heräsipä tuosta Syysyön ketjusta ihmettely..

  • Viestiketjun aloittaja urbaanilegenda
  • Ensimmäinen viesti
ja vieläkään ei vastattu... on se jännä, miten kysymykset sivuutetaan & jankataan kuin robotit jotain muuta.. kun minua tässä kiusaa nimenomaan se, että s.yö kertoi toimivansa kuten lapsuuskodistaan oppi, eikä ollut kuollut lapsena nälkään mutta omat lapset ilmeisesti kuolevat jos eivät saa ruokaa tunnin välein !
pitäisikö muka lapselle työmmtää väkisin ruokaa suuhun, pakkosyöttää ?
Kukaan ei siellä ehdottanut tunnin välein syömistä eikä pakkosyöttöä.

Mikä sinua ap vaivaa kun olet noin ärtsy?
 
HUHUH
ja vieläkään ei vastattu... on se jännä, miten kysymykset sivuutetaan & jankataan kuin robotit jotain muuta.. kun minua tässä kiusaa nimenomaan se, että s.yö kertoi toimivansa kuten lapsuuskodistaan oppi, eikä ollut kuollut lapsena nälkään mutta omat lapset ilmeisesti kuolevat jos eivät saa ruokaa tunnin välein !
pitäisikö muka lapselle työmmtää väkisin ruokaa suuhun, pakkosyöttää ?
Ootko sä ihan tosissas? Kuka tässä on pakkosyöttämisestä puhunut?
 
"vieras"
Ap:lla taitaa olla nyt oma lehmä ojassa. Aika kärkkäitä termejä tulee,kuten pakkosyöttö. Haetko sä nyt jotain hyväksyntää omalle toiminnallesi tällä? Miksi ihmeessä se on sulle niin iso asia että mitä muut ihmiset ajattelee jonkun syömisistä,älä lue sitä ketjua jos sua noin ottaa päähän kun ei se varmaan sua koske millään tavalla. Syötä sä omilles vaikka läjä paskaa kymmenen tunnin välein,I don´t care :)
 
urbaanilegenda
Ootko sä ihan tosissas? Kuka tässä on pakkosyöttämisestä puhunut?
tulee mieleen omat lapsuuskokemukset, joista puhuinkin Syysyön ketjussa.. koko ajan piti syödä, "säännölliset ruoka-ajat" , ja se oli ihan hirveää, kun ei ollut nälkä . juuri kun olit tuskalla saanut jonkin banaanin tai omenan tms välipalan alas, tuodaan keittoa nokan eteen kun olikin lounas tai päivällinen.. olin usein tutkittavana mahakipujen takia, itse tiedän nyt että kehitin ne. pitääkö lapselle tosiaan tuputtaa ruokaa kymmenen kertaa päivässä ?!
 
"vieras"
ja vieläkään ei vastattu... on se jännä, miten kysymykset sivuutetaan & jankataan kuin robotit jotain muuta.. kun minua tässä kiusaa nimenomaan se, että s.yö kertoi toimivansa kuten lapsuuskodistaan oppi, eikä ollut kuollut lapsena nälkään mutta omat lapset ilmeisesti kuolevat jos eivät saa ruokaa tunnin välein !
pitäisikö muka lapselle työmmtää väkisin ruokaa suuhun, pakkosyöttää ?
Ja sä et oo vieläkään vastannu yhteenkään mun kysymykseen siitä että mitä tuohon ketjuun sit ois pitäny vastata ja että toimiiko toi ruokailumalli nyt sun mielestä kun kerran ongelma on lapsen syömättömyys? Kokoajan vaan jankkaat tuosta loukkaantumisesta. Eikö saa olla erimieltä? Jos joku sanoo että sen mielestä lapsen kuuluu käydä pesulla vaan kerran viikossa ja on ihan ok syödä karkkia joka päivä,niin kai mä saan sanoa jos ajattelen toisin? Vai pitääkö miettiä että nyt se varmaan loukkaantuu ja peesailla vaan että juujuu,näin mäkin teen.
 
tulee mieleen omat lapsuuskokemukset, joista puhuinkin Syysyön ketjussa.. koko ajan piti syödä, "säännölliset ruoka-ajat" , ja se oli ihan hirveää, kun ei ollut nälkä . juuri kun olit tuskalla saanut jonkin banaanin tai omenan tms välipalan alas, tuodaan keittoa nokan eteen kun olikin lounas tai päivällinen.. olin usein tutkittavana mahakipujen takia, itse tiedän nyt että kehitin ne. pitääkö lapselle tosiaan tuputtaa ruokaa kymmenen kertaa päivässä ?!
Kymmenen kertaa päivässä? Suositus on viisi: aamupala, lounas, välipala, illallinen, iltapala.

