helvetti, miten pahalta voikin tuntua.. mies arvostelee ulkonäköäni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vakkari harmaana"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vakkari harmaana"

Vieras
juu, tiedän kyllä että tuo appelsiini iho, jota ei vielä vuosi sitten ollut on ällöttävää mutta minkä helvetin minä sille voin ?! tai tämän raskauden aikana yläselkään & leukaperiin tullut untuvainen karva, eipä sekään ole minun vikani vaan liityy jotenkin hormoneihin.
mies myös huomauttelee, siitä miten valtava olen.. ei ole herra vissiin tajunnut, että olen puolessavälissä raskaana :headwall: :O miehen pitäisi sanoa jotain tyyliin " kulta, olet kaunis parrankin kanssa " tms mutta sen sijaan saan kuulla jatkuvaa arvostelua & kauhistelua. paskamaisinta on, kun mies saattaa kauppareissun jälkeen huokailla miten upea myyjä kassalla oli. miten hoikka & nätti eikä varmaan selliuliittiä missään.. miusta on tullut hillitön flirttihirmu, koska miehen käytös pistää miut hakemaan huomiota sekä todistetta sittä, että kelpaan. että joku näkee miut vielä naisena... moni nyt varmaan miettii, miksi asun yhdessä ja lisäännyn moisen paskapään kanssa. sitä mietin välillä itsekkin.. emme ole mikään teinipari, vaan mies on jo melkein 40 ja mie tulen perässä hyvää vauhtia. yhdessä on oltu 5 v, yksi lapsi. mies on hyvä isä, taitava kokki ja se joka maksaa vuokrat joten periaatteessa ei pitäisi valittaa, mutta.. kun on niin perkeleen paha olla ;(

no eipä käy kateex. kandee varmaan istua alas ja puhut sille miten tommonen paska syö sun itsetuntoa ja sun ei ole pakko siellä asua kuulemassa tollasta sontaa. ukko voi valita vaihtuuko virsi vai ei...

jos ei olisi tuota esikoista, olisin varmaan jo pakannut kamat & muuttanut jonkun kaverin sohvalle.
olen kysynyt mieheltä pariinkin kertaan, tahtooko erota ja vastaus on ei. rakastaa kuulma minua... on kyllä outo tapa näyttää se! miehen käytös on muuttunut tuollaiseksi pikkuhiljaa parin vuoden aikana, ennen kehui aina " miten nättinä se kulta oli taas liikenteessä" ja " kyllä saa olla ylpeä tuollaisesta naisesta"

Onko tää edes totta? En kyllä usko että kukaan voisi olla noin tyhmä. Edes mies.

valitettavasti on. eräs kaverini oli kauhuissaan, kun mies kuittaili minulle avoimesti kaverini ollessa kahvilla. mies on ihan eri henkilö kuin se, jonka kanssa aloin aikanaan seurustella ... se mies, johon rakastuin ei vittuillut ystävieni kuullen eikä arvostellut ulkonäköäni koko ajan!

Meillä mies ei halua puhua asioista, vaikka mä haluisin. Oon sanonu et jätä mut, lähe menee, ei tee elettäkään. En oo kuullu rakastan sua aikoihin.. Oon menny pettään miestä :( Ehkä teen ite eleen ja jätän sen, on ne arvet silti sisällä vaikka parannusta tapahtunu.

Kuulostaa lähinnä mielenvikaiselta. Alussa kehui sua maasta taivaaseen korneilla jutuilla ja nyt kun olet sitoutunut häneen niin yrittää saada sut tuntemaan itsensä huonoksi ja niin paskaksi, ettet kelpaakkaan kellekkään muulle kuin hänelle. Ja tuo on hänelle piste i:n päälle että maksaa vuokrat jne, pitää narut käsissään. Että voi sitten sanoa tai saada sut tuntemaan että hän on hyvä mies. Henkinen väkivalta ja pahoinpitely on todellisuudessa vähintään yhtä kamalaa kuin fyysinen.

Mä juoksisin kauas jo siinä vaiheessa kun äijä löpöttelis että on ylpeä mun ulkonäöstä... yök. Kyllä mun mies sanoo että oot kaunis/ nätti, mutta mun kokemuksen mukaan sellaiset jotka jo alussa mielistelee törkeesti on jollain tapaa vinoutuneita. Ja sehän on muuten mm. narsistin ensimerkki. Miehelläsi saattaa olla narsistisia piirteitä....

