Onko teillä mennyt välit poikki jonkun kanssa?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Ja miksi?

Itselläni meni juuri välit poikki hyväksi luulemaani "ystävään". Hän juoruili hänelle uskomiani asioita pitkin kyliä ja teki myös erään anteeksiantamattoman tempun... :( En haluaisi nähdä enää ikinä kyseistä henkilöä, mutta toisaalta välitän hänestä jollain tapaa vielä...
 
On melko monenkin ihmisen kanssa.

Mä olen luonteeltani anteeksiantamaton, eli mikäli sukset menevät jonkun ihmisen kanssa ristiin, menee ne sitten lopullisesti. Mitään dramatiikkaa niihin tilanteisiin ei liity, jossa välit on mennyt poikki...kun ei vaan kiinnosta enää olla tekemisissä jonkun kanssa, niin sitten ei kiinnosta. Ja se siitä sitten.

Noin vuosi sitten viimeksi meni välit yhden ystävän kanssa. Jos me joskus vahingossa törmätään, niin toki moikkaan ja voin muutaman sanankin vaihtaa, mutta siihen se sitten jää.

Kenenkään ihmisen kanssa en ole riidoissa, mutta välit on mennyt tosiaan useampaan ihmiseen.
 
näin on käynyt
Ohareiden tekoa en siedä joten siinä vaiheessa kun ei sovittuja menoja vaivauduta edes jonkun tekosyyn varjolla perumaan, loppuu ystävyys aika pian siihen.

Työelämässä palaverissa huutaminen päin naamaa aiheutti välien viilenemisen.
 
"mä"
menetin välit erääseen sukulaiseen. Annan yleensä helposti anteeksi, mutta en voi antaa anteeksi sitä, että arvosteli minua huonoksi äidiksi (syyttä suotta). Ym. paskaa
 
Joskus murrosiässä joo, sen jälkeen ei.

Joihinkin tyyppeihin olen vain ottanut etäisyyttä koska ei kiinnosta olla lähemmin tekemisissä, mutta ihan kyllä väleissä olen kaikkien kanssa ja voin jutella jos sattumalta törmätään.
Mun on erittäin vaikea kuvitella, että mulla menisi välit ystävän kanssa poikki, koska mä en kovin helposti ihmistä ystäväksi luokittele.
Tällä hetkellä mulla taitaa olla kaksi ystävää, loput kavereita.
 
[QUOTE="vieras";25674960]Ja miksi?

Itselläni meni juuri välit poikki hyväksi luulemaani "ystävään". Hän juoruili hänelle uskomiani asioita pitkin kyliä ja teki myös erään anteeksiantamattoman tempun... :( En haluaisi nähdä enää ikinä kyseistä henkilöä, mutta toisaalta välitän hänestä jollain tapaa vielä...[/QUOTE]

Yhden entisen sijaislapsen toiseen vanhempaan.
Yhteen yhden pojan eksään.
Itseeni.

:)
 
Nuorempana ns deletoin sen aikaisen parhaan ystäväni. Hänen käytöksensä ja tekonsa menivät vaan niin pitkälti yli oman moraalikäsitykseni.
Lähi-aikoina olen laittanut välit poikki appi-vanhempiini. Ovat vain niin käsittämättömän törkeitä ja käyttäytyvät niin halveksuttavasti etten yksinkertaisesti pysty olemaan tekemisissä. Enkä todellakaan päästä lastani sellaisten elukoiden lähelle enää ikinä.
 
joo on.. Mä en jaksa vaikeita ihmisiä. Mä en jaksa esittää kenellekkään mitään.Mä haluan yksinkertaisia ystäviä joiden kanssa voin olla niinku olen, voin sanoa mielipiteeni ja se hyväksytään vaikkei samaa mieltä ollakkaan. Me voidaan pitää puhelakkoo viikko eikä se meinaa ettei oltas enää tekemisis.

Onneks mulla on sellasia eikä ole tällä hetkellä tarvetta dissata ketään.
 
Jep vähän aikaa sitten ja olo on helpottunut! Tää "ystävä" tuntui aluksi ihanalta ja oli tosi läheisen oloinen mut kun kauemmin tunnettiin toisemme oli koko ajan vaatimuksia esim. olis pitäny hoitaa lapsia, olis pitänyt nähdä ja soitella koko ajan ja tää ihminen veti hernen nenään tosi helposti ja sen kanssa sai aina tapella asioista. En vaan jaksanu enää kun taas kerran ilmotti et välit menee poikki. Mä en siis alkanut asiaa sopimaan vaan ilmotin vaan et ok. On niin narsistisen oloinen ihminen ja kaikki mun kaverit ja oma mieskin sitä inhosivat. Työkavereinakin oltiin aika pitkään tän henkilön kanssa ja olis kiva mennä siihen työpaikkaan eelleen mut en vaan kerta kaikkiaan jaksa sitä ihmistä! Onneksi se on nyt ohi ja mun ei tartte olla tekemisissä sen kanssa!!
 
Joskus murrosiässä joo, sen jälkeen ei.

