Lapset huostaanotettiin putkaan joutuimisen takia..kiva kokemus=(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja seäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja MIRKAMÖRKÖ;25533544:
ja just tämmöstä tapahtuu myös lohjalla,lapsia viedään ja putkaan aikuiset jos ei käräjille mene.aivan kauheeta että tämmöstä sallitaan tapahtua.ei mulle mutta ystävälle.

käräjille mennään silloin kun sienllä aika on. Ei se ole vaan mikään vitsi! Kyllähän sen jokainen tietää, että jos käräjäoikeuden määräystä ei noudata niin putkareissu tulee. Jopa minä tiedän sen, vaikka en poliisin kanssa ole tekemisissä ollutkaan.

Mullakin on yh. EIkä ole mitään sosiaalisia ongelmia meilläkään ja hyvin tullaana muutenki lasten isän kanssa juttuun.
Vaan isä kun on puolet vuodesta ulkomailla eikä näinollen voisi allekirjottaa kaikenmaailman lupalappuja millon mihinkin asiaan liittyen mihin tarvitaan molempien allekirjotusta jne...Ihan siks.

Vaikka sulla olis haku päällä petoksen takia niin poliisit ei vaivaudu hakemaan sua kotoota vaan asia hoidetaan swuraavan kerran kun olet poliisien kanssa tekemisissä

En jaksa alkaa inttämään tätä asiaa.syyttäjälle asia oli mennyt koska me emme pääseet sopimukseen ja tämä jätkä ilmeisesti oletti että maksan heti kun hän vain käy laitoksella sanomassa tuosta.eipä mennyt kuten hän tahtoi.
ja kyllä minua kuuli puhelimessa syyttäjä,tuomari ja ketä siellä nyt olikaan paikalla toisessa päässä.
puhelu oli kaijuttimen kautta ja vieressäni kaksi poliisia.
video kuvalla tämä olisi tehty jos siellä toisessa päässä olisi toiminut video vehkeet mutta joku muutto menossa niin ne ei toiminut.
eli kaijuttimien kautta he kuulivat puheeni ja minä kuulin heidän.

ja poliisit vaivaudu hakemaan kotoota?¨
no kylläpä he tulivat kesken ruuanlaitoin ja soiteltiin sitä asiaa siinä ja jouduttiin odottamaan 20 kilsan päästä niitä sosnaisia jotka olivat soittaneet jo ennen tänne tuloa,eli ihme juttu sekin!luetaan että olen yh niin miksi soitetaa sos toimistolle ja pyydetään lastenhoitajia paikalle järjestämään :O
mies ehti ajamaan tuon matkan tänne ennenkuin minut laitettiin maijaan ja vietiin.sain kerätä henk koht tavaroita mukaan,laitaa ruuan lapsille loppuun ja sosnaisilla kesti yli puolituntia tulla kanssa ja tuli joku perhetyöntekijä heidän mukanaan jonka hoivaan lapset lähtivät ensin ja siitä sinne perheeseen joka ottaa lapsia lyhyellä varoajalla. poliisi kun sanoi ettei tiedä kauan minua pitää ja heillä ei ollut mitään käsitystä summasta tai asiasta heillä oli vain määräys että minut kiinni oikeuteen saapumatta jättämisestä.
asia kun selvisi he alkoivat soitella sinne käräjäjuttuun heti että saako videonkautta asiaa hoidettua ja jouduin putkaan odottamaan että tuomari ehti soitella heille takaisin miten toimia.muuten minut olisi tuupattu lentokoneeseen ja helsinkiin siitä kuljetuksella sinne määränpäähän missä oikeus istui.

en ymmärrä mitä te intätte vastaan jos te ette ole tuollaista kokenut :O
soittakaa helvetti poliisilaitoksillenne ja kysykää että jos määrätään hakemaan istuntoon niin jättävätkö hakematta?

