Mä oon mennyt töihin, kun lapset ovat olleet n. vuoden ikäisiä. Silti olen nähnyt kaikkien kolmen ensiaskeleet. 2 nuorinta kävelivät, kun olivat 10 kk ikäisiä. Esikoinen vanhempana, mutta silti otti ekat askeleet turvallisessa paikassa kotona.Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti..;25548011:Minun mielestä aivan totta varsinkin tuo kohta että" työ ei maailmasta lopu ja oravanpyörään pääsee takaisin jos haluaa" Kyllä se sit harmittaa, kun lapset aina päiväkodissa ja pian huomaat, että ne on jo isoja, mutta itse et ole kerennyt niitäm hoitaa ja kasvattaa Kuka lapsen opettaa esim. kuivaksi, kun lapsi vauvasta päiväkodissa? todennäköisesti päiväkodin hoitotädit..tai et välttämättä näe lapsesi ensi askelia.
Ei ole tarkoitus mitenkenkään "syyllistää" kun eihän kaikki voi olla kotona jos haluaiskin tai pää ei kaikilla äideillä kestä, mutta itsestä on ihanaa olla lasten kanssa kotona
No joo mulla ei ole 300 neliön omakotitaloa, omakotitalo kylläkin, etelän matkoja tehdään kerta vuoteen, mutta nekin vain lentoja lämpimään, asumisesta ei siellä tartte maksaa, ei omaa autoa. Mutta silti en voisi jäädä kotiin missään tapauksessa kun lapset on yli 3-vuotiaita. Tuo on ainoastaan mahdollista, jos on hyväpalkkainen mies, joka tuo rahaa taloon, yksinhuoltajalle aika mahdoton yhtälö, ei sitä nyt viitsi työttömäksikään jättäytyä, kun on kuitenkin ihan hyvä työpaikka olemassa, vaikkakaan ei mikään huippupalkkainen.Jos tyytyy vähään, voi helposti hoitaa lapsensa kotona. Eli ei tarvitse olla 300 neliön okt:a, ei hienoa autoa, ei etelänmatkoja. Kotiruokaa helpolla ja edullisesti ja muutenkin elää tarkan markan mukaisesti. Elämä voi olla elämisen arvoista ilman luksustakin, se on ihan itsestä kiinni. Olen mieluummin arvokas ja hyvä kotiäiti, mutta köyhä kuin rikas, pintaliitoinen uraäiti, jolla ei ole aikaa nähdä lapsiensa kasvavan :/
luuletko että ihmisillä pääsääntöisesti on kolmensadan neliön omakotitalot ja hienot autot?Jos tyytyy vähään, voi helposti hoitaa lapsensa kotona. Eli ei tarvitse olla 300 neliön okt:a, ei hienoa autoa, ei etelänmatkoja. Kotiruokaa helpolla ja edullisesti ja muutenkin elää tarkan markan mukaisesti. Elämä voi olla elämisen arvoista ilman luksustakin, se on ihan itsestä kiinni. Olen mieluummin arvokas ja hyvä kotiäiti, mutta köyhä kuin rikas, pintaliitoinen uraäiti, jolla ei ole aikaa nähdä lapsiensa kasvavan :/
Ihmettelen tätä kotiäitien tapaa nostaa omaksi ansiokseen lastensa persoonallisuuden, aivan kuin lapset olisivat äitinsä jatke eivätkä täysin omia persoonia omine luonteenpiirteineen, temperamentteineen ja oppimiskykyineen. Olen itsekin ollut kotiäitinä osan lapsistani kohdalla, mutta en tunnista tätä ajattelutapaa enkä ole törmännyt siihen kuin netissä ja vanhempien naisten kohdalla.Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti/työäiti;25547938:Itse olen yhdistänyt myös koti- että työäitiyden ja voin sanoa, että tasapainoisempia lapsia saa hakea. Tässä asiassa saan kehua itseäni ja nostaa jalustalle. Hankalaa tämä välillä on, mutta kaiken uurastuksen arvoista. On ihanaa huomata miten sosiaalisia, avoimia ja älykkäitä lapseni ovat. Kun vertaan heitä esim. levottomiin, keskittymiskyvyttömiin päiväkodissa oleviin ikätovereihinsa niin ero on todella selvä! En tuomitse ketään, mutta toki SAAN ja AION kehua omaa kotiäitiyttäni, koska teen sen eteen kovasti töitä. Ja toki tarhalapsistakin löytyy poikkeuksia, mutta yleisesti ottaen tarhalaiset ovat kovaäänisiä, levottomia, nukkuvat huonosti, itkuisia, sairastavat paljon ja he eivät pysty keskittymään pitkäksi aikaa tekemisiinsä.