Joihinkin tyyppeihin olen vain ottanut etäisyyttä koska ei kiinnosta olla lähemmin tekemisissä, mutta ihan kyllä väleissä olen kaikkien kanssa ja voin jutella jos sattumalta törmätään.
Mun on erittäin vaikea kuvitella, että mulla menisi välit ystävän kanssa poikki, koska mä en kovin helposti ihmistä ystäväksi luokittele.
Tällä hetkellä mulla taitaa olla kaksi ystävää, loput kavereita.
Peesaan tuota loppua. Siis, että en kutsu ihan helpolla ketään ihmistä ystäväkseni ja jos sellaiseksi jonkun miellän niin en kyllä pistä välejä poikki kuin oikein painavista syistä. Mun side moniin ystäviini on melkein yhtä vahva kuin perheenjäseniin. No ei ihan, mutta melkein. Jos tosissani välitän niin en pistä välejä poikki, mutta etäisyyttä saatan tietyissä tilanteissa ottaa. Olen anteeksiantavaista sorttia.
 
"vieras"
Luultavasti..? En ole saanut juuri kontaktia yhteen ystävään pariin vuoteen. Hän on sairastanut masennusta jo useamman vuoden ja asuu tukiasunnossa. Lähettelen sitli välillä viestejä ja kortteja, vaikka vastausta ei juuri koskaan tule.
 
Keittiönoita
[QUOTE="koo";25675090]No ei kyllä ole. Hiljaa on hiipuneet monetkin suhteet, mutta kehenkään en ole kyllä vihapäissäni katkaissut suhteita.[/QUOTE]
Sama juttu. Jotkut ihmissuhteet ovat hiipuneet olosuhteiden pakosta, joidenkin taas olen antanut ihan tarkoituksella hiipua.
 
[QUOTE="vieras";25676280]Luultavasti..? En ole saanut juuri kontaktia yhteen ystävään pariin vuoteen. Hän on sairastanut masennusta jo useamman vuoden ja asuu tukiasunnossa. Lähettelen sitli välillä viestejä ja kortteja, vaikka vastausta ei juuri koskaan tule.[/QUOTE]

Mene ihmeessä käymään hänen luonaan! Masentuneet eivät aina jaksa itse pitää ystävyyssuhteita yllä.
 
"..."
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25676330:
Sama juttu. Jotkut ihmissuhteet ovat hiipuneet olosuhteiden pakosta, joidenkin taas olen antanut ihan tarkoituksella hiipua.
Noooh, miten sä teet tuon "antanut ihan tarkoituksella hiipua"? Jos se ihminen ottaa suhun aina vaan yhteyttä, miten se ilmenee että "tarkoituksella hiipua"?
 
Keittiönoita
[QUOTE="...";25676365]Noooh, miten sä teet tuon "antanut ihan tarkoituksella hiipua"? Jos se ihminen ottaa suhun aina vaan yhteyttä, miten se ilmenee että "tarkoituksella hiipua"?[/QUOTE]
Jos ottaa yhteyttä tai tapaan kaupungilla tms, niin tottakai juttelen ihan asiallisesti ja ystävällisesti. Voin jopa kaupungilla törmätessä piipahtaa kahvilla tms. Mutta en itse pidä aktiivisesti yhteyttä ja sen myötä ihmissuhde ajan mittaan hiipuu itsestään. Hiipumisen jälkeenkin vastaan tullessa tervehditään ja voidaan vaihtaa pari sanaa kuulumisia, mutta samalla tavalla kuin vuosikymmenten takaa jonkun entisen koulu- tai työkaverin kanssa. En ole koskaan kokenut tarpeelliseksi nk poltella siltoja takanani.
 
"wiima"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25676382:
Jos ottaa yhteyttä tai tapaan kaupungilla tms, niin tottakai juttelen ihan asiallisesti ja ystävällisesti. Voin jopa kaupungilla törmätessä piipahtaa kahvilla tms. Mutta en itse pidä aktiivisesti yhteyttä ja sen myötä ihmissuhde ajan mittaan hiipuu itsestään. Hiipumisen jälkeenkin vastaan tullessa tervehditään ja voidaan vaihtaa pari sanaa kuulumisia, mutta samalla tavalla kuin vuosikymmenten takaa jonkun entisen koulu- tai työkaverin kanssa. En ole koskaan kokenut tarpeelliseksi nk poltella siltoja takanani.
No hiivatti keittis (palstalla yhtä aikaa, kohta rupeen nukkuun) MISTÄ mä voin tietää koska/jos/kun haluut katkasta meidän kirjottelut esimerkiksi??? Siis kun oli nyt joulukuussa se tauko ja sit mä kirjotin sulle - entä jos tulee taukoja enempi, sulta, pitääkö mun tulkita ettet halua enää kirjotella??? Vai sanotko mulle suoraan? Vai vastaat aina jos mä kirjotan, ihan vaan asiallisesti ja ystävällisesti. Uuh, mä oon nyt pihalla susta. Sorry :(
 

Yhteistyössä