Azamun, joutuuko kukaan syömään?

taudin ylläpitoa?
Alkuperäinen kirjoittaja myy:
Asacolia?
Asacol ei oo solunsalpaaja, mulla menee sitäkin päivittäin vähintään 2x800mg ihan ylläpitolääkkeenä.[/quote]

Mut azamunin teho voi mennä jopa tupakansavuun tai johonkin lääkkeeseen, kuten tuohon asacoliin! Azamunin kanssa ei sasi syödä mitään lääkkeitä - varmaan olet joksus tuoteselosteen lukenut?

Mut jos se elinkautislääkitys-asacol todellakin pitää vaivaa yllä ja estää paranemisen?
http://www.crohnjacolitis.fi/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1266177896


 
ole hyvä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mies syö, crohnin tautiin. Ei sen kummepia, enemmän siinä sivussa syötävät kortisonit kiusaa :(
ne kortisonit kyllä pitäs jättää pois heti kun verenvuoto lakkaa mut paljon hitaammin, mitä ohjeessa sanotaan...

Oletko lukenut vanhaa ketjua:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1470253,100

 
CU
Oma tarinani colitis ulcerosan kanssa on lyheysti seuraava. Vuonna 2002 uloste veresti ja vatsa oli tosi kipeä, wc:n jälkeen olo parani hetkellisesti ja päivässä wc-käyntejä riitti. Tähystyksen tulos oli selvä, täysi valtainen CU koko paksusuolessa. Alkuun lääkityksenä 4x400mg Asacol. Oireet helpottivat hetkellisesti mutta uusiutuivat melko pian. Niiden hillitsemiseksi Asacol nostettiin 8x400mg ja kortisoni tuli kuvioihin. Asacolista en ole huomannut merkittävimpiä oireita mutta kortisoni on ilkeä minulle. Särkyä ja huonoa oloa paljon. Kortisonikuureja olen joutunut ottamaan tasaisesti noin kerran vuodessa vaikka Azamun tuli myös pian käyttöön ensimmäisen kortisonikuurin jälkeen. Eli vakituinen lääkitykseni on tällä hetkellä Asacol 8x400mg/pvä ja Azamun 175mg/pvä. Lääkärini välttää kortisonia mahd. pitkään kohdallani. Vakilääkityksellä on menty nyt noin 5-6 vuotta ja huomattavin sivuoire on aurinkoherkkyys ja viimeisen vuoden aikana ilmestyneet syylät käsiin. Lähivuosina tulee perheen lisäys kyseeseen ja onkohan sperman tutkiminen tarpeen/tarpeellista?
 
oosa
Alkuperäinen kirjoittaja vieras vm.89:
sairastan itsekin vaskuliittia ja olen syönyt azamunia pari vuotta, lisänä prednisolon...
nyt on lääkäri ehdotellut josko siirryttäisiin vahvempaan solusalpaajaan että pääsisi kortisonin lopettamaan taas vähäksi aikaa...blaah! tietääkö kukaan onko esim. tästä trexan nimisestä myrkystä millaisia haittavaikutuksia?? sitä vaan miettii että pääseeköhän tästä pelosta ja lääkkeen syönnistä koskaan eroon... ei elämä saisi tällaista olla.....
Mulla menee viellä juhannukseen syklofosmidi ja predisolon
Tarkotus olis vaihtaa tuohon Azamuun lääkkeeseen ja kortisooni alkais joka toinen päivä heinäkuulla menemään.
 
lääkkeetön, yhä terve
Itselläni ollut Azamun lääkkeenä vuodesta 1998 chronin tautiin. Minulle ei ole koskaan aiheuttanut mitn oireita. Esikoinen syntyi 2008 ja lääkitys oli myös minulla tuolloin menoillaan ja mitn vaikutusta ei ainakaan ilmennyt ja lapsi on täysin terve.
Siis ei mitään muuta lääkettä??????????