Kukin tyylillään toki.
Syysyö pyysi neuvoja = väki yritti auttaa.
 
Yksss
tulee mieleen omat lapsuuskokemukset, joista puhuinkin Syysyön ketjussa.. koko ajan piti syödä, "säännölliset ruoka-ajat" , ja se oli ihan hirveää, kun ei ollut nälkä . juuri kun olit tuskalla saanut jonkin banaanin tai omenan tms välipalan alas, tuodaan keittoa nokan eteen kun olikin lounas tai päivällinen.. olin usein tutkittavana mahakipujen takia, itse tiedän nyt että kehitin ne. pitääkö lapselle tosiaan tuputtaa ruokaa kymmenen kertaa päivässä ?!
Kymmenen kertaa päivässä?

Sä teet omista lapsuudentraumoistasi nyt isoa mörköä tänne.

Säännölliset ruoka-ajat eivät tarkoita natsimaista pilkuntarkkaa ruokailua niinkuin tässä tunnut vihjaavan, tai sitä että on PAKKO SYÖDÄ lautanen tyhjäksi.

Jos olet noin kapeakatseinen niin ... en voi mitään.
 
urbaanilegenda
selvä, lopetetetaan tämä tähän. ja mitä Syysyön lapsiin tulee, tuskinpa nyt pääsevät nälkiintymään kun suomessa on toimiva neuvolajärjestelmä!
ja itselläni ei ole lapsia, eikä tule joten kukin syöttäköön mukulansa miten lystää
 
"vieras"
tulee mieleen omat lapsuuskokemukset, joista puhuinkin Syysyön ketjussa.. koko ajan piti syödä, "säännölliset ruoka-ajat" , ja se oli ihan hirveää, kun ei ollut nälkä . juuri kun olit tuskalla saanut jonkin banaanin tai omenan tms välipalan alas, tuodaan keittoa nokan eteen kun olikin lounas tai päivällinen.. olin usein tutkittavana mahakipujen takia, itse tiedän nyt että kehitin ne. pitääkö lapselle tosiaan tuputtaa ruokaa kymmenen kertaa päivässä ?!
Saanko arvata että sun on ollut pakko syödä aina kaikki mitä eteen laitetaan ja aikuinen on mätkässy sulle sen annoksen paljoo kyselemättä että paljonko syöt? Ihan yhtä päin persettä tuokin kuin se että närpitään murunen viiden tunnin välein. En ihmettele jos sulla on jonkinasteinen trauma,TUO on pakkosyöttöä. Ei se,että ateria on tarjolla viidesti päivässä ja siitä kukin syö sen verran kuin maistuu.
 
[QUOTE="vieras";25549541]Voihan se olla noinkin,en epäile :) Koen että elämä on mukavampaa ja helpompaa,kun asiat sujuvat omalla painollaan eikä joka päivä tarvitse miettiä ja stressata että miten tänään hoidetaan joku jokapäiväinen välttämätön asia.

Mua ei muiden syömiset ja syömättäjättämiset jaksa ihan hirveästi liikuttaa ja sekin on totta että tällä neljän lapsen ja kahden aikuisen porukalla napostelu ja epäsäännöllinen mässyttely olisi oiva tekijä luomaan kaaosta :)

Mäkkäriasiassa taas käytän sen verran tervettä järkeäni että pidemmän päälle mäkkärin safkat käy kukkarolle ja vyörärölle ja samalla kalori- ja euromäärällä saisi huomattavasti runsaamman kotiruoka-aterian. Joten myönnän että mäkkäri on pelottava paikka,kuvittele nyt kun kaikki rahat menee hampurilaisiin ja kaupan päälle saat vararenkaan vyötärölle ja pierasemalla kerran maha on taas tyhjä loppupäiväks :O Karmivaa. Satunnaista herkuttelua vastaan mulla ei ole mitään,sehän vaan piristää :)

