Silsa? Älä avaa jos et halua nähdä..

Että hyi... Huomasin itselläni tällaisen:

Ja tytöllä on navan vieressä ollut jo jokusen viikon tällainen (olen ajatellut että jotain ihan normi ihottumaa joka katoaisi, mutta ei ole kadonnut):

Toisaalta, jos olisi vain silsa niin huh. Se sentään on hoidettavissa.. Jotenkin pelottavan näköinen tuo minun läiskäni, ihan kuin joku olisi puraissut tai siinä olisi ollut vesikello joka olisi puhjennut. Iho ei ole kuitenkaan rikki keskeltä.. Kuiva kylläkin.

Veikkauksia?

Tytöltä hoidettiin vastikään siis jalkasieni, että ei olisi sinäänsä ihme vaikka tuo nyt olisi silsaa. Ei kuitenkaan kutia, ei minun eikä tytön läiskät..

"vieras"
Mulle tulee melko samanlaista, punaista ja kutiavaa plaikkua jos käytän liian voimakasta pesu- tai huuhteluainetta talvella jolloin iho on muutenkin kuiva. Jos vahingossa ravaan laikkuja niin ne voivat muuttua röpelöisen tuntuisiksi, hilseillä ja punottaa kovempaa.

"Katri"
Meillä 5v vatsassa ja sisäreidessä isompana oli samanlaista, hänellä atooppinen iho ja lääkäri meinas että on pakkasihottuma. Suupielet myös rikki ja punottaa. Määräs jonkun lääkkeen, hetki käyn katsomassa, LOCOID CRELO emulsion, sisältää hydrocortisonia. Tällä lähti n. viikossa. Suupieliin Pimafucortia mut ei oo niin tehokasta kun nuoleskelee huulia ja pihalla pakkasta..

Nooo
Ensin rasvailette vaikka kortisoonilla tms rasvailette. Jos ei lähde pois ja lisääntyy niin sitten vasta lääkäriin. Mun exällä tuli talvisin tuollaisia laikkuja oli kuivuudesta johtuvaa.

Okei :eek: Meillä on todettu lievästi atooppista ihoa mutta tällaista ei ole aiemmin ollut..

Ja se ehkä hämää että kun nuo on ihan tollasia yksittäisiä pieniä läiskiä ja tytöllä tosiaan mahassa ja mulla myös, no, alavatsassa..

Ollaan kyllä jouduttu käyttämään "väärää" pesuainetta viime aikoina...

Noooo
Okei :eek: Meillä on todettu lievästi atooppista ihoa mutta tällaista ei ole aiemmin ollut..

Ja se ehkä hämää että kun nuo on ihan tollasia yksittäisiä pieniä läiskiä ja tytöllä tosiaan mahassa ja mulla myös, no, alavatsassa..

Ollaan kyllä jouduttu käyttämään "väärää" pesuainetta viime aikoina...
Meillä oli tytöllä 4v tuollaisia läiskiä viime talvena. Käytettiin kyllä lääkärissä ja antoi reseptin perusvoiteeseen. Atooppinen iho vaan. Tänä talvena ei ole ollutkaan mitään.

onkoonko
ja lapsille tulee tuommoisia aina lämmityskaudella, kun sisäilma on kuivaa.Alkaa tuommoisesta, viikon sisällä leviää ja kutiaa niin pirusti ettei nuku kukaan! Meillä atooppista ihoa. Parhaiten toiminut rasvana Decubal, muut aina joko liian vetisiä, tai niin tönkkörasvaisia että ärsyttävät ihoa lisää..Näinhän ei välttämättä ole teillä, mutta vinkiksi :)

En osaa kyllä sanoo oikein mitään kun atooppisen ihon omistajana mulla on joka paikka täynnä tommosia laikkuja. Ootko yrittäny rasvailla noita jollain? Jos ei siltikään lähde niin menisin lääkäriin varmaan.

[QUOTE="vieras";25434110]Ettei olis märkärupi?[/QUOTE]

Luulis että märkärupi olis jotenkin, no, märkä?

Noi laikut on enemmänkin sellasia kuivia kohtia, iho ehkä vähän hilseilee noista kohdísta jopa..

Blue
Psoriasis ei puhkea pienille lapsille sanoi ihotautilääkäri meille kun tyttö oli selittämättömän ihottuman takia sairaalahoidossa ja isoäidillä on psori.

Meillä tuollaista myös aina kun pakkaset alkaa, eli veikkaisin pakkasihottumaa myös.

Yhteistyössä