Monelle muulla määrätään ihan liikaa lääkkeitä, vai mitä muuta tästä voi päätellä? Solusalpaajaahan se azamun on ja käytetään aina kun elimistö alkaa hylkiä vieraita aineksia, kuten siirtomunuaista jne. Onhan tuo paljon halvempaa ainakin, uin joku Humira?
Vanhempi juttu täällä:
Petelle
 
pete66
Sairastuin colitis ulserosaan,kun lopetin tupakoinnin 15.10.2004,aluksi käytin nikotiinipillereitä,ja kun olin käyttänyt niitä n.2kk lopettamisen jälkeen,tuli mieleen,että en minä enää näitä tarvitse.Suoli alkoi vuotamaan verta,aina vaan useammin,ja kumman pakottava tarve käydä vessassa todella useasti,no menin sitten työpaikkalääkärille,eräänä iltana,ja oli hyvä tuuri,kun lääkäri sattui olemaan sisätautilääkäri,jolle kerroin tupakoinnin lopettamisesta,hän teki lähetteen tähystykseen,tähystyksessä todettiin keskivaikea cu.3 vuotta käytin lääkkeitä:acacol,prenisolon,ja vihoviimeisenä azamun,joka sai minut aloittamaan tupakoinnin uudelleen,vai miltä tuntuu,ennen töihin lähtöä 3 kertaa ripulilla,ja juuri kun olet saanut työvaatteet päälle niin, taas vessaan,ja n. tunnin välein vessassa.Tämä riitti minulle,ja aloitin uudelleen tupakoimaan,ja kas eipä tarvitse ravata vessassa.Ibd oppaassakin lukee,että cu.hun ei ole parantavaa lääkettä.Poltan nykyisin n.5kpl lisäaineetonta tupakkaa päivässä,ja jos tähän kuolen,niin antaa palaa vaan.
 
äideille ja isille
Alkuperäinen kirjoittaja huolestunut äiti;16724154:
tyttäreni syö azamun lääkettä colitis ultserosaan sekä myös asacolia ja kortisonia mielestäni psyyke on ihan muuttunut .Hän on mielestäni masentunut ja en tiedä mitä tehdä .
Äitinä juuri voit tehdä paljonkin. Kukaan muu ei oikeastaan mahdamitään, jos äiti ei halua lukea syitä oireisiin, katsos vaikka nuo tuolla:
GMO - karppaus.info :: keskustelufoorumi
 
äideille ja isille
Alkuperäinen kirjoittaja huolestunut äiti;16724154:
tyttäreni syö azamun lääkettä colitis ultserosaan sekä myös asacolia ja kortisonia mielestäni psyyke on ihan muuttunut .Hän on mielestäni masentunut ja en tiedä mitä tehdä .
äitinä juuri voit tehdä paljonkin, luepa tuolta:
pikkuhoo+
ttp://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=10&t=50531&p=1139262&sid=2f8bf7e1bea91446bd9fff2d63400d11#p1139262
 
sterolituotantoa liikaa?
Sairastuin colitis ulserosaan,kun lopetin tupakoinnin 15.10.2004,aluksi käytin nikotiinipillereitä,ja kun olin käyttänyt niitä n.2kk lopettamisen jälkeen,tuli mieleen,että en minä enää näitä tarvitse.Suoli alkoi vuotamaan verta,aina vaan useammin,

....3 vuotta käytin lääkkeitä:acacol,prenisolon,ja vihoviimeisenä azamun,joka sai minut aloittamaan tupakoinnin uudelleen,,ja kas eipä tarvitse ravata vessassa.Ibd oppaassakin lukee,että cu.hun ei ole parantavaa lääkettä.Poltan nykyisin n.5kpl lisäaineetonta tupakkaa päivässä,ja jos tähän kuolen,niin antaa palaa vaan.
Tupakkaanhan on jo vuosikausia sitten lisätty ominaisuuksia, jotka lisäävät sterolituotantoa, siis muuntogeenistä on ollut myynnissä jo kauan sitten, kun sehän ei ole syötävää, ei ole tarvinnut pykäliäkään!

Mut moni tosiaan joutuu käyttämään solusalpaajia siksi, että elimistöön tulee liikaa vieraita aineita, joita se sitten alkaa hylkiä. Oli se vieras sitten munuainen tai jokin muu tuntematon, sama lääke sopii mut azamunin kanssa ei sais käyttää mitään muita valmisteita, koska se teho menee usein jo siihen tupakointiin tai johonkin muuhun vierasaineeseen.

Tuolla lisää luettavaa:
pikkuhoo+
Syömmekö me GM-rehuilla kasvatettua ruokaa? - karppaus.info :: keskustelufoorumi
 
helpoin keino
ON ruokavalio! Kaikki vlijat pois ja alkuun myös riisi, peruna sekä muut tärkkelyspitoiset ruoat. Tukihoitona akupunktioa/vyöhyketerapia yms, niin voi jo heitellä lääkepurkkeja roskiin.
 