• Tykkää
Reactions: Millenia
[QUOTE="vieras";25740651]Kuulostaa lähinnä mielenvikaiselta. Alussa kehui sua maasta taivaaseen korneilla jutuilla ja nyt kun olet sitoutunut häneen niin yrittää saada sut tuntemaan itsensä huonoksi ja niin paskaksi, ettet kelpaakkaan kellekkään muulle kuin hänelle. Ja tuo on hänelle piste i:n päälle että maksaa vuokrat jne, pitää narut käsissään. Että voi sitten sanoa tai saada sut tuntemaan että hän on hyvä mies. Henkinen väkivalta ja pahoinpitely on todellisuudessa vähintään yhtä kamalaa kuin fyysinen.

Mä juoksisin kauas jo siinä vaiheessa kun äijä löpöttelis että on ylpeä mun ulkonäöstä... yök. Kyllä mun mies sanoo että oot kaunis/ nätti, mutta mun kokemuksen mukaan sellaiset jotka jo alussa mielistelee törkeesti on jollain tapaa vinoutuneita. Ja sehän on muuten mm. narsistin ensimerkki. Miehelläsi saattaa olla narsistisia piirteitä....[/QUOTE]

eräs ystäväni on myös sitä mieltä, että mies on jotenkin häiriintynyt ja käski minun etsiä itseni takia oman asunnon. en ehtinyt miettiä asiaa, kun tulin uudelleen raskaaksi.. mietin hetken aborttia, mutta viatonhan vauva on !!

[QUOTE="vieras";25740651]Kuulostaa lähinnä mielenvikaiselta. Alussa kehui sua maasta taivaaseen korneilla jutuilla ja nyt kun olet sitoutunut häneen niin yrittää saada sut tuntemaan itsensä huonoksi ja niin paskaksi, ettet kelpaakkaan kellekkään muulle kuin hänelle. Ja tuo on hänelle piste i:n päälle että maksaa vuokrat jne, pitää narut käsissään. Että voi sitten sanoa tai saada sut tuntemaan että hän on hyvä mies. Henkinen väkivalta ja pahoinpitely on todellisuudessa vähintään yhtä kamalaa kuin fyysinen.

Mä juoksisin kauas jo siinä vaiheessa kun äijä löpöttelis että on ylpeä mun ulkonäöstä... yök. Kyllä mun mies sanoo että oot kaunis/ nätti, mutta mun kokemuksen mukaan sellaiset jotka jo alussa mielistelee törkeesti on jollain tapaa vinoutuneita. Ja sehän on muuten mm. narsistin ensimerkki. Miehelläsi saattaa olla narsistisia piirteitä....[/QUOTE]

Mä kyll olen ihan samaa mieltä.

Olen seurustellut kaksi vuotta narsistisen miehen tai pojan, voiko tuollaista mieheksi edes kutsua, niin keskeneräinen ihminen kaikin puolin, kanssa nuorena. Sain heti alussa hälytysmerkkejä, joita ystävänikin huomasivat, minäkin, mutta en halunnut välittää. Olisi kannattanut.

Ööö... Vaikka tuollainen haukkuminen ja arvostelu onkin törkeää niin raskaus ei aiheuta selluliittia eikä puolessa välissä raskautta ole valtava paitsi jos on ollut valtava jo valmiiksi, syö viiden edestä tai odottaa nelosia. Ja jos mun naamassa kasvais karvoja niin ajelisin pois.

pahinta tässä on, että olin seurustellut joidenkin pissapäiden kanssa ja kun tapasin tämän miehen, luulin että nyt minulla on viimein kunnon mies. äitinikin kehuu jatkuvasti, miten hyvän miehen olen saanut.. käy siellä remontoimassa tms .

Ööö... Vaikka tuollainen haukkuminen ja arvostelu onkin törkeää niin raskaus ei aiheuta selluliittia eikä puolessa välissä raskautta ole valtava paitsi jos on ollut valtava jo valmiiksi, syö viiden edestä tai odottaa nelosia. Ja jos mun naamassa kasvais karvoja niin ajelisin pois.

ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ. Tai tuliko mieleen, että sitä selluliittia on lähestulkoon kaikilla ap:n ikäisillä? Ap ei ollut enää mikään teini... Tai tuliko mieleen, että ap ei ole valtava, vaan mies vaan sanoo niin???

