Omat "vapaapäivät" töistä

  • Viestiketjun aloittaja "Harmaavarpunen"
  • Ensimmäinen viesti
"Harmaavarpunen"
En kehtaa tätä omalla nikillä, kun täällä voi olla tuttuja, mut tunnustaako joku tekevänsä samoin kuin mä?

Eli mä useinkin varaan esim. kampaajalle ajan ihan tarkoituksella päiväaikaan ja sit kyseisenä aamuna soitan pomolle ja sanon olevani sairas tai et laps kipee. Sit vietän hemmottelupäivää...

Mä en tiedä miks teen tätä, mut tätä on tapahtunut nyt n. vuoden ajan. Jotenkin siitä vapaa-ajasta nauttii jännityksineen enmmän kuin ihan oikeesta vapaasta, kun tietää, et nyt pitäis olla töissä, mut ei ookkaan.

Muilla tällaista?
 
esimiehesi
Tätä olen aavistellutkin. Kun palaat työhön, pyydän sinulta tästä lähin todistuksen jokaisesta päivästä ja myös lapsen sairaudesta. Ja kun jäät kiinni, saat varotuksen ja sitten seuraavasta kerrasta potkut. Näin se menee.
 
"aapee"
No on melko pieni firma, mut ei mun satunnaiset poissaolot vaikuta muiden työmääriin eikä mitään. Et tuskin toi nyt firmaa tappiolle vie. Sitäpaitsi meillä ei todellakaan oo mitään työsuhde-etuja toisin ku monilla kavereilla isoissa firmoissa, ni menköön tää sit vaiks sen piikkiin... :D
En mä usko et noista poissaoloista tulee varsinaisesti lisäkustannuksia firmalle, koska mä kyl hoidan rästiin jääneet työni itse myöhemmin. Sama kai koska ne tekee.
 
"just"
[QUOTE="aapee";25540139]No on melko pieni firma, mut ei mun satunnaiset poissaolot vaikuta muiden työmääriin eikä mitään. Et tuskin toi nyt firmaa tappiolle vie. Sitäpaitsi meillä ei todellakaan oo mitään työsuhde-etuja toisin ku monilla kavereilla isoissa firmoissa, ni menköön tää sit vaiks sen piikkiin... :D
En mä usko et noista poissaoloista tulee varsinaisesti lisäkustannuksia firmalle, koska mä kyl hoidan rästiin jääneet työni itse myöhemmin. Sama kai koska ne tekee.[/QUOTE]

Niin mutta olisit tehokkaampi jos tekisit työsi ajallaan, etkä tahallasi venyttäsi niitä eteenpäin. Meneehän työaikaa hukkaan. Vai teetkö rästityöt sitten vapaa-ajallasi? Ja onhan se firmalle miiinusta kun joutuu maksamaan sinulle tyhjästä.
 
"vieras"
En viitti alkaa huudella ap:ta provoksi, kyllä tuommosta varmaan tapahtuukin.
Mua ärsyttää itseni kun ei luonto anna periksi soittaa töihin että olen sairaana jos on esim. flunssainen olo muttei kuumetta, moni muu kun jää kotiin potemaan. Täysi oikeushan mulla siihen olisi. Toisaalta, korkeaa työmoraalia varmasti arvostetaan, ainakin haluan uskoa niin.

Ja lopuksi vielä, onhan se raivostuttavaa kun työkavereista löytyy niitäkin joita ei juuri töissä näe, on niin helppo väittää lapsen olevan kipeänä jos ei kehtaa muka aina itse olla. Sitten kuitenkin kuskataan lapsi hoitoon ja vietetään sitä omaa aikaa...
 
mietin vaan
Sitkö sä meet seuraavana päivänä kiltisti töihin tukka värjättynä ja laitettuna? Mulla ois ainakin järkyttävä pelko perseessä koko ajan et joku työkaveri tai asiakas mut sieltä kampaajalta bongais, jos kehtaisin tollasta lusmuilemista harrastaa.
 
Luukku
Mä pidän ekstrasairauspäivän kaksi kertaa vuodessa. Muuten olen poissa vain jos on oikein kunnolla kuumetta, mitä tapahtuu ehkä joka toinen vuosi. Keskimäärin olen noin kolme päivää poissa vuoden aikana töistä. Enkä pode huonoa omatuntoa, meillä on sellaista väkeä, joka on joka kuukausi lasten sairauksien tai omien vuoksi poissa.
 
"yökkö"
[QUOTE="vieras";25540295]En viitti alkaa huudella ap:ta provoksi, kyllä tuommosta varmaan tapahtuukin.
Mua ärsyttää itseni kun ei luonto anna periksi soittaa töihin että olen sairaana jos on esim. flunssainen olo muttei kuumetta, moni muu kun jää kotiin potemaan. Täysi oikeushan mulla siihen olisi. Toisaalta, korkeaa työmoraalia varmasti arvostetaan, ainakin haluan uskoa niin.

Juuri näin!! Nytkin täällä yökköilen hitonmoisessa nuhassa ja olo on tosi paska...mutta kun ei ole kuumetta niin töihin tulin:/
 
"vieras"
En minäkään pystyisi moisesta nauttimaan. En ole koskaan pystynyt valehtelemaan. Ahdistava olo tulee ihan pienestä valheestakin, joka ei ketään vahingoita eikä haittaa.
 
"aaaa"
No jos sä kerran kampaajalla käyt, vaikka oot ilmoittanut olevasi sairas, niin aika tyhmä saat olla jos kuvittelet ettei kukaan ole tajunnut mitä oikeasti teet. Tuossa on vaan se puoli, että porukka luulee sun olevan hurvittelemassa silloinkin kun olet oikeasti sairas. Olet idiootti.
 
"vieras"
En kyllä pidä mitään omia vapaita töistä, vaan olen sitten poissa kun tarve oikeasti on. Mikä on melkoisen harvoin, en mä ole oikein koskaan kipeä. Enkä silloinkaan pode mitään huonoa omatuntoa, ei kipeänä voi töihin mennä eikä siitä mitään kirkkaampaa kruunua tai ansiomerkkiä saa. Eikä se mistään korkeasta työmoraalista kerro, vaan siitä, että ko. ihminen on hieman yksinkertainen kun menee flunssassa tartuttamaan muita.
 
"vieras"
Valitettavasti tällaista tekevä ihminen on moraaliton. Ja kun näinkin räikeästi asian tekee niin herää kysymys missä muussa kohtaa mennään siitä missä aita on matalin. Esimerkki ihmisestä johon EI VO LUOTTAA.

Mä en koskaan, missään tilanteessa tahtoisi ap:ta kaverikseni.
 
Joskus kyllä nuorempana, jos oli joku oikea meno, eikä kukaan suostunut vaihtamaan vuoroa, niin oli sitten pakko olla vaan "mahataudissa". Mutta en nyt ihan kampaajakäynnin takia olisi moista tehnyt...
 
Juurikin sunkaltaisten ihmisten takia meille tuli töihin uusi sääntö, että pitää toimittaa jo ekasta päivästä lääkärintodistus, enne sai olla kolme omalla ilmoituksella.

Siis aivan mahtavaa mennä oksentavan lapsen kanssa päivystykseen kun pitää saada se paperi...että kiitosta vain. Yksi mokaa ja koko työyhteisö kärsii, jotenkin kyllä tuntuu, että kaltaisiasi helmiä on joukossa aina enemmänkin.
 

Yhteistyössä