Ruokakuvaketju

"vieras"
KAIKKIEN joulupöydät näyttää uskomattoman herkullisilta. :)
Keittis näyttää ruokkineen koko suvun+naapurit+ satunnaisia ohikulkijoita kadulta, näin ruokamäärästä päätellen.. :D

Keittiönoita
[QUOTE="vieras";25298570]KAIKKIEN joulupöydät näyttää uskomattoman herkullisilta. :)
Keittis näyttää ruokkineen koko suvun+naapurit+ satunnaisia ohikulkijoita kadulta, näin ruokamäärästä päätellen.. :D[/QUOTE]
Kutakuinkin :D Noh, tuossa on sapuskat viiteen kahden hengen talouteen joulun pyhiksi. Ei sentään riitä naapureille tai ohikulkijoille, mutta sukulaisilta edellytettiin omien muovirasioiden mukaan tuomista.

Keittiönoita
[QUOTE="vieras";25298528]voi kun olisi päässyt keittiönoidan joulupöytään. ehdottomasti houkuttelevin! :)[/QUOTE]
Ens vuonna huikkaat tarpeeksi ajoissa. Mun ruokapöytääni saa mahdutettua vielä kaksi lisätuolia :)

Hei keittis! Mun oli pakko näyttää äidilleni nä kuvat. hyvä ettei se pyörtyny. mut mitä sulla oli tänä vuonna niisä crus... (no se vaikee sana) jutuis sisällä?

Äiti jäi vaan miettii missä sä säilöt niitä, mutta siihen tulikin selvitys jo yllä...

Keittiönoita
Hei keittis! Mun oli pakko näyttää äidilleni nä kuvat. hyvä ettei se pyörtyny. mut mitä sulla oli tänä vuonna niisä crus... (no se vaikee sana) jutuis sisällä?

Äiti jäi vaan miettii missä sä säilöt niitä, mutta siihen tulikin selvitys jo yllä...
Mulla oli niisä crustadeissa aurinkokuivatuista tomaateista tehtyä tahnaa sekä savuporotahnaa. Sitten mulla oli samaan tapaan ruisleivästä puolikuun muotoisella piparkakkumuotilla leikattuja leipäpaloja, joiden päällä oli kylmäsavulohitahnaa. Ja sellaisia pieniä keksejä..mitäs ne nyt onkaan...crostineja, joiden päällä oli curryllä ja adjikalla (= mausteseos, jossa on chiliä, valkosipulia, tillinsiemeniä, korianteria ja suolaa) maustettua kanatahnaa.

• Tykkää
Reactions: DuskyLeDoux

Pekoni-tomaattileipiä. Paahdettu ja voideltu leipä, välissä jäävuorisalaatia, pekonia, tomaattia ja hampurilaiskastiketta.

Tehtiin englantilainen ateria mitä siskoni syö usein Englannissa.

Yorkshire puddingseja, ranskalaisia, jauhelihapihvi ja kastiketta. Sekä voileipä jonka välissä on ranskalaisia perunoita. Hirveä hiilari-rasvapommi.

Turkilmas
Jouluaaton aamiainen:

Mun ja miehen "lemmenloman" (eli lapset oli yön pois kotoa) jälkeinen aamiainen:

Uusi kokeilu: ruokana basmatiriisibroiskukookoskermahässäkkää ja pannulla paistettua naanleipää. Ei ehkä houkuttelevan näköistä, mutta hyvää oli :)

• Tykkää
Reactions: CandleLight
[QUOTE="vieras";25499241]onpa onnettoman vähän täytettä mummen tortilloissa. meillä ruukaataan laittaa niin että hyvä kun rullalle saa[/QUOTE]

Muksujen on niin vaikea syödä sellaisia.
Aikuiset toki voivat halutessaan "ylitäyttääkin".
:)

Yhteistyössä