• Tykkää
Reactions: Millenia ja Dongxi

en tiedä mistä tämä selluliitti yhtäkkiä tuli, mutta kesällä sitä ei vielä ollut.
ja ennen raskautta olin 167/60, nyt parin kuukauden päässä lasketusta ajasta 167/ 75 vaikka en juurikaan syö makeaa. ja se miestä kiusaava karvoitus on hyvin vaaleaa & untuvaista´, en usko että kukaan muu edes huomaa..
varsinkaan tuolta yläselästä!

Sano sille että kattoo peiliin. Kauneus lähtee sisältä ja tollanen käytös lähimmältä ihmiseltä ei ainakaan kaunista ketään. Kehut kaunistaa :)

Voisko olla jotain stressioiretta miehellä tmv. Tai sitten sä oikeasti vaan näytät niin kauniilta ja haluttavalta että on mustasukkainen ja yrittää alentaa sua haukkumalla kun pelkää että sä tajuat miten sulla olis niin paljon vientiä nurkan takana? ;)

Asioihin voi olla monta selitystä....

Voi sinua :(
Eihän sitä ääneen saa sanoa, kun sana NARSISTI on nykyisin muotitermi, mutta kun se on totisinta totta :( olet tekemisissä narskun kanssa ja tuo vain pahenee ajan myötä, valitettavasti.
Tämä on minun henkilökohtainen mielipide ja perustuu minun kokemuksiini, mutta kukaan täysipäinen ihminen ei hauku toista ihmistä tuolla tavalla, eikä varsinkaan raskaana olevaa naista, joka on "kauneimmillaan" kaikista raskauden tuomista haittapuolista huolimatta.
Normaali ihminen omaa sen verran ihmismäisyyttä ja oikeudenmukaisuuden tajua, että pystyy hillitsemään itsenä suuttuessaankin, ettei aivan kaikkea lauo mitä sylki suuhun tuo!
Varsinkin jos kyse on siitä, että tuo äijä laukoo asioita ihan vaan "huvikseen" ja nolatakseen ja satuttaakseen, niin kertoo aika paljon hänen ajatusmaailmastaan.

Tuo hänen aiempi IMELÄ kehuminen, ylisanoilla ylistäminen, ylenpalttinen huomioiminen ja taloudellisen aseman ottaminen parisuhteessa on juurikin sitä koukuttamista...sitten alkaa "pudotusvaihe", jossa toinen osapuoli alkaa murentamaan tuota aiempaa kehumistaan..hän on nostanut toisen ihmisen ensin "taivaisiin" ja sitten alkaa pikkuhiljaa tiputtamaan uhriaan alaspäin...sillä seurauksella, ettei nainen (yleensä) tiedä mikä on totta ja mikä ei.
Uhri hakee syitä omasta käytöksestään, ulkonäöstään ja luonteestaan...hän alkaa muuttaa itseään vielä kiltimmäksi, kauniimmaksi ja unohtaa omat käsityksensä unelmaelämästään.

ja vielä semmoinen pointti, että meneppäs sanomaan "samalla mitalla" tuollaiselle narsistille takaisin tai edes vihjaamaan hänen ulkonäköönsä liittyviä asioita, niin hänen vihansa on loputon, hän ei unohda niitä sanojasi, vaan tulee aina tilanteen tullen vetoamaan siihen mitä SINÄ olet sanonut ja miten HÄNELLÄ on sitten oikeus antaa sinun tuntea tekemäsi vääryys koko lopunelämääsi nahoissasi.

Aika idioottimaista käyttäytymistä mieheltäsi, ja varmasti sanat tuntuu pahalta varsinkin raskaushirmonien jyllätessä. Nyt vaan otan kunnon keskustelun miehen kanssa, ja kerrot kuinka pahalta tuntuu!