big bang kyllä minäkin tiedän että istuntoihin mentävä,sinullehan ei koskaan tapahdu mitään virheitä elämässä.
elämä on mitä on,se että taistellut surun kanssa äitin kuoleman johdosta saanut unohtamaan tuon tärkeän asian mutta eipä sitä voi miksikään enää muuttaa.puolivuotta sitten kuoli veli niin kai tässä kestämistä on tunteiden kanssa ollut koko perheellä,isällä,siskoilla ja minulla,lapsenlapsilla.

ja tuota miksi isälle ei lapsia lähdetään sossun kanssa puimaan eteenpäin,asianajajan mukaan mitään perusteita ei ollut vedota kun ei ole huoltaja!eihän lapset sitten kaiken järjen mukaan saisi tavata isäänsä tapaamis sopimuksen mukaan ollenkaan :O

ja tuo oli viimeinen teksti mitä kommentoin,saatte pitää provona.
asia menee kuitenkin eteenpäin ja sossut eivät pääse vähällä,ja tuolla joku kirjoitti että sossua parjataan..en oikeastaan parjaa mutta ihmettelen suureksi miksi isä/muu suku ei saa lapsia katsoa sen aikaa kun asiat hoituvat minun kohdalla kuntoon ja istunto läpi käyty.
mutta elämä on kummaa,selvityksiä selvityksiä se sossu saa tehdä toiminnastaan

hyvää kevään odotusta ja mie katoan ruuanlaittoon ja ulos.tämä asia käsitelty minun kohdaltani jotta olkaa uskomatta miten tahdotte,ei ole minulta mistään pois!

Alkuperäinen kirjoittaja seäiti;25533416:
kylläpä minut haettiin!
asia hoidettiin puhelimen kautta koska olisin joutúnut matkustamaan lentokoneella helsinkiin saakka yhteiskunnan varoilla!

Mun kaverin ukko haettiin putkaan juuriki samasta syystä, POLIISIT VEI HÄNET PIRKANMAALTA KEMIIN!!! ei lentokoneella, vaan POLIISIAUTOLLA.

Kyseessä oli pahoinpitely.

[QUOTE="vieras";25533453]Se on jännä, että sossujen mustamaalaaminen ei vaan lopu. Uskomatonta sontaa![/QUOTE]

Sontaa on korviesi välissä. Tallaista sossun mielivaltaa harjoitetaan Suomessa joka päivä.

Muu voi pitää pauikkansa. Se, että kyse olisi yhdestä 23 euron huutonet-kaupasta ei kyllä pidä paikkaansa. Taitaa jotakin hiukan "unohtua".

Kuulostaa toi munkin mielestä oudolta, mutta eikö toi kuitenkin ihan mahdollista ole? Kun ei kai sillä summalla mitään väliä ole, jos ei sopuun päästä ja toinen haastaa oikeuteen, niin eikö sinne oikeuteen ole pakko mennä ja sillä siisti? Oli summa tai asia mikä tahansa.

Ihana, ap tekee tälläisen aloituksen jonka varmasti tietää kirvoittavan tekstiä ja sitten toteaa että ei ala enempää selittelemään ja häipyy ketjusta marttyyrina :)

Muu voi pitää pauikkansa. Se, että kyse olisi yhdestä 23 euron huutonet-kaupasta ei kyllä pidä paikkaansa. Taitaa jotakin hiukan "unohtua".

Kyllä se voi aivan hyvin pitää paikkansa. Summalla ei ole merkitystä. Kas kun eivät tuominneet ap:tä linnaan vaikka ei ollut tehnyt mitään. Sen sijaan jos joku ajaa kännissä suojatiellä ihmisen kuoliaaksi, silitellään päätä ja päästetään ehdollisella.

Yksi asia joka tässä jutussa mietityttää on se, että miksi ihmeessä poliisi on vienyt tämän jutun syyttäjälle ja miksi syyttäjä on nostanut syytteen, vaikka mitään todisteita rikoksesta ei ole. Päin vastoin, todisteet osoittavat syyttömyyttä.

