Itkin tänään matkalla kotiin.

  • Viestiketjun aloittaja Syvälle sydämeen sattuu
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Syvälle sydämeen sattuu;25538053:
Just tuota mäkin tarkoitin.
Joku kirjoitti että on mun omassa vallassani kohtaanko niitä inhottavia ihmisiä. Mutta ei se ole. Ei niitä pääse pakoon minnekään. Aina jossain työpaikassa on niitä. Aina jossain ihmisjoukossa on niitä. Ja media on täynnä niitä.
Ei pääsekään. Ehkä kaiken tuon takia mulla tekeekin mieli ottaa äkkilähtö johonki kaukaseen maahan ja koittaa unohtaa kaikki negailu, johon täällä törmää.
 
"hiphei"
Osasit kauniisti pukea sanoihin sen, mitä tunnen itse monesti.
Jätän suosiolla lukematta tietyt uutiset koska tuntuu että etten kestä enää sitä tuskaa.
Voisin itsekkin olla monella tapaa parempi ihminen, tehdä enemmän muiden hyvinvoinnin eteen asioita.
Jollain tapaa tunnen olevani tekopyhä juuri sen vuoksi.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25537701]Olet selvästi ns. taiteilijasielu, joka elää pää puoliksi pilvissä ja uskoo oikeasti omiin kuvitelmiinsa. Hmm.. mielenkiintoista. Juuri tästä sinun ajattelutavastasi oli jossain naistenlehdessä vasta analyysi. :) Että sinunlaisia, erinlaisia ihmisiä on varmasti muitakin, pää hieman pilvissä niin että muutkaan ihmiset eivät välttämättä koe yhteyttä teidänlaisiinne. Muita ihmisiä stressaa teidänlaisten saamattomuus arkiaskareissa ja se alinomainen hätä ja voivottelu ja uneksiminen... Mutta missä on tulos? ;)[/QUOTE]

En ole saamaton arkiaskareissa, en hätäile, voivottele. No, joskus uneksin, se on tervettä ja kuuluu elämään. Kyllä muakin järkyttää ihmisten ilkeys ja miten puhutaan toisista pahaa.
 
ymmärtäjä
Minäkin koin ennen valtavaa "maailmantuskaa", joka helpotti onneksi iän myötä. Nyt, äidiksi tultuani, pala tulee kurkkuun aina, kun ajattelen lapsiin kohdistuvia kamaluuksia. Tämä on saanut minut muuttamaan mieltäni esimerkiksi homoparien adoptio-oikeuteen liittyen.

Joskus on parempi vain olla ajattelematta liikaa, sillä tavalla nykymaailmassa pärjää ihan hyvin.
 
joo tiiän
ymmärrän täysin ap:n tuntoja.
vaan heti kateus nostaa lukijoissa päätään, ja sehän on yksi ihmisiä kovettava asia. Kysytään, millä oikeudella tulet solvaamaan tänne just mua ja luuletkos olevasi parempikin. Kuitenkin jos kukaan ei saa luulla olevansa mua parempi, niin sehän tarkoittaa että mun täytyy saada luulla olevani kaikista paras? plus että kaikki mitä maailmassa kirjoitetaan, on suunnattu nimenomaan minua vastaan?

mutta en halua kateellisiakaan potkia. haluaisin, että kaikki miettisivät muutaman minuutin joka päivä, mitä on tullut tehtyä väärin ja miten voisi petrata. että elettäisiin kuin uskovaisten pitäisi vaikkei ollakaan. ja suhtauduttaisiin ymmärryksellä muidenkin tuskaan.
 
ssssssssss
Ihmiset ovat aivan itse tämän saaneet aikaan. No lähdetäänpä taas tästä kliseisestä äänestämisestä liikkkeelle ; äänestäpä esim. Kokoomusta kaupunkien valtuustoihin, presidentiksi, kansanedustajiksi, mitkä ovat heidän ajamansa arvot? Kilpailutusta, ihmisten epätasa-arvoisuutta ihannoivia aatteita, hyvinvointivaltio ja mitä se sitten olikaan ja kenen mielipide "Nallenko". Ihmiset ovat petoja, lihansyöjiä. Nyt on ihanteena sosiaalinen puhelias kiipijä, katsopa työnhakuilmoituksia. Se, joka osaa eniten pitää itsestään narsistisesti ääntä on paras työntekijä/ihminen yhteiskunnalle. Mitä nämä Tosi-TV-ohjelmat kertovat yhteiskunnasta. No jaa.. tässä on vaan pärjättävä, heikot eivät nykyajassa pärjää. Ehkäpä pehmeämmät arvot tulevat enemmän esille, siihen menee tod.näk. vielä aikaa....
 
