Oliko tää nyt ihan reilua?!

• Viestiketjun aloittaja riepoo!
  • Ensimmäinen viesti
riepoo!
Löydettiin anoppilasta varastosta vanha rottinkisänky, joka oli ollut miehen mummolla käytössä. Kysyttiin, että saadaanko ottaa ja kunnostaa, oli ollut varastossa jo monta kymmentä vuotta. Saatiin lupa. Minä tein siihen uuden jalustan ja kuomun, verhoilin korin ja korjasin, todella siististi ja huolellisesti. Oli ajatus, että sänky tulee meidän esikoiselle alkukuukausiksi käyttöön.

Miehen mummo näki, kuinka hyväksi oli sänky laitettu ja antoi ukaasin, että hän tahtoo että sänky menee hänen vanhimmalle lapsenlapselleen joka saa pian lapsen, laskettu aika on hieman ennen meitä. Kun on hänen vanha sänkynsä, niin hän saa päättää. Siellä on ilmiriita suvussa, ja meille soittelee mummo ja anoppi ja miehen serkku ja serkun äiti ja kaikki riitelevät, ja vaativat (anoppia lukuunottamatta) että meidän täytyy sukukalleus antaa vanhimman lapsenlapsen ensimmäiselle lapselle.

Minulla ei kuulemma ole mitään sananvaltaa, vaikka olen tuon täysin hylätyn sängyn kunnostanut. Mä en jaksa tota touhua! Anoppi sentään puolustaa, mutta en minä halua että hänkään joutuu riitelemään puolen suvun kanssa :( :( Mummo syyttelee jo, että ei olla maksettu mitään sängystä - eikä ollakaan kun se meille annettiin, se oli jo yli 20 vuotta ollut siellä varastossa eikä sitä kukaan halunnut, ennen kuin näkivät millaiseksi laitoin :(

Taidan irrottaa jalustan ja kuomun ja kankaat, ja laittaa korin sinne serkun perheelle. Pikkumaista tai ei :(

"juu"
En jaksanut kunnolla edes lukea, mutta kamalalta suvulta kuulostaa. Jos sänky on sen mummon, niin loppupeleissä mummo päättää, kelle sen antaa. Mutta jos sinä sen olet kunnostanut, niin sinullehan se "oikeasti" kuuluisi. Maalaa se vaikka hevetin rumaksi ja anna sille mummolle.

riepoo!
[QUOTE="juu";25732186]En jaksanut kunnolla edes lukea, mutta kamalalta suvulta kuulostaa. Jos sänky on sen mummon, niin loppupeleissä mummo päättää, kelle sen antaa. Mutta jos sinä sen olet kunnostanut, niin sinullehan se "oikeasti" kuuluisi. Maalaa se vaikka hevetin rumaksi ja anna sille mummolle.[/QUOTE]

Niinpä, mummoa ei ole koko sänky kiinnostanut moneen kymmeneen vuoteen. Se on ollut varastossa, eikä mummo ole sitä itselleen halunnut, ennen kuin näki minkälaiseksi sen laitoin!

Jep, sitä saa mitä tilaa, eli inhottavaksi heittäytyisin minäkin. Palauttaisin sen alkuperäisessä kunnossa ja jatkossa kauniisti kieltäytyisin kaikenlaisista lahjuksista kyseisiltä riitapukareilta.

Eihän se nyt niin mene, että joku ottaa täysin hylätyn tavaran, kunnostaa sen kovalla työllä ja sitten joku muu ottaakin sen pois. Ei käy laatuun.

• Tykkää
Reactions: Dongxi
gfd
Otat kaiken itsetekemäsi (jalustan, kuomun ja kankaat) veke siitä ja laitat menemään jäljelle jäävän jutun niille vaatijoille. Äläkä ihmeessä ota niiltä jatkossa vastaan enää mitään ilmaiseksi.

"vieras"
Tottakai kaikki sun tekemät tuunaukset irti, kuomut kankaat yms., ja vasta sen jälkeen kori takaisin! Etsit vaikka kirpparilta toisen, mihin voit käyttää tarvikkeesi.

Eikä ole edes pikkumaista tuossa tilanteessa. Seuraavaksi kun puhelin soi, kerrot, että palautat sen sinä ja sinä päivänä (lasket ensin ajan, minkä tuunauksen purkamiseen menee). Ja sen jälkeen ei tarvii edes puhelimeen enää vastata.

ei voi käsittää
No just, olen täysin samaa mieltä kuin muutkin. En voi ymmärtää tuollaisia ihmisiä kuin nuo miehesi sukulaiset! Miten tuollaisia voi olla edes olemassa, aikuiset ihmiset... :O

"annika"
Hei kerranki palstamammat me olemme samaa mieltä! :D
Eikö nyt ketään muka vastusta tätä kamalaa tekoa jonka ilkeä ap on tekemässä??? Sille esikoisparalle?? :popcorn:
no mää alkasin miettimään että mummoikäiset voi olla hulluja jos haluaa mutta mitä mieltä on tää pariskunta, jolle se sänky on menossa, vaatiiko hekin sitä sänkyä nyt yhtäkkiä itselleen? koittasin jutella suoraan heidän kanssaan ja miettiä keinoja että ei kokonaan menis heihin välit kun kuitenkin melko samanikäiset serkukset syntymässä, ehkä joskus leikkisivät vielä keskenään. noin muuten olen kyllä samaa mieltä että tuunaukset pois jos sängyn palauttaa.

ihan
SAMAA mieltä edellä olevien kanssa! Omat kamat pois, palauttaisin kylmän viilesti enkä suostuis enää asiaa puimaan. Todennäköisestihän tuon tempun jälkeen voi alkaa motkotus pikkumaisuudesta yms. Neuvoni siihen olis että sanot tyhmän hämmästyneellä naamalla täysin viattomasti, että ajattelit että jokainen varmaan haluaa laittaa kankaat yms mieleisekseen...Suvun kans kuitenkin täytyy elää, mutta yli käveltäväksi ei tarvitse suostua.

"Noo"
Onkos sillä mummolla jo dementia, että luulee korin olleen noin hieno kuin nyt?

Itse etsisin uuden korin ja laittaisin siihen nuo tykötarpeet. Uusi omistaja saisi laittaa mieleisensä.

Yhteistyössä