Diagnoosi-galluppi

  • Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti
vier
Diagnosoitu vaikea masennus ja yleinen ahdistuneisuushäiriö. Enpä muista koodeja.

Hoitona terapia ja tarvittaessa rauhoittavat ja unilääkkeet. Välillä kokeilen mieleialalääkkeitä mutta niillä on ollut huono vaste. Masennukselleni ei ole "mitään syytä", ei siis traumaattisia kokemuksia lapsuudessa tms. Lääkkeiden huono vaste viittaa myös siihen, ettei välittäjäaineissa ole pahaa epätasapainoa.

Toisinaan ahdistaa kun ei tiedä miksi on sairas. Olen kuitenkin oppinut psyykkisiä selviytymiskeinoja terapiassa, ja elämänhallintani on tällä hetkellä melko hyvä.

Fysiikan puolella löytyy selkärankareuma, siihen lääkehoitoa oireen mukaan. Välillä ollut rauhallisena pitkiäkin aikoja.
 
IhanaValo
Liekkö se lastenreuma se oikea nimitys, en nimittäin muista saaneeni kuin jonkin hienon latinankielisen diagnoosin.
Tinnitys (ja kuulonalenema) vaivaa myös..ja oon alkanut vähitellen epäilemään että korvien välissä on muutakin "vikaa", kuulosti moni asia tutulta Lunan oirelistassa ja Dynamiitin kirjoituksessa myös.
 
F43.1 Traumaperäinen stressireaktio (uinuu taustalla mutta pukkasee päälle tasaisin väliajoin...kuolema on kirosana)
Migreeni (hortonin neuralgian ja hemiplegisen risteytys eli sarjoittainen halvausoireinen migreeni jne)
ja sitten tietysti vissiin päälle kilpparin vajaatoiminta ja sokereissakin häikkää...hermovaurio toisella puolella raajoja.
Ja ja pari muuta pikku fibaa..
mut tässä mennään ja tahkotaan minkä pystytään

Neurokeskus
Hemipleginen migreeni
 
Viimeksi muokattu:
G95.0 Syringomyelia: selkäytimen ontelotauti, synnynnäinen. Tämän seurauksena selkäydinperäisiä hermojen puristustiloja, rytmihäiriöitä, migreeni, voimakkaat kiputilat, välilevy- ongelmat, muistiongelmat, tasapaino- ongelmat, halvausoireet.... lista on loputon

Reaktiivinen artriitti: Keuhkoinfektion jälkitautina iskenyt erittäin kivulias vaiva

Ja sit viel F40.2. Tän kohdalla on kaksi yksittäistä pelkoa joista toinen on hammaslääkäripelko minkä lääkäri diagnosoi keskivaikeaksi fobiaksi vuosia sitten. Toinen on erittäin vaikea lasten menettämisen pelko, diagnosoitiin fobiaksi 4 vuotta sitten.

Ai niin, oon mä sit viel laktoosi- vammanen :D
 
"vieras"
F43.1 Traumaperäinen stressireaktio (uinuu taustalla mutta pukkasee päälle tasaisin väliajoin...kuolema on kirosana)
Migreeni (hortonin neuralgian ja hemiplegisen risteytys)
ja sitten tietysti vissiin päälle kilpparin vajaatoiminta ja sokereissakin häikkää...hermovaurio toisella puolella.
Ja ja pari muuta pikku fibaa..
mut tässä mennään ja tahkotaan minkä pystytään
Mulla on sama traumaperäinen tressihäiriö, pahiten laukasee väsymys, jos en ole nukkunut kunnolla moneen yöhön. Esiintyy myös amnesiaa.
Toistuva masennus ja paniikkihäiriö.
Astma ja atooppinen ihottuma.
 
"vieras"
Mulla on astma ja allergioita. Koodeja en niihin tiiä.

Te kellä on toi posttraumaattinen stressihäiriö, mistä ne johtuu?
Mulla on kehittynyt se elämän mittaan, lapsuus meni väkivaltaisen isän kanssa ja alkoholisti äidin, sieltä se on lähtenyt.
Ajauduin erittäin huonoon avioliittoon jossa elin kymmenen vuotta jne.
psykiatrin mukaan kannoin vähintään viiden ihmisen taakkaa vaikka pitäisi opetella pitämään itsestäänkin huolta.
 
