyse olisi siitä että rahaa on mutta se vaan menee muualle.

En polta. Olen huomannut, että karkkipussi tulee salaattia paljon halvemmaksi (joskin ei terveellisempi) ja satunnaisilla oluilla tai lonkeroilla jota juon ei vielä reissuun lähdetä. Kaikki menot meidän elämässä on laitettu minimiin esim. mäkkärissäkään yms. ei olla lähes vuoteen käyty joten todellakaa ei etelnmatkoja säästellä. Mutta on totta, että on omista valinnoista kiinni mihin rahansa pistää. Toiset juo kurkusta alas, toiset harrastavat, yksi pistää sisustamiseen toinen kalliisiin vaatteisiin ja osa taasen matkustelee.

Alkuperäinen kirjoittaja tiitiäiskä;25743776:
Minusta se vain on NIIN naurettavaa, että ihmiset jotka polttavat ja juovat valittavat, kun muut pääsevät reissuun.

"Joo ei me vaan haluta edes etelään, kuka Kanarialle haluaa"..... kuka teitä uskoo? :D
Naura pois vaa, fakta on silti se ettei muiden elämä, elämäntavat ja valinnat kuulu suoranaisesti sulle mitenkään. Ehkä säkin teet ratkaisuja, jotka naurattais muita?

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Mä kävin kyllä lasten kanssa etelässä elokuussa - ja toivottavasti menen ensi vuonna taas, sillä kertaa kolmen lapsen kanssa (tänä kesänä aattelin synnyttää ja lomailla kotinurkilla/kotimaassa).

Mutta en ikimaailmassa olisi saanut niitä rahoja kasaan pelkästään alkoholista, tupakasta ja muusta ns. turhasta pihistelemällä. Kyllä se vaati ihan kesätöihin menoa ja palkan saamista normaalin opintotuen sijasta. Muuten ei ihan oikeasti olisi ollut varaa, tai ehkä opintolainaa nostamalla mutta mitä järkeä siinä olisi?

"poikia3"
Meillä jää etelän matkat tekemättä, ehkä siksi, että matkojen on sijoituttava koulujen loma-aikoihinm ja silloin pelkkien lentojenkin hinnat pomppaavat pilviin. En halua heitää montaa tonnia rahaa mielestäni kankkulan kaivoon, kun sillä olisi parempaakin käyttöä.

Lomailemme silti, sillä monen tonnin summalla tekee monta lähimatkaa - vuoden sisällä olemme olleet kerran risteilyllä, kahdesti hotellimatkalla Tukholmassa, ja kerran vuokranneet lomamökin meren rannalta eteläruotsista.

Jokainen saa käyttää rahansa kuinka tykkää.

Alkuperäinen kirjoittaja tiitiäiskä;25743776:
"Joo ei me vaan haluta edes etelään, kuka Kanarialle haluaa"..... kuka teitä uskoo? :D
Mä uskon.

Moni ei usko minusta sitä, etten haluaisi Lappiin tai minnekään laskettelureissulle. Enkä omakotitaloon asumaan. Mutta ihan totta se on, ne asiat ei vaan kiinnosta mua - eikä etelänmatkailu (saati Kanaria) kiehdo kaikkia. Ihmisillä on nääs erilaisia mieltymyksiä.

Mutta ne, jotka ei edes halua matkustaa, tuskin valittavat kun muut reissaavat ja heillä ei ole varaa...

Yhteistyössä