[QUOTE="vieras";25534815]Kyllä se voi aivan hyvin pitää paikkansa. Summalla ei ole merkitystä. Kas kun eivät tuominneet ap:tä linnaan vaikka ei ollut tehnyt mitään. Sen sijaan jos joku ajaa kännissä suojatiellä ihmisen kuoliaaksi, silitellään päätä ja päästetään ehdollisella.

Yksi asia joka tässä jutussa mietityttää on se, että miksi ihmeessä poliisi on vienyt tämän jutun syyttäjälle ja miksi syyttäjä on nostanut syytteen, vaikka mitään todisteita rikoksesta ei ole. Päin vastoin, todisteet osoittavat syyttömyyttä.[/QUOTE]

pakko vielä kommentoida.
Se poika tai siis mies hän 19 vuotias on jo,sopotti poliiseille ihan ihme asiaa menetyksistään jne.kirjalliseen käsittelyyn hän ei suostunut joten asian päätti syyttäjä että se menee eteenpäin.Se epäilys on minulla ja asianajajalla että halusi pojalle jotain sanktiota tästä "pissitä" ihmisiä touhustaan.ja maksujahan pojalle rapsahti kulut yms kaikki.
Kaijutin puhelin kautta sitten puitiin asiat ja syyttäjä totesi ettei ole näyttöä minun huijaneen ja posti ei koskaan pakettia löytänyt+tämän ostajan palautteet muilta myyjiltä tälle tullut lukemaan,niistä kävi ilmi että vaatinut hyvityksiä,pakettia hukkun kumman usein..

ja joku joka laitoit että teen aloituksen ja katoan,miksi minä alan inttämään tille vastaan tässä asiassa mikä on tapahtunut?
ei se muuta sitä miksikään vaikka jankaatte että ei voi olla ja minä voin vain todeta että näin kävi ja asia on ja pysyy.

[QUOTE="...";25534842]en usko että pitää ollenkaan paikkaansa koska lentokoneella häntä ei olisi lennätetty, vaan viety poliisiautolla joko helsingin putkaan odottaan oikeudenkäyntiä TAI suoraan oikeuteen.[/QUOTE]

kommentoin vielä tähän.
eli asemalla kyseltiin onko sairauksia tai muita lentokoneeseen ei päästettäviä seikkoja minulla.
yhteiskuljetus lähti täältä klo 13 ja me olimme vielä täällä minun asunnolla puoli 13 aikaan eli siihen en olisi ehtinyt.
täältä matkaa helsinkiin on 700 kilometriä joten he sanoivat että lentokone helsinkiin ja siitä kuljetus sinne missä se oikeus istui.

yhteiskuljetuksesta sanoi että olisi ollut matkalla vaihtoja toisiin kuljetuksiin.
tämä lentokone juttu olisi tapahtunut jos istunto olisi jouduttu pitämään että tuo puhelun kautta ei olisi käynyt tuomarille,auto kuljetuksella en olisi ehtinyt sinne mitenkään.
jos se olisi mennyt parin päivän päähän olisin mennyt autokuljetuksella.

Jos tämä olisi totta, niin tuskinpa olisi koskaan käräjille asti mennyt.

Petoksen uhri menee poliisille tekemään rikosilmoituksen. Poliisi EHKÄ suorittaa esitutkinnan, jolloin kaikkia osallisia kuullaan. Kun esitutkinta päättyy, poliisi harkitsee asian viemistä syyttäjälle syyteharkintaan.
Sitten syyttäjä tekee päätöksensä. Eikä se sitä todellakaan tee 23 euron vuoksi!!! Kukaan tervejärkinen ihminen ei päästä tilannetta noin pitkälle!!!! Ei tuommoisen summan takia!
Ja ensimmäisessä haasteessa mainitaan 400 euron uhkasakosta, jotta vastaaja saapuisi paikalle. Ketään ei laiteta vielä hakuun. Vasta sitten, jos näyttää siltä, ettei vastaaja meinaa saapua paikalle seuraavaankaan istuntoon, laitetaan virkavalta noutamaan.