[QUOTE="vieras";25570326]Mulla on sama traumaperäinen tressihäiriö, pahiten laukasee väsymys, jos en ole nukkunut kunnolla moneen yöhön. Esiintyy myös amnesiaa.
Toistuva masennus ja paniikkihäiriö.
Astma ja atooppinen ihottuma.[/QUOTE]

stressihäiriö piti kirjoittaa .. eilen oli taas migreeni kohtaus yber sellainen joten takkuaa toi kirjoitus.
:hug: :hug: joo väsymys laukaisee kanssa täällä ja väsymys vaikuttaa sitten migreeniin kanssa. Paineensieto kyky on siis huono.
Astmakin löytyy..
 
Astma ja tänään sain tietää että miulla on diabetes :| jos kelpaa miun diagnoosit tähän
ketjuun :D
Ai niin ja migreeni viellä ja kilpirauhasessa on jotain häikkää.
 
Viimeksi muokattu:
Vakava masennus (psykoosi keväällä tämän takia), ahdistuneisuushäiriö ja kaksisuuntainen mielialahäiriö (viiminen on vielä totetamatta virallisesti, mutta sitä jo hoidetaan lääkkeillä ja terapialla).
 
Diagnosoituina migreeni, Hortonin neuralgia ja jännityspäänsärky (mulla on siis aina melkein pää kipeä). Vakava masennus tossa oli menneinä vuosina ja edelleen jos teen masennustestejä saan keskivakavan (vai mikä lie) masennuksen loihdittua paperille, vaikka en ole masentunut. Yleistynyt ahdistuneisuushäiriö, sekä pakko-oireinen häiriö vai mikähän se oli.. Pakko-oireet on nyt olleet jo neljättä vuotta pois.

Öö.. Diagnosoimattomia onkin sitten varmaan enemmän. Epäilen reumaa, ms-tautia tai jotain, on sen verran pahoja kipuja välillä ja omituisia oireita että jotain on, en vaan tiedä paljon täällä uudella paikkakunnalla joutuu lääkärin kanssa tapelemaan saadakseen tutkimuksia. Helsingissä ei koskaan lähdetty tutkimaan.. Saan myös AD/HD- sekä Asperger-testeistä huimia pistemääriä (hakeudu lääkärille). Sekä kaksisuuntaisen testistä saan myös, sen tosin todettiin voivan johtua ihan yhtälailla lapsuuden vaikeudesta ja nykyisistä todetuista "häiriöistä"..
 
Jaa-a. Yhtäkään diagnoosipaperia en ole saanut. Joku testi terveyskeskuslääkärin tekemänä aikoinaan antoi viitteitä keskivaikeasta masennuksesta. Sellaisen takia ei kuulemma terapiaan pääse, vaikka elämä olisi muutoin kuinka haastavaa tahansa eikä ketään, kelle arjen ongelmista puhua. Resepti kouraan ja siinä se hoito:O
 
pikkumuksuna todettiin epätavallisen paljon pelkoja ikään ( ja turvallisiin kotiolo suhteisiin) nähden sekä asioiden kuvittelua

aikuisena, siinä parikymppisenä kun työnteosta ei tullut mtn jouduin arvioitavaksi & paperissa luki jotenkin näin: " selvää hahmottamis ja koordinaatio-häiriötä, ei pysty keskittymään. jonkinlainen ad/hd? levoton & ahdistunut, masennustakin .
kikattaa tutkimuksissa. arvioni: ei selvästikkään työkykyinen ". noihin aikoihin
kävin myös jokusen vuoden psykologin juttusilla ja söin jonkin aikaa lääkettä "seratoonin epätasapainoon" tai johonkin sellaiseen .. :whistle:

lisäksi laktoosi-intoleranssi, reuma, atopia ja stressivatsa (itse diagnisoitu), menneisyydestä löytyy myös b.e.d minkä lisäksi miulla on ollut muutama migreenikohtaus & selittämättömiä mahakipuja
 
Viimeksi muokattu:
Migreeni löytyy. Ja välilevynpullistuma, joka parantui kyllä itsekseen, mutta oireilee aina silloin tällöin. Diagnosoin itse itselleni nettitestin perusteella lievän ADD:n. Piteet oli just ja just siinä rajalla, mitään en ole asialle tehnyt, kun ei haittaa elämää niin suuresti. Oli vaan helpottavaa saada selitys joillekin asioille, jotka on olleet vaikeita aina ja ihmetyttäneet itseä.
 

Yhteistyössä