Tyttö 10v. haluaa nenäkorun ja lupasin hänelle synttärilahjaksi

  • Viestiketjun aloittaja mammma28v.
  • Ensimmäinen viesti
mun tyttö on kans halunnu nenäkorua tai muuta lävistystä jo useamman vuoden,olen antanut luvan lävistyksille sitten,kun ikä riittää niiden laittoon ilman huoltajan lupaa :) korvikset hänellä on kyllä ollu jo reilun 10 v :xmas:
 
ap.
[QUOTE="Miima";25701601]Tän on pakko olla provo, mut sanottakoon et yksikään liike ei lävistä tuon ikäistä. Et se siitä aiheesta.[/QUOTE]

Ei vai? No mä olen kyllä nähnyt tuon ikäiselle tytöllä nenäkorun. ;)
 
[QUOTE="Miima";25701601]Tän on pakko olla provo, mut sanottakoon et yksikään liike ei lävistä tuon ikäistä. Et se siitä aiheesta.[/QUOTE]

taitaa lävistää huoltajan suostumuksella..tai sitten nuo jotkut koruliikeet tekee ampumalla( ? ) lävistyksiä myös nenään..
 
hbil
meidän tyttö sai 12v synttärilahjaks ja sillonki oli tosi vaikeeta löytää lävistysliike joka siihen suostui, voin kyllä sanoa että ihan hyvin kyllä sujui sitten ja osas hoitaa oikein sitä ja mäkin lävistyksiä inhoavana totuin siihen
 
Laulava Lomittaja
Mun nyt 17 v tyttö on vinkunut 15 v:sta asti nenäkorua/kulmakorua...Minä kamala äiree olen todennu,että sitten kun ikää on ja ite maksat,tee mitä tahot..Nyt on tullut joku hiivatin tatuointikuume..Minä en maksa sentin senttiä-sanonut oon että kohan ikää on tarpeeks,itsepäättämiseen,tee mitä vaan...Varoitellut myös,jotta ihon "rupsahtaessa" se kaunisihana kuviokin rupsahtaa...
 
"Hmm"
Ei tuon ikäiselle tuollaista.

Eikö hän voisi käyttää tarranenäkorua ja sitten isompana jos vielä haluaa tuollaisen, niin ottaisi.

Tarrakoru sopii hänen ikäiselleen

http://www.europehouse.fi/Tarra-nenaekoru
 
Parempi luvan kanssa ja lävistyspaikassa kuin se että tyttö tekee itse hakaneulalla...
Mä olen yläkouluikäisenä lävistänyt itse nenäni, napani ja kulmani, onneks säästyin pahemmilta tulehduksilta.

Enkä pidä lävistyksiä mitenkään pahana, poishan ne halutessaan saa.
 
Tatuointi/lävistys liikkeissä on ikäraja 18.v MIKÄLI liike itse haluaa on mahdollista tiputtaa ikärajaa 16.v mutta vain huoltajan suostumuksella = allekirjoitus / ja itse mukana . Kummallista että jossain on laitettu noinkin nuorelle.... :eek:
Syytteen kun voi nostaa kosmeettisenvamman tuottamisesta,vaikka kyseessä on ollutkin sillä hetkellä haluttu juttu..
 
Parempi luvan kanssa ja lävistyspaikassa kuin se että tyttö tekee itse hakaneulalla...
Mä olen yläkouluikäisenä lävistänyt itse nenäni, napani ja kulmani, onneks säästyin pahemmilta tulehduksilta.

Enkä pidä lävistyksiä mitenkään pahana, poishan ne halutessaan saa.
Samoilla linjoilla olen, vaikka pidänkin kymmenvuotiasta liian nuorena lävistyksille. Itse tein 13-vuotiaana itselleni nenälävistyksen ja korviin aika paljon uusia reikiä. Ei siitä kotona kyllä tykätty.
 
Kolme sierainta
Itse otin 13-vuotiaana ilman vanhempien lupaa ja kaduttaa! Jäi kauhea kohta nenään. Sisäpuolelta umpeutunut mutta päältä ei ja korun saa laitettua puoleenväliin vieläkin vaikka umpeutumisesta aikaa ainakin 6 vuotta. Tyhmä reikä vaan jäi paistamaan ja monet kyselleet mikä toi on.
 
No en tiedä miten nykyään mutta reilu 10 vuotta sitten sain 13-vuotiaana sain itselleni lävistysliikkeessä nenäkorun. Alle 16-vuotiaalta piti olla vanhemman suostumus, mulla oli joku lappu mukana jonka olisi voinut helposti vaikka väärentää... Harmittaa nyt että piti lävistys saada, pidin korua muutaman vuoden ja sen jälkeen reikä on näyttänyt vaan jättimäiseltä mustapäältä! :( Onneksi en muualle saanut, huuleen olisin halunnut myös...
 
"Miima"
Parempi luvan kanssa ja lävistyspaikassa kuin se että tyttö tekee itse hakaneulalla...
Mä olen yläkouluikäisenä lävistänyt itse nenäni, napani ja kulmani, onneks säästyin pahemmilta tulehduksilta.

Enkä pidä lävistyksiä mitenkään pahana, poishan ne halutessaan saa.
Joo, saahan ne korut pois, tietenkin, mut kyllä ne jäljet/reiät jää. Mulla mm ollut nenässä koru viimeks 15v sitten mut tuossa se reikä edelleen möllöttää.
 
"vieras"
Jep. Seuraavaksi tatuointi ja lisää lävistyksiä ja mahdollisesti lastensuojeluilmoitus. Tiedän tapauksen jossa näin on käynyt. Kannattaa nyt hieman vanhempien miettiä mitä lupaa!
 
ainahan sitä haluta saa. yksikään liike ei ala tuon ikäiselle sitä laittamaan. mun 14 vuotias olis halunnut huulikorun, vaan eipä löydy liikettä, joka suostuis sen hänelle laittamaan. tuossa naapurissa asuu 15 vuotias tyttö joka tekee itselleen ja kavereilleen lävistykset, mutta enpä taida uskaltaa antaa tytölleni hänen laittaa
 
"Janita"
Minulle on nenäkoru hankittu 7 vuotiaana ja nyt olen 18, enkä ole katunut päätöstä ollenkaan. Ihan lävistysliikkeessä sen olen kylläkin laittanut ja äiti oli mukana.
 
"Tii"
[QUOTE="Janita";28100686]Minulle on nenäkoru hankittu 7 vuotiaana ja nyt olen 18, enkä ole katunut päätöstä ollenkaan. Ihan lävistysliikkeessä sen olen kylläkin laittanut ja äiti oli mukana.[/QUOTE]

Ja höpöhöpö.
 

Yhteistyössä