Rytmi ja vakaus sekä ennalta-arvattavuus luo lapselle turvallisuudentunnetta ja ennen aikuisten kokemaa pelkoa ajattelisin ennemminkin sitä miltä lapsesta tuntuu jos oman elämän hallittavuus ja tietoisuus tulevista tapaahtumista on aikuisten hetken mielijohteen varassa. Toki heitäkin on,joille jokainen päivä on seikkailu,eikä koskaan tiedä mistä huomenna herää ja mistä rahansa kokoaa päivän ateriaa varten,mutta mulla on se käsitys että tuollainen jatkuva mukavuusalueen ulkopuolella eläminen käy pidemmän päälle stressaavaksi ja on huomattavasti ikävämpää lapsen kannalta kuin se säälittävä ja niin tylsän junttimainen puisto-ruoka-uni-rytmi jota valitettavan monet kasvatuksen ammattilaisetkin suosittelevat meille kynnysmattovanhemmille. Mutta hei,on hienoa että joku uskaltaa olla rohkea ja rikkoa rajoja.[/QUOTE]


No heitit hieman överiksi tuon. Lapsilla pitää olla tietyt rytmit jotka tuovat turvallisuuden tunteen, aina ne eivät ole kuitenkaan kaikilla samat. Sä heitit ton ihan toiseen ääripäähän, jolla ei ole mitään tekemistä enää turallisen vanhemmuuden kanssa. Mulla noi oli vain esimerkkejä mistä kaikki voi johtua, en alkanut sen enempää syyllistämään ketään.
Meillä ei ole ollut rytmejä kuin silloin kun lapset olivat pieniä, nekin olivat suuntaa antavia. Nyt ollaan vaan, ilman mitään kauheeta kellottamista ja se ei todellakaan tarkoita että herättäisiin missä sattuu ja muuta mitä mainitsit. Se on turvallista olemista, kiiretöntä. Syödään kun on nälkä, nukutaan päikkärit jos nukuttaa. Lähdetään kylään jos siltä tuntuu. Elämä on mahdollisuus olla sellainen juri kun haluaa. Luoda päivistä seikkailuja positiivisessa mielessä. Rakentaa maja, lukea hyvä kirja, nauraa putoukselle. Jos jotain haluan lapsilleni opettaa on nimenomaan se, että joskus on vain hyvä olla hetkessä, sulkea silmät, tuntea kaikki, ei juosta kellon perässä ja olla aina muualla. Tärkeintä on nyt, tässä ja nyt. Ja sen myös että kaikki on mahdollista jos vain haluaa, toisia ei voi tuomita, eikä muuttaa, mutta itseensä voi aina mennä. Pitää kysyä itseltää kerran viikossa mitä kuuluu? ja vastata siihen rehellisesti.....meni vähän nyt kyllä aiheen viereen, mutta siellä on mulle aina tilaa :)
 
Yksss
selvä, lopetetetaan tämä tähän. ja mitä Syysyön lapsiin tulee, tuskinpa nyt pääsevät nälkiintymään kun suomessa on toimiva neuvolajärjestelmä!
ja itselläni ei ole lapsia, eikä tule joten kukin syöttäköön mukulansa miten lystää
Ok....

Ja ei tässä muuten kukaan SyysYön lapsen nälkiintymistä pelännytkään.... että myös tämä lausahdus on vain ja ainoastaan omasta suustasi. Toivottavasti saat terapiaa niin pääset joskus yli näistä ravitsemustraumoistasi.
 
