Azamun, joutuuko kukaan syömään?

facebookissa
"Foolihappo (folic acid) on pterryylimonoglutamaatti (pteroyl monoglutamic acid, PGA). Siinä on kolme osaa: pteridiinirengas, p-aminobentsoaatti (para-aminobenzoic acid, PABA) ja glutamiinihappo (gln). Foolihappo on vitamiinin synteettinen muoto, eikä sitä ole luonnostaan elintarvikkeissa.
Elintarvikkeitten folaatit ovat pteryylipolyglutamaatteja (pteroylpolyglutamates) , joissa on 1- 6 glutamiinihappoyksikköä lisänä." kertoo Pikenruokablogi.

Miksi meidän täytyisi sietää noita synteettisiä valmisteita?(
Aitoa Ruokaa | Facebook

Tuo kirja kannattaa lukea tarkkaan - eikä siinä kaikki ole.
 
"vieras"
Itellä colitis ja syönyt alusta asti azamunia ja asacolia ja nyt oon kolme vuotta käynyt remicade infuusiossa, sen lisäksi tarvittassa kortisonia. Enpä oo huomannut ihmeempä sivuvaikutuksia. Kortisoni on ainut joka kerää nestettä ihan kiitettävästi, mutta onneksi sitä ei tarvitse kovin usein käyttää.
 
s e l y
[QUOTE="vieras";25527677]Itellä colitis ja syönyt alusta asti azamunia ja asacolia ja nyt oon kolme vuotta käynyt remicade infuusiossa, sen lisäksi tarvittassa kortisonia. Enpä oo huomannut ihmeempä sivuvaikutuksia. Kortisoni on ainut joka kerää nestettä ihan kiitettävästi, mutta onneksi sitä ei tarvitse kovin usein käyttää.[/QUOTE]

Miksi sitä Asacolia ei jätetä pois?
Katsos...:
http://www.google.fi/url?q=http://kopi.med.helsinki.fi/user/uploadedfiles//$HAKEMUS153796$Erikoisl%C3%A4%C3%A4k%C3%A4rip%C3%A4iv%C3%A4t%202008%20ohjelma.doc&sa=U&ei=oXUiT96RCaqL4gSWuI2oCA&ved=0CBsQFjAF&usg=AFQjCNG7pbHP4V6kCSbFC7ofijUdsAy1FQ
 
kortisoniturvotus
Kortisonia on tosiaan pakko ottaa joskus, mutta se ohentaa limakalvoja.... Kevyttuotteet ja muut luonnottomat sapuskat silloin ovat huonoin mahdollinen valinta ruoassa. Närästyslääkkeitä ei pitäisi ottaa sen kanssa, vaan selvittää, mitkä aineet ei närästä. Niissä on paljonkin aineita, joita suolisto ei kestä, mm natriumlauryylisulfaattia, joka aiheuttaa aftoja limakalvoille.
http://koti.utanet.fi/~paula/kotikokkeli/kortisoni.htm
 
KUN KUN
Järkyttävää, kun ei vieläkään kerrota sopivasta (luonnonmukaisesta., lisäaineettomasta ja vähähiilarisesta, runsasrasvaisesta ruoasta) ruoasta mitään! Hammastahnasta sentään muuan mainitsee kerran:)

http://www.crohnjacolitis.fi/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1090499997/120#120

Muuan farmaseutti kyllä sanoi kerran apteekissa, että joo, se on se vaahtoava aines hammastahnoissa, joka ei kaikille sovi, mut eikai sitä lääkkeissä ole? No onhan sitä! Miksi ei sitä tiennyt?
 
yksinkertaista !
apua!
hrrrr
"Foolihappo (folic acid) on pterryylimonoglutamaatti (pteroyl monoglutamic acid, PGA). Siinä on kolme osaa: pteridiinirengas, p-aminobentsoaatti (para-aminobenzoic acid, PABA) ja glutamiinihappo (gln). Foolihappo on vitamiinin synteettinen muoto, eikä sitä ole luonnostaan elintarvikkeissa.
Elintarvikkeitten folaatit ovat pteryylipolyglutamaatteja (pteroylpolyglutamates) , joissa on 1- 6 glutamiinihappoyksikköä lisänä." kertoo Pikenruokablogi.