"äiti"
[QUOTE="vieras";25537825]Ap. tiedän tunteen...
Toivottavasti löydät Jumalan rakkauden, koska siinä meidät kaikki on tarkoitettu elämään.
Ja lopulta hyvä voittaa.[/QUOTE]

Samaa toivon sinulle sydämestäni.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kaunishäntäinen orava;25538559:
Mun maailmani ainaki on ihan jokaisen paikka. Tuollaset lauseet, oli ne tarkotettuja tai ei, vaan vahvistaa halua hymyillä enemmän.
Itse olen vahva, ja rämpinyt ylös vaikka mistä. Olen myös suorasanainen, eikä suuni vaan pysy kiinni, jos näen epäoikeudenmukaisuutta tms. Mutta olen joutunut seuraamaan monenujon, ja aremman ihmisen taivaltamista. Ja se on valitettavasti huomattavasti vaikeampaa, koska he eivät osaa puolustaa itseään.

Vahvojen silmille ei uskalleta pomppia, mutta näiden arkojen kyllä
 
Ihmiset ovat aivan itse tämän saaneet aikaan. No lähdetäänpä taas tästä kliseisestä äänestämisestä liikkkeelle ; äänestäpä esim. Kokoomusta kaupunkien valtuustoihin, presidentiksi, kansanedustajiksi, mitkä ovat heidän ajamansa arvot? Kilpailutusta, ihmisten epätasa-arvoisuutta ihannoivia aatteita, hyvinvointivaltio ja mitä se sitten olikaan ja kenen mielipide "Nallenko". Ihmiset ovat petoja, lihansyöjiä. Nyt on ihanteena sosiaalinen puhelias kiipijä, katsopa työnhakuilmoituksia. Se, joka osaa eniten pitää itsestään narsistisesti ääntä on paras työntekijä/ihminen yhteiskunnalle. Mitä nämä Tosi-TV-ohjelmat kertovat yhteiskunnasta. No jaa.. tässä on vaan pärjättävä, heikot eivät nykyajassa pärjää. Ehkäpä pehmeämmät arvot tulevat enemmän esille, siihen menee tod.näk. vielä aikaa....

Olipa siellä pressana kumpi tahansa, eivät he silti ihmeisiin pysty, vaan jokaisella yksilöllä on oma vastuu, kuinka suhtautuu lähipiiriin, ja niihin ihmisiin' keiden kanssa aikaansa viettää
 
"vieras"
ajatelin itkiessäni tommi läntisen laulua , syvälle sydämeen sattuu. Kiusamista voi olla henkistäkin ei sen aian tarvii olla hakkaamista.

Muta mä oon aikuinne kyllä mä sen kestän.
Voi sua. :hug: Arvostan sua, olen aina arvostanut. Kunnioitan tapaasi olla oma itsesi tiukassakin paikassa. En ikinä lähtis ruokapöydästä pois, me juteltais, kunnes molemmat ovat syöneet. Pidä pintasi. Perkeleen kiusaajat.
 
Itse olen vahva, ja rämpinyt ylös vaikka mistä. Olen myös suorasanainen, eikä suuni vaan pysy kiinni, jos näen epäoikeudenmukaisuutta tms. Mutta olen joutunut seuraamaan monenujon, ja aremman ihmisen taivaltamista. Ja se on valitettavasti huomattavasti vaikeampaa, koska he eivät osaa puolustaa itseään.

Vahvojen silmille ei uskalleta pomppia, mutta näiden arkojen kyllä
Oletko itse koskaan pomppinut kenenkään silmille, ja jos niin miksi? Oletko pomppiessasi tiennyt, onko kyseessä vahva vai arka kohde?

Nimim. sivusta seuranneena
 
mä itki koulussa, aikuinen ihminen. arvatkaa hävettikö

myös aikuisella on tarve kuulua porukkaan.
myös aikuiselle tulee paha mieli jos yhtäkkiä jätetän porukan ulkopuolelle, aikusestakin tuntuu pahalta jos on kuin ilmaa.