"mona"
ja vieläkään ei vastattu... on se jännä, miten kysymykset sivuutetaan & jankataan kuin robotit jotain muuta.. kun minua tässä kiusaa nimenomaan se, että s.yö kertoi toimivansa kuten lapsuuskodistaan oppi, eikä ollut kuollut lapsena nälkään mutta omat lapset ilmeisesti kuolevat jos eivät saa ruokaa tunnin välein !
pitäisikö muka lapselle työmmtää väkisin ruokaa suuhun, pakkosyöttää ?
Meniköhän sulla ohi ap:n aloitus? Siis oikeassa olit siinä että lapsi ei syönyt aamulla, mutta unohdit sen että lapsi oli nälkäinen klo12 eli ei tosiaankaan paastonnut. Tämän syysyö itse kertoi. Eli lounas ei varmasti olisi pakkosyöttöä jos lapsi on nälkäinen. Jos syysyön lapsuudessa opittu malli toimi hänen lapsuudenperheessään, niin se ei tarkoita että se toimisi syysön lapsella. Syysyö todennäköisesti söi aamuisin aamupalan, mutta jos syysyön lapsi ei syö aamupalaa, niin opittu malli ei toimi.

Mitä hyökkäystä se on jos ehdottaa muuta mallia tilanteessa missä ap:n keinot eivät riitä? Syysyö voi taas palata omaan ruokailumalliinsa jos lapsi alkaa syömään aamupalaa. Ja ihan vaan aavistelen ettei syysyö oikeasti muista söikö hän jotain 3vuotiaana puolenpäivän aikoihin vai ei.

Ei sitä valittua ruokarytmiä tarvi pitää koko loppuelämäänsä..Meilläkin vaihtelee lasten mukaan..
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Välillä meren ja maan;25549682:
No heitit hieman överiksi tuon. Lapsilla pitää olla tietyt rytmit jotka tuovat turvallisuuden tunteen, aina ne eivät ole kuitenkaan kaikilla samat. Sä heitit ton ihan toiseen ääripäähän, jolla ei ole mitään tekemistä enää turallisen vanhemmuuden kanssa. Mulla noi oli vain esimerkkejä mistä kaikki voi johtua, en alkanut sen enempää syyllistämään ketään.
Meillä ei ole ollut rytmejä kuin silloin kun lapset olivat pieniä, nekin olivat suuntaa antavia. Nyt ollaan vaan, ilman mitään kauheeta kellottamista ja se ei todellakaan tarkoita että herättäisiin missä sattuu ja muuta mitä mainitsit. Se on turvallista olemista, kiiretöntä. Syödään kun on nälkä, nukutaan päikkärit jos nukuttaa. Lähdetään kylään jos siltä tuntuu. Elämä on mahdollisuus olla sellainen juri kun haluaa. Luoda päivistä seikkailuja positiivisessa mielessä. Rakentaa maja, lukea hyvä kirja, nauraa putoukselle. Jos jotain haluan lapsilleni opettaa on nimenomaan se, että joskus on vain hyvä olla hetkessä, sulkea silmät, tuntea kaikki, ei juosta kellon perässä ja olla aina muualla. Tärkeintä on nyt, tässä ja nyt. Ja sen myös että kaikki on mahdollista jos vain haluaa, toisia ei voi tuomita, eikä muuttaa, mutta itseensä voi aina mennä. Pitää kysyä itseltää kerran viikossa mitä kuuluu? ja vastata siihen rehellisesti.....meni vähän nyt kyllä aiheen viereen, mutta siellä on mulle aina tilaa :)
Ja missähän kohtaa mä annoin ymmärtää että meillä kellon kanssa kytätään ja toimitaan sokeesti kuin robotit samalla tavalla aina? Sulkeeko noi sun mainitsemat asiat jotenkin pois sen että elämässä on kuitenkin myös jotain varmoja asioita,kuten se että ruoka on pöydässä ja saa riittävästi unta?

Kai nyt jokainen tervejärkinen ihminen tajuaa että arjessa saa ja pitää olla erilaisia muuttuvia elementtejä,mutta ei me kyllä koskaan olla kyläilty lapsen unien kustannuksella ihan vaan sen takia kun aikuisia huvittaa.

Majan voi rakentaa ja kirjaa voi lukea ja putoukselle voi nauraa ja mitä muita näitä nyt oli,ihan ilman että rytmit on päin persettä. Vai heittäydytäänkö teillä silmät kiinni elämisen riemuun ja paistetaan vaahtokarkkeja kolmelta yöllä pihanuotiolla vaikka aamulla on töissä palaveri ja lapsilla kuudelta herätys?