Miksi meidän täytyisi sietää noita synteettisiä valmisteita? Itse en terveenä siedä ollenkaan glysiiniä enkä glutamiinihappoa, joita on myös luomusokerissa.

Glutamiinihappoahan tarvitsee vain syöpäsolu:-(
Meinasin jo unohtaa....:-(
 
cu94
Alkuperäinen kirjoittaja huolestunut äiti;16724154:
tyttäreni syö azamun lääkettä colitis ultserosaan sekä myös asacolia ja kortisonia mielestäni psyyke on ihan muuttunut .Hän on mielestäni masentunut ja en tiedä mitä tehdä .
Itse olen 17-vuotias ja 2009 loppusyksystä cu:ta sairastanut. Azamun aloitettiin syksyllä 2011, jonka jälkeen itsellenikin tuli masentuneisuuden tunnetta, järkyttävää väsymystä, painon nousua yms. Ajattelin ensin, että johtuisko tuosta lääkkeestä, mutta joulun jälkeen todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta. Kannattaa vaikka netistä kattoa sen oireita, ja jos tuntuu, että masentuneisuus jatkuu niin käydä lääkäriltä pyytämässä lähete verikokeisiin. Ei välttämättä tietenkään ole sitä, mutta on ainakin yksi vaihtoehto poissuljettu. :)

Azamunista ja haittavaikutuksista vielä, että itsellä alkuun oli pahoinvointia ja nyt etenkin solariumin jälkeen olen huomannut kovaa kutinaa, mitä ennen ei ole ollut.
 
"vieras"
Aloitin 6 pv. sitten AZAMUN 25 mg hoidon nousevilla annoksilla, päälle syön Prednisolon 2,5mg ylläpitoannoksena sidekudostaudin hoitoon. Vuosi sitten iski kyhmyruusu ja Sarkoidoosi sieltä asti oon kortisonia syönyt. Päähän ottaa noi lääkkeet, nyt kielletty auringon otto niin kuin viimekesänäkin ton kortisonin takia. Töissä oon vaikka ei jaksaisikaan, pidemmän aikaa ollut jo aika voimaton olo, mutta ei näköjään lääkäri pyytämättä sairaslomaa kirjoita, vaikka olotilastaan kertoo hänelle. Minua pelottaa oma vointini ja jaksamiseni ja kun tuntuu että tietääkähän lääkärikään mitä lääkkeitä määräilee.
 
kiitos kommentista!
[QUOTE="vieras";25924613]Aloitin 6 pv. sitten AZAMUN 25 mg hoidon nousevilla annoksilla, päälle syön Prednisolon 2,5mg ylläpitoannoksena sidekudostaudin hoitoon. Vuosi sitten iski kyhmyruusu ja Sarkoidoosi sieltä asti oon kortisonia syönyt. Päähän ottaa noi lääkkeet, nyt kielletty auringon otto niin kuin viimekesänäkin ton kortisonin takia. Töissä oon vaikka ei jaksaisikaan, pidemmän aikaa ollut jo aika voimaton olo, mutta ei näköjään lääkäri pyytämättä sairaslomaa kirjoita, vaikka olotilastaan kertoo hänelle. Minua pelottaa oma vointini ja jaksamiseni ja kun tuntuu että tietääkähän lääkärikään mitä lääkkeitä määräilee.[/QUOTE]

No eihän ne tiedä tarkalleen, kun lisätutkimuksia vaan tehdään, vaikka niihin täytyy juoda sellainen E-koocdail, ettei välttämättä hengisä selviä: luepa tuo:
http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humspc/9/10508539.pdf
 
"Tupuna"
olen sairastanut Ms:ää 26 vuotta . Sain15 vuotta Betaferon piikkejä. oli hyvä, mutta nyt tauti muutti muotoa janyt aloitan Azamun lääkettä, toivon että tulis kävelyyn puhtia.
 