Vaihtoehtoiset hoitomuodot
ON ruokavalio! Kaikki vlijat pois ja alkuun myös riisi, peruna sekä muut tärkkelyspitoiset ruoat. Tukihoitona akupunktioa/vyöhyketerapia yms, niin voi jo heitellä lääkepurkkeja roskiin.
Oletko noudattanut kenties SCD-dieettiä? Ja vaikuttaako akupunktio ja vyöhyketerapia sinulla? Kenellä käyt? Itse syön SCD:n mukaan ja suoli on rauhallisempi (CU:a siis sairastan viime syksystä lähtien) , mutta ei täysin. Akupunktiota ja homeopatiaa olen myös kokeillut, ei merkittävää hyötyä. En haluaisi aloittaa Azamunia (jota lääkärini nyt seuraavaksi suosittelee), joten vaihtoehtoiset/luonnonmukaiset hoitomuodot kiinnostavat!
 
"Maiksu"
Mulla todettu colitis ulcerosa ja chronin tauti 1997. Olin silloin 19. Kahden vuoden välein kolonoskopia, suoli aktiivitilassa aiemmin noin kolmen vuoden välein. Eli vähällä oon päässy. Asacolia on ollu siitä asti 400mg 2x2. Aina ennen tulehduksen sattuessa Prednisolonia 20mg/vrk ja siitä pudotus 5mg viikossa. Nyt on kolmatta kertaa vuoden sisällä. Ensin tehos kortisoni 40mg/vko ja siitä 5mg/vko alaspäin, koko ajan Asacolia 400mg, 2x2. Toinen tulehdus helpottui kun Asacol nostettiin 2x3 ja kortisonia 60mg/vko siitä 5mg/vko alaspäin.. Lääkärini sanoi, että jos kolmannen kerran tulehdus vuoden sisään, ni sit otetaan Asacolin ja Prednisolonin lisäks Azamun käyttöön. Nyt kolmas kerta, aloitettiin kortisoni 40mg/vko, Asacol normi 400mg 2x3, labrakokeet tehty ja odotellaan lääkärin soittoa, et mitä niistä ilmenee ja että aloitetaanko Azamun vai yritetäänkö vielä ilman.. Mun pitäis aloittaa uudet verenpainelääkkeetkin, mut en just nyt uskalla, ennenku tarkistan, voiks niit ottaa ton Azamunin kans....
 
Behcet
Vajaan vuoden söin Trexania ja Prednisolonia Behcetin tautiin nyt Trexan vaihdettiin Azamun lääkkeeseen kun ei Trexan tehonnut toivotulla tavalla. Ei minulla ole ollut muuta haittavaikutusta kun joskus iskee vaan masennus päälle ja ei huvita mikään. Vuosi sitten todettiin vaskuliitti jonka lääkäri totesi Behcetin taudiksi. Aftoja oli suussa parin vuoden ajan jatkuvasti ja elämä alkoi olla yhtä helvettiä niiden kanssa. Tietoa ei vaan taudista ole kovin paljon olemassa.
 
tärkeää
Alkuperäinen kirjoittaja päivä kerrallaan;16725075:
Hiilarit minimiin ja anna lapsen nukkua aina kun nukuttaa! Sä voit tosiaan tehdä paljon, koska lapsi ei voi itse vielä ostaa ruokaansa. Aloita ensin vaikka pikkupyöryköistä:
luomulihapullia tietysti
Muuntogeeniset ainekset selvästikin obvat syynä noihin vaivoihin. Kaikki maissi ja soija pois, siitä tehdyt ainekset tietysti kans. Ja paljon luonnollista rasvaa joka päivä! Mut ei kasviöljyä, jos ei ole luomu, sillä siinä voi olla just maissiöljyä ja soijaöljyä:-(

Varokaa sitä UNICAT- oraalisuspensiota, jos joku aikoo juottaa ennen magneettikuvausta! Siinä on mm ksantaanikumia (pilaantuneen salaatin limasta tehtyä lisäainetta) ja karrageenia E407, joka aiheuttaa tulehduksia. Onpa crohnikot saaneet siitä myrkytyksiäkin!