Eikö elämä voi sun mielestä oll muuten seikkailu kuin poikkemalla jatkuvasti totutusta? Jos lapsi on syönyt aamupalan kello kahdeksan,on hänellä nälkä ennen kahtatoista vaikka mä miten yrittäisin sulkea silmät ja heittäytyä elämänvirtaan ja ehdottaa syömisen tilalle vaikka majan rakennusta.
 
[QUOTE="vieras";25549744]Ja missähän kohtaa mä annoin ymmärtää että meillä kellon kanssa kytätään ja toimitaan sokeesti kuin robotit samalla tavalla aina? Sulkeeko noi sun mainitsemat asiat jotenkin pois sen että elämässä on kuitenkin myös jotain varmoja asioita,kuten se että ruoka on pöydässä ja saa riittävästi unta?

Kai nyt jokainen tervejärkinen ihminen tajuaa että arjessa saa ja pitää olla erilaisia muuttuvia elementtejä,mutta ei me kyllä koskaan olla kyläilty lapsen unien kustannuksella ihan vaan sen takia kun aikuisia huvittaa.

Majan voi rakentaa ja kirjaa voi lukea ja putoukselle voi nauraa ja mitä muita näitä nyt oli,ihan ilman että rytmit on päin persettä. Vai heittäydytäänkö teillä silmät kiinni elämisen riemuun ja paistetaan vaahtokarkkeja kolmelta yöllä pihanuotiolla vaikka aamulla on töissä palaveri ja lapsilla kuudelta herätys?

Eikö elämä voi sun mielestä oll muuten seikkailu kuin poikkemalla jatkuvasti totutusta? Jos lapsi on syönyt aamupalan kello kahdeksan,on hänellä nälkä ennen kahtatoista vaikka mä miten yrittäisin sulkea silmät ja heittäytyä elämänvirtaan ja ehdottaa syömisen tilalle vaikka majan rakennusta.[/QUOTE]

???? Sähän itse juuri puhuit siitä rytmien tärkeydestä, yritin tuoda toisen näkökulman siinä näköjään onnistumatta :) Siis ei todellakaan meillä ole tuollaista mitä kuvailet, apua. Me, mennään ihan kaheksalta arkena nukkumaan ja muutenkin tuollaisissa asioissa on ihan rytmit kellon kanssa, tosin niistä tietenkin lipsutaan tarpeen mukaan. Kyläilyllä tarkotin juurikin sitä, että jos koko perhe haluaa kyläillä, meillä on kuule sen ikäiset lapset, että voin käydä kahvilla ystävällä ihan yksinkin jos eivät mukaan halua lähteä :) Ruokaa meillä on tapana tehdä koko perhe yhdessä, anakin viikonloppuisin, se on sellaista yhteistä ajanvietettä.

Mistä sä nyt oikein suutuit?

Ehkä mun teksti oli hieman provosoivaa, vaikka en sitä sellaiseksi tarkoittanutkaan. Lähinnä hain sitä että ihmisillä on erilaisa tapoja ja joskus ja parhaassa tapauksessa he ovat ihan onnellisa omissaan, vaikka ne toisesta vaikuttaisivat ihan pöntöiltä. Mikään ei sulje mitään pois ja paras on kultainen keskitie.
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
[QUOTE="vieras";25549379]Vedetään hirteen? Mitä ihmettä?

Ja toiseksi, pitäisikö kaikkien palstalaiten tuntea kaikkien palstalaisten menneisyys? :O Siksi ei olisi saanut sanoa omaa mielipidettään, kun olisi pitänyt tietää, ettei sitä saa sanoa, koska toinen on ollut kiusattu joskus?[/QUOTE]


Minuakin kummastuttaa. miksi pitäisi tuntea nikkien menneisyys. Ko.ketjua en ole edes nähnyt.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Välillä meren ja maan;25549779:
???? Sähän itse juuri puhuit siitä rytmien tärkeydestä, yritin tuoda toisen näkökulman siinä näköjään onnistumatta :) Siis ei todellakaan meillä ole tuollaista mitä kuvailet, apua. Me, mennään ihan kaheksalta arkena nukkumaan ja muutenkin tuollaisissa asioissa on ihan rytmit kellon kanssa, tosin niistä tietenkin lipsutaan tarpeen mukaan. Kyläilyllä tarkotin juurikin sitä, että jos koko perhe haluaa kyläillä, meillä on kuule sen ikäiset lapset, että voin käydä kahvilla ystävällä ihan yksinkin jos eivät mukaan halua lähteä :) Ruokaa meillä on tapana tehdä koko perhe yhdessä, anakin viikonloppuisin, se on sellaista yhteistä ajanvietettä.