"Kimmo"
Azamun melkein vei melkein min maksan, Metronidalisolit ei kanssa kaäynyt. Suuri vaihto; Kortisooneista parhaaseen eli Enticort. Vatsalääkkeet nyt (korvatttavi) Vi-Siblin oranssi. Tiettyjä vitamiineja (Lacto7, Elivo) päälle. On ollut ihanan rauhallinen vaihe.
 
"paula"
Kirjassa Aitoa ruokaa Mats-Eric Nilsson kirjoittaa sivulla 22 niitä syitä, mitkä mun mielestä ovat aivan selviä syitä myrkytysoireisiin, jotka ilmenevät suolisto- ym- tulehduksina, -verenvuotoina. Siihen se koisakin kuolee, jos asiaa tarkemmin selvittää.. Maissi itse tuottaa sen koisamyrkyn, jonka jäämää tietysti on siitä valmistetuissa tuotteissakin, mut luomumaississa niitä ei saa olla.

Tässä pätkä:

"Otataan esimerkiksi muunnettu maissitärkkelys, jota on tuhansissa tuoteselosteissa. Näin se valmistetaan tavallisimman menetelmän mukaan:

Tavalliseen maissitärkkelykseen sekoitetaan valtavissa tankeissa p r o p y l e e n i o k s i d i a - joka on maakaasusta, k l o o r i s t a ja l i p e ä s t ä tai s u o l a h a p o s t a valmistettu öljytuote - sekä fosforioksikloridia, joka on niin haihtuvaa ja reaktiivista nestettä, että sitä on käsiteltävä hyvin varoen. Tämä myös r i k k a r u o h o m y r k k y j e n valmistukseen käytettävä kemikaali reagoi hyvin voimakkasti veden kanssa, ja siitä muodostuu s u o l a h a p p o a ja fosforin oksideja samalla, kun maissin tärkkelysmolekyylejä muutetaan ja kloorataan. Jos muokattu tärkkelys lisäksi valkaistaan, mikä voi olla tarpeen, jos sitä käytetään eräiden elintarvikkeiden lisäkkeenä, sitä käsitellään esimerkiksi r i k k i h a p olla.
Prosessin tulos on nestemäinen aine, josta puhdistetaan valmistuksen jäämät. Se suihkutetaan valtaviin tankkeihin, jossa se kuivataan nopeasti jauheeksi, ja sitten se toimitetaan elintarviketeollisuudelle, jossa se päätyy Ninan hedelmäjogurttiin, salaatinkastikkeeseen ja kalavuokaan.

Muunnettu tärkkelys antaa teollisuusruoalle sen rakenteen ja kiinteyden, joka häviää, kun valmistajat jättävät pois kalliimmat ja hankalammin käsiteltävät raaka-aineet, kuten munan ja kerman. Jo kauan sitten on kuitenkin ymmärretty, että aitojen valmistusaineiden maun ja värin jäljitteleminen ei riitä. Lisäksi on jäljiteltävä eri keinoin sitä, mistä elintarviketeknologian kielellä käytetään nimitystä mouthfeel eli miltä ruoka tuntuu suussa. Muunnetulla tärkkelyksellä on suuri merkitys erityisesti monissa k e v y t t u o t t e i s s a, joista on poistettu suuri osa luontaisesta rasvasta."

Niin, siksi moni saa viljattomasta ruoasta hyvän avun, kun jää kaikki levitteet kokonaan pois. Oikeaa luomuvoita kannattaa käyttää, jos yhtään leipää syö. Leivässä olevat fytaatit tosin estävät raudan imeytymisen ruoasta, joten ei kannata syödä viljaa ollenkaan. Mantelijauhetta voi käyttää vohveleihin ja pannareihin, sekä paljon luomumunia. Ei kuitenkaan yhtään karrageenia sisältävää luomukermaa , eikä guaria niihin.
Lukekaa ihmeessä tuo kirja!
 

Yhteistyössä