Lue kirja "Petoksen siemenet" ensitilassa!
 
ei GMO-aineksia sairaille
Muuntogeenisiä aineksia on myös lääkkeissä. Jos voit valita, ota aina sellainen missä ei ole maltodekstriiniä eikä maissitärkkelystä eikä missään tapauksessa kapselinkuoriaineksena karrageenia. Sillä saadaan koe-eläimillekin tulehdus ja monia muita vaivoja!

http://www.crohnjacolitis.fi/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1272112235/35#35
 
GMO sairastuttaa
Muuntogeenisiä aineksia on myös lääkkeissä. Jos voit valita, ota aina sellainen missä ei ole maltodekstriiniä eikä maissitärkkelystä eikä missään tapauksessa kapselinkuoriaineksena karrageenia. Sillä saadaan koe-eläimillekin tulehdus ja monia muita vaivoja!

Crohn ja Colitis ry - CCAFIN - Kaikki ruoka-aineet sopivat?

Voi niitä aineita olla Novartiksen (entinen Syngenta!) pillimehuissakin, joten ei ihme, jos ei parane... Mut tuolla lisää:

muunneltu maissitarkkelys E1442 ja E1422 seka maltodekstriini, myrkkymaissiako
 
:/
Mun isoäidillä on tehty munuaissiirto 35v sitten ja hällä menee azamun (25mg muistaakseni 2xpäivässä, pienennettiin annosta) sekä medrol joka toinen päivä. Tyvisolusyöpä on ainoa haitta ollut nyt 10v aikana, paljon siitä johtuvia leikkauksia ja ihonsiirtoja. 5kk välein kontrolli ihotautipkl ja koepaloja koko ajan uusista "pateista", heti poistetaan kun pahanlaatuinen.
 
kuulehan...
Vajaan vuoden söin Trexania ja Prednisolonia Behcetin tautiin nyt Trexan vaihdettiin Azamun lääkkeeseen kun ei Trexan tehonnut toivotulla tavalla. Ei minulla ole ollut muuta haittavaikutusta kun joskus iskee vaan masennus päälle ja ei huvita mikään. Vuosi sitten todettiin vaskuliitti jonka lääkäri totesi Behcetin taudiksi. Aftoja oli suussa parin vuoden ajan jatkuvasti ja elämä alkoi olla yhtä helvettiä niiden kanssa. Tietoa ei vaan taudista ole kovin paljon olemassa.
Kyllä tietoa on, mutta ei sitä lääkäri kerro, kun niiden kontolla on lääkkeiden määrääminen eikä ne miksikään tuomariksi alkaiskaan;-)

GMO - karppaus.info :: keskustelufoorumi

Aftatahan saadaan aikaan natriumlauryylisulfaatilla, jota on mysö monissa lääkkeissä, ainakin Somacissa ja vitamiineissa... Itsehän nuo täytyy muistaa luetella, ettei joudu myrkytetyksi!

Crohnikko ei siedä toksiineita (myrkyjä) ollenkaan. Maissi tuottaa itse sen myrkyn, joka vielä vuosia sitten piti sinne peltoon erikseen ruiskuttaa. Ja kun ei tartte, tulee maissista hyvin halpaa, melkeinmitä vain. Lue kirja Aitoa ruokaa, siinäkin ne on...
 
olennaista
Mun isoäidillä on tehty munuaissiirto 35v sitten ja hällä menee azamun (25mg muistaakseni 2xpäivässä, pienennettiin annosta) sekä medrol joka toinen päivä. Tyvisolusyöpä on ainoa haitta ollut nyt 10v aikana, paljon siitä johtuvia leikkauksia ja ihonsiirtoja. 5kk välein kontrolli ihotautipkl ja koepaloja koko ajan uusista "pateista", heti poistetaan kun pahanlaatuinen.
Siihenhän se on alunperin otettu käyttöön, hylkimisenestolääkkeeksi. Mut just siksi se toimii myös vieraiden aineiden hylkimisessä:
BBC NEWS | Health | Scientists identify Crohn's gene
 
hyvää yötä
Siellä keskustelupalstalla täytyis alkaa vaatimaan parempaa ruokaa sairaalaan sairaalle, eikö?

Tästä vois aloittaa:
http://koti.utanet.fi/~paula/kotikokkeli/huomen.html
 

Yhteistyössä