Täytyy kyl olla taas kiitollinen omasta miehestä, joka aina (varsinkin nyt raskausaikana) kehuu ja katselee mua ihailevasti...

jos ei olisi tuota esikoista, olisin varmaan jo pakannut kamat & muuttanut jonkun kaverin sohvalle.
olen kysynyt mieheltä pariinkin kertaan, tahtooko erota ja vastaus on ei. rakastaa kuulma minua... on kyllä outo tapa näyttää se! miehen käytös on muuttunut tuollaiseksi pikkuhiljaa parin vuoden aikana, ennen kehui aina " miten nättinä se kulta oli taas liikenteessä" ja " kyllä saa olla ylpeä tuollaisesta naisesta"

Yngh, miehesi asenteesi naisiin kuulostaa sovinistiselta. Onko nainen hänelle vain näyttelyesine, josta ollaan ylpeitä tai jota piilotellaan, kun ei sillä hetkellä vastaakaan jotain hollywood-kauneusihannetta? Miehesi kuulostaa sellaiselta ihmiseltä, johon en olisi jaksanut tutustua muutamaa tuntia kauempaa. Tuollaisen asenteen naisia kohtaan ymmärtää nuorilta miehiltä, jotka vielä hakevat omaa kauneusihannettaan ja ovat vielä vähän epävarmoja uudessa miehisessä itsessään nuoruuden kasvun ja kehityksen jäljiltä.

• Tykkää
Saman kokenut. Laihdutin, vieläkin pudotettavaa, mies ei hauku metriäkä vaikka on ryppyä. Oon tullut haluttavammaksi ja mies näkee sen itsetunnossani.

Niinpä niin. Valitettavan tuttua tuo ap:n juttu täälläkin. Tosin itse en lähtenyt flirttailemaan muiden kanssa, keskityin vaan tulevaan lapseen ja yritin puhua miehenn kanssa. Kaikki oli aina pielessä ja sitten yllättäen, kun muutama viikko synnytyksen jälkeen oli vielä sitä pyöreyttä jäljellä useampi kilo, se sanoi että ihanaa kun näytät lopultakin naiselta etkä laihalta tytöltä :O
mutta kohta sama vanha meno jatkui, kitinää ja lyttäämistä.
lopulta kun sain pari mustelma mieheltä tuli hänestä ex.
Mikä hemmetti siinä on että mies muuttuu kun saa puolisonsa raskaaksi? Luuleeko se että nyt tuo nainen on lopullisesti minun ja saan tehdä sille mitä tahansa eikä sillä ole enää sananvaltaa??? -(oltiin kimpassa 12 vuotta ennen kuin tuo raskaus sai alkunsa ja sitä raskauttakin yritettiin 7kk ennen kuin onnistui). Kateellisena katselin niitä joiden miehet hemmottelivat heitä raskausaikana ja sen jälkeenkin. Mietin mitä olisin voinut tehdä toisin, mutta en keksi mitä. Tuosta muutokseta ei ollut mitään enteitä. tasan ei käy onnen lahjat.

Mehän emme voi tietää, mitä aloittaja tarkoittaa valtavalla. Voi olla, että hänen miehensä saa hänet tuntemaan itsensä valtavaksi, vaikka hän olisi ihan normaalin raskaanaolevan naisen kokoinen. Mutta muuten olen sitä mieltä näin neljän lapsen äitinä, että jokainen raskaus on erilainen ja joissakin raskauksissa nestettä kertyy valtavasti. Siinä on tietysti se hyvä puoli, että se jää yleensä synnytyslaitokselle. Turvotus voi nostaa "selluliittisen" ihon paremmin esille, jolloin näyttää siltä kuin selluliittia olisi tullut lisää, vaikka niin ei olekaan tapahtunut.

• Tykkää
[QUOTE="nyt harmaana";25740839]Niinpä niin. Valitettavan tuttua tuo ap:n juttu täälläkin. Tosin itse en lähtenyt flirttailemaan muiden kanssa, keskityin vaan tulevaan lapseen ja yritin puhua miehenn kanssa. Kaikki oli aina pielessä ja sitten yllättäen, kun muutama viikko synnytyksen jälkeen oli vielä sitä pyöreyttä jäljellä useampi kilo, se sanoi että ihanaa kun näytät lopultakin naiselta etkä laihalta tytöltä :O
mutta kohta sama vanha meno jatkui, kitinää ja lyttäämistä.
lopulta kun sain pari mustelma mieheltä tuli hänestä ex.
Mikä hemmetti siinä on että mies muuttuu kun saa puolisonsa raskaaksi? Luuleeko se että nyt tuo nainen on lopullisesti minun ja saan tehdä sille mitä tahansa eikä sillä ole enää sananvaltaa??? -(oltiin kimpassa 12 vuotta ennen kuin tuo raskaus sai alkunsa ja sitä raskauttakin yritettiin 7kk ennen kuin onnistui). Kateellisena katselin niitä joiden miehet hemmottelivat heitä raskausaikana ja sen jälkeenkin. Mietin mitä olisin voinut tehdä toisin, mutta en keksi mitä. Tuosta muutokseta ei ollut mitään enteitä. tasan ei käy onnen lahjat.[/QUOTE]

