Paljonko ikäeroa suhteessa on liikaa?

  • Viestiketjun aloittaja Kaulin
  • Ensimmäinen viesti
"AMa"
Minä olen nyt 27 ja mies 41. Ikäeron suhteen ei ainakaan vielä ole ollut mitään ongelmaa. Ja uskon, että jostakin muusta asiasta tulee ennemmin kynnyskysymys kuin ikäerosta, jos joskus erotaan. 2 vuotta nyt on oltu yhdessä..
 
esanahka
Se nyt oli vain yksi esimerkki. Joku voi tuntea vetoa vain vaaleatukkaisiin ja joku taas vain samanikäisiin tai vanhempiin tai nuorempiin miehiin. Makuja on niin monia.
Haista ny vajukki, paska.

"Minusta on vaikea kuvitella, että ottaisin kovasti eri-ikäisen puolison, ei se mahdotonta ole, mutta vaikea siis kuvitella. En silti voi sanoa, ettei koskaan noin pääsisi tapahtumaan. Se on vähän sama asia kuin joku sanoo pitävänsä vaikka vaaleatukkaisista ja ottaakin sitten tummatukkaisen puolison jne."


Hiusten värin voi aina muuttaa. Iälleen mitään voi. Vittu, että olet typerä.
 
Haista ny vajukki, paska.

"Minusta on vaikea kuvitella, että ottaisin kovasti eri-ikäisen puolison, ei se mahdotonta ole, mutta vaikea siis kuvitella. En silti voi sanoa, ettei koskaan noin pääsisi tapahtumaan. Se on vähän sama asia kuin joku sanoo pitävänsä vaikka vaaleatukkaisista ja ottaakin sitten tummatukkaisen puolison jne."


Hiusten värin voi aina muuttaa. Iälleen mitään voi. Vittu, että olet typerä.
Itse en henkilökohtaisesti pidä hiuksiaan värjäävistä miehistä. En ymmärrä miten se nyt muita häiritsee jos en voisi kuvitella itselleni reilusti vanhempaa tai nuorempaa miestä. Ei siitä nyt suuttua tarvitse.
 
"vieras"
Kaikilla on ja pitää ollakin "rajoituksia ja vaatimuksia".
Jäin vain mieetimään mahdollisen suhteen syvyyttä ja aitoutta, jos ne vaatimukset ja rajoitukset koskevat pintaa eikä sisältöä.
Usein ne vaatimukset ja rajoitukset taitavat koskea ensin pintaa ja sen jälkeen vasta lähdetään katsomaan sitä sisältöä. Joillain saattaa olla esteenä ikä eli esimerkiksi baarissa ei lähde edes juttusille 20 vuotta vanhemman miehen kanssa. Sitten on tietysti asia erikseen, jos katsoo pelkästään pintaa ja haluaa vain hyvännäköisen puolison sisällöstä välittämättä...
 
ewqwret
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;25523022:
Niin kauan, kun toinen osapuoli ei ole esim 14v ja toinen 48v, niin ihan sama mulle.
Miksi se haittaisi sinua, jos vaikka 14v poika seurustelisi 48 v opettajansa kanssa? Olisiko heidän rakkautensa sinulta pois?
 
Oma ikäerokriteerini on max +3 vuotta. Nuorempaa en halua, koska olen itse melko nuori, joten 3 vuotta itseäni nuorempi olisi vielä alaikäinen ja vaikea kuvitella, että olisimme samassa elämäntilanteessa tai että sen ikäinen mies haluaisi perheen. Olen tyytyväinen nykyiseeni, meillä on 2 vuotta ikäeroa.
 
20 vuotta olisi jo ihan liikaa. Siis mulle henkilökohtaisesti. Kymmenen vuotta taas ei ole paljon mitään. Kai se rajaviiva sinne jonnekin niiden välisiin vesiin sitten pitäisi piirtää.

Muiden suhteet taas ei voisi vähempää kiinnostaa jos kuitenkin ihan aikuisista ihmisistä on kyse eikä muullakaan tavoin ketään käytetä hyväksi. Jos Sauli ja Jenni on onnellisia yhdessä, se on lähtökohtaisesti vain hyvä asia.
 
"vieras"
Aira Samulin ja miehensä. Eikös heillä ole n. 20 vuotta ikäeroa ja vielä "väärinpäin". Ovat tietääkseni olleet ihan onnellisesti naimisissa ja kauan. Voi hyvinkin toimia eli mä en lähtisi ikärajoja määrittelemään. Kaikki ei ole samanlaisia ja halua samaa. Mun mielestäni rakkaudella ei ole rajoja.
 
[QUOTE="vieras";25525184]Aira Samulin ja miehensä. Eikös heillä ole n. 20 vuotta ikäeroa ja vielä "väärinpäin". Ovat tietääkseni olleet ihan onnellisesti naimisissa ja kauan. Voi hyvinkin toimia eli mä en lähtisi ikärajoja määrittelemään. Kaikki ei ole samanlaisia ja halua samaa. Mun mielestäni rakkaudella ei ole rajoja.[/QUOTE]

Aira on 19 vuotta vanhempi kuin Ekku Peltomäki, mutta ovat jo eronneet useampi vuosi sitten.
 
liika on liikaa
Mua kyllä oksettaa kun serkkuni vaihtoi sukkana nuorimmaisen lapsen isän 45v.mieheen niin ja serkullani ikää 26v...Samoin oli tämä mies juuri lopettamassa etäsuhdettaan ja joku ihmeen laastarisuhde heillä,mutta oksettaa kyllä :( ja käy surku lapsia,heti meni esittelemään uuden miehen heille :(
 
"vieras"
Ei kai sitä heti vieraalta ihmiseltä ikää kysytä eikä sitä, värjääkö hän hiuksiaan??? Sitten kun on jo rakastunut, pitäisikö suhde loettaa ikäeron tai värjettyjen hiusten takia?
 
"maikki"
Itse olen ollut suhteessa 10 vuotta vanhemman miehen kanssa, ongelmia ei ollut eikä ikäero tuntunut kummastakaan pahalta kun oli niin paljon mukavia yhteisiä asioita. Myöhemmin olen ollut ihastunut 20 vuotta vanhempaan mieheen, vastakaikua en saanut ja luulisin että nuoruuteni takia.

Minua ei ikäerot häiritse jos molemmat osapuolet välittää toisistaan eikä ole kyseessä pedofiliaa.
 

Yhteistyössä