Paljonko maksoi sekarotuinen koirasi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "harmaa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"harmaa"

Vieras
Olemme ostamassa sekarotuista pentua ja mietin hinta tasoa.
Rotukoirat ovat 1000e ylöspäin, onko 400e sekarotuisesta kohtuu hinta?
en sitten kysynyt muuta, joten toivon ettei tästä tule mitään puolesta vastaan keskustelua.

Kallis on koira- meillä ISorotuinen koira, sekarotuinen, ei oltu madotettu tms maksoi 150e ja musta sekin oli paljon.
Tosin maksoimme vuosi sitten englanninbulldogista 1800e.. se vasta olikin paljoN!!!

50e (vai 80€, en muista) maksettiin meidän sekarotuisesta vuosi sitten. Eläinlääkäri oli tarkastanut koiran. Oli kylläkin tuttu keneltä ostettiin, mut silti. En mä 400€ sekarotuisesta maksaisi, on aika paljon. Puhdasrotuisesta maksettiin aikoinaan muistaakseni 2000mk.

törkeä hinta, en maksaisi. yleensä sekarotuisen taustoista ei ole mitään tietoa ja "kasvattajan" vastuu loppuu siinä vaiheessa kun auton perävalot katoaa näkyvistä. Jos taas sekarotuinen on tekemällä tehty, en maksaisi mitään. Näitä kahden rodun risteytyksiä, monesti kääpiökoiria, teetetään ihan rahastusmielessä ja tyhmät ihmiset maksaa monta sataa euroa. Se on sitten tietysti oma valinta haluaako tukea pentutehtailijan toimintaa vai ei.

Moni ottaa sekarotuisen, koska se on halvempi. Ja edelleen tänä päivänä jotkut kuvittelee, että sekarotuiset on paljon terveempiä. Ei se ihan niin mene. Jos se on vaikka kahden rodun risteytys, sillä voi olla kahden rodun perinnölliset sairauden riesana. Rotukoirille teetetään tietyt terveystutkimukset ennen jalostuskäyttöä, sekarotuisille ei tarvitse, kun ihmiset on valmiit maksamaan niistä muutenkin.

• Tykkää
Reactions: Tepadj
Maksettiin 200€. Kannattaa olla tarkkana kuitenkin; meille väitettiin koiran olevan vordercollien ja labbiksen risteytys, eipä ollutkaan isä labbis vaan tanskandoggi....

[QUOTE="äiti";25713144]Maksettiin 200€. Kannattaa olla tarkkana kuitenkin; meille väitettiin koiran olevan vordercollien ja labbiksen risteytys, eipä ollutkaan isä labbis vaan tanskandoggi....[/QUOTE]

Kuinka korkeaksi koira kasvoi? Mahtaa olla melkoinen luonne hänellä. Osanottoni! :O

Meidän sekarotunen oli ilmanen ja oli madotettu... Ite sit oon eläinlääkäris käyttäny ja täysin terveen paperit koira on saanut. Tosin siinä on vaan suomenajokoiraa ja rotikkaa eli kahta lajia niin vähän vois aattella et millanen koira mahdollisesti on.

Alkuperäinen kirjoittaja öööh;25713158:
Kuinka korkeaksi koira kasvoi? Mahtaa olla melkoinen luonne hänellä. Osanottoni! :O

No koira oli jo muutaman kuukauden iässä aikuisen labbiksen kokoinen. Jouduttiin lopettamaan aggressiivisen käytöksen vuoksi, valitettavasti.

[QUOTE="äiti";25713190]No koira oli jo muutaman kuukauden iässä aikuisen labbiksen kokoinen. Jouduttiin lopettamaan aggressiivisen käytöksen vuoksi, valitettavasti.[/QUOTE]

: / No niin, arvasin.

Itse olen ostanut paperillisen pennun 500 €,joten en todellakaan ostaisi paperitonta 400€:llä.
Kenneliiton suositus on max 100€ paperittomasta,joka on mielestäni hyvä raja hinnalle.
Paperiton on aina paperiton,ja todellakaan ei tiedä mitä sieltä saa,perinnölliset sairaudet jne..

Meidän koira maksoi 750€, se on chihuahuan ja venäjäntoyn risteytys, paino vajaa 3kg. :) ostimme suomalaiselta yksityishenkilöltä jonka koira sai vahinkopennut. Koira oli sirutettu ja ekat rokotukset oli annettu, mun mielestä oli ihan hyvä diili. :)

Meidän koira maksoi 750€, se on chihuahuan ja venäjäntoyn risteytys, paino vajaa 3kg. :) ostimme suomalaiselta yksityishenkilöltä jonka koira sai vahinkopennut. Koira oli sirutettu ja ekat rokotukset oli annettu, mun mielestä oli ihan hyvä diili. :)

Mä en usko pätkääkään, että kyseessä olisi ollut vahinkopentue. Ei, kyllä tu o on ihan alusta loppuun asti viety tahallinen teko.
Bisnestä, bisnestä.
Harmi, että teidänkaltaisia hölmöjä on, jotka tuohon mukaan lähtevät ihan innosta kirkuen. :(
Seropi on aina seropi.

• Tykkää
Reactions: chef

Yhteistyössä