Olkoonkin vaan kyse koulukavereista,. Ei trvitse kenenkään ystäv olla, mutta edes huomenta olisi jao paljon. Myös se loukkaa kun lähdetän ruokapöydästä aiemmin, kun varmasti tietää että toine haluaa jutella.
Jos heillä on menoa? Mulla on usein niin, että ruokatunnilla pitää ehtiä syömisen lisäksi kirjastoon tai kauppaan...ei siinä jouda istumaan vaikka joku haluaisikin jutella. Sanon sen toki enkä vaan nouse ja lähde.
Joskus on myös ollut tilanteita, että oma stressitaso on korkea, ja pää ei niinsanotusti kestä tiettyjä luokkakavereita. Silloin poistun toisaalle, ettei tule päänsärkyä tai tilannetta jossa tulisi sanottua ikävästi.

Sitä en ymmärrä, ettei voi edes huomenta tai moi sanoa kun luokkakaveri tulee vastaan. Ei se voi olla liikaa vaadittu. Sehän on ihan peruskäytöstapohin kuuluvaa.

On totta, että myös aikuisella on tarve kuulua porukkaan. Onko sun koulukaverit paljon sua nuorempia? Ehkä elämä opettaa heitä vielä sen suhteen, että ystävä ei tarvitse olla, mutta toista pitää silti kohdella kuin ihmistä, ja toimeen pitää tulla jos yhdessä opiskellaan tai työtä tehdään. Yritähän jaksaa!
 
mä itki koulussa, aikuinen ihminen. arvatkaa hävettikö

myös aikuisella on tarve kuulua porukkaan.
myös aikuiselle tulee paha mieli jos yhtäkkiä jätetän porukan ulkopuolelle, aikusestakin tuntuu pahalta jos on kuin ilmaa.

Olkoonkin vaan kyse koulukavereista,. Ei trvitse kenenkään ystäv olla, mutta edes huomenta olisi jao paljon. Myös se loukkaa kun lähdetän ruokapöydästä aiemmin, kun varmasti tietää että toine haluaa jutella.
No, hyvää yötä sinulle Rollolainen kuitenkin! :hug:
 
mä itki koulussa, aikuinen ihminen. arvatkaa hävettikö

myös aikuisella on tarve kuulua porukkaan.
myös aikuiselle tulee paha mieli jos yhtäkkiä jätetän porukan ulkopuolelle, aikusestakin tuntuu pahalta jos on kuin ilmaa.

Olkoonkin vaan kyse koulukavereista,. Ei trvitse kenenkään ystäv olla, mutta edes huomenta olisi jao paljon. Myös se loukkaa kun lähdetän ruokapöydästä aiemmin, kun varmasti tietää että toine haluaa jutella.

Kuulostaa todella ikävältä :| ja aikuiset osaavat olla ilkeitä, ja ajattelemattomia :hug:
 
en muista nimmariani
Itse olen vahva, ja rämpinyt ylös vaikka mistä. Olen myös suorasanainen, eikä suuni vaan pysy kiinni, jos näen epäoikeudenmukaisuutta tms. Mutta olen joutunut seuraamaan monenujon, ja aremman ihmisen taivaltamista. Ja se on valitettavasti huomattavasti vaikeampaa, koska he eivät osaa puolustaa itseään.

Vahvojen silmille ei uskalleta pomppia, mutta näiden arkojen kyllä
Mulla olis semmoinen unelma, että aina useammat ihmiset aikuisena kykenisivät pistämään jarrua kiusaamiselle.

Ja että yleisesti muutettaisiin asenteita siihen suuntaan, että herkemmilläkin on oikeus olla olemassa. Ja meillä jotka jaksamme puolustaa heitä, on tärkeä tehtävä.

Monet hyvät asiat maailmassa ovat herkkien ja helposti tallottavien ihmisten aikaansaannosta. Herkimmät oivaltavat asioita, joihin tehokkaampi hiihtäjä ei hetkeksikään pysähdy.

Monet kamalat asiat maailmassa ovat rikottujen herkkien ihmisten sokean kostonhimon tuotetta. Monet kovat ihmiset olivat aiemmin herkkiä.
 
  • Tykkää
Reactions: Cherry Maua

Yhteistyössä