Tiedän varmasti että kaikki miehet et pelästy arpia kropassa naisella jos on muuten mukava, kivannäkönen nainen. Ei muuta naiset ku eteenpäin ja ollaan ittestämme ylpeitä pikku virheistä huolimatta :)

Kuulostipa tutulta.. =( Mulla oli sama tilanne aikasemmin..eka kehuttiin ja oltiin niin iiiin löööööv -mutta sitten repes helvetti,joka kärjistyi pahoinpitelyyn.

[QUOTE="pökö";25740752]ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ. Tai tuliko mieleen, että sitä selluliittia on lähestulkoon kaikilla ap:n ikäisillä? Ap ei ollut enää mikään teini... Tai tuliko mieleen, että ap ei ole valtava, vaan mies vaan sanoo niin???[/QUOTE]

No älä nyt puhu paskaa. Vaikka sitä selluliittiä monella ap:n ikäisellä onkin, niin sehän ei vielä tarkoita, että se on joku väistämätön asia, jota "vaan tulee" kun teini-ikä on ohitettu. Ihan on oma valinta, miten itseään kohtelee ja miten antaa sen sellun kertyä, läskiähän se on.

Jutta Gustafsberg on melkein 40-vuotias nainen ja yhtään ei ole selluliittia. Eikä tarvitse olla edes fitness-kisaaja, kyllä se sellu pysyy poissa vähemmälläkin. Tosin helpompi sitä on kerätä, jos on saamaton. Ja mistäs sinä tiedät, onko ap oikeasti valtava, voihan hän ollakin.

Mut toisen haukkuminen on aina epäkunnioittavaa, en voisi elää tuollaisen miehen kanssa, jolta puuttuu kunnioitus puolisoa kohtaan ja mitä ilmeisimmin myös käytöstavat.

Mut oon kyllä sitä mieltä, että jos toinen paisuuu ja rumentuu ihan älyttömästi, niin kyllä siitä saa huomauttaa, toki nätisti. Usein kyse on vaan siitä, ettei jakseta huolehtia itsestään ja ei sitä tarvitse noin vaan hyväksyä. Vaikka olisi miten raskaana. Ei raskaana tarvits eolla läski tai ruma.

exäni oli samanlainen. Suostui vasta 3 vuotta eron jälkeen edes kuuntelemaan miten hänen sanansa ja tekonsa olivat loukanneet, eikä pitänyt kuulemastaan. Pyysi vihdoin anteeksikin. Muistan kuinka raskaana ollessani kävin vahingossa treffeillä yhden ystävän kanssa, kun en tajunnut tilannetta. Olin niin tottunut jo kotona saamaani palautteeseen itestäni, että aivoni eivät suostuneet uskomaan, että kukaan mies voisi minua haluta. Laitoin treffien illalliset, kukat ja huomionosoitukset vain ystävällisyyden piikkiin. Sekin oli tosin ravisuttava kokemus. Istuin siellä ravintolassa, jonka tämä ystävä oli valinnut mun lempiruokien perusteella ja oltiin just tilattu jälkiruuaksi mun ehdotonta herkkua, ja juteltu kaikesta ja vaikka kuitttasin kehutkin kohteliaisuuksina, niin voi miten siinä istuessani toivoin ettei mun olisi tarvinnut mennä kotiin, missä jokaista suupalaani tarkkailtiin ja kommentoitiin, ja selväksi oli tehty että seksikkyyteni oli kadonnut jo aikoja sitten... Melkein tulee nytkin itku tuota muistellessa. Onneksi erottiin, ja löysin itseni uudestaan. Sekä sen oman kauneuteni, jonka nyt tiedän olevan myös ulkoista. Olkoonkin selluliittia ja raskausarpia, eikä tämä kroppa muutenkaan varsinaisesti kapea ole, mutta eipä ole ketään muuta haitanneet nuo asiat kuin sitä exää. Loppujen lopuksi ei edes mua itseäni.

Uusimmat

Yhteistyössä