Mistä sä nyt oikein suutuit?

Ehkä mun teksti oli hieman provosoivaa, vaikka en sitä sellaiseksi tarkoittanutkaan. Lähinnä hain sitä että ihmisillä on erilaisa tapoja ja joskus ja parhaassa tapauksessa he ovat ihan onnellisa omissaan, vaikka ne toisesta vaikuttaisivat ihan pöntöiltä. Mikään ei sulje mitään pois ja paras on kultainen keskitie.
Mistä sä päättelit että mä suutuin? Ensin sä toteat että teillä ei olla mitään kellottajia ja sit heti perään että on teillä rytmit ihan kellon kanssa. Eli..? Lopputulos taitaa olla kuitenkin se että me tarkoitetaan melko samanlaisia asioita mutta tuodaan ne esiin eri tavoin. Noi sun mainitsemat asiat on ihan normaalia perhearkea ja ihan samalla tavalla muissakin perheissä tehdään yhdessä ruokaa ja ainakin toivon mukaan vanhemmat saavat poistua ulko-ovesta myös yksin. Sitä mä en nyt ymmärrä että miten ne liittyy tähän asiaan? Jos nyt puhutaan tuosta alkuperäisestä aiheesta niin kannatatko sä säännöllisiä aterioita vai et? Onko rytmi hyvä vai huono asia? Sun kanta muuttuu joka viestissä vähän erilaiseen suuntaan.
 
minusta on siltä käsittämätöntä, että vertauskuvallisesti vedetään hirteen ihminen joka on tehnyt joskus ketjun koulukiusatusta menneisyydestään.. varmasti Syysyöstä tuntuu, siltä kuin olisi taas koulussa
Oikeastiko kuvittelet/oletat että tuo olisi kaikilla tiedossa ja muistissa? Yhden nikin tekemä avaus koulukiusaamisesta menneisyydessä.

Ja toisekseen, eikö saa olla eri mieltä sellaisen kanssa jota on joskus aikoinaan koulukiusattu?

(ei, en mitenkään räkyttänyt ko. ketjussa, ihmetyttää vaan tämä perustelu)
 
[QUOTE="vieras";25549906]Mistä sä päättelit että mä suutuin? Ensin sä toteat että teillä ei olla mitään kellottajia ja sit heti perään että on teillä rytmit ihan kellon kanssa. Eli..? Lopputulos taitaa olla kuitenkin se että me tarkoitetaan melko samanlaisia asioita mutta tuodaan ne esiin eri tavoin. Noi sun mainitsemat asiat on ihan normaalia perhearkea ja ihan samalla tavalla muissakin perheissä tehdään yhdessä ruokaa ja ainakin toivon mukaan vanhemmat saavat poistua ulko-ovesta myös yksin. Sitä mä en nyt ymmärrä että miten ne liittyy tähän asiaan? Jos nyt puhutaan tuosta alkuperäisestä aiheesta niin kannatatko sä säännöllisiä aterioita vai et? Onko rytmi hyvä vai huono asia? Sun kanta muuttuu joka viestissä vähän erilaiseen suuntaan.[/QUOTE]

Sä ehkä luet ne asiat vain mitkä haluat lukea ja ymmärtää. Tarkoitin, että rytmejä on erilaisia ja meillä ne ovat sellaisia kuin ovat ja ei olla kellontarkkoja. Arkena mennään nukkumaan samoihin aikoihin aina, mutta sekään ei niinkään ole kellosta kiinni vaan siitä, että meitä vain väsyttää aina samaan aikaan :D Tottakai lapsiperheessä on pakko joitai asioita hoitaa kellon mukaan koska sehän nyt vain on mahdotonta käydä jotain omaa aikaansa. Mä en ihan ekassakaan viestissä sanonut, että ihan täysin hillumista on tämä elämä kuitenkaan. Toisekseen yleensä aina kun asioista keskustellaan tulee siihen lisää elementtejä joita ei ihan ensimäisiin viesteihin ole laittanut. Siksi se on keskustelua. Puhuin myös että viikonloppuisin on kellotonta, en puhunut normaalista arjesta. Puhuin vain vapaasta joka meilläl on hieman erilaista ehkä kun monessa muussa perheessä.

Ja mun kanta on koko ajan pysynyt samana, niinkuin nytkin. En kannata kellontarkkoja ruokailuja, kuin en myöskään kellontarkkoja rytmejä. kannatan rytmejä joissa koko perhe viihtyy ja jotka ovat koko perheelle sopivia. Ne voivat olla erilaiset kun naapurilla ja se ei haittaa.
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Välillä meren ja maan;25549936:
Sä ehkä luet ne asiat vain mitkä haluat lukea ja ymmärtää. Tarkoitin, että rytmejä on erilaisia ja meillä ne ovat sellaisia kuin ovat ja ei olla kellontarkkoja. Arkena mennään nukkumaan samoihin aikoihin aina, mutta sekään ei niinkään ole kellosta kiinni vaan siitä, että meitä vain väsyttää aina samaan aikaan :D Tottakai lapsiperheessä on pakko joitai asioita hoitaa kellon mukaan koska sehän nyt vain on mahdotonta käydä jotain omaa aikaansa. Mä en ihan ekassakaan viestissä sanonut, että ihan täysin hillumista on tämä elämä kuitenkaan. Toisekseen yleensä aina kun asioista keskustellaan tulee siihen lisää elementtejä joita ei ihan ensimäisiin viesteihin ole laittanut. Siksi se on keskustelua. Puhuin myös että viikonloppuisin on kellotonta, en puhunut normaalista arjesta. Puhuin vain vapaasta joka meilläl on hieman erilaista ehkä kun monessa muussa perheessä.
Sitä sä et maininnut missään vaiheessa että puhuit vain vapaapäivistä :) Sen takia sun juttuja on hieman vaikea kommentoida,kun joka kerta nousee esiin joku uusi juttu jota et ole aiemmin tuonut esille. Ahaa,selvä,eli siis sä puhuitkin viikolopuista ja vapaapäivistä. Ja mäkään en tietääkseni ole missään vaiheessa sanonut että päivien on mentävä just minuutin tarkkuudella,joten en todellakaan tiedä että mistä sä olet sen repäissyt. Ja tuo että teitä väsyttää aina samaan aikaan,sehän vain kertoo siitä että olette omaksuneet tietyn rytmin ;)
 
[QUOTE="vieras";25549968]Sitä sä et maininnut missään vaiheessa että puhuit vain vapaapäivistä :) Sen takia sun juttuja on hieman vaikea kommentoida,kun joka kerta nousee esiin joku uusi juttu jota et ole aiemmin tuonut esille. Ahaa,selvä,eli siis sä puhuitkin viikolopuista ja vapaapäivistä. Ja mäkään en tietääkseni ole missään vaiheessa sanonut että päivien on mentävä just minuutin tarkkuudella,joten en todellakaan tiedä että mistä sä olet sen repäissyt. Ja tuo että teitä väsyttää aina samaan aikaan,sehän vain kertoo siitä että olette omaksuneet tietyn rytmin ;)[/QUOTE]

No yhtälailla kun et ymmärtänyt mun juttuja en mäkään sun. Koska ensimäisessä viestissä annoit ymmärtää kuinka se ylsä ja säännöllinen elämä vain on lapselle hyväksi ja dissasit lähes kaiken mitä olin yrittänyt sanoa.

Arki o arki ja pakkohan sitä on töissä käydä ja kouluissa, mutta ei meillä kyllä sitten kotona enää mitään säännöllisyyttä olekkaan syödään 17-19 ja sillä siisti vaikka muut ärsyyntyisivät siitä kuinka.
 
"vieras"
Mun mielestä on turha vetää hernettä nessuun jos jotain palstalta tiedustelee. Kaikkea ei tartte kirjaimellisesti ottaa ja usein niissä vastauksissa on paljon hyviä ideoita, joita voi kokeilla käytännössä. Jos ei kestä palautetta, niin sitten on parempi kysellä vaikka neuvolasta vinkkiä.